Gramofon dla laika

Tematy związane z zakupami gramofonowymi
ODPOWIEDZ
slaw87
Posty: 4
Rejestracja: 21 mar 2020, 22:10

Gramofon dla laika

#1

Post autor: slaw87 »

Witajcie:)
Z góry przepraszam, bo pewnie takich tematów przerobiliście już masę, ja sam próbowałem nawet wyciągnąć jakieś wnioski dla siebie z zapytań innych w innych tematach ale wyszedł mi z tego jeden wielki mętlik w głowie... Może spróbuję więc z bardziej indywidualnym podejściem - mam nadzieję że nie sprawi to problemu.
Może zacznę od tego że jestem uzależniony od kolekcjonowania płyt. Co prawda CD ( 8-) ) ale w związku z tym że lubię mieć różne wydania tego samego albumu, już od jakiegoś czasu zacząłem wzbogacać swoją kolekcję również o wydania płyt gramofonowych. Nie mam może ich zbyt wielu ale trochę ich już jest a prawda jest taka że nigdy ich nie słuchałem... :) Postanowiłem więc rozejrzeć się za gramofonem. I tu pojawił się problem z którym zwracam się do Was.
Jestem w temacie totalnym laikiem. Całkiem szczerze: chciałbym kupić żeby grało, nie żeby bawić się w jakieś podłączanie jakiegoś sprzętu, kombinowanie itd. Nie mam tez zbyt wiele miejsca na ten sprzęt. A tu się okazuje że powinienem (a przynajmniej tak czytam) do gramofonu kupić jeszcze wzmacniacz i kolumny. Pytanie czy to faktycznie konieczne? Na czym polegają gramofony z przedwzmacniaczem? Czy jeśli znajdę produkt z przedwzmacniaczem to nie będę musiał dokupywać jeszcze wzmacniacza? I czy wystarczy że podłączę do gramofonu zwykłe głośniki?
Pytanie czy znajdę jakiś sprzęt który zajmie mi stosunkowo niewiele miejsca, który po prostu postawię na półce i będzie grał? Wiem że nie polecacie opcji z wbudowanymi głośnikami bo niszczą płyty, ale może jest taka gdzie te głośniki można po prostu podłączyć?
Myślałem np o produktach tego typu:
https://www.euro.com.pl/gramofony/sony- ... bhtml#opis
https://www.empik.com/gramofon-pro-ject ... ktronika-p
Czy one spełniałyby te warunki?
Jeśli nie to może bylibyście w stanie coś polecić?