Technics Sl-QD33 problem z odtwarzaniem

Dyskusje techniczne dotyczące gramofonów marki Technics i National Panasonic
ODPOWIEDZ
jeru271
Posty: 6
Rejestracja: 01 lip 2017, 15:26

Technics Sl-QD33 problem z odtwarzaniem

#1

Post autor: jeru271 »

Witam,
Na wstępie zaznaczę, że jestem maksymalnym laikiem w dziedzinie. Posiadam mini wieżę do Philips DCM378 która czysto odtwarza CD czy tam muzykę z kabla. Postanowiłem do niej kupić Technicsa SL-QD33, w celu podłączenia go do wieży użyłem przedwzmacniacza raczej niskobudżetowego ANALOGIS Easy Phono(dla ciekawskich 1wszy wynik google) i wszystko spiąłem kablami chinch 0.25m(może nie za 3, ale za 15zł sztuka). Podłączyłem też uziemienie. Efekt finaly był zadowalający, żadnego pierdzenia szumów itp. Ponad miesiąc wszystko grało bez szwanku, aż nagle kupiłem 3 nowe winyle(folia nówka funkiel) przy których odtwarzaniu pojawia się ten sam problem. Nagrania pierdzą na prawym głośniku, tak to mogę określić. Reszta płyt gra bez problemu. Sprawdzałem na innym zestawie znajomego i problemu nie było. Po obejrzeniu gramofonu zauważyłem że igła i śrubka od mocowania wkładki(chyba, dla pewności załączam zdjęcie :D) wygląda nieciekawie. Przepinałem kable i w miarę możliwości czyściłem wejścia. Najpewniej trzeba będzie wymienić igłę, ale może jak i igłę to może i wkładkę? Kompletnie się nie znam, ale chcę żeby to w końcu grało i mam na to od 200 do 400 złotych. Jeżeli temat jest w złym dziale to przepraszam, i proszę o przeniesienie.

Dziękuję za pomoc
Załączniki
IMG_2076.JPG
IMG_2073.JPG
Awatar użytkownika
Obywatel
Posty: 3720
Rejestracja: 02 sty 2011, 18:41
Gramofon: Technics SL-1610MKII
Lokalizacja: Słupsk

Re: Technics Sl-QD33 problem z odtwarzaniem

#2

Post autor: Obywatel »

A próbowałeś wyczyścić igłę?

Jeśli jesteś pewien, że igła jest zużyta, to tutaj masz dobre zamienniki:
https://www.emjmusic.com/product-page/j ... or-epc-p30
https://www.emjmusic.com/product-page/n ... cs-epc-p30