Dziś znalazłem w piwnicy gramofon UNITRA EMANUEL STEREO GS-203. Działa bez zarzutu. Jest jeden problem, bo bardzo cicho gra, wręcz niesłyszalnie i teraz pytanie, bo jestem kompletnym laikiem. Co zrobić by wzmocnić w nim głos z odtwarzanych winyli? Jakiś wzmacniacz czy coś? Prosiłbym o pomoc co kupić, jakiej firmy, mocy itp..
Ten gramofon ma wkładkę piezo, czyli nie potrzeba przedwzmacniacza. Możesz podłączyć go nawet do głośników komputerowych (takich z wbudowanym wzmacniaczem) jedyny problem to wzmacniacz musi mieć wejście DIN (albo odpowiednia przejściówka).
Pytam tutaj, bo nie ma sensu zakładać nowego tematu- orientują się Panowie czy obudowa emanuela jest fornirowana czy też to jest jakaś okleina?
Pytam czysto teoretycznie, rozważając go jako dawce obudowy
Elac Miracord 750 Mark II + Philips GP 400 MKII / AT-VM95C
Raczej płyta gównolitowa fornirowana będzie z tamtych lat. https://www.radiomuseum.org/r/lodzkie_f ... s_203.html
Tu widać na fotkach dokładniej, jeśli masz na myśli okleinę samoprzylepną na podłożu papierowym/również tworzywo, to raczej była mało popularna w tamtym czasie i droga.
Na obudowę "paździor?" Panie winylu, to się nie nadaje do prasy codziennej nawet.
Prościej zrobisz z formatki MDF i fornirowanie we własnym zakresie. Chyba, że masz na myśli wykorzystanie panelu sterowania - też mało urodziwy, ale jak pasuje designem pod coś, to może być paskuda pewnie .
ok teraz widzę z czego to. THX może rzeczywiście zrobię to z formatek- na fornirze nie zależy mi bardzo - w sumie nie będzie to aż taki wyczyn, a wymiar będzie pewny
Sklejka nie nada się na to? Odpadło by fornirowanie
Elac Miracord 750 Mark II + Philips GP 400 MKII / AT-VM95C