A zapraszam
Warsztat Martynki
- Martynka
- Posty: 1656
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Merrick
- Posty: 2385
- Rejestracja: 22 sie 2016, 22:02
- Gramofon: Thorens TD-160 Super
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: Warsztat Martynki
Miałem dwie końcówki mocy Rotela i dwa przedwzmacniacze ale na CD Rotela nigdy się nie zdecydowałem. Gdybym 10 lat temu przeczytał to co dzisiaj to zapewne kupiłbym CD Rotela. Muszę przeczytać cały " Warsztat Martynki" bo coś mi się wydaje że jest tu więcej ciekawostek
Thorens TD-160 Super, SME Series III, OM 30 -> Staccato OS-> Dyskretniok -> Hafler DH-100, Hafler DH-220, Dynaudio Audience 40
https://www.discogs.com/user/Merrick-Pl/collection
https://www.discogs.com/user/Merrick-Pl/collection
- Martynka
- Posty: 1656
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
To jakbyś doszedł do końca internetów
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- amrowek
- Posty: 7930
- Rejestracja: 21 maja 2015, 09:04
- Lokalizacja: mazowsze płd-zach 40 km od stolicy - Żyrardów
Re: Warsztat Martynki
Czyli dual to taki uboższy krewny. Mniej wypasiony. Hm
Ciekawe jaka różnica w brzmieniu jest. no można było łeb w łeb porownac
Ciekawe jaka różnica w brzmieniu jest. no można było łeb w łeb porownac
Że lata idą, to nic, ale w którą stronę!
- Martynka
- Posty: 1656
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Troszkę tańszy w produkcji zapewne. Nie wiem czy to Rotel chciał być lepszy czy Dual chciał po prostu taniej żeby odrobić sobie koszty licencji. Ale na przykład patrząc na Sony a na Yamahe CDX 630 na nim opartą to PCB są nie do odróżnienia.
Nie wiem jak Dual w brzmieniu bo ten którego przerabiałem grał u mnie na "surowo" tylko przez chwilę ale według Stereophile ( z czasów gdy recenzje były recenzjami a nie materiałem sponsorowanym ) to mimio ceny zaledwie około 450 dolarów za 855 do tysiąca dolarów nic lepszego nie dalo się znaleźć. Znów żeby kupić za 1000 dolarów coś lepszego to trzeba się było bardzo natrudzić.
Mi w Rotelu nie pograją za bardzo te Black Gate bo gdy już obrobię wszystkie zamówione DAC i wzmacniacze które są na warsztacie to wrzucam tam analog lampowy. Tak więc cała sekcja od nóżki 6 i 25 TDA1541 bedzie martwa. Zostawię je dla wyglądu albo wrzucę jako filtrujące do zasilania w miejsce Nippon SME.
Co do DAC to będzie się działo, jak byłem w domu przyszlo już część PCB, przyszły zasilacze premium od Muzga i lampy przywiozłem z Litwy.
Zaraz po wyjeździe z domu doszly zamówione trafa do części cyfrowej i reszta PCB. Jeszcze tylko duże trafa do analogów się robią.
Jeden robię dla siebie bo tęsknię, 3 sztuki już pod zamówienie, 2 sztuki jako demo bo nie może być tak że wysyłam mój i zostaje bez , jedna na PCMach druga na TDA.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- amrowek
- Posty: 7930
- Rejestracja: 21 maja 2015, 09:04
- Lokalizacja: mazowsze płd-zach 40 km od stolicy - Żyrardów
Re: Warsztat Martynki
Hm ciekawe jak wypadł by Akai CD 1100 na lmpach z pcm na pokładzie.. ja narzie w każdej wolnej chwili próbuje się osłuchać . Żeby na spokojnie coś skrobnąć tu. Żeby było w miarę obiektywnie a nie sponsorowane . Lub też zostanie zarzucone że zmowa cenowa
Że lata idą, to nic, ale w którą stronę!
- Martynka
- Posty: 1656
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
No to już chyba mogę całkiem legalnie powiedzieć, że Dual z analogiem lampowym ze zdjęć powyżej należy do Ciebie
Słuchaj więc i słuchaj i zobaczymy jakie będą wnioski, czy TDA1541 po modyfikacjach i na lampie wart jest słuchania. Jako główny adwersarz w dyskusji w sprawach CD Twoje zdanie będzie miało znaczenie.
Znaczy ja już pierwsze spostrzeżenia znam ale czekam na osluchanie
Dodam tylko ze jakoś w PCM brak jedak tego powietrza w przestrzeni.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Cichy5000
- Posty: 809
- Rejestracja: 19 lis 2019, 13:55
- Gramofon: Technics SL-1610MK2
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Warsztat Martynki
No ja jestem bardzo ciekawy Twojej opinii czy potwierdzi się to co zna większość posiadaczy tego co stworzył Pan Martynka
PreamP Dyskretniok.
HiFiBerry Digi2 Pro +, ubp-x700, Dac MFD 6N3P; Yamaha M 4, C 4 ;Ayon Audio Scorpio,
Tellurium q ultra black ll, 2497 Mogami.
Tellurium Q Silver,Harbeth C7ES-3
HiFiBerry Digi2 Pro +, ubp-x700, Dac MFD 6N3P; Yamaha M 4, C 4 ;Ayon Audio Scorpio,
Tellurium q ultra black ll, 2497 Mogami.
Tellurium Q Silver,Harbeth C7ES-3
- amrowek
- Posty: 7930
- Rejestracja: 21 maja 2015, 09:04
- Lokalizacja: mazowsze płd-zach 40 km od stolicy - Żyrardów
Re: Warsztat Martynki
Jak się uda to będzie dual vs hk dvd25mod vs audiolab8300
Ps.
@Martynka
Sam Tda1541A nie gra źle . Ale po botoksie pierwsze co się rzuca w uszy to....no wiesz co . To jeszcze trochę i napiszę
Ps.
@Martynka
Sam Tda1541A nie gra źle . Ale po botoksie pierwsze co się rzuca w uszy to....no wiesz co . To jeszcze trochę i napiszę
Że lata idą, to nic, ale w którą stronę!
- Martynka
- Posty: 1656
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
No ja wiem co... bo Twoje spostrzeżenia były całkowicie zbieżne z moim zamysłem.
Na całość brzmienia składa się tu :
- modyfikacje wokół TDA1541, Arcam Alpha 5 plus oraz Nakamichi CDP2e po modach brzmiały już bardzo blisko lampy choć ustępowały no wiesz w czym, tym co się rzuca od razu w uszy , myślę że po modach w analogu na OPA Rotel będzie równał Arcamowi i Nakowi.
- lampa, ale samo wrzucenie lampy to nie wszystko, naście razy zmieniałem napięcie anodowe i punkt pracy dobierając Rk i słuchając zmian w dynamice i tym czymś
- kondensatory wyjściowe które czasem u mnie nie będą tym co słychać u Ciebie bo nadają charakter, ma być bas w punkt i mocny ale nie zabijać reszty, góra ma być szczegółowa ale nie krzyczeć a jak wiadomo jest to również zależne od tego co na końcu kabelka od wzmacniacza stoi.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- amrowek
- Posty: 7930
- Rejestracja: 21 maja 2015, 09:04
- Lokalizacja: mazowsze płd-zach 40 km od stolicy - Żyrardów
Re: Warsztat Martynki
No dobra coś nie coś mogę napisać o
DUAL CD 5150 RC
TDA1541A – SAA7220P/B
CDM-4/19
Po upgradzie pierwsze co nam się rzuca na uszy to...
przestrzeń, separacja instrumentów... no i głośno jest... musiałem ściszyć wzmak .
druga rzecz jak płyta jest do d...py to nie ma wow od razu kosz bo słychać , że się nie da słychać. Hm wokale ładnie wyeksponowane, bas zależy od materiału jaki jest na CD. potrafi być go czuć taki przyjemnie pieszczący brzuszek , czuć go.
A w porównaniu do stockowego CD hm nie ma co porównywać. Można tylko tyle o tym napisać. Czy warto , a no warto kilka klas sprzętu wyżej chociaż nie wygląda na to
teraz
kwestia dwóch wyjść z CD.
1 wyjście 1 wzmak -> głośno i ostro ( nie że tnie po uszach żyletkami ale... )
2 wyjścia 2 wzmaki -> ciszej i spokojniej ( dźwięk jak by bardziej kulturalny , cieplej, nie traci nic ze szczegółu na górze , wokale ciut cieplej , bas taki sam )
Dual CD5150 vd HK DVD25 mod
dual - chłodniejsza góra
dual - większa separacja na górze pasma
dual - ostrzejszy wokal
hk - cieplejsza góra i trochę węższa
hk - cieplejszy wokal
hk - bas bardziej miękki , niżej schodzący ( co nie znaczy że w CD jest gorszy , )
hk bardziej kameralny - dual większy rozmach, większa scena , głębia podobna
plyty na jakich słuchalem w/w sprzętów to
U2 -the Josua tree
DS- Brothers in Arms
INXS - Kick
Carla Bruni -French Touch
Yello - Touch
Sting - Nothing Like The Sun
Top Gun Maverick
DUAL CD 5150 RC
TDA1541A – SAA7220P/B
CDM-4/19
Po upgradzie pierwsze co nam się rzuca na uszy to...
przestrzeń, separacja instrumentów... no i głośno jest... musiałem ściszyć wzmak .
druga rzecz jak płyta jest do d...py to nie ma wow od razu kosz bo słychać , że się nie da słychać. Hm wokale ładnie wyeksponowane, bas zależy od materiału jaki jest na CD. potrafi być go czuć taki przyjemnie pieszczący brzuszek , czuć go.
A w porównaniu do stockowego CD hm nie ma co porównywać. Można tylko tyle o tym napisać. Czy warto , a no warto kilka klas sprzętu wyżej chociaż nie wygląda na to
teraz
kwestia dwóch wyjść z CD.
1 wyjście 1 wzmak -> głośno i ostro ( nie że tnie po uszach żyletkami ale... )
2 wyjścia 2 wzmaki -> ciszej i spokojniej ( dźwięk jak by bardziej kulturalny , cieplej, nie traci nic ze szczegółu na górze , wokale ciut cieplej , bas taki sam )
Dual CD5150 vd HK DVD25 mod
dual - chłodniejsza góra
dual - większa separacja na górze pasma
dual - ostrzejszy wokal
hk - cieplejsza góra i trochę węższa
hk - cieplejszy wokal
hk - bas bardziej miękki , niżej schodzący ( co nie znaczy że w CD jest gorszy , )
hk bardziej kameralny - dual większy rozmach, większa scena , głębia podobna
plyty na jakich słuchalem w/w sprzętów to
U2 -the Josua tree
DS- Brothers in Arms
INXS - Kick
Carla Bruni -French Touch
Yello - Touch
Sting - Nothing Like The Sun
Top Gun Maverick
Że lata idą, to nic, ale w którą stronę!
- Martynka
- Posty: 1656
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Az sobie poczytam parę razy
Uwaga techniczna :
Jak zauważyli powyżej czytelnicy zapuszczajacy się aż tutaj na koniec internetu, Twój Dual na specjalne życzenie ma dwa wyjścia. To znaczy dwie pary wyjść równolegle. Różnica w brzmieniu przy podłączeniu jednego czy dwóch wzmacniaczy wynika z zastosowanego układu lampowego który wrażliwy jest na impedancję kolejnego stopnia. Stroiłem na dwa stąd na jednym może być inaczej.
Przy standardowym wyjściu jest jedna para chyba że montuję różne analogi równolegle do siebie i ten problem znika. Z głośnością również. To zależy od rezystora konwersji i zależne jest od stopnia wzmocnienia. 56R jest już dosyć dużo, u Ciebie włożyłem 68R bo przy dwóch spadało za bardzo.
Tak... scena, scena i scena, powietrze i wciąż dynamika. Chyba że brak Ci jej??
Powiem jeszcze że to jest analog "Martynka entry level", entry level to standard i nie oznacza źle. Szanuję swoją robotę i ludzi którzy mi zaufali. Poniżej tego nie zejdę. Nie zrezygnuje z dobrego zasilacza i paru innych rzeczy choć odbija się to na cenie.
Kolejny level pokaże Ci na moim Rotelu. A jest miejsce na duże trafo na duże lampy. Posłuchasz i ocenisz czy warto robić upgrade lub drugi.
Aaaa.. i dziękuję za zdanie raportu. Mojej roboty pewien byłem ale należałeś do sceptyków a różne rzeczy można różnie odbierać.
Ja tylko dodam od siebie jedno. Jeżeli się nie pogniewasz. Wiedziałem, że jest dobrze gdy po pierwszym odsłuchu powiedziałeś " Chyba nie będę robił recapu kolumn ".
Edit : SAA7220 masz pominięte, siedzi dla ozdoby. Dual gra w trybie NOS co przy lampach swoje wnosi.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Mawis
- Posty: 5351
- Rejestracja: 04 cze 2021, 18:21
- Gramofon: JVC QL-A7
- Lokalizacja: Owczarnia
Re: Warsztat Martynki
Pytanie, amrowek a jakich kolumn i wzmaka używałeś przy sluchaniu? Bo to tez chyba dobrze byłoby wiedzieć.
JVC QL-A7, JVC Z1S, ADC QLM32 MK3, Schiit Mani, Nikko STA8080, Dual CL720
Akai CD1100, Luxman L230, Namco NSZ333
------------------------------------------------------------
“𝙶𝚘𝚘𝚍 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚜 𝚐𝚘𝚘𝚍 𝚗𝚘 𝚖𝚊𝚝𝚝𝚎𝚛 𝚠𝚑𝚊𝚝 𝚔𝚒𝚗𝚍 𝚘𝚏 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚝 𝚒𝚜.”
~ 𝑴𝒊𝒍𝒆𝒔 𝑫𝒂𝒗𝒊𝒔
Akai CD1100, Luxman L230, Namco NSZ333
------------------------------------------------------------
“𝙶𝚘𝚘𝚍 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚜 𝚐𝚘𝚘𝚍 𝚗𝚘 𝚖𝚊𝚝𝚝𝚎𝚛 𝚠𝚑𝚊𝚝 𝚔𝚒𝚗𝚍 𝚘𝚏 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚝 𝚒𝚜.”
~ 𝑴𝒊𝒍𝒆𝒔 𝑫𝒂𝒗𝒊𝒔
- Martynka
- Posty: 1656
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
A ja powiem od siebie że to trochę bez znaczenia ten analog brzmi rownie dobrze na Krell'u i dużym pre z wielkimi CLS jak i na małym Luksmanie ze Snellami
To może potwierdzać @Kukiz... chyba
To może potwierdzać @Kukiz... chyba
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Mawis
- Posty: 5351
- Rejestracja: 04 cze 2021, 18:21
- Gramofon: JVC QL-A7
- Lokalizacja: Owczarnia
Re: Warsztat Martynki
A to warto wiedzieć ze zmiana jest odczuwalna niezależnie od reszty toru
JVC QL-A7, JVC Z1S, ADC QLM32 MK3, Schiit Mani, Nikko STA8080, Dual CL720
Akai CD1100, Luxman L230, Namco NSZ333
------------------------------------------------------------
“𝙶𝚘𝚘𝚍 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚜 𝚐𝚘𝚘𝚍 𝚗𝚘 𝚖𝚊𝚝𝚝𝚎𝚛 𝚠𝚑𝚊𝚝 𝚔𝚒𝚗𝚍 𝚘𝚏 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚝 𝚒𝚜.”
~ 𝑴𝒊𝒍𝒆𝒔 𝑫𝒂𝒗𝒊𝒔
Akai CD1100, Luxman L230, Namco NSZ333
------------------------------------------------------------
“𝙶𝚘𝚘𝚍 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚜 𝚐𝚘𝚘𝚍 𝚗𝚘 𝚖𝚊𝚝𝚝𝚎𝚛 𝚠𝚑𝚊𝚝 𝚔𝚒𝚗𝚍 𝚘𝚏 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚝 𝚒𝚜.”
~ 𝑴𝒊𝒍𝒆𝒔 𝑫𝒂𝒗𝒊𝒔