Koszyki & Wkładki & SUT...
- domibobi
- Posty: 2606
- Rejestracja: 26 wrz 2019, 06:13
- Gramofon: Sony PS X65
- Lokalizacja: Kraków
Re: Koszyki & Wkładki...
Wkładka Empire 4000 D/III to jeden z wyższych modeli z serii Empire 4000, która powstała w złotych latach analogowego audio – latach 70. i początku 80. Model D/III był często uważany za topowy w tej linii.
Charakterystyka brzmienia Empire 4000 D/III
Barwna, organiczna średnica
Środek pasma to prawdziwa mocna strona tej wkładki. Wokale, smyczki, fortepian – wszystko brzmi pełno, naturalnie i intymnie. To klasyczne "Empire brzmienie": ciepłe, ale nie zamulone.
Góra pasma – gładka i lekko przyciemniona
Wysokie tony są delikatne, łagodne, bez ostrości. Wkładka nie eksponuje sybilantów (ori igła) ani nie podbija góry jak wiele współczesnych MM. Jeśli Twój system ma już jasno grające komponenty, to D/III może być idealnym ich uzupełnieniem.
Bas – pełny, miękki, ale nie leniwy
Dźwięk w dole pasma jest zaokrąglony, pełny, z miłą sprężystością, choć nie tak szybki i konturowy jak w nowoczesnych wkładkach. To raczej styl „przyjemnego kołysania” niż surowej, analitycznej kontroli.
Dynamika – płynna, muzykalna, nieagresywna
To wkładka o relaksującym charakterze – nie wybucha dynamiką, ale gra płynnie i równo, bez drażnienia uszu. Idealna do długich odsłuchów, szczególnie w gatunkach jak jazz, soul, klasyka, folk.
Scena dźwiękowa – szeroka, z głębią
Empire 4000 D/III potrafi zbudować bardzo przestrzenną i trójwymiarową scenę, z dobrą separacją instrumentów. Nie jest to super-analityczna prezentacja, ale bardzo muzykalna i wciągająca.
Charakterystyka brzmienia Empire 4000 D/III
Barwna, organiczna średnica
Środek pasma to prawdziwa mocna strona tej wkładki. Wokale, smyczki, fortepian – wszystko brzmi pełno, naturalnie i intymnie. To klasyczne "Empire brzmienie": ciepłe, ale nie zamulone.
Góra pasma – gładka i lekko przyciemniona
Wysokie tony są delikatne, łagodne, bez ostrości. Wkładka nie eksponuje sybilantów (ori igła) ani nie podbija góry jak wiele współczesnych MM. Jeśli Twój system ma już jasno grające komponenty, to D/III może być idealnym ich uzupełnieniem.
Bas – pełny, miękki, ale nie leniwy
Dźwięk w dole pasma jest zaokrąglony, pełny, z miłą sprężystością, choć nie tak szybki i konturowy jak w nowoczesnych wkładkach. To raczej styl „przyjemnego kołysania” niż surowej, analitycznej kontroli.
Dynamika – płynna, muzykalna, nieagresywna
To wkładka o relaksującym charakterze – nie wybucha dynamiką, ale gra płynnie i równo, bez drażnienia uszu. Idealna do długich odsłuchów, szczególnie w gatunkach jak jazz, soul, klasyka, folk.
Scena dźwiękowa – szeroka, z głębią
Empire 4000 D/III potrafi zbudować bardzo przestrzenną i trójwymiarową scenę, z dobrą separacją instrumentów. Nie jest to super-analityczna prezentacja, ale bardzo muzykalna i wciągająca.
Ostatnio zmieniony 06 maja 2025, 12:43 przez domibobi, łącznie zmieniany 1 raz.
analog: SonyPSX65 / PreampDyskretniok / OnkyoA8850 / PylonAudioPearl27
cyfra: Tidal / Wiim Ultra
Kilka szpargałów do sprzedania: viewtopic.php?f=59&t=21195
cyfra: Tidal / Wiim Ultra
Kilka szpargałów do sprzedania: viewtopic.php?f=59&t=21195
- domibobi
- Posty: 2606
- Rejestracja: 26 wrz 2019, 06:13
- Gramofon: Sony PS X65
- Lokalizacja: Kraków
Re: Koszyki & Wkładki...
Wkładka Audio-Technica AT28E MC to ciekawy i dość rzadki model z lat 80., należący do serii wkładek Moving Coil (MC) średniego i wyższego segmentu. Choć nie jest tak znana jak np. AT33 czy AT-OC9, model AT28E reprezentuje klasyczne podejście Audio-Techniki do dźwięku MC z tamtego okresu – precyzyjne, szybkie i czyste brzmienie z japońską inżynierską dokładnością.
Charakterystyka brzmienia AT28E MC
Precyzyjna, czysta góra pasma
Wysokie tony są typowo dla Audio-Techniki jasne, rozdzielcze, z bardzo dobrą artykulacją, ale nie aż tak ofensywne jak w tańszych AT z końcówką „E”. Szlif eliptyczny daje dobry kontakt z rowkiem i wystarczającą detaliczność, choć nie taką jak w modelach ze szlifem liniowym czy MicroLine.
Neutralna, lekko analityczna średnica
Środek pasma jest klarowny i przejrzysty, ale mniej nasycony niż w wkładkach Empire, Grace czy Shure. Brzmi bardziej „technicznie” niż „romantycznie”, co może się podobać w muzyce klasycznej, jazzie lub dobrze nagranym rocku progresywnym, ale mniej w soulu czy jazzie wokalnym.
Bas – szybki, dobrze kontrolowany, ale niezbyt masywny
To typowy bas dla MC od AT – dynamiczny i precyzyjny, ale raczej zwięzły niż głęboki i „mięsisty”. Z odpowiednim phonostagem może się otworzyć, ale generalnie stawia na kontrolę i szybkość, nie na rozmach.
Dynamika – bardzo dobra, zwinna prezentacja
Jak przystało na MC, wkładka ma doskonały timing i mikrodynamikę, szybko reaguje na zmiany w muzyce, dobrze oddaje strukturę rytmiczną nagrań. Nie „puchnie” w głośnych fragmentach, trzyma dźwięk w ryzach.
Scena dźwiękowa – precyzyjna, przestrzenna, z dobrą separacją
Wkładka oferuje dokładne obrazowanie i bardzo dobrą głębię sceny – typowe dla MC. Instrumenty są wyraźnie odseparowane i umieszczone w przestrzeni. Brak jest natomiast tej „analogowej mgiełki” czy romantyzmu, który mają np. stare MM Grace, Empire czy Shure.
Warto wiedzieć:
- To wkładka MC o niskim poziomie wyjściowym (Low Output MC)
- Szlif igły: eliptyczny, co daje niezły kompromis między detalem a tolerancją ustawienia.
- Brzmieniowo wpisuje się w styl bardziej analityczny niż emocjonalny – może nie być najlepsza do „ciepłych” systemów lampowych, ale świetna do precyzyjnych tranzystorów.
W skrócie:
Audio-Technica AT28E MC to wkładka o czystym, kontrolowanym, technicznie doskonałym brzmieniu, idealna dla kogoś, kto szuka przejrzystości i dyscypliny, a nie „romantycznej mgiełki” starego MM.
Charakterystyka brzmienia AT28E MC
Precyzyjna, czysta góra pasma
Wysokie tony są typowo dla Audio-Techniki jasne, rozdzielcze, z bardzo dobrą artykulacją, ale nie aż tak ofensywne jak w tańszych AT z końcówką „E”. Szlif eliptyczny daje dobry kontakt z rowkiem i wystarczającą detaliczność, choć nie taką jak w modelach ze szlifem liniowym czy MicroLine.
Neutralna, lekko analityczna średnica
Środek pasma jest klarowny i przejrzysty, ale mniej nasycony niż w wkładkach Empire, Grace czy Shure. Brzmi bardziej „technicznie” niż „romantycznie”, co może się podobać w muzyce klasycznej, jazzie lub dobrze nagranym rocku progresywnym, ale mniej w soulu czy jazzie wokalnym.
Bas – szybki, dobrze kontrolowany, ale niezbyt masywny
To typowy bas dla MC od AT – dynamiczny i precyzyjny, ale raczej zwięzły niż głęboki i „mięsisty”. Z odpowiednim phonostagem może się otworzyć, ale generalnie stawia na kontrolę i szybkość, nie na rozmach.
Dynamika – bardzo dobra, zwinna prezentacja
Jak przystało na MC, wkładka ma doskonały timing i mikrodynamikę, szybko reaguje na zmiany w muzyce, dobrze oddaje strukturę rytmiczną nagrań. Nie „puchnie” w głośnych fragmentach, trzyma dźwięk w ryzach.
Scena dźwiękowa – precyzyjna, przestrzenna, z dobrą separacją
Wkładka oferuje dokładne obrazowanie i bardzo dobrą głębię sceny – typowe dla MC. Instrumenty są wyraźnie odseparowane i umieszczone w przestrzeni. Brak jest natomiast tej „analogowej mgiełki” czy romantyzmu, który mają np. stare MM Grace, Empire czy Shure.
Warto wiedzieć:
- To wkładka MC o niskim poziomie wyjściowym (Low Output MC)
- Szlif igły: eliptyczny, co daje niezły kompromis między detalem a tolerancją ustawienia.
- Brzmieniowo wpisuje się w styl bardziej analityczny niż emocjonalny – może nie być najlepsza do „ciepłych” systemów lampowych, ale świetna do precyzyjnych tranzystorów.
W skrócie:
Audio-Technica AT28E MC to wkładka o czystym, kontrolowanym, technicznie doskonałym brzmieniu, idealna dla kogoś, kto szuka przejrzystości i dyscypliny, a nie „romantycznej mgiełki” starego MM.
Ostatnio zmieniony 06 maja 2025, 12:43 przez domibobi, łącznie zmieniany 1 raz.
analog: SonyPSX65 / PreampDyskretniok / OnkyoA8850 / PylonAudioPearl27
cyfra: Tidal / Wiim Ultra
Kilka szpargałów do sprzedania: viewtopic.php?f=59&t=21195
cyfra: Tidal / Wiim Ultra
Kilka szpargałów do sprzedania: viewtopic.php?f=59&t=21195
- domibobi
- Posty: 2606
- Rejestracja: 26 wrz 2019, 06:13
- Gramofon: Sony PS X65
- Lokalizacja: Kraków
Re: Koszyki & Wkładki...
Wkładka Fidelity Research FR-2 MC to klasyczna japońska konstrukcja typu Moving Coil (MC) z lat 70., wyprodukowana przez firmę Fidelity Research – markę uznawaną przez audiofilów za jednego z pionierów wysokiej klasy MC. FR-2 prezentuje wiele cech charakterystycznych dla tej firmy: muzykalność, głębię i przestrzeń.
Charakterystyka brzmienia Fidelity Research FR-2
Góra pasma – delikatna i gładka
FR-2 nie stawia na ultradetal, ale raczej na naturalną, nieprzekolorowaną prezentację wysokich tonów. Brzmi gładko, niekiedy nawet lekko przyciemniono w porównaniu do współczesnych AT czy Ortofonów. Brak cyfrowej ostrości – typowe dla japońskich MC z epoki.
Środek – ciepły, naturalny, organiczny
To mocna strona tej wkładki. Średnica jest nasycona, przyjemna, z dobrze oddaną barwą wokali i instrumentów akustycznych. Nie jest kliniczna – wręcz przeciwnie, ma analogową płynność i głębię, która kojarzy się z dobrym winylem i lampowym systemem.
Bas – umiarkowany, ale miękki i spójny
Nie jest to wkładka o dynamicznym, mocnym basie – niskie tony są raczej łagodne i lekko zaokrąglone. Brakuje tu masywności znanej z nowoczesnych MC, ale dźwięk jest dobrze zintegrowany i spójny w całym paśmie.
Scena – szeroka, z dobrą głębią i holografią
Fidelity Research słynęło z doskonałej sceny stereo – mamy ładne rozciągnięcie w głąb i szerokości, z naturalnym rozmieszczeniem źródeł dźwięku. W połączeniu z dobrym ramieniem może naprawdę zachwycić.
Ogólna sygnatura – muzykalna, klasyczna, nieanalityczna
To nie jest wkładka dla fanów hiper-detaliczności – FR-2 gra muzykę jako całość, bez rozbierania jej na czynniki pierwsze. Jest przyjemna, niewymagająca i bardzo "analogowa" w charakterze.
Warto wiedzieć:
- Wkładka ma niskie napięcie wyjściowe (~0,2 mV).
- Igła o szlifie eliptycznym, zawieszona w bardzo lekkim wsporniku – zapewnia dobrą precyzję, ale nie ekstremalną rozdzielczość.
- Dobrze łączy się z ramionami średniej lub wyższej masy, np. klasyczne ramiona SME, Micro Seiki, FR.
W skrócie:
Fidelity Research FR-2 to klasyczna wkładka MC o ciepłym, płynnym, nastrojowym brzmieniu. Idealna dla tych, którzy cenią muzykalność ponad analizę, szczególnie w jazzie, klasyce, wokalach czy nagraniach akustycznych.
Charakterystyka brzmienia Fidelity Research FR-2
Góra pasma – delikatna i gładka
FR-2 nie stawia na ultradetal, ale raczej na naturalną, nieprzekolorowaną prezentację wysokich tonów. Brzmi gładko, niekiedy nawet lekko przyciemniono w porównaniu do współczesnych AT czy Ortofonów. Brak cyfrowej ostrości – typowe dla japońskich MC z epoki.
Środek – ciepły, naturalny, organiczny
To mocna strona tej wkładki. Średnica jest nasycona, przyjemna, z dobrze oddaną barwą wokali i instrumentów akustycznych. Nie jest kliniczna – wręcz przeciwnie, ma analogową płynność i głębię, która kojarzy się z dobrym winylem i lampowym systemem.
Bas – umiarkowany, ale miękki i spójny
Nie jest to wkładka o dynamicznym, mocnym basie – niskie tony są raczej łagodne i lekko zaokrąglone. Brakuje tu masywności znanej z nowoczesnych MC, ale dźwięk jest dobrze zintegrowany i spójny w całym paśmie.
Scena – szeroka, z dobrą głębią i holografią
Fidelity Research słynęło z doskonałej sceny stereo – mamy ładne rozciągnięcie w głąb i szerokości, z naturalnym rozmieszczeniem źródeł dźwięku. W połączeniu z dobrym ramieniem może naprawdę zachwycić.
Ogólna sygnatura – muzykalna, klasyczna, nieanalityczna
To nie jest wkładka dla fanów hiper-detaliczności – FR-2 gra muzykę jako całość, bez rozbierania jej na czynniki pierwsze. Jest przyjemna, niewymagająca i bardzo "analogowa" w charakterze.
Warto wiedzieć:
- Wkładka ma niskie napięcie wyjściowe (~0,2 mV).
- Igła o szlifie eliptycznym, zawieszona w bardzo lekkim wsporniku – zapewnia dobrą precyzję, ale nie ekstremalną rozdzielczość.
- Dobrze łączy się z ramionami średniej lub wyższej masy, np. klasyczne ramiona SME, Micro Seiki, FR.
W skrócie:
Fidelity Research FR-2 to klasyczna wkładka MC o ciepłym, płynnym, nastrojowym brzmieniu. Idealna dla tych, którzy cenią muzykalność ponad analizę, szczególnie w jazzie, klasyce, wokalach czy nagraniach akustycznych.
analog: SonyPSX65 / PreampDyskretniok / OnkyoA8850 / PylonAudioPearl27
cyfra: Tidal / Wiim Ultra
Kilka szpargałów do sprzedania: viewtopic.php?f=59&t=21195
cyfra: Tidal / Wiim Ultra
Kilka szpargałów do sprzedania: viewtopic.php?f=59&t=21195
- domibobi
- Posty: 2606
- Rejestracja: 26 wrz 2019, 06:13
- Gramofon: Sony PS X65
- Lokalizacja: Kraków
Re: Koszyki & Wkładki...
Koszyki Pioneer PL-50 (x2) i Denon PCL-4 sprzedane. Wyszły też wszystkie AT.
analog: SonyPSX65 / PreampDyskretniok / OnkyoA8850 / PylonAudioPearl27
cyfra: Tidal / Wiim Ultra
Kilka szpargałów do sprzedania: viewtopic.php?f=59&t=21195
cyfra: Tidal / Wiim Ultra
Kilka szpargałów do sprzedania: viewtopic.php?f=59&t=21195
- domibobi
- Posty: 2606
- Rejestracja: 26 wrz 2019, 06:13
- Gramofon: Sony PS X65
- Lokalizacja: Kraków
Re: Koszyki & Wkładki...
Koszyki (X2) Sony SH-150 sprzedane
analog: SonyPSX65 / PreampDyskretniok / OnkyoA8850 / PylonAudioPearl27
cyfra: Tidal / Wiim Ultra
Kilka szpargałów do sprzedania: viewtopic.php?f=59&t=21195
cyfra: Tidal / Wiim Ultra
Kilka szpargałów do sprzedania: viewtopic.php?f=59&t=21195
- domibobi
- Posty: 2606
- Rejestracja: 26 wrz 2019, 06:13
- Gramofon: Sony PS X65
- Lokalizacja: Kraków
Re: Koszyki & Wkładki...
Koszyki Victor PH-6, Technics SH-98 i Kenwood sprzedane
analog: SonyPSX65 / PreampDyskretniok / OnkyoA8850 / PylonAudioPearl27
cyfra: Tidal / Wiim Ultra
Kilka szpargałów do sprzedania: viewtopic.php?f=59&t=21195
cyfra: Tidal / Wiim Ultra
Kilka szpargałów do sprzedania: viewtopic.php?f=59&t=21195
- Krzysztof_M
- Posty: 108
- Rejestracja: 17 gru 2023, 23:28
- Lokalizacja: Katowice
Re: Koszyki & Wkładki...
Chciałbym podziękować za SONY XL45, którą od Kolegi Dominika zakupiłem.
Wkładka dotarła, wszystko sprawne, gra bardzo dobrze
Wkładka dotarła, wszystko sprawne, gra bardzo dobrze

α β Σ Φ Ω μ π °C ± √ ² < ≤ ≥ > ^ Δ − ∞ α β γ ρ
- domibobi
- Posty: 2606
- Rejestracja: 26 wrz 2019, 06:13
- Gramofon: Sony PS X65
- Lokalizacja: Kraków
Re: Koszyki & Wkładki...
Elegancko
Widziałem w innym wątku, że już zamontowana i w użyciu. Fajnie, że się podoba i niech cieszy jak najdłużej 



analog: SonyPSX65 / PreampDyskretniok / OnkyoA8850 / PylonAudioPearl27
cyfra: Tidal / Wiim Ultra
Kilka szpargałów do sprzedania: viewtopic.php?f=59&t=21195
cyfra: Tidal / Wiim Ultra
Kilka szpargałów do sprzedania: viewtopic.php?f=59&t=21195
- Dimo
- Posty: 234
- Rejestracja: 07 lut 2021, 20:18
- Gramofon: Sony PS-LX 1, PS-X40
- Lokalizacja: ZDW
Re: Koszyki & Wkładki...
Na ostatnim zdjęciu koszyków to srebrne na prawo od dwóch już sprzedanych Pionieerów PL-50 to co to jest? Jaka waga i koszta?
Sony PS-LX1/ATN95E + Denon DRA 700AE -> Yamaha NS-7900
Sony PS-X40/Excel QD700 CII + Kenwood KA 3060R + Philips CD 615 -> Heco P4302
Yamaha RX-E600 -> Heco SM 635
Bez przydziału: Fonica CDF003, Heco P 2001,Philips FA 741/Philips FT 741.
Sony PS-X40/Excel QD700 CII + Kenwood KA 3060R + Philips CD 615 -> Heco P4302
Yamaha RX-E600 -> Heco SM 635
Bez przydziału: Fonica CDF003, Heco P 2001,Philips FA 741/Philips FT 741.
- domibobi
- Posty: 2606
- Rejestracja: 26 wrz 2019, 06:13
- Gramofon: Sony PS X65
- Lokalizacja: Kraków
Re: Koszyki & Wkładki...
Toshiba / Aurex 12.3g. Sorki gdzieś mi się zgubił opis - yzupełnione.
analog: SonyPSX65 / PreampDyskretniok / OnkyoA8850 / PylonAudioPearl27
cyfra: Tidal / Wiim Ultra
Kilka szpargałów do sprzedania: viewtopic.php?f=59&t=21195
cyfra: Tidal / Wiim Ultra
Kilka szpargałów do sprzedania: viewtopic.php?f=59&t=21195
- domibobi
- Posty: 2606
- Rejestracja: 26 wrz 2019, 06:13
- Gramofon: Sony PS X65
- Lokalizacja: Kraków
Re: Koszyki & Wkładki...
Uzupełnione o Empire 2000Z z ori igłą. Szczegóły w pierwszym poście viewtopic.php?p=451627#p451627
Wkładka Empire 2000Z to jeden z najbardziej cenionych modeli w historii marki Empire – przez wielu uważany za szczytowe osiągnięcie firmy w dziedzinie wkładek MM (Moving Magnet) lat 70. i wczesnych 80. To wkładka, która do dziś cieszy się legendarną reputacją wśród kolekcjonerów i audiofilów poszukujących analogowej muzykalności z wysoką kulturą brzmienia.
Charakterystyka brzmienia Empire 2000Z
Góra pasma – delikatna, gładka, szlachetna
Wysokie tony w 2000Z są bardzo dobrze rozciągnięte, ale bez jakiejkolwiek ostrości. Nie są podbite, lecz organicznie zintegrowane z resztą pasma. Brzmią aksamitnie i naturalnie, bez cyfrowej „szklaności”, z jaką kojarzone są niektóre nowoczesne MM.
Środek – ciepły, barwny, z wybitną teksturą
To główny atut 2000Z. Średnica jest nasycona, muzykalna, przestrzenna. Wokale brzmią intymnie i wiarygodnie, a instrumenty akustyczne (smyczki, fortepian, gitary) mają naturalną barwę i masę. Świetna do jazzu, klasyki i wszystkiego, co emocjonalne.
Bas – miękki, głęboki, bardzo muzykalny
Bas jest pełny, lekko zaokrąglony, ale niezwykle przyjemny i płynny. Nie ma tej konturowości co w nowoczesnych wkładkach MC, ale w zamian daje analogowe „kołysanie”, które wielu uważa za bardziej naturalne i mniej męczące.
Scena dźwiękowa – szeroka, z głębią, bardzo plastyczna
Empire 2000Z potrafi stworzyć przestrzenną, trójwymiarową scenę, z dobrą separacją i głębią – ale bez przesadnej analityczności. To bardziej „zanurzenie w muzyce” niż chirurgiczna sekcja.
Ogólna sygnatura – analogowa magia
To wkładka grająca w stylu „muzyka przede wszystkim”. Brzmi nastrojowo, intymnie, łagodnie – ale wciąż z dużą kulturą techniczną. Ma swój charakter, który trudno podrobić współczesnymi MM.
Warto wiedzieć:
Igła oryginalna 2000Z to eliptyk z bardzo lekkim wspornikiem – bardzo szybka i precyzyjna mechanicznie.
Wkładka gra znakomicie z ramionami o średniej masie (SME 3009, Grace G-707, Micro Seiki MA-505 itd.).
Empire 2000Z ma wysokie napięcie wyjściowe (~4–5 mV)
Wrażliwa na stan igły – zamienniki nie oddają w pełni jej klasy, tylko oryginalna lub bardzo wysokiej jakości aftermarket może utrzymać „magiczne” brzmienie.
Czy warto?
Dla miłośników muzykalności, barwy i analogowego ducha – bez wątpienia. Empire 2000Z nie jest „neutralna klinicznie”, ale brzmi jak dobrze nastrojony instrument, który zaprasza do słuchania muzyki, nie analizy.
Charakterystyka brzmienia Empire 2000Z
Góra pasma – delikatna, gładka, szlachetna
Wysokie tony w 2000Z są bardzo dobrze rozciągnięte, ale bez jakiejkolwiek ostrości. Nie są podbite, lecz organicznie zintegrowane z resztą pasma. Brzmią aksamitnie i naturalnie, bez cyfrowej „szklaności”, z jaką kojarzone są niektóre nowoczesne MM.
Środek – ciepły, barwny, z wybitną teksturą
To główny atut 2000Z. Średnica jest nasycona, muzykalna, przestrzenna. Wokale brzmią intymnie i wiarygodnie, a instrumenty akustyczne (smyczki, fortepian, gitary) mają naturalną barwę i masę. Świetna do jazzu, klasyki i wszystkiego, co emocjonalne.
Bas – miękki, głęboki, bardzo muzykalny
Bas jest pełny, lekko zaokrąglony, ale niezwykle przyjemny i płynny. Nie ma tej konturowości co w nowoczesnych wkładkach MC, ale w zamian daje analogowe „kołysanie”, które wielu uważa za bardziej naturalne i mniej męczące.
Scena dźwiękowa – szeroka, z głębią, bardzo plastyczna
Empire 2000Z potrafi stworzyć przestrzenną, trójwymiarową scenę, z dobrą separacją i głębią – ale bez przesadnej analityczności. To bardziej „zanurzenie w muzyce” niż chirurgiczna sekcja.
Ogólna sygnatura – analogowa magia
To wkładka grająca w stylu „muzyka przede wszystkim”. Brzmi nastrojowo, intymnie, łagodnie – ale wciąż z dużą kulturą techniczną. Ma swój charakter, który trudno podrobić współczesnymi MM.
Warto wiedzieć:
Igła oryginalna 2000Z to eliptyk z bardzo lekkim wspornikiem – bardzo szybka i precyzyjna mechanicznie.
Wkładka gra znakomicie z ramionami o średniej masie (SME 3009, Grace G-707, Micro Seiki MA-505 itd.).
Empire 2000Z ma wysokie napięcie wyjściowe (~4–5 mV)
Wrażliwa na stan igły – zamienniki nie oddają w pełni jej klasy, tylko oryginalna lub bardzo wysokiej jakości aftermarket może utrzymać „magiczne” brzmienie.
Czy warto?
Dla miłośników muzykalności, barwy i analogowego ducha – bez wątpienia. Empire 2000Z nie jest „neutralna klinicznie”, ale brzmi jak dobrze nastrojony instrument, który zaprasza do słuchania muzyki, nie analizy.
Ostatnio zmieniony 14 maja 2025, 12:26 przez domibobi, łącznie zmieniany 1 raz.
analog: SonyPSX65 / PreampDyskretniok / OnkyoA8850 / PylonAudioPearl27
cyfra: Tidal / Wiim Ultra
Kilka szpargałów do sprzedania: viewtopic.php?f=59&t=21195
cyfra: Tidal / Wiim Ultra
Kilka szpargałów do sprzedania: viewtopic.php?f=59&t=21195
- domibobi
- Posty: 2606
- Rejestracja: 26 wrz 2019, 06:13
- Gramofon: Sony PS X65
- Lokalizacja: Kraków
Re: Koszyki & Wkładki...
Koszyk Toshiba / Aurex sprzedany.
analog: SonyPSX65 / PreampDyskretniok / OnkyoA8850 / PylonAudioPearl27
cyfra: Tidal / Wiim Ultra
Kilka szpargałów do sprzedania: viewtopic.php?f=59&t=21195
cyfra: Tidal / Wiim Ultra
Kilka szpargałów do sprzedania: viewtopic.php?f=59&t=21195
- domibobi
- Posty: 2606
- Rejestracja: 26 wrz 2019, 06:13
- Gramofon: Sony PS X65
- Lokalizacja: Kraków
Re: Koszyki & Wkładki...
Wkładka Empire LTD200 z ori igłą S-500ID sprzedana.
analog: SonyPSX65 / PreampDyskretniok / OnkyoA8850 / PylonAudioPearl27
cyfra: Tidal / Wiim Ultra
Kilka szpargałów do sprzedania: viewtopic.php?f=59&t=21195
cyfra: Tidal / Wiim Ultra
Kilka szpargałów do sprzedania: viewtopic.php?f=59&t=21195
- Wojtek
- Administrator
- Posty: 43844
- Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Koszyki & Wkładki...
No w końcu ktoś się skusił, bo już myślałem że sam wezmę

Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
Wsparcie finansowe forum
Wsparcie finansowe forum
- domibobi
- Posty: 2606
- Rejestracja: 26 wrz 2019, 06:13
- Gramofon: Sony PS X65
- Lokalizacja: Kraków
Re: Koszyki & Wkładki...
No widzisz jak okazja Ci uciekła




analog: SonyPSX65 / PreampDyskretniok / OnkyoA8850 / PylonAudioPearl27
cyfra: Tidal / Wiim Ultra
Kilka szpargałów do sprzedania: viewtopic.php?f=59&t=21195
cyfra: Tidal / Wiim Ultra
Kilka szpargałów do sprzedania: viewtopic.php?f=59&t=21195