Dual 1228 czy Siemens PE 3060

Tematy związane z zakupami gramofonowymi
ODPOWIEDZ
cozatragedia
Posty: 4
Rejestracja: 28 sty 2017, 13:21

Dual 1228 czy Siemens PE 3060

#1

Post autor: cozatragedia »

Witam
Jestem początkujący i to całkiem :D planuję zakup gramofonu, zastanawiam się między dual 1228 a siemens PE 3060, jakieś za/przeciw lub też może zupełnie coś innego? Sprzęt w prezencie dla mojej partnerki, która jest audiofilką ale brakuje jej gramofonu :) Z uwagi, że dla kobiety to poza dźwiękiem wygląd ma znacznie, czyli musi być drewniana obudowa
Dziękuję za wszelkie, nawet podstawowe ale merytoryczne uwagi :)
kielek
Posty: 3185
Rejestracja: 05 paź 2011, 08:34
Lokalizacja: Gdynia

Re: Dual 1228 czy Siemens PE 3060

#2

Post autor: kielek »

Kolego jeśli jesteś totalnym laikiem a twoja kobieta nigdy nie miała gramofonu to ani jeden ani drugi zbytnio się nie nadaje. Obydwa to tzw. idlery,które potrzebują nieco więcej opieki technicznej,obydwa sprzęty są dość wiekowe i mają po ponad 40 lat,więc potrzebują konkretnego przeglądu a nie ma co liczyć,że taki z Allegro czy OLX za parę stówek po takim będzie. Poza tym obydwa to automaty,które mogą mieć albo i nawet mają jakoś tam wadę a dla laika to raczej nie do przejścia. Szukaj może coś nieco nowszego i z napędem DD lub paskowym w stylu Pioneer PL 12,PL 41 itd.
Mam tego Siemensa jako PE i mechanika jest w nim naprawdę niezbyt prosta,więc w przypadku awarii nie jest to łatwa rzecz do ogarnięcia przez początkującego,poza tym te gramofony to są bardziej już dla pasjonatów co wiedzą na co się decydują i o co w tym wszystkim chodzi...
Awatar użytkownika
olsza84
Posty: 3258
Rejestracja: 09 lip 2015, 10:27
Gramofon: Dual Fever

Re: Dual 1228 czy Siemens PE 3060

#3

Post autor: olsza84 »