Jakie phono stage do złożenia?
- Jaculek
- Posty: 2173
- Rejestracja: 27 cze 2012, 08:57
- Gramofon: Dual 704, 721
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: Jakie phono stage do złożenia?
Ja też nie. Tylko rzucił mi się w oczy mniejszy NF ale faktycznie brak jest klasy BL czyli będzie mniejsze wzmocnienie (gmmax właściwie). Czyli jednak "lepszość" 208 jest wątpliwa.
Analog: Dual 704&721+DenonDL301/ShureV15III/Dual M20E/OrtofonMC-20>HeadamP >PreamP Dyskretniok DIY> DH-101>DH-220>Monitor Audio RX6/Beyerdynamic DT 880
Cyfra: Arcam FMJ CD17 - DIY Mod & Yamaha WXAD-10
Cyfra: Arcam FMJ CD17 - DIY Mod & Yamaha WXAD-10
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 31 gru 2023, 17:18
Re: Jakie phono stage do złożenia?
Pomierzyłem teraz rozrzut 2sk209 w dwóch kanałach, tj. 8 szt. Wszystkie zostały wzięte, jak leci, z rolki. Skrajne sztuki nie przekraczają 0,2 mA ... czyli dość dobrze. Otworzyłem - dla zabawy - 100 sztuk 2sk170 bl, z ciekawości zobaczę, ile uda się dobrać kwartetów, tak prawie na 0 rozrzutu, czyli dość dokładnie.
- Jaculek
- Posty: 2173
- Rejestracja: 27 cze 2012, 08:57
- Gramofon: Dual 704, 721
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: Jakie phono stage do złożenia?
O Panie, to jak worek złotych monet.
Analog: Dual 704&721+DenonDL301/ShureV15III/Dual M20E/OrtofonMC-20>HeadamP >PreamP Dyskretniok DIY> DH-101>DH-220>Monitor Audio RX6/Beyerdynamic DT 880
Cyfra: Arcam FMJ CD17 - DIY Mod & Yamaha WXAD-10
Cyfra: Arcam FMJ CD17 - DIY Mod & Yamaha WXAD-10
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 31 gru 2023, 17:18
Re: Jakie phono stage do złożenia?
Zamówiliśmy w sumie parę tysięcy i cena była okazyjna, bo trafiliśmy na wyprzedaż poważnego dystrybutora a do tego, po negocjacjach, doszła potężna zniżka (trzeba było zwiększyć zamówienie), więc grzechem było zmarnować taką okazję.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 10 kwie 2024, 16:17
Re: Jakie phono stage do złożenia?
EAR834 - kupiłem z lenistwa polutowaną wersję chińską i - z dobrymi lampami - grała tak dobrze, że kupiłem czystą PCB i zmontowałem ponownie na lepszych, dobieranych elementach. Ta konstrukcja to perełka, niestety tylko MM.
Gdyby ktoś chciał - odsprzedam działającą płytkę chińską z tej operacji, zapraszam na priv.
Gdyby ktoś chciał - odsprzedam działającą płytkę chińską z tej operacji, zapraszam na priv.
- Ukaniu
- Posty: 500
- Rejestracja: 21 lis 2013, 09:23
- Lokalizacja: Jaktorów
- Kontakt:
Re: Jakie phono stage do złożenia?
Im dłużej przyglądam się na schemat Pearl wersji 3 tym się bardziej dziwię.
Tranzystor Q5 ma w bazie rezystancję zastępczą 5 k i jej szum się sumuje z sygnałem. W jakim stopniu to kwestia do rozważenia.
Zasilanie przefiltrowano przez R19 i C7 a potem dołożono R21 w bazie ze swoim napięciem szumów, wzmocnionym prądowo Q8, czyli mamy nadal napięcie szumów R21 ale po wtórniku czyli o mniejszej rezystancji wyjściowej filtrowane C6 i jego biedną rezystancją wewnętrzną.
Jak mamy R4-R7 to naprawdę potrzeba R8?
nie dało się tego zmodyfikować i wprowadzić nfb bezpośrednio w żródła?
Potem wzmacniacz odwracający U1A pracuje ze względnie niską impedancją na wyjściu i dobrze by miał takie zdolności a to nie jest takie oczywiste, szczególnie, że impedancja spada wraz ze wzrostem f z uwagi na człon R13 C3. Opamp powinien mieć dodatek do wynagrodzenia za szkodliwe warunki pracy
Dokładanie dopalacza na wyjściu ze swoimi wadami wprowadzając końcówkę wzmacniacza w klasę A też jest mocno dyskusyjne.
Jakby to był projekt mojego pracownika to by musiał mi jeszcze na kilka innych niewygodnych pytań odpowiedzieć. Szczęśliwie nie jestem aktualnie niczyim szefem
i nie mam chyba wrogów
Wiele fabrycznych uznanych konstrukcji ma wady i to często większe
Tranzystor Q5 ma w bazie rezystancję zastępczą 5 k i jej szum się sumuje z sygnałem. W jakim stopniu to kwestia do rozważenia.
Zasilanie przefiltrowano przez R19 i C7 a potem dołożono R21 w bazie ze swoim napięciem szumów, wzmocnionym prądowo Q8, czyli mamy nadal napięcie szumów R21 ale po wtórniku czyli o mniejszej rezystancji wyjściowej filtrowane C6 i jego biedną rezystancją wewnętrzną.
Jak mamy R4-R7 to naprawdę potrzeba R8?

Potem wzmacniacz odwracający U1A pracuje ze względnie niską impedancją na wyjściu i dobrze by miał takie zdolności a to nie jest takie oczywiste, szczególnie, że impedancja spada wraz ze wzrostem f z uwagi na człon R13 C3. Opamp powinien mieć dodatek do wynagrodzenia za szkodliwe warunki pracy
Dokładanie dopalacza na wyjściu ze swoimi wadami wprowadzając końcówkę wzmacniacza w klasę A też jest mocno dyskusyjne.
Jakby to był projekt mojego pracownika to by musiał mi jeszcze na kilka innych niewygodnych pytań odpowiedzieć. Szczęśliwie nie jestem aktualnie niczyim szefem


Wiele fabrycznych uznanych konstrukcji ma wady i to często większe

Serwis i projektowanie elektroniki, także audio http://www.ldl-elektronika.pl
Prawo Hofstadtera mówi: skomplikowana czynność zawsze zajmie więcej czasu niż zaplanowano także jeśli planując brano pod uwagę prawo Hofstadtera.
Prawo Hofstadtera mówi: skomplikowana czynność zawsze zajmie więcej czasu niż zaplanowano także jeśli planując brano pod uwagę prawo Hofstadtera.
- Jozi
- Posty: 1895
- Rejestracja: 28 sty 2022, 02:57
- Gramofon: Sony PS-X60
- Lokalizacja: Pastwiska City
Re: Jakie phono stage do złożenia?
Łukasz daj żyć o porankuUkaniu pisze: ↑20 sie 2024, 03:21Im dłużej przyglądam się na schemat Pearl wersji 3 tym się bardziej dziwię.
Tranzystor Q5 ma w bazie rezystancję zastępczą 5 k i jej szum się sumuje z sygnałem. W jakim stopniu to kwestia do rozważenia.
Zasilanie przefiltrowano przez R19 i C7 a potem dołożono R21 w bazie ze swoim napięciem szumów, wzmocnionym prądowo Q8, czyli mamy nadal napięcie szumów R21 ale po wtórniku czyli o mniejszej rezystancji wyjściowej filtrowane C6 i jego biedną rezystancją wewnętrzną.
Jak mamy R4-R7 to naprawdę potrzeba R8?nie dało się tego zmodyfikować i wprowadzić nfb bezpośrednio w żródła?
Potem wzmacniacz odwracający U1A pracuje ze względnie niską impedancją na wyjściu i dobrze by miał takie zdolności a to nie jest takie oczywiste, szczególnie, że impedancja spada wraz ze wzrostem f z uwagi na człon R13 C3. Opamp powinien mieć dodatek do wynagrodzenia za szkodliwe warunki pracy
Dokładanie dopalacza na wyjściu ze swoimi wadami wprowadzając końcówkę wzmacniacza w klasę A też jest mocno dyskusyjne.
Jakby to był projekt mojego pracownika to by musiał mi jeszcze na kilka innych niewygodnych pytań odpowiedzieć. Szczęśliwie nie jestem aktualnie niczyim szefemi nie mam chyba wrogów
![]()
Wiele fabrycznych uznanych konstrukcji ma wady i to często większe![]()



Po przeczytaniu tego i próbie zrozumienia już zaoszczędziłem na kawie.
Jak chińszczyzna albo japonistyka



[Sony PS X60,VM540ML, Shure V15III-Sas, Sony XL 45,pre @Jaculek-analog]
[ Tidal Hifi, xDuoo XQ-50 Pro2+Toping E30II, Onkyo 7030C-cyfra] Yamaha A-S701, Heco Professional 650
[ Tidal Hifi, xDuoo XQ-50 Pro2+Toping E30II, Onkyo 7030C-cyfra] Yamaha A-S701, Heco Professional 650