Wkładka i igła do Duala CS 505-2

Tematy związane z zakupem wkładek i igieł
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Roju
Posty: 91
Rejestracja: 03 lis 2012, 12:49
Gramofon: Technics SL-1600

Wkładka i igła do Duala CS 505-2

#1

Post autor: Roju »

Jako że jest to mój pierwszy post na tym forum to na początku chciałbym wszystkich przywitać. Udało mi się dostać za niewielką kwotę wymieniony w temacie model gramofonu ale ponieważ dopiero zaczynam swoja przygodę z winylami i jestem w tym temacie zielony to chciałbym prosić o małą pomoc. Jaką wkładke i igłę powinienem na poczatek wybrać tym bardziej, że na tym forum przeczytałem iż Duale mają dość nietypowe mocowanie i nie wszystkie wkładki pasują. Zależy mi na czymś ze średniej półki tzn nie jakies topowe dla koneserów ale z drugiej strony też nie najtańszą tandetę. Ta sama sprawa tyczy się igły.
Na koniec jeszcze małe pytanko. Wiem,że nie jest to ten dział ale nie chcę specjalnie zakładać nowego tematu. Czy Dual CS 505-2 ma wbudowany przedwzmacniacz bo nigdzie nie moge znaleźć informacji na ten temat.
Dziekuję z góry za odpwiedź i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Posty: 41939
Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Wkładka i igła do Duala CS 505-2

#2

Post autor: Wojtek »

Akurat z modelem 505-2 nie ma takiego kłopotu jeśli chodzi o mocowanie wkładki, bo nie ma on typowego ramienia ULM.

A ile chcesz wydać? :)

Jaką masz wkładkę/igłę obecnie zainstalowaną na gramofonie i czy coś Ci brakuje w jej brzmieniu?
Czego słuchasz?

Mogę przypuszczać, że siedzi tam oryginalna wkładka Dual/Ortofon ULM, czyli w sumie to samo co nadal dostępna seria Ortofon OM.
Można by po prostu wymienić samą igłę na nową OMkę, np. model 10.

Ewentualnie można by zamontować tam Ortofon 510 mk2 czy jakąś Audio Technicę.
Roju pisze:Czy Dual CS 505-2 ma wbudowany przedwzmacniacz
Nie ma.
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
Awatar użytkownika
Roju
Posty: 91