Lenco L75/B 55 modyfikacje

Klamoty domowej roboty
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dante
Posty: 678
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:30
Gramofon: SL1700mkII/PS-P7X

Lenco L75/B 55 modyfikacje

#1

Post autor: Dante »

Spędziłem nad tymi gramofonami trochę czasu, zrobiłem dwie proste przeróbki, które ułatwiają ich użytkowanie.
Podzielę się wiedzą, może komuś się przyda :)
1.
Kółko napędowe jest zablokowane pierścieniem segera w wersjach z ośką 2.45 mm. Zdejmowanie i zakładanie tego jest bardzo upierdliwe i za którymś razem pierścień pęka. Nie trzeba tego kółka zdejmować raz w tygodniu, ale co jakiś czas warto je przesmarować.
Dostępne są upgrade’y na ebay, ale ich cena jest... no jest.
Ja użylem łącznika osi z modelarstwa. Na aliexpress paczka 10 szt to wydatek 10 zł. Średnica otworu to 2.05 mm albo 3.05 mm. Wybrałem 2.05 mm i wiertarkę :D
DBBD0316-5092-4173-9B22-C27CF4C7864E.jpeg
2.
Kable ramienia w Lenco po latach robią się sztywne. Dodatkowo w porównaniu do innych producentów nie są rozdzielone na 4, ale sygnał + masa jest w jednej izolacji plus dosyć sztywny kabel od masy ramienia. Póki się tego nie rusza i przewody są ułożone, nic się nie dzieje złego. Jednak musiałem wymienić vblocki, wtedy trzeba tymi przewodami ruszyć. Nie udalo mi się ułożyć ich tak, jak sobie siedziały przez ostatnie prawie 50 lat, przez co ramię zaczyna pracować tak, jak przy włączonym antyskatingu. Najprostszym rozwiązaniem byłaby wymiana przewodów na cienkie i z głowy, ale w Lenco nie jest to takie proste. Trzeba rozwiercić lub wyciągnąć trzpień stabilizujący i wyciągnąć plastikową część z gniazdami, która jest wklejona. Legenda głosi, że jest jeden taki, co udało mu się ten bolec wyciągnąć. W skrócie - sporo rzeczy, które mogą pójść nie tak.
Wymyśliłem półśrodek, który usuwa ekstra antyskating.
Przewody ramienia luźno sobie wiszą od ramienia do punktów lutowniczych, nie ma po drodze niczego, co by jakoś układało. Ja zrobiłem to tak- B55:
6672587A-3136-4679-8D23-3AF8C7BC992A.jpeg
Opaska plus klej :D układa przewody tak,że nie pracują razem z ramieniem, nie opierają się o nic i nie ma bonusowego AS. Regulacja VTA jak najbardziej funkcjonalna, lekko skrócona,ale to musiałaby być jakaś wybitnie wysoka wkładka, aby to mocowanie przewodów dotykało osadzenia ramienia. Testowane na Dynavector Ultimo 20, bez problemu.
W L75 ponieważ nie ma "ucha" od AS pod sprężynę przykręciłem to do obudowy. Wersja beta, jeśli okaże się,że przeszkadza przy regulacji vta, przerobię na mocowanie do ramienia.
72AF9D0B-FF83-444E-97D9-9850A47483B5.jpeg
Ponieważ do przewodu masy ramienia jest łatwy dostęp, wymieniłem go na bardziej elastyczny.
Inne modyfikacje i przeróbki są dosyć dobrze opisane w sieci, nic "autorskiego" więcej nie robiłem.
ODPOWIEDZ