Ale dlaczego ??
Warsztat Martynki
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Jaculek
- Posty: 2178
- Rejestracja: 27 cze 2012, 08:57
- Gramofon: Dual 704, 721
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: Warsztat Martynki
No bo nie ma jak "ukraść sygnału". Ścieżki mają chyba 0,1milsa a pady 0,2x0,3. Przylutowanie kabelka do czegoś takiego raczej nie wchodzi w grę a nie znam innego sposobu. Bezpośrednio do WM8741 nie jest wiele lepiej, bo piny mają 0,3mm z odstępem 0,35mm.
Analog: Dual 704&721+DenonDL301/ShureV15III/Dual M20E/OrtofonMC-20>HeadamP >PreamP Dyskretniok DIY> DH-101>DH-220>Monitor Audio RX6/Beyerdynamic DT 880
Cyfra: Arcam FMJ CD17 - DIY Mod & Yamaha WXAD-10
Cyfra: Arcam FMJ CD17 - DIY Mod & Yamaha WXAD-10
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
czyli warsztat jest problemem

Widzę, że Fikus kradł sygnały positive po rezystorach R414 i R415 ( i przez to musiał wywalać C435 i C436 oraz rezystory za nimi czyli R420, R422 i R421, R423. Nie rozumiem dlaczego, wystarczylo unieśc wyjście rezystorów R414 i R415 i stamtąd ukraść sygnał a nie z padów usuniętych C435 i C436 ) te rezystory to 8,2 kilo, możesz je przecież dolutować do przewodu który wyprowadzisz z Wolfsona.
Dupy tu dalej nie widzę.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Jeszcze jedno. Masz tam na wyjściu opa NJM2114, bezpośredni zamiennik podwójnego 5532. Jeżeli trudno Ci wbić się w pin WM'a to mozesz wyjść z pinu 3 tego wzmacniacza operacyjnego po usunięciu go. Nawet gdyby był SMD choć na obu schematach jest on w wersji D czyli powinno być przewlekane to pole lutownicze będzie większe niż tego Wolfson'a. Oczywiście najpierw musisz oczyścić ścieżkę na przelot do tego pin'u. Zdrapujesz więc R417, C436, R421, C440, R423 ale zalewasz cyną pola po R423, to samo analogicznie robisz z prawym kanałem.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Jaculek
- Posty: 2178
- Rejestracja: 27 cze 2012, 08:57
- Gramofon: Dual 704, 721
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: Warsztat Martynki
No niestety jest SMD. Miałem nadzieję, że jest przewlekany ale nie ma zgodności między schematem dostępnym w sieci a PCB w moim odtwarzaczuMartynka pisze: ↑27 wrz 2022, 13:32Nawet gdyby był SMD choć na obu schematach jest on w wersji D czyli powinno być przewlekane

Generalnie to na opampach jest zbudowany filtr chyba 6-rzędu, który wycina wszystko ponad 20kHz. Zastanawiam się jak zmiana tego filtra na bufor wyjściowy wpłynie na szumy

Jest to jakieś rozwiązanie choć to droga w jedną stronę, bo takich pyłków jak tam są użyte w razie problemów ręcznie z powrotem nie wlutujęMartynka pisze: ↑27 wrz 2022, 13:32Zdrapujesz więc R417, C436, R421, C440, R423 ale zalewasz cyną pola po R423

Analog: Dual 704&721+DenonDL301/ShureV15III/Dual M20E/OrtofonMC-20>HeadamP >PreamP Dyskretniok DIY> DH-101>DH-220>Monitor Audio RX6/Beyerdynamic DT 880
Cyfra: Arcam FMJ CD17 - DIY Mod & Yamaha WXAD-10
Cyfra: Arcam FMJ CD17 - DIY Mod & Yamaha WXAD-10
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Dasz radę, kupujesz 100 sztuk i któraś w końcu siądzie

szumów nie stwierdzono
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Jaculek
- Posty: 2178
- Rejestracja: 27 cze 2012, 08:57
- Gramofon: Dual 704, 721
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: Warsztat Martynki
No cóż może się odważęMartynka pisze: ↑27 wrz 2022, 15:21ale na serio dasz radę.

No to po kiego stosowane są takie filtry? Arcam ma generalnie świra z izolacją od zakłóceń RF (na wielu elementach ponaklejane są różne dziwne gumki itp.) ale sam producent zaleca stosowanie takowego (w notce aplikacyjnej jest to filtr 3-rzędu). ZTCW to DACi takie jak SigmaDelta uzyskują wysoką jakość generując duży poziom szumu w paśmie ponadakustycznym stąd te filtry.Martynka pisze: ↑27 wrz 2022, 15:21szumów nie stwierdzono
Lampizowałeś kiedyś coś na WM8741?
Analog: Dual 704&721+DenonDL301/ShureV15III/Dual M20E/OrtofonMC-20>HeadamP >PreamP Dyskretniok DIY> DH-101>DH-220>Monitor Audio RX6/Beyerdynamic DT 880
Cyfra: Arcam FMJ CD17 - DIY Mod & Yamaha WXAD-10
Cyfra: Arcam FMJ CD17 - DIY Mod & Yamaha WXAD-10
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
robiłem 6N16B pod 8740 dla kolegi. On wstawiał właśnie do Divy. Słuchałem go potem i problemu nie słyszałem.
A są stosowane bo tak mówi teoria:


W TDA1541 na przykład często masz filtr dolnoprzepustowy którego też nie stosuję.
Ale ogólnie ja nie lubię sigma delta, jakoś tak brakuje im polotu. Wolę stare R2R.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Jaculek
- Posty: 2178
- Rejestracja: 27 cze 2012, 08:57
- Gramofon: Dual 704, 721
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: Warsztat Martynki
Owszem ale wówczas nikt nie zadawałby sobie trudu z konstruowaniem tak skomplikowanych filtrów. Generalnie z symulacji pracy tego filtra w LTSpice wychodzi, że jest liniowy (sygnał piłokształtny przechodzi bez zakłóceń a FFT nie wykazuje harmonicznych) ale jak puszczę trapeza to dzwoni aż zęby bolą. Ergo fajnie byłoby się go pozbyć. Niepokoją mnie tylko te szumy, bo choć ich nie słychać, to bez filtra przy szerokim paśmie przenoszenia wzmacniacza trafią do tweetera i mogą mu zaszkodzićMartynka pisze: ↑27 wrz 2022, 21:32poza tym... pasmo ponadakustyczne jest chyba niesłyszalne

Jaki układ zastosowałeś?Martynka pisze: ↑27 wrz 2022, 21:32obiłem 6N16B pod 8740 dla kolegi.
Analog: Dual 704&721+DenonDL301/ShureV15III/Dual M20E/OrtofonMC-20>HeadamP >PreamP Dyskretniok DIY> DH-101>DH-220>Monitor Audio RX6/Beyerdynamic DT 880
Cyfra: Arcam FMJ CD17 - DIY Mod & Yamaha WXAD-10
Cyfra: Arcam FMJ CD17 - DIY Mod & Yamaha WXAD-10
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
SRPP jak w minilampizatorze.
Producent musi się zabezpieczyć na każdy wypadek i pracę w każdych warunkach. Jeżeli szum słyszalny będzie u 1 na tysiąc użytkownikow to może się okazać że kolejne tysiąc go już nie kupi.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Jaculek
- Posty: 2178
- Rejestracja: 27 cze 2012, 08:57
- Gramofon: Dual 704, 721
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: Warsztat Martynki
Może lepszym rozwiązaniem byłby zewnętrzny DAC na jakimś R2R


Analog: Dual 704&721+DenonDL301/ShureV15III/Dual M20E/OrtofonMC-20>HeadamP >PreamP Dyskretniok DIY> DH-101>DH-220>Monitor Audio RX6/Beyerdynamic DT 880
Cyfra: Arcam FMJ CD17 - DIY Mod & Yamaha WXAD-10
Cyfra: Arcam FMJ CD17 - DIY Mod & Yamaha WXAD-10
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Osobiście ich nie zamawiam. Robię tylko z materiału powierzonego. Mala obudowa ogranicza trochę wejście z analogiem i zasilanie muszę robić oddzielnie. Ale mam goła PCB i moduł USB do niego jakbyś chciał. Ogólnie do moich wynalazków zamawiam inne PCB, potem wywalam chińszczyzne typu elektrolity i regulatory bo potrafią wysiąść szybko (choć ostatnio z TME też kupiłem jakiś marną jakość, już po włączeniu zamiast 15 dawał 21V) I odcinam się zaraz za wyjściem z przetwornika pomijając cały analog, chyba że ktoś sobie życzy mieć wybór to wtedy coś dobrego zamiast chińskich OPA tam wchodzi równolegle do lampy.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Jak nie urok to sraczka, więc czeka mnie "parę" kolejnych dni, tygodni, miesięcy... się rozpędziłem
, w domu ale nudzić się nie będę. Powinienem więc na bieżąco wrzucać skończone prace, których zebrała się cała kolejka.
A przy okazji, pokazywałem Singxera F1 by Martynka ?? Jakieś 3 miesiące temu wystawiłem konwerter na sprzedaż za pół ale nie było odezwu, a że coraz więcej sprzętu do testowania przychodziło mi bez portu USB, to w zasadzie od razu po wystawieniu postanowiłem go jednak zostawić i gra u mnie w systemie konweryjąc USB na COAX. A sprzęt jest bardzo dobry: XMOS XU208 taktowany zegarami Crystek i z mocnym układem CPLD/FPGA. Do tega pełna separacja galwaniczna pomiędzy czystą a brudną stroną.
Jedyną wadą było zasilanie z USB ale tu przyszedł z pomocą Konrad i jego zasilacze audio. Wybór padł na 1500mA wersję niby 500mA niby wystarczyło ale twórca powiedział, że tutaj przerost formy ma uzasadnienie bo zasilacz jest lepszy pod każdym względem. Jak sprawdzałem to przy pomiarach niezależenie czy obciążony czy nie dawał równe 5,034V i ani drgnął, do tego nie wprowadza ani grama zakłóceń. Po prostu kolejny doskonały projekt i realizacja.
Nie, nie płaci mi za reklamę, ja zwyczajnie jestem pod wrażeniem wszystkiego od MuzgAudio z czego korzystam a sotatnio trochę się tego nazbierało.
Wracając do konwertera, zachowałem separację i najpierw na próbę zewnętrzne zasilanie poszło na czystą stronę a brudna dalej zasilana była z USB
to już dało ogromna poprawę dzwięku, wokale się wyostrzyły, wyszły kolejne szczegóły na tyle pięknie, że wersja finalna = dwa zasilacze.
No i nie był bym sobą, żebym nie wpakował wszystkiego w dębowe pudełko.
dla tego pudełka zresztą kupiłem parę miesięcy temu stołową piłę tarczową. Gdy skończyłem w pełni ręcznie tnąc i równając obudowę pod zegar NIXIE powiedzialem sobie "nigdy więcej". Tak więc Singxer F1 dostał szlachetne opakowanie, na które w pełni całkowicie zasługiwał.
I nie stoi oczywiście obok zegara tylko na półce audio ale tu lepiej na zdjęciach wyglądał

A przy okazji, pokazywałem Singxera F1 by Martynka ?? Jakieś 3 miesiące temu wystawiłem konwerter na sprzedaż za pół ale nie było odezwu, a że coraz więcej sprzętu do testowania przychodziło mi bez portu USB, to w zasadzie od razu po wystawieniu postanowiłem go jednak zostawić i gra u mnie w systemie konweryjąc USB na COAX. A sprzęt jest bardzo dobry: XMOS XU208 taktowany zegarami Crystek i z mocnym układem CPLD/FPGA. Do tega pełna separacja galwaniczna pomiędzy czystą a brudną stroną.
Jedyną wadą było zasilanie z USB ale tu przyszedł z pomocą Konrad i jego zasilacze audio. Wybór padł na 1500mA wersję niby 500mA niby wystarczyło ale twórca powiedział, że tutaj przerost formy ma uzasadnienie bo zasilacz jest lepszy pod każdym względem. Jak sprawdzałem to przy pomiarach niezależenie czy obciążony czy nie dawał równe 5,034V i ani drgnął, do tego nie wprowadza ani grama zakłóceń. Po prostu kolejny doskonały projekt i realizacja.
Nie, nie płaci mi za reklamę, ja zwyczajnie jestem pod wrażeniem wszystkiego od MuzgAudio z czego korzystam a sotatnio trochę się tego nazbierało.
Wracając do konwertera, zachowałem separację i najpierw na próbę zewnętrzne zasilanie poszło na czystą stronę a brudna dalej zasilana była z USB
to już dało ogromna poprawę dzwięku, wokale się wyostrzyły, wyszły kolejne szczegóły na tyle pięknie, że wersja finalna = dwa zasilacze.
No i nie był bym sobą, żebym nie wpakował wszystkiego w dębowe pudełko.
dla tego pudełka zresztą kupiłem parę miesięcy temu stołową piłę tarczową. Gdy skończyłem w pełni ręcznie tnąc i równając obudowę pod zegar NIXIE powiedzialem sobie "nigdy więcej". Tak więc Singxer F1 dostał szlachetne opakowanie, na które w pełni całkowicie zasługiwał.
I nie stoi oczywiście obok zegara tylko na półce audio ale tu lepiej na zdjęciach wyglądał

Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Jaculek
- Posty: 2178
- Rejestracja: 27 cze 2012, 08:57
- Gramofon: Dual 704, 721
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: Warsztat Martynki
Mnie to wygląda na prostą aplikację LM317 (lub czegoś podobnego). Oceniam tylko po wyglądzie więc mogę się mylić. Projektem można za to nazwać jego (znaczy Muzga) stabilizator szeregowy dyskretny. Tu już widać, że przysiedział fałdów nad ścieżkamiMartynka pisze: ↑01 paź 2022, 23:47Po prostu kolejny doskonały projekt i realizacja.

Ale projekt konwertera USB - S/PDIF bardzo fajny.
Analog: Dual 704&721+DenonDL301/ShureV15III/Dual M20E/OrtofonMC-20>HeadamP >PreamP Dyskretniok DIY> DH-101>DH-220>Monitor Audio RX6/Beyerdynamic DT 880
Cyfra: Arcam FMJ CD17 - DIY Mod & Yamaha WXAD-10
Cyfra: Arcam FMJ CD17 - DIY Mod & Yamaha WXAD-10
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Możesz się mylić, to wersja premium audio i zbudowany jest na jego dyskretnym układzie. Jest również wersja zwykła na innym jego dyskretnym układzie którą mam w zasilaniu zegara do CD.
Różni a się tym również tym, że premium ma pełną regulację, i 1500mA vs 500mA w zwykłym.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)