Problem z automatyką w Technics SL-BD3

Dyskusje techniczne dotyczące gramofonów marki Technics i National Panasonic
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Drilix
Posty: 9
Rejestracja: 13 lip 2014, 14:22
Lokalizacja: Wielkopolska

Problem z automatyką w Technics SL-BD3

#1

Post autor: Drilix »

Witam,
niestety borykam się z pewnym problemem, mianowicie gdy igła dochodzi do końca płyty, kończy się odtwarzanie muzyki, ramie od razu wraca i dopiero w połowie płyty się podnosi. Niestety to utrudnia słuchanie płyt ponieważ przy każdym powrocie ramienia igła rysuje połowę płyty.
Jeśli chodzi o ustawianie ramienia jestem zielony, gramofon dostałem w takim stanie, jest jeszcze mały problem, ramie po powrocie nie zawsze " trafia w stópkę".
Też gdy wcisnę stop ramie wraca bez wcześniejszego podnoszenia, co dziwne im dalej płyty tym gorzej. Na początku płyty podniesie się normalnie, na końcu przeleci igłą przez połowę.
Liczę na pomoc forumowiczów.
Ogólnie znam się na elektryce, ale z gramofonami dopiero zaczynam przygodę dlatego prosiłbym o wyrozumiałość :)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Posty: 41511
Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Problem z automatyką w Technics SL-BD3

#2

Post autor: Wojtek »

Pozwoliłem sobie zmienić tytuł wątku.
Generalnie rzecz biorąc, z tego co opisałeś wynika, że masz w swoim gramofonie dość mocno zwalony mechanizm auto-powrotu.
Bez zajrzenia do środka i przeanalizowania co i jak pracuje raczej się nie obędzie.

Czy auto-start działa poprawnie?
Drilix pisze:Jeśli chodzi o ustawianie ramienia jestem zielony, gramofon dostałem w takim stanie
Kalibracja ramienia nie ma w ogóle związku z automatyką :)
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
Awatar użytkownika
Drilix
Posty: 9
Rejestracja: 13 lip 2014, 14:22
Lokalizacja: Wielkopolska

Problem z automatyką w Technics SL-BD3

#3

Post autor: Drilix »