W końcu trafił mi się wolniejszy weekend, więc zabrałem się za to. Poniżej moja krótka relacja z roboty:
- najpierw stan początkowy:
- przy okazji znalazłem niezłego pomocnika do podtrzymania gramofonu w stanie odwróconym - podstawka z mikrofali z gumowanymi nóżkami:
- aby zdjąć kółko zębate trzeba wcześniej zdemontować 3 elementy: dźwignię podnoszenia (154), dźwignię start/stop (189) oraz odkręcić sekcję przerywnika obwodu dźwiękowego (192). Koło gotowe do zdjęcia (po usunięciu zasisku na osi - 146):
- kółko zdjęte - przy okazji sporo smaru się zebrało przy osi koła - do usunięcia i wymiany:
- oto opisywane 2 blaszki po odwróceniu kółka zębatego
- tu już po rozebraniu i czyszczeniu
- jak w opisie w powyższych postach - kapka oleju poszła na oś, smar między blaszki w miejscach tarcia, została jeszcze spinka do zapięcia:
- złożenie analogicznie do rozłożenia, przy okazji wymieniłem w paru miejscach jeszcze smarowanie (krzywki na kółku, itp).
Z rozpędu posmarowałem też steuerpimpel wraz z dźwignią (154) - i wiadomo czymś się to skończyło

- ponowną rozbiórką i czyszczeniem tego miejsca. Przy okazji - tam ma być zupełnie sucho dla dobrego tarcia, czy też czymś się to jednak smaruje ?
- później finalny, pozytywny test - teraz automat startuje za każdym razem
Przy okazji coś, co mnie trochę zdźiwiło - dźwignia do autostopu (262) w orientacji jakiej był gramofon (do góry nogami) jest mocno luźna - przesuwa się o jakieś 0,5 cm na boki - czy to normalne ? Pytam, bo autostop u mnie mocno szwankuje - i to mimo, że podciągnąłęm śrubką korekcyjną (261) na maksa zasięg tej dźwigni autostopu. Pomimo tego coraz rzadziej to mi działa (brakuje paru jeszcze paru milimitrów ruchu ramienia do środka płyty, aby automat się uruchmił). Co można tu poradzić na to, skoro opcje z serwisówki już wyczerpałem ?
Na koniec wielkie dzięki za fachową diagnozę
