Mam do sprzedania m.innymi. Phonostage pod 3 ramiona.

ODPOWIEDZ
Zagra
Posty: 17
Rejestracja: 21 kwie 2011, 11:53

Mam do sprzedania m.innymi. Phonostage pod 3 ramiona.

#1

Post autor: Zagra »

Przedwzmacniacz liniowy z 3 sekcjami phono z pełną regulacją krzywej RIAA.
Imp.Wejściowe 47k / 1k / 330 / 100 ( możliwość równoległego aktywowania styka tury DIP do wartości ok. 900 / 220 / 47 / 33 Ohm ).
Poj.Wejściowe 1nF / 660pF / 330pF / 150 pF, 0 .
Wzmocnienie 30 / 40 / 50 / 60 / 70 dB.
Bass - 6 / - 3 / 0 dB / +3 / + 6.
Mid - 6 / - 3 / 0 dB / +3 / + 6.
Treb. - 6 / - 3 / 0 dB / +3 / + 6.
Przełączanie trybu mono / stereo
Przełączanie trybu wyjść direct / linia regulowana z ustawianym wzmocnieniem 0. / 1. / 2. / 3. / 4.V/V
Budowa niezbalansowana.

Konkret dla zaawansowanego Vinylowca.

Pytania na email.
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Posty: 41824
Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Mam do sprzedania m.innymi. Phonostage pod 3 ramiona.

#2

Post autor: Wojtek »

Jeśli jest to Twoja własna konstrukcja to nie byłoby taniej gdybyś zrezygnował z korekcji tonalnej i wzmocnienia?
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
Zagra
Posty: 17
Rejestracja: 21 kwie 2011, 11:53

Mam do sprzedania m.innymi. Phonostage pod 3 ramiona.

#3

Post autor: Zagra »

>Wojtek

Czy mógłbyś doprecyzować swoje pytanie ?
Nie bardzo rozumiem o co ci chodzi ?

Z samej zasady zbudowania potrójnego phono które może obsługiwać trzy ramiona MC lub MM ,mono /stereo ,urządzenie jest skierowane do zaawansowanego vinylmana.
Nie ma jednego standardu pracy przetworników , musza być dopasowania indywidualne.

Dlatego jestem trochę zdziwiony twoim pytaniem.

Płyty w rożnym okresie czasu były tłoczone z odmienną korekcją. Bez phono z regulacją EQ ich poprawnie nie odtworzysz.
Odtwarzanie płyty mono w wersji stereo pogarsza odsłuch.
Po prostu nie ma takiej możliwości aby phono z jedną na stałe ustaloną krzywą obrobiło wszystkie tytuły z różnego okresu tłocznia.
Awatar użytkownika
Waluch
Posty: 421
Rejestracja: 25 lip 2011, 12:27
Lokalizacja: Białystok

Mam do sprzedania m.innymi. Phonostage pod 3 ramiona.

#4

Post autor: Waluch »

Po prostu nie ma takiej możliwości aby phono z jedną na stałe ustaloną krzywą obrobiło wszystkie tytuły z różnego okresu tłocznia.
święte słowa ,

Zagra, jest możliwość wypożyczenia na testy ?
Zagra
Posty: 17
Rejestracja: 21 kwie 2011, 11:53

Mam do sprzedania m.innymi. Phonostage pod 3 ramiona.

#5

Post autor: Zagra »

>Waluch

Teoretycznie tak. W praktyce za kaucją 3...7 dni. Wypożyczających jest dużo. Sprzęty nie lubią jazdy, a z kulturą użytkowania nie swoich rzeczy różnie bywa.
Lecz mam luzem jedną sztukę na sprzedaż.
Klient wszedł na wersję zbalansowaną.
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Posty: 41824
Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Mam do sprzedania m.innymi. Phonostage pod 3 ramiona.

#6

Post autor: Wojtek »

Zagra pisze:Płyty w rożnym okresie czasu były tłoczone z odmienną korekcją. Bez phono z regulacją EQ ich poprawnie nie odtworzysz.
A jednak dobrze zrozumiałeś moje pytanie, bo właśnie o to mi chodziło :)

Skoro tak to... skąd człowiek ma wiedzieć jak ustawić EQ dla konkretnej płyty z "danego okresu" przy konkretnym ramieniu i wkładce?
Jeśli powiesz, że "na słuch" to niestety nadal trzymam się swojego :)
Tym bardziej że progi ów "EQ" są przecież ustawione w tym preampie na sztywno.

Regulację wzmocnienia jeszcze jako tako mogę zrozumieć.
Co do EQ nie mam wątpliwości jeśli chodzi o płyty 78 RPM, z czasów przed ustanowieniem krzywej RIAA.
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
Zagra
Posty: 17
Rejestracja: 21 kwie 2011, 11:53

Mam do sprzedania m.innymi. Phonostage pod 3 ramiona.

#7

Post autor: Zagra »

>Wojtku
Nie zgodzę się z tobą.

Jeżeli dobrze poszukasz to znajdziesz w necie charakterystyki EQ różnych firm , praktycznie każda firma zmieniała korekcję zapisu w czasie 20..50 lat wytwarzania płyt.

Dziwne że nie wiesz o tym. Jestem zaskoczony.

Z tego co napisałeś wynika że jest tobie obca technika korekcji tzw. czwartej stałej czasowej w.g. Neumanna .

Nawet niewielkie zachwianie charakterystyki choćby na krańcach pasma powoduje inny odbiór muzyki.

Nie jeden fan vinyla byłby zaskoczony ile potrafi czasem zupełnie przeciętna wkładka gdy ma warunki do pracy.
Zagra
Posty: 17
Rejestracja: 21 kwie 2011, 11:53

Mam do sprzedania m.innymi. Phonostage pod 3 ramiona.

#8

Post autor: Zagra »

Non-RIAA Equalization Data

Hz
1 (250)
2 (500)
3 (Columbia N78)
4 (Columbia LP M33)
5 (NAB)
6 (NARTB)
7 (AES)
8 (London)
9 (CCIR)
10 (IEC)
11 (RCA)
12 (Teldec)
30
+18.2
+23.5
+21.1
+14.1
+25.0
+18.0
+22.5
+13.2
+21.3
+15.5
+18.6
+18.1
40
+15.7
+21.0
+18.7
+13.9
+22.5
+17.3
+20.0
+13.0
+18.8
+14.7
+17.8
+17.3
60
+12.3
+17.5
+15.2
+13.2
+19.0
+16.0
+16.6
+12.3
+15.3
+13.1
+16.1
+15.6
120
+7.0
+11.6
+9.7
+10.8
+13.1
+12.2
+10.9
+10.0
+9.7
+9.0
+11.8
+11.3
250
+2.7
+6.0
+4.9
+6.7
+7.4
+7.1
+5.5
+5.9
+4.6
+4.5
+6.7
+6.2
500
+0.7
+2.0
+2.0
+2.9
+3.1
+3.0
+2.0
+2.3
+1.5
+1.5
+2.6
+2.3
1000
0 db
0 db
0 db
0 db
0 db
0 db
0 db
0 db
0 db
0 db
0 db
0 db
2000
-0.2
-0.7
-2.9
-3.4
-3.4
-3.4
-2.0
-1.9
-1.4
-1.4
-2.6
-1.8
4000
-0.3
-0.9
-7.5
-8.1
-8.1
-8.1
-5.5
-5.1
-4.2
-4.2
-6.6
-4.7
6000
-0.3
-1.0
-10.7
-11.3
-11.3
-11.3
-8.3
-7.9
-6.7
-6.7
-9.6
-7.2
8000
-0.3
-1.0
-13.1
-13.7
-13.7
-13.7
-10.5
-10.0
-8.8
-8.8
-11.9
-9.3
10000
-0.3
-1.0
-15.0
-15.6
-15.6
-15.6
-12.3
-11.8
-10.5
-10.5
-13.8
-11.0
12000
-0.3
-1.0
-16.5
-17.1
-17.1
-17.1
-13.8
-13.3
-11.9
-11.9
-15.3
-12.4
15000
-0.3
-1.0
-18.4
-19.0
-19.0
-19.0
-15.7
-15.1
-13.8
-13.8
-17.2
-14.3

1) Old European Characteristic: "250"

HMV N78 (His Masters Voice) and Columbia N78 produced by E.M.I. England. CETRA N78, Italy.
This standard may be also applied to records by Parlophone, Brunswick
Time Constant: 636 µs (250 Hz).
2) Old European Characteristic: "500"

Applicable to many European records produced before 1950, and also to many U.S. companies except RCA Victor, Columbia.
Time Constant: 318 µs (500 Hz).
3) Columbia N78

Time Constants: 530 µs (300 Hz) and 100 µs (1,590 Hz).
4) Columbia LP M33

HMV M33, produced in England.
Vanguard, Bach Guild, Cetra M33, Vox.
Time Constants: 1,590 µs (100 Hz), 318 µs (500 Hz), and 100 µs (1,590 Hz).
5) NAB National Association of Broadcasters

Time Constants: 530 µs (300 Hz) and 100 µs (1,590 Hz).
6) NARTB National Association of Radio and TV Broadcasters

has replaced NAB standard. Applicable to Artist, Capitol, MGM, Westminster (see disk cover), Tempo M33 (approximate char.)
Time Constants: 2,720 µs (60 Hz), 318 µs (500 Hz), and 100 µs (1,590 Hz).
7) AES Audio Engineering Society, made in 1951 this reproduction definition for compatibility to standards mostly used in the USA.
Time Constants: 398 µs (400 Hz) and 64 µs (2,500 Hz).
8) London London Gramophone Corporation

London M33 & M45,Decca (possibly).
Time Constants: 1,590 µs (100 Hz), 318 µs (500 Hz), and 57 µs (2,800 Hz).
9) CCIR Recommendation No. 134

by VIIth Plenary Assembly, 1953: Germany 1952-1955: DGG 33 1/3 LP.
Time Constants: 450 µs (350 Hz), and 50 µs (3,180 Hz).
10) IEC

A recommendation of 1955 for playing N78 disks, according to B.S. No. 128 (British Standard).
Time Constants: 3180 µs (50 Hz), 450 µs (350 Hz), and 50 µs (3,180 Hz).
11) RCA Victor & IEC No.98

refers to this "New Orthophonic" standard since 1952.
Recommendation of 1953 by NARTB, of 1955 by IEC No.98, and B.S. No. 128. World standard since 1967.
Time Constants: 3180 µs (50 Hz), 318 µs (500 Hz), and 75 µs (2,120 Hz).
12) TELDEC

Telefunken and Decca founded a record company that used a characteristic proposed for German DIN-Standard on July 1957:
DIN45533, DIN45536, DIN45537.
Time Constants: 3180 µs (50 Hz), 318 µs (500 Hz), and 50 µs (3,180 Hz).
Zagra
Posty: 17
Rejestracja: 21 kwie 2011, 11:53

Mam do sprzedania m.innymi. Phonostage pod 3 ramiona.

#9

Post autor: Zagra »

http://www.vinylengine.com/cartridge_da ... zation.php


http://www.vinylengine.com/ Polecam , warto poczytać. Tu jest akurat w postaci przystępnej dla amatora.
Zagra
Posty: 17
Rejestracja: 21 kwie 2011, 11:53

Mam do sprzedania m.innymi. Phonostage pod 3 ramiona.

#10

Post autor: Zagra »

Gdzieś w necie jest PDF z pełnym spisem EQ na przestrzeni lat, z wybitymi numerami serii od / do.
Zagra
Posty: 17
Rejestracja: 21 kwie 2011, 11:53

Mam do sprzedania m.innymi. Phonostage pod 3 ramiona.

#11

Post autor: Zagra »

PHONOGRAPH RECORD EQUALIZATION COMPENSATION SETTINGS
MANUFACTURER SPEED BASS (TURNOVER) TREBLE (ROLLOFF)
==============================================================================================
Acoustic records* All 300 FLAT

AFRS Transcriptions 33 RIAA FLAT
1944 Some or if NAB Stated RIAA NAB
12" Transcriptions 1000 FLAT

Allegro 33 Lp NAB

Allied 33 RIAA NAB
American Recording Society (<E2KP9607) 33 RIAA -12
Angel (2XEA213-392/XAX561-817)(1N,2N) 33 RIAA FLAT
Arizona (up till 1955) 33 400 -12
Artist 78 RIAA NAB
Atlantic 33 RIAA NAB
Audiophile 33 RIAA -12
78 400 FLAT
Autograph (Marsh electrical) 78 1000 FLAT
Audio Fidelity (901-903) 33 RIAA NAB
Bach Guild (501-529) 33 Lp NAB
Balkan 78 500 -5
Banner (up to 10002) 33 Lp NAB
Bartok 33 Lp NAB
(301-307, 309, 906-920) 33 629 NAB
Berliner* 71.29 300 FLAT
BBC Transcriptions (1930-1949)(<50000) All 300 FLAT
(1949-1953)(>70000) All 300 BBC
(“P” matrix) (1954-1956) 33 400 -10
(“R”matrix)(<1961)(<105403)LP-cut 33 1000 FLAT

Bluebird All See RCA-Victor See RCA-Victor

Blue Note 33 400 -12
Boston (up to B202) 33 Lp NAB
Brunswick (1925) 78 300 FLAT
(1946-1954) 78 629 -12
(up to MG4400)(w/raised matrix)** 33 800 -8
Caedmon 33 629 -12
(1001-1022) 33 629 NAB
Canyon (to C6160) 33 400 -12
Capitol<1954 78 800 -10
<1954 45 800 -12
(FDS) (up to P8155) 33 400 -12
(1953,FDS>8156) All RIAA RIAA
Page #6MANUFACTURER SPEED BASS (TURNOVER) TREBLE (ROLLOFF)
===============================================================================================
Capitol-Telefunken 78 RIAA FLAT
Capitol-Cetra (up to A-50155)(9/53)# 33 400 -12

Cetra-Soria 33 Lp NAB
Colosseum 33 400 -12
Some Long Operas 33 1000 -5
Columbia-1925 78 300 FLAT
Columbia-1938 78 300 -5
Columbia-1948 78 300 NAB
Columbia-1948* 45 RIAA NAB
Columbia-1948 (up to ML4895, XLP3200)# 33 Lp NAB
Columbia-1954 (after XLP3200 matrix)# All RIAA RIAA
Columbia with “HIFI+” sticker ** All RIAA RIAA
Columbia(English) (1925-53) 78 300 FLAT
1949-1953 (XA561-XAX817-1N,2N only) 33 RIAA FLAT

Contemporary 33 400 -12
Concert Hall 78 RIAA -5
(XTV matrix to 20383)(low take nos) 33 Lp NAB
(E0 matrix) 33 800 -8
(E1KP/E2KP matrix) 33 RIAA -12
(CH matrix?) 33 RIAA -10
(E2RP>4095/E2KP>9607) 33 RIAA RIAA
Contemporary (3501, 2501/2/5/7, 2001/2 33 400 -12
(2504) 33 RIAA NAB
(after AP121) 33 RIAA RIAA

Cook 33 RIAA -12
(binaural-inside band) 33 RIAA FLAT

Coral (1946-1954) 78 629 -12
(up to MG4400)(w/raised matrix)** 33 800 -8
Cylinder records* All FLAT FLAT
Decca (US)(pre 1946) 78 300 FLAT
(1946-1954) 78 629 -12
(up to MG4400)(w/raised matrix)** 33 800 -8

Decca-English 78 300 FLAT
FFRR(1944)(<DR8485-2) 78 300 -5
FFRR (after 6/50)*** 33 RIAA FLAT
(>ARL1186-1B)*** 33 RIAA -10
(>ARL2530-2A)***# 33 RIAA RIAA
DGG (Deutsche Grammophone) 33 Lp -10
78 300 -5

Dial 33 Lp NAB
45/78 Lp NAB

Edison 80 FLAT FLAT
Electra (2-15, 18-20, 24-26) 33 629 NAB
(17, 22) 33 400 -12
(16, 21, 23, 24) 33 RIAA RIAA
Electrical 78's (general) (1925-1938) 78 300 FLAT
1932-1938 78 300/RIAA FLAT
1938-1946 78 300/RIAA FLAT, -5
1947-1954 78 300/RIAA NAB
Page #7MANUFACTURER SPEED BASS (TURNOVER) TREBLE (ROLLOFF)
================================================================================================
Electrola 78 800 -10
EMI (1931-53) 78 300 FLAT
1949-53(2XEA213-392/XAX561-817)(1N,2N) 33/45 RIAA FLAT
7/17/53 33/78 RIAA RIAA

EMS 33 400 -12
Epic 33 Lp NAB

Esoteric (ES500, 517, EST5, 6) 33 400 -12
(E2KP to 9607) RIAA -12

European 78's (general) 78 300 -5

Festival 33 Lp NAB
Folkways 33 Lp NAB
Fraternity Records (up to F-1013) 33 RIAA FLAT

Good Time Jazz (3, 9-19) 33 400 -12
(1, 5-8) 33 RIAA -16
Gramophone Company 78 300 FLAT
Handel Society 33 Lp NAB
Haydn Society (<XTV20383, HS3062, HS80)# 33 Lp NAB

Hit Of The Week 78 RIAA -5
Home recordings 33/78 RIAA -5
HMV(English)
1925-1953 78 300 FLAT
1949-1953 (2XEA213-392 -1N,2N only) 33 RIAA FLAT
HMV(American-1951) 33 RIAA -12

Improved Record (Eldridge R. Johnson)* 71.29 FLAT FLAT
Kapp (100-103,1000,1001) 33 800 NAB
Kendall 33 RIAA NAB
Keynote 78 RIAA FLAT
King 78 RIAA NAB
Linguaphone 78 300 FLAT
L'Oiseau-Lyre (up to OL50018)# 33 Lp -10
London (pre 1944) 78 300 FLAT
FFRR (1944)(<DR8485-2) 78 300 -5
FFRR (after 6/1950)*** 33 RIAA FLAT
(>ARL1186-1B)*** 33 RIAA -10
(>ARL2530-2A)***# 33 RIAA RIAA
Lyricord (before 1953)(E0-E3 matrix) 33 400 -12
(XTV matrix) 33 Lp NAB
(If 629 listed on jacket) 33 629 NAB
Majestic 78 RIAA NAB

Page #8MANUFACTURER SPEED BASS (TURNOVER) TREBLE (ROLLOFF)
Marsh Laboratories (electrical) 78 1000 FLAT
Mercury (MG10000 series-approx fit) 33 500 -10
(thru 10/54, <MG50026, 7000)# ALL 400 -12

MGM (up to E3071)# All RIAA -12
Montilla 33 RIAA -12
Musicraft 78 800 RIAA

NAB/NARTB transcriptions 33/78 RIAA NAB
vertical transcriptions 33/78 400 NAB

New Records 33 RIAA -12
Nocturne (LP 1-3, 5, XP 1-10) 33 400 -12
Oceanic (up to XTV20383)(low take nos) 33 Lp NAB
Odeon 33 300 -10
some early electrical 78 800 FLAT
pre-1953) 78 300 FLAT
Okeh(electrical) 78 300 FLAT

Orthoacoustic transcriptions 33/78 RIAA NAB
Overtone (up to XTV20383)(low take nos) 33 Lp NAB
Oxford 33 Lp NAB
Pacific Jazz (1-13) 33 400 -12
Parlophone
1925-1953 78 300 FLAT
1949-1953 33 500 FLAT

Period (up to 576)# 33 RIAA NAB

Philharmonia 33 400 -12
Polydor 33 300 -10
78 300 -10
Polymusic 33 RIAA NAB
binaural-inside band 33 RIAA FLAT
Rachmaninoff Society 33 Lp NAB
RCA-Victor
Early Acoustics* 71.29 300 FLAT
Later Acoustics* 76.59-78 300 FLAT
1925 78 300 FLAT
1931(Program Transcription) 33 800 FLAT
1935 78 300/RIAA -5
1938-1954 78 RIAA -8
1954 (New Ortho only) 78 RIAA RIAA
1930-50 (European) 78 300 FLAT
1949 (D9 to EOLRC3980)# 33/45 800 -8
1950-8/52 (>E0LRC3981)# 33/45 RIAA -12
8/52(New Orthophonic)(>E2RP4094) 33/45/78 RIAA RIAA
Remington (up to 199-135)# 33 RIAA NAB
Page #9MANUFACTURER SPEED BASS (TURNOVER) TREBLE (ROLLOFF)
================================================================================================
= Riverside 33 400 -12

Renaissance 33 Lp -12
Stradivari 33 Lp NAB
Supraphone 78 400 FLAT
Technicord 78 800 -12

Telefunken 78 400 -5
Tempo 33 RIAA NAB
Transcriptions(many pre-WWII) 33/78 RIAA FLAT
(vertical-old) 33 300 -5
(vertical-NAB) 33 400 NAB
Transradio 33 Lp NAB

Ultraphone 33/78 400 FLAT
Urania-old (up to XTV20383)(low take nos) 33 RIAA NAB
later (<E2KP9607) 33 RIAA -12
late 1954 (>E2KP9607) 33 RIAA RIAA

Vanguard (411-422, 6000-6018, 7001-7011, 33 Lp NAB
8000-8004,(up to XTV20383)
Vox (up to XTV20386), PL8400)# 33 RIAA NAB
War Department-Special Services - 12" 33 800 -5

Westminster (EO matrix) 33 800 -8
(up to E2KP9607) 33 RIAA -12
(up to XTV20383)(low take nos) 33 Lp NAB

Victor All See RCA-Victor See RCA-Victor

Vitaphone(motion picture) 33 300 FLAT
Vocalion(electrical) 78 300 FLAT
Western Electric(early transcripions) 33 300 FLAT
Zonophone 78 300 FLAT
(early)* 71.29 300 FLAT
RIAA, Ortho, New Ortho, New NARTB, New All RIAA RIAA
AES used on recordings since 1955

Notes:
* On some recordings with very thin bass, such as 45 rpm EP's and acoustics, 800 or 1000 Hz
Turnover may be used with appropriate rumble filter.
** Sometimes, one side has old matrix number, the other new. There are two Eqs.
*** Only for non-“R” matrix with punched, large-font, raised matrix numbers.
# These are approximate record numbers circa adoption of RIAA
Page #1
Zagra
Posty: 17
Rejestracja: 21 kwie 2011, 11:53

Mam do sprzedania m.innymi. Phonostage pod 3 ramiona.

#12

Post autor: Zagra »

Wcale nie jest to pełna lista.

Tak że pisanie że eq RIAA jest niepotrzebne , nie ma odzwierciedlenia w rzeczywistości.
Zagra
Posty: 17
Rejestracja: 21 kwie 2011, 11:53

Mam do sprzedania m.innymi. Phonostage pod 3 ramiona.

#13

Post autor: Zagra »

The front panel has three controls: Turnover, Rolloff, and Bypass. The Turnover has eight positions:
FLAT, 300 Hz, 400 Hz, RIAA, Lp, 629 Hz, 800 Hz, and 1000 Hz. The Rolloff also has eight positions:
FLAT, -5 db, BBC, -8 dB, -10 db, -12 db, RIAA, and NAB. The BYPASS switch provides a hard wire
connection from input to output with no intervening circuitry. When switched to “IN,” the two inputs are
connected together providing mono operation. This reduces some noise and facilitates recording.
Turnover (FLAT) - Can be used with acoustical 78 rpm records and cylinders. Then use graphic EQ for
best sounding bass. Acoustic recording bass compensation is highly subjective. Suggest you use 300.
Turnover (300 Hz) - This is used for Columbia brand and manufactured electrical 78 records, London
FFRR 78s, BBC broadcast transcriptions, many pre-WWII records & transcriptions, early Western
Electric products. Also, it is useful for improving bass on acoustical records.
Turnover (400 Hz))(AES) - Some post-WWII 33s, 45s, 78s using the AES characteristic.
Turnover (500 Hz)(RIAA) - Most post-1935 US 78s, broadcast transcriptions and also for Orthoacoustic
and NAB transcriptions.
Turnover (500 Hz, modified)(LP) - For early Columbia and some other LPs.
Turnover (629 Hz) - Used with some early electrical 78s, some 1931 vintage Victor LPs.
Turnover (800 Hz) - Used mostly by RCA for early RCA-Victor 1950s LPs and 45s.
Turnover (1000 Hz) - Used with many old 78s, 45s, BBC microgroove LPs, provided there is a sharp
rumble filter.
Rolloff (0dB)(FLAT) - For acoustical records and all early (pre-1938) electrical 78s and transcriptions. A
low-pass (scratch) filter is useful in conjunction with this setting.
Rolloff (-5 dB) - This is for a -5 db drop at 10 KHz. Used for some post-1938 78's, FFRR 78s, or to
soften noise on early recordings.
Rolloff (BBC) - A setting for late 1940s, early 1950s BBC transcriptions. Nice effect for acoustic records.
Rolloff (-8dB) - This is for a -8 db drop at 10 KHz. Mostly for early RCA-Victor LPs.
Rolloff (-10 dB) - Used for some post-1938 78s, early LPs, such as London.
Rolloff (-12 dB)(AES) - This is used for some post WWII records employing the AES characteristic.
Rolloff (-13.7 dB)(RIAA) - For most modern records.
Rolloff (-16 dB)(NAB) - For early Columbia LPs and all NAB and Orthoacoustic transcriptions.


Jeszcze.
ODPOWIEDZ