Szelak pisze: ↑19 paź 2022, 09:44
Komeda w Pradze.
Jaki mały nakład.
Tylko po 250 egzemplarzy, w czarnym i kolorowym winylu?
Dlaczego tak mało? Toż to prawie nic.
I ta cena 100 zł za czarny winyl i 130 za kolor. Te ceny za podwójny LP są strasznie niskie. Nie jest to podejrzane? Dodatkowo piszą, że to z taśm:
Nagrania kwintetu Krzysztofa Komedy z festiwalowego koncertu w Pradze’ 64 ( pozyskane z oryginalnych taśm z archiwum Českého Rozhlasu ) zostały perfekcyjnie zremasterowane przez Andrzeja Poniatowskiego. Pikanterii wydawnictwu GAD Records dodają także unikatowe zdjęcia Marka A. Karewicza wykonane podczas praskich koncertów.
PS. Dlaczego kolor jest więcej wart od czarnego winyla?
GAD to wydawnictwo nie KOMERCYJNE, stąd chyba niskie nakłady (zawsze) - jak trzeba pojawia się wznowienie.
Nagrania pochodzą zawsze z taśm, Pan Wilczyński (szef) uznaje tylko TO. Za całość odpowiadają On, żona i grafik.
Dalej posłużę się cytatem z highfidelity.pl:
" ...
Gdzie tłoczycie wersje winylowe i kto przygotowuje master dla nich?
Korzystamy z czeskiego GZ, które – wbrew obiegowym opiniom niektórych – jest bez wątpienia jedną z lepszych tłoczni w Europie. Mastery do płyt winylowych przygotowują dla nas te same osoby, co wersje CD, natomiast studio GZ Media jest odpowiedzialne za właściwe nacięcie matrycy (w GZ Media tłoczone były również winyle wydawane w ramach serii Czarne perły z archiwum Polskich Nagrań „Muza” – przyp. red.). Przy Sondzie poradzili sobie z tym doskonale, zachowując bardzo dobrą dynamikę przy stosunkowo długim czasie trwania stron ... "
artykuł z którego pochodzi powyższy fragment
https://highfidelity.pl/@main-2022&lang=