To że gramofon stoi na nim to żaden problem. Zazwyczaj sztapluje się komponenty w pionie

Dlatego też wypracowała się wspólna szerokość, w okolicach 43cm
O oddawanie ciepła też się nie ma co martwić
v_tex pisze:z boków znajduje się coś (nie wiem jak się to nazywa) ale funkcją tego, jak mi się wydaje, jest oddawanie ciepła z wewnątrz
Tak jest

Po angielsku zwie się to heatsink, a po naszemu radiator
Co do funkcji to tak... miałem problem ze znalezieniem jakichś dokładnych zdjęć Twojego modelu, co by móc skomentować wszystko. Zdjęcie które załączyłeś powyżej jest niestety strasznie niewyraźne

No ale jakoś podołałem
Tak więc po lewej mamy analogowe mierniki mocy podawanej na lewy i prawy kanał, odpowiednio wyskalowane (u góry: do 100W, u dołu: do 3W) dla impedancji równej 8ohm. Pod nimi mamy (także od lewej):
- włącznik (Power on/off),
- diodę kontrolną,
- wyjście na słuchawki (duży jack),
- pokrętło wyboru zestawów kolumn (off, a, b, a+b),
- przełącznik "meter range", który pozwala nam zmienić skalę mierników (do 100W lub do 3W)
- loudness, czyli podbicie niskich i średnich tonów
Twój wzmacniacz ma tutaj 3 ustawienia (zazwyczaj jest tylko on/off). Serwisówka wzmacniacza rozwiała tutaj wątpliwości

Off - bez korekcji, "1" - podbija pasmo 100Hz o 10 decybeli, "2" - podbija pasmo 30Hz o 10 decybeli
Następnie, po środku panelu czołowego, mamy duże pokrętło głośności, a na nim pierścień umożliwiający regulację balansu dźwięku.
Na prawo od niego, zaczynając od góry, mamy:
- pokrętła korekcji tonów (bass: 100Hz i treble: 10kHz), wyskalowane od -7.5 do 7.5 db podbicia
- pokrętło wyboru źródła dźwięku (phono 1, phono 2, aux, tuner)
Pod nimi, od lewej, mamy:
- przełącznik Gain, z trzema ustawieniami (+10db, 0 i -10db)
Pozwala na większą kontrolę nad działaniem pokręteł korekcji tonów. Przykładowo, gdy mamy ustawione Gain na +10db to skale podbić na obydwu pokrętłach zmieniają się nam na: od 2.5 do 17.5 db

Analogicznie dla -10db. Pozycja 0 oznacza neutralność Gain, tak więc brak zmian w skalach.
- przełącznik korekcji tonów (Defeat, On)
Ustawienie tego przełącznika na pozycję Defeat wyłącza korekcję tonów. Jest to równoznaczne z ustawieniem pokręteł bass i treble na 0
Następnie mamy 2 przyciski filtrów korekcyjnych (wciśnięty przycisk = włączony filtr):
- filtr subsonic (po naszemu: subsoniczny), obcinający pasmo 18Hz o 12db na oktawę
Niekiedy bardzo przydatny przy słuchaniu płyt winylowych. Czasami zdarza się nam słuchać płytę z takim specyficznym uszkodzeniem, które wywołuje zniekształcenia dźwiękowe o bardzo niskiej częstotliwości. Wtedy głośniki niskotonowe dostają straszny wycisk

No i tu przydaje się nam właśnie filtr subsoniczny, który odcina to najniższe pasmo. Możemy z tego powodu stracić trochę na basie co prawda, ale możemy to wtedy skorygować pokrętłem korekcji tonowej

- filtr high, obcinający pasmo 8kHz o 12db na oktawę
Podobnie jak filtr subsoniczny, ten filtr także wykorzystujemy głównie przy odsłuchu płyt winylowych, jednak o wiele rzadziej (z mojego doświadczenia). Pomaga zniwelować charakterystyczne "syczenie" płyty, występujące często przy cichych pasażach nagrań, np. muzyki klasycznej.
Osobiście mam tylko jedną płytę winylową (kompozycje fortepianowe Erika Satie) przy której ten filtr się w ogóle przydaje
Dalej mamy przełącznik trybu pracy, "Mode", o 3 ustawieniach:
- stereo (wiadomo, 2 niezależne kanały dźwięku)
- mono (2 kanały zostają zbite w 1 wspólny)
- reverse (odwrócenie kanałów stereo, czyli lewy staje się prawym, a prawy lewym

)
Na samym końcu zostały nam przełączniki odpowiedzialne za funkcjonalność wejść/wyjść magnetofonowych wzmacniacza

Dla obydwu przełączników pozycja środkowa (oznaczona jako Source) jest pozycją neutralną.
- dubbing (A->B, B->A, Source)
Służy do przegrywania sygnału z taśmy na taśmę

Przykładowo: ustawienie "A->B" oznacza, że sygnał z wejścia "tape A" jest przekierowany na wyjście "tape B".
W sytuacji gdy przełącznik ten mamy ustawiony na pozycję "Source", aktualnie wybrany sygnał źródłowy (poza magnetofonowymi) jest automatycznie skierowany na obydwa (A i B) wyjścia magnetofonowe wzmacniacza, umożliwiający nagranie dźwięku z wybranego źródła

- monitor (A, B, Source)
Możemy to nazwać swoistym "przedłużeniem" pokrętła wyboru źródła dźwięku. Przykładowo: przełączając na "A", źródłem dźwięku dla wzmacniacza staje się sygnał z wejścia "tape A".
Uff, ale się rozpisałem. Mam nadzieję, że wszystko jest zrozumiałe. Prawdopodobnie wykorzystam część tego tekstu gdy będę pisał o "podstawach" wzmacniaczy
