Paweł, mógł chociaż na zajączka wysłać jak na Mikołaja nie zdążył
Warsztat Martynki
- Cichy5000
- Posty: 818
- Rejestracja: 19 lis 2019, 13:55
- Gramofon: Technics SL-1610MK2
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Warsztat Martynki
Sony PS-X4, 205ED B-SAS od Jico,
PreamP Dyskretniok.
HiFiBerry Digi2 Pro +, ubp-x700, Dac MFD 6N3P; Yamaha M 4, C 4 ;Ayon Audio Scorpio,
Tellurium q ultra black ll, 2497 Mogami.
Tellurium Q Silver,Harbeth C7ES-3
PreamP Dyskretniok.
HiFiBerry Digi2 Pro +, ubp-x700, Dac MFD 6N3P; Yamaha M 4, C 4 ;Ayon Audio Scorpio,
Tellurium q ultra black ll, 2497 Mogami.
Tellurium Q Silver,Harbeth C7ES-3
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Oj, tam, oj tam, teraz sprzęt przechodzi kwarantannę po Covidzie.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- kukiz 30
- Posty: 2089
- Rejestracja: 18 wrz 2016, 16:05
- Lokalizacja: dolnośląskie
Re: Warsztat Martynki
Wiem że warto było czekać
Wszystko zrobione na tip top.

Mission Cyrus One,Sony PS-X6,2xPCM56 DAC by Martynka,Yamaha cdx-10,Infinity RS-4000.
- dot87
- Posty: 1458
- Rejestracja: 04 wrz 2017, 17:37
- Gramofon: Akai AP D33/Technics
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Warsztat Martynki
Marcin jak zwykle pełen profesjonalizm. Gratulacje kolejnej naprawy.
Widziałem że i Twoje Daci powędrowały (tymczasowo) na giełdę. Ciekawy jestem który zostanie u Ciebie...
Widziałem że i Twoje Daci powędrowały (tymczasowo) na giełdę. Ciekawy jestem który zostanie u Ciebie...
Luxman L230/Rotel RA820Bx3/Wega P120SH/Pickering V15/Stanton 680/Shure m75/Dual CD 1065/HK 27
Philips LFD 3428/Somic V2/AKG 240 Studio/Beyerdynamic DT 770/990 Pro
Philips LFD 3428/Somic V2/AKG 240 Studio/Beyerdynamic DT 770/990 Pro
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 27 gru 2021, 22:37
Re: Warsztat Martynki
Czy ten Moduł lampizacji do CD i DAC od Muzgaudio da się połączyć z es9038q2m?
Fajnie że wspominasz o tej firmie bo już kilka rzeczy od nich kupiłem.
Fajnie że wspominasz o tej firmie bo już kilka rzeczy od nich kupiłem.
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
No ja sam się nie potrafię zdecydować a dwa DAC'i to za dużo. MF ma bardzo analityczne zrównoważone brzmienie, scena jest szeroka z wokalem w centrum. Długo szukałem tego właśnie grania. Nowy DAC dzięki przełączaniu analogów oferuje coś innego. Czyste brzmienie lampowe na jednym przesuwając go w stronę ciepła średnich, drugi za to jest ostry, szybki i równy. Nie ma tak olbrzymiej, poustawianej sceny ale do popu czy współczesnego rocka jest idealny. Który pasuje mi lepiej nie wiem, który podłączę jestem w niebie. Sprawdziłem wszystkie, mam podłączone pod wejścia Digiloga a z niego wyjściem cyfrowym pod nowy DAC i zmieniając źródło na pre mogę słuchać wszystkich trzech źródeł. Każde daje przyjemność mimo słyszalnego innego charakteru.dot87 pisze: ↑19 kwie 2022, 06:11ciekawe który zostanie u Ciebie
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Moduł ogólne jest pod przetworniki z wyjściem prądowym. Sebre standardowo w aplikacjach korzysta z wyjscia napięciowego. Myślę że to pytanie powinieneś zadać bezpośrednio Konradowi czy jest taka możliwość konfiguracji modułu. Ja zamawiam u niego zawsze pod konkretny DAC i konkretną lampę, dostaje już skonfigurowany z dobranymi rezystorami konwersji.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Kolejny pacjent rozgrzewający się przed wydaniem bo trochę sie zasiedział:
czyli piękne Sansui Solid State 7000
Do zrobienia, przegląd ogólny, regulacja, naprawa podświetlania wskazówki tunera i co wyjdzie po drodze.
W środku kosmos w porównaniu do Luxmana z poprzedniego wpisu. Robiąc Lucjana wręcz wypoczywałem po pracy przy 7000, przekładanie go na biurku to niezłe ćwiczenie na bicek i mięśnie grzbietu:
Już po rozkręceniu rzuciły się w oczy duże Elny z zasilania, niestety rzucił sie również ich stan wizualny, bałem się, że eksplodują od samego patrzenia. Zostały zamienione na mniejsze gabarytowo ale mocniejsze i wydajniejsze Rubycon :
3300uF został zamieniony na 4700uF a dwa 2200uF zastąpione zostały przez 3300uF, sama zmiana ma pozytywny i odczuwalny wpływ na bas i prowadzenie trudniejszych kolumn. Na powyższym zdjęciu widać również czerwone WIMY 1uF/400V które zastąpiły umęczone bipolarne elektrolity 1uF/250V.
Reszta ukadów również zyskała nowe kondensatory, wszystkie elektrolity w ilości około 70 zostały wymienione:
Końcówki zostały również oczyszczone ze starej i dostały nową pastę termiczną:
Po poskładaniu wszystkiego ponowne pomiary. Sansui zamiast punktów pomiarowych do ustawienia napięcia, zaleca w swojej serwisówce wyciągnąć bezpieczniki chroniące końcówki ( tak, są tam takie bezpieczniki po jednym na kanał i to z dostępem od zewnątrz ) i podłczyć równolegle do nich amperomierz i ustawić prąd - w tym przypadku 30mA na kanał. Przed serwisem i regulacją wzmacniacz był daleki od poprawności:
Po regulacji oba nastawy wróciły do wartości fabrycznych.
Po serwisie wzmacniacz ma calkiem inne brzmienie, jest moc, przestrzeń, duża dynamika, naprawdę jestem pod wrażeniem... no i "wisienka na torcie" czyli podświetlenie wskazówki strojenia:
Przy okazji wskazówki... zanim przy naprawie braku podświetlenia zaczniecie rozbierać amplituner na części szukając napięcia - zmieńcie multimetr na napięcie zmienne, taaadaaam i jest ok 6V
czyli piękne Sansui Solid State 7000
Do zrobienia, przegląd ogólny, regulacja, naprawa podświetlania wskazówki tunera i co wyjdzie po drodze.
W środku kosmos w porównaniu do Luxmana z poprzedniego wpisu. Robiąc Lucjana wręcz wypoczywałem po pracy przy 7000, przekładanie go na biurku to niezłe ćwiczenie na bicek i mięśnie grzbietu:
Już po rozkręceniu rzuciły się w oczy duże Elny z zasilania, niestety rzucił sie również ich stan wizualny, bałem się, że eksplodują od samego patrzenia. Zostały zamienione na mniejsze gabarytowo ale mocniejsze i wydajniejsze Rubycon :
3300uF został zamieniony na 4700uF a dwa 2200uF zastąpione zostały przez 3300uF, sama zmiana ma pozytywny i odczuwalny wpływ na bas i prowadzenie trudniejszych kolumn. Na powyższym zdjęciu widać również czerwone WIMY 1uF/400V które zastąpiły umęczone bipolarne elektrolity 1uF/250V.
Reszta ukadów również zyskała nowe kondensatory, wszystkie elektrolity w ilości około 70 zostały wymienione:
Końcówki zostały również oczyszczone ze starej i dostały nową pastę termiczną:
Po poskładaniu wszystkiego ponowne pomiary. Sansui zamiast punktów pomiarowych do ustawienia napięcia, zaleca w swojej serwisówce wyciągnąć bezpieczniki chroniące końcówki ( tak, są tam takie bezpieczniki po jednym na kanał i to z dostępem od zewnątrz ) i podłczyć równolegle do nich amperomierz i ustawić prąd - w tym przypadku 30mA na kanał. Przed serwisem i regulacją wzmacniacz był daleki od poprawności:
Po regulacji oba nastawy wróciły do wartości fabrycznych.
Po serwisie wzmacniacz ma calkiem inne brzmienie, jest moc, przestrzeń, duża dynamika, naprawdę jestem pod wrażeniem... no i "wisienka na torcie" czyli podświetlenie wskazówki strojenia:
Przy okazji wskazówki... zanim przy naprawie braku podświetlenia zaczniecie rozbierać amplituner na części szukając napięcia - zmieńcie multimetr na napięcie zmienne, taaadaaam i jest ok 6V
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- mrcnoos
- Posty: 4316
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:40
- Gramofon: Składak
- Lokalizacja: pomorskie
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Przyjemnie mieć to w łapkach, obracać, lutować, regulować, dotykać.... taki fetysz 

Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- tuczi77
- Posty: 1719
- Rejestracja: 26 paź 2017, 15:16
- Gramofon: Kenwood KD-7010
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Warsztat Martynki
Piękna robota jak zwykle



Kenwood KD-7010 | Goldring 1042 | Schiit Mani | Kenwood KA-801 | Canton GLE 100
- Cichy5000
- Posty: 818
- Rejestracja: 19 lis 2019, 13:55
- Gramofon: Technics SL-1610MK2
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Warsztat Martynki
Te fetyszysta

Robota jak zwykle wykonana godnie

Sony PS-X4, 205ED B-SAS od Jico,
PreamP Dyskretniok.
HiFiBerry Digi2 Pro +, ubp-x700, Dac MFD 6N3P; Yamaha M 4, C 4 ;Ayon Audio Scorpio,
Tellurium q ultra black ll, 2497 Mogami.
Tellurium Q Silver,Harbeth C7ES-3
PreamP Dyskretniok.
HiFiBerry Digi2 Pro +, ubp-x700, Dac MFD 6N3P; Yamaha M 4, C 4 ;Ayon Audio Scorpio,
Tellurium q ultra black ll, 2497 Mogami.
Tellurium Q Silver,Harbeth C7ES-3
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Co by nie było, że głośniki ostatnio olewam:
Ponieważ na Litwie spędzam łącznie parę miesięcy w roku, zostałem poproszony przez nowego właściciela o sprawdzenie i odebranie Snell E3. Okazało się, że stary właściciel jest zakręcony pod względem audio i ma trochę sprzętu:
Snell E3 zabrałem i na pewno do Kowna wrócę.
Pierwsze zdjęcia po przywiezieniu:
Snell'e z kolejnymi numerami seryjnymi 39271 i 39272.
Podobno Snell składał ręcznie zwrotnice pod konkretne głośniki, i tak to wygląda, DIY opisane mazakiem :
Co ciekawe druga zwrotnica miała jedną folię wiecej ( czerwone 470nF pomiędzy żółtą folią a bipolarem )
Możliwości są dwie, albo dodano ją po pomiarach zwrotnicy i głośnika ze względu na brzmienie przetwornika, druga to kompensacja róznic w pojemnościach elementów zwrotnicy. Wartości były bardzo rozjechane. Zdecydowałem się więc na wstawienie folii z 2 % tolerancją dobraną w zasadzie do tej samej wartości pojemności jak i ESR. Został więc wymieniony komplet:
Przy okazji, jest jeszcze jeden kondensator wiszący na tylnym tweeterze, również został wymieniony. Zdjęcie jeszcze przed pokazujące jak Snell używał kleju n agorąco do izolacji elementów :
podłączyłem ponownie i ukazał się nowy wymiar dzwięku, jeszcze więcej szczegółów i mocniejszy bas z tych małych VIFA.
Po ogarnięciu od strony elektrycznej przyszedł czas na estetykę. Po pierwsze szmatki. Były bardzo poprzecierane, dziurawe i brudne:
zostały wymienione na nowe
Zostały jeszcze tylko skrzynie, czarny zostanie zmieniony na orzech. Przyszedł już fornir:
Po nałożeniu oraz olejowaniu nabierze barwy. Ale to jeszcze trochę, jak dojdę do siebie.
Ponieważ na Litwie spędzam łącznie parę miesięcy w roku, zostałem poproszony przez nowego właściciela o sprawdzenie i odebranie Snell E3. Okazało się, że stary właściciel jest zakręcony pod względem audio i ma trochę sprzętu:
Snell E3 zabrałem i na pewno do Kowna wrócę.
Pierwsze zdjęcia po przywiezieniu:
Snell'e z kolejnymi numerami seryjnymi 39271 i 39272.
Podobno Snell składał ręcznie zwrotnice pod konkretne głośniki, i tak to wygląda, DIY opisane mazakiem :
Co ciekawe druga zwrotnica miała jedną folię wiecej ( czerwone 470nF pomiędzy żółtą folią a bipolarem )
Możliwości są dwie, albo dodano ją po pomiarach zwrotnicy i głośnika ze względu na brzmienie przetwornika, druga to kompensacja róznic w pojemnościach elementów zwrotnicy. Wartości były bardzo rozjechane. Zdecydowałem się więc na wstawienie folii z 2 % tolerancją dobraną w zasadzie do tej samej wartości pojemności jak i ESR. Został więc wymieniony komplet:
Przy okazji, jest jeszcze jeden kondensator wiszący na tylnym tweeterze, również został wymieniony. Zdjęcie jeszcze przed pokazujące jak Snell używał kleju n agorąco do izolacji elementów :
podłączyłem ponownie i ukazał się nowy wymiar dzwięku, jeszcze więcej szczegółów i mocniejszy bas z tych małych VIFA.
Po ogarnięciu od strony elektrycznej przyszedł czas na estetykę. Po pierwsze szmatki. Były bardzo poprzecierane, dziurawe i brudne:
zostały wymienione na nowe
Zostały jeszcze tylko skrzynie, czarny zostanie zmieniony na orzech. Przyszedł już fornir:
Po nałożeniu oraz olejowaniu nabierze barwy. Ale to jeszcze trochę, jak dojdę do siebie.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- dot87
- Posty: 1458
- Rejestracja: 04 wrz 2017, 17:37
- Gramofon: Akai AP D33/Technics
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Warsztat Martynki
No to życzę szybkiego powrotu do zdrowia! Cieszę się że ruch ponownie na Twoim warsztacie bo zawsze miło popatrzeć na Twoją pracę (nawet dla takiego laika jak ja)
Luxman L230/Rotel RA820Bx3/Wega P120SH/Pickering V15/Stanton 680/Shure m75/Dual CD 1065/HK 27
Philips LFD 3428/Somic V2/AKG 240 Studio/Beyerdynamic DT 770/990 Pro
Philips LFD 3428/Somic V2/AKG 240 Studio/Beyerdynamic DT 770/990 Pro
- Martynka
- Posty: 1659
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
A ruch jest cały czas ale nie ma czasu,żeby wrzucać a skoro leżakuję to szukam po zdjęciach co tam wpadło i Was męczę.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)