To że to teoria nie napisałeś. To jeszcze raz, poza oscyloskopem zrobiłeś jakikolwiek test mechaniczny jak z tych opisanych bo o tym też nie napisałeś?
SL-Q33
- Bacek
- Posty: 3782
- Rejestracja: 04 gru 2013, 22:06
- Gramofon: Kenwood L-07D
- Lokalizacja: Poznań
Re: SL-Q33
Klipsch LaScala i analogowo cyfrowa herezja.
- cobra
- Posty: 1170
- Rejestracja: 16 lut 2018, 22:25
- Gramofon: SL-Q33
- Lokalizacja: W-wa
Re: SL-Q33
Tak, na lewitującym ramieniu dowolne ustawienie pokrętła antyskatingu nie ma wpływu na ramię, stoi ono bez ruchu. Jakby tej sprężyny w ogóle nie było.
Technics SL-Q33, Benz Micro Silver / Empire 2000 / Empire 4000 / Z-4s / MP-110 / Shure M75, PreamP THT, Denon DRA-F109 / lampa SE, STX F-200n
- Bacek
- Posty: 3782
- Rejestracja: 04 gru 2013, 22:06
- Gramofon: Kenwood L-07D
- Lokalizacja: Poznań
Re: SL-Q33
No to niestety czeka Cię rozbiórka. W SM słabo to widać ale na fotce 8 jest dolny punkt mocowania sprężynki anty skatingu.
Antyskating chyba będzie wyglądał jak tu
Antyskating chyba będzie wyglądał jak tu
Klipsch LaScala i analogowo cyfrowa herezja.
- cobra
- Posty: 1170
- Rejestracja: 16 lut 2018, 22:25
- Gramofon: SL-Q33
- Lokalizacja: W-wa
Re: SL-Q33
Dzięki za zdjęcie - tu faktycznie dobrze to widać.
Technics SL-Q33, Benz Micro Silver / Empire 2000 / Empire 4000 / Z-4s / MP-110 / Shure M75, PreamP THT, Denon DRA-F109 / lampa SE, STX F-200n
-
frobek
- Posty: 50
- Rejestracja: 14 maja 2025, 11:12
- Gramofon: Pioneer PL-4, SL-Q33
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: SL-Q33
Mam taki sam gramofon, gra świetnie, oba kanały równo i bez zniekształceń na obu moich wkładkach. Z ciekawości sprawdziłem dziś antyskating, na lewitującym ramieniu ramię pięknie wraca.
Cyfra: Daphile - DSP ADAU1452 - MA12070P - kolumny aktywne DIY na Faitalpro 12PR300 + HF108
Analog: Technics SL-Q33 - zbalansowany preamp DIY na AD8429 - DIY preamp z PGA2310 i buforem FET - TPA3255 - kolumny DIY Hurricane
Analog: Technics SL-Q33 - zbalansowany preamp DIY na AD8429 - DIY preamp z PGA2310 i buforem FET - TPA3255 - kolumny DIY Hurricane
- cobra
- Posty: 1170
- Rejestracja: 16 lut 2018, 22:25
- Gramofon: SL-Q33
- Lokalizacja: W-wa
Re: SL-Q33
I u mnie musi tak być!
Technics SL-Q33, Benz Micro Silver / Empire 2000 / Empire 4000 / Z-4s / MP-110 / Shure M75, PreamP THT, Denon DRA-F109 / lampa SE, STX F-200n
- cobra
- Posty: 1170
- Rejestracja: 16 lut 2018, 22:25
- Gramofon: SL-Q33
- Lokalizacja: W-wa
Re: SL-Q33
A jednak siadłem do tego i rozebrałem gramofon.
Sprężynka spadła z zaczepu! Sama tak, czy ktoś się do tego przyczynił to już nie zgadnę.
Antyskating działa teraz prawidłowo.
No ale na tracking to jest zupełnie bez wpływu.
Poluzowałem też dwie śrubki pod mocowaniem headshella. Jest możliwa tylko niewielka korekta azymutu, ale sprawdziłem dla obu skrajnych możliwości. No i też praktycznie brak wpływu. Ustawiłem to z powrotem wizualnie na lusterko.
Dla 60 um wygląda tak:
A dla 70 um tak:
Mam wkładki ustawione według geometrii Lofgren A. Sprawdziłem dla Z-4S i Shure M75 i dla obu tracking wygląda tak samo.
Kombinować z innymi geometriami?
Sprężynka spadła z zaczepu! Sama tak, czy ktoś się do tego przyczynił to już nie zgadnę.
Antyskating działa teraz prawidłowo.
No ale na tracking to jest zupełnie bez wpływu.
Poluzowałem też dwie śrubki pod mocowaniem headshella. Jest możliwa tylko niewielka korekta azymutu, ale sprawdziłem dla obu skrajnych możliwości. No i też praktycznie brak wpływu. Ustawiłem to z powrotem wizualnie na lusterko.
Dla 60 um wygląda tak:
A dla 70 um tak:
Mam wkładki ustawione według geometrii Lofgren A. Sprawdziłem dla Z-4S i Shure M75 i dla obu tracking wygląda tak samo.
Kombinować z innymi geometriami?
Technics SL-Q33, Benz Micro Silver / Empire 2000 / Empire 4000 / Z-4s / MP-110 / Shure M75, PreamP THT, Denon DRA-F109 / lampa SE, STX F-200n
- ŁDŁ
- Posty: 576
- Rejestracja: 21 lis 2013, 09:23
- Lokalizacja: Jaktorów
- Kontakt:
Re: SL-Q33
Mnie coś jakoś dziwnie to wygląda. Jak dołożysz nacisku to się zmienia? To co ja widuję w skrajnych przypadkach na oscyloskopie wygląda inaczej.
To aby nie jest problem z pre, które przy takim solidnym sygnale się przytyka?
Nominał to 20 um, 70 um to będzie +10 dB ponad - nie wszystkie pelikany łykną taką rybę na luziaczku.
Sygnału nie ma za wiele i nie wiem jak Twój oscyloskop szumi ale jakbyś podłączył wyjście z wkładki bez sondy wprost na BNC wejścia to coś by było widać sensownie? bo tak przy 300 Hz i 70 u to powinno być kilka dB ponad nominalne napięcie dla 1 kHz czyli może ze 3 mV przy MM
Łukasz Długosz
Serwis i projektowanie elektroniki, także audio http://www.ldl-elektronika.pl
Prawo Hofstadtera mówi: skomplikowana czynność zawsze zajmie więcej czasu niż zaplanowano także jeśli planując brano pod uwagę prawo Hofstadtera.
Serwis i projektowanie elektroniki, także audio http://www.ldl-elektronika.pl
Prawo Hofstadtera mówi: skomplikowana czynność zawsze zajmie więcej czasu niż zaplanowano także jeśli planując brano pod uwagę prawo Hofstadtera.
- Bacek
- Posty: 3782
- Rejestracja: 04 gru 2013, 22:06
- Gramofon: Kenwood L-07D
- Lokalizacja: Poznań
Re: SL-Q33
W jaki sposób, step by step ustawiasz tego lofgrena i jakim szablonem? Może na początek ustaw standardowe 52 mm.
Ostatnio zmieniony 31 paź 2025, 10:48 przez Bacek, łącznie zmieniany 1 raz.
Klipsch LaScala i analogowo cyfrowa herezja.
- JootWoo
- Posty: 153
- Rejestracja: 27 gru 2024, 11:03
- Gramofon: TOSHIBA SR 255
- Lokalizacja: WLKP
Re: SL-Q33
Wydaje mi się że gdzieś w internecie była informacja że Technics jest chyba optymalizowany pod ustawienie Stevensona. Wprowadzając do metody Stevensona odległości od pivotu do szpindla oraz długość efektywną ramienia Technicsa wychodzi wynik który jest praktycznie wpisany jako overhang do instrukcji. Przy Lofgrenie overhang wychodzi chyba większy.
TOSHIBA SR 255/JVC L F41
P XUV 4500Q, E 4000D/I, ADC XLM Mk3, V Z1EB, ADC VLM Mk2,G F8, Elac ESG 796, Elac STS 455, Elac STS 344,
Schit Mani MkI/DIY CS Blue VI Preamp/Musical Fidelity V90-LPS --> TOSHIBA SA 500/Luxman L30
METZ 4635
P XUV 4500Q, E 4000D/I, ADC XLM Mk3, V Z1EB, ADC VLM Mk2,G F8, Elac ESG 796, Elac STS 455, Elac STS 344,
Schit Mani MkI/DIY CS Blue VI Preamp/Musical Fidelity V90-LPS --> TOSHIBA SA 500/Luxman L30
METZ 4635
- JootWoo
- Posty: 153
- Rejestracja: 27 gru 2024, 11:03
- Gramofon: TOSHIBA SR 255
- Lokalizacja: WLKP
Re: SL-Q33
Przy samej regulacji antyskatingu pewnie trzeba by wyjść od wartości z intrukcji i zwiększać albo zmniejszać siłę i obserwować zniekształcenia.
Gość z Ortofona na filmie kalibrował wkładkę z serii Exclusive,
Gość z Ortofona na filmie kalibrował wkładkę z serii Exclusive,
sprawdzał od 60um zwiększał antyskating i przechodził kolejne ścieżki. Zaznaczył że maks dla tej wkładki to 80um a 90 już chyba nie przejdzie.
TOSHIBA SR 255/JVC L F41
P XUV 4500Q, E 4000D/I, ADC XLM Mk3, V Z1EB, ADC VLM Mk2,G F8, Elac ESG 796, Elac STS 455, Elac STS 344,
Schit Mani MkI/DIY CS Blue VI Preamp/Musical Fidelity V90-LPS --> TOSHIBA SA 500/Luxman L30
METZ 4635
P XUV 4500Q, E 4000D/I, ADC XLM Mk3, V Z1EB, ADC VLM Mk2,G F8, Elac ESG 796, Elac STS 455, Elac STS 344,
Schit Mani MkI/DIY CS Blue VI Preamp/Musical Fidelity V90-LPS --> TOSHIBA SA 500/Luxman L30
METZ 4635
- cobra
- Posty: 1170
- Rejestracja: 16 lut 2018, 22:25
- Gramofon: SL-Q33
- Lokalizacja: W-wa
Re: SL-Q33
To prawda. Ustawię fabryczne 52 mm i sprawdzę jak będzie.
Robiłem to na szablonie wydrukowanym z polecanego tu generatora.
To jest gówniany Hantek - przystawka dwukanałowa na USB do komputera. Był podłączany bezpośrednio bez sond, ale do wyjścia preampu. Sprawdzę na sygnałach bezpośrednio z wkładki.
Technics SL-Q33, Benz Micro Silver / Empire 2000 / Empire 4000 / Z-4s / MP-110 / Shure M75, PreamP THT, Denon DRA-F109 / lampa SE, STX F-200n
- Bacek
- Posty: 3782
- Rejestracja: 04 gru 2013, 22:06
- Gramofon: Kenwood L-07D
- Lokalizacja: Poznań
Re: SL-Q33
Akurat preamp nie powinien psuć kształtu sygnału (co najwyżej poziomy może zmieniać) więc o ile urządzenie pomiarowe to nie jest zupełny śmieć to widać tak jest. Także nie do końca jest mus mierzenia gołego sygnału z wkładki.Zestaw z preampem ew może mieć wzmożony humm przy pomiarze w niekorzystnej konfiguracji.
Puść z normalną amplitudą, jak tu będzie ok to aż tak bym się nie martwił. Rozumiem że teraz po założeniu sprężynki ramię płynie w prawo na dużym antyskatingu?
Generalnie jak popatrzysz tutaj (trzeba kliknąć obrazek bo tak to prawie nic nie widać) to zniekształcenie sygnału przy zupełnie wyłączonym AS nie musi być duże. Przy takim powiększeniu jak tu jest to prawy kanał (żółty) ma lekko spłaszczoną górę i dół. Tutaj ledwo to jest widoczne. Szczerze powiedziawszy dla tych częstotliwości to nawet nie jest potrzebny prawdziwy oscyloskop, karta muzyczna i oscyloskop softwarowy wystarczy.
Przy znośniej karcie to parametry będzie miało dużo lepsze niż tania przystawka oscyloskopowa.
https://www.superbestaudiofriends.org/i ... sues.7440/
Bez Z
Puść z normalną amplitudą, jak tu będzie ok to aż tak bym się nie martwił. Rozumiem że teraz po założeniu sprężynki ramię płynie w prawo na dużym antyskatingu?
Generalnie jak popatrzysz tutaj (trzeba kliknąć obrazek bo tak to prawie nic nie widać) to zniekształcenie sygnału przy zupełnie wyłączonym AS nie musi być duże. Przy takim powiększeniu jak tu jest to prawy kanał (żółty) ma lekko spłaszczoną górę i dół. Tutaj ledwo to jest widoczne. Szczerze powiedziawszy dla tych częstotliwości to nawet nie jest potrzebny prawdziwy oscyloskop, karta muzyczna i oscyloskop softwarowy wystarczy.
Przy znośniej karcie to parametry będzie miało dużo lepsze niż tania przystawka oscyloskopowa.
https://www.superbestaudiofriends.org/i ... sues.7440/
Bez Z
Ostatnio zmieniony 31 paź 2025, 12:51 przez Bacek, łącznie zmieniany 3 razy.
Klipsch LaScala i analogowo cyfrowa herezja.
- JootWoo
- Posty: 153
- Rejestracja: 27 gru 2024, 11:03
- Gramofon: TOSHIBA SR 255
- Lokalizacja: WLKP
Re: SL-Q33
Ja właśnie mam interfejs Tascam Us-366 i Soundcard Scope.
TOSHIBA SR 255/JVC L F41
P XUV 4500Q, E 4000D/I, ADC XLM Mk3, V Z1EB, ADC VLM Mk2,G F8, Elac ESG 796, Elac STS 455, Elac STS 344,
Schit Mani MkI/DIY CS Blue VI Preamp/Musical Fidelity V90-LPS --> TOSHIBA SA 500/Luxman L30
METZ 4635
P XUV 4500Q, E 4000D/I, ADC XLM Mk3, V Z1EB, ADC VLM Mk2,G F8, Elac ESG 796, Elac STS 455, Elac STS 344,
Schit Mani MkI/DIY CS Blue VI Preamp/Musical Fidelity V90-LPS --> TOSHIBA SA 500/Luxman L30
METZ 4635
- Bacek
- Posty: 3782
- Rejestracja: 04 gru 2013, 22:06
- Gramofon: Kenwood L-07D
- Lokalizacja: Poznań
Re: SL-Q33
Popatrz też na samo ramię. Jak AS był spsuty to może więcej jest problemów? Jakieś wyczuwalne luzy w różnych płaszczyznach obrotu?
Klipsch LaScala i analogowo cyfrowa herezja.