Gramofon dla laika na początek

Tematy związane z zakupami gramofonowymi
ODPOWIEDZ
jacekmi
Posty: 11
Rejestracja: 02 wrz 2017, 20:17

Gramofon dla laika na początek

#1

Post autor: jacekmi »

Witam, zastanawiałem się na kupnem gramofonu. W związku z tym, że jestem kompletnym laikiem, który jednak wie o takich rzeczach jak wzmacniacz, wyjście phono, prędkości obrotowe oraz igła, chciałbym zapytać czy SENCOR STT 312UR jako tani sprzęt na początek spełni swoje zadanie? Model ten posiada przedwzmacniacz, więc odpadają mi koszty zewnętrznego przedwzmacniacza. Posiada również obsługę 3 prędkości obrotowych, co jest dobrą opcją. Poza tym napęd paskowy, który też powinien być dobry. Chciałbym jeszcze wiedzieć, czy takim sprzętem mogę zniszczyć płytę winylową z lat 60? Na co powinienem uważać?
Latro
Posty: 1919
Rejestracja: 12 sty 2015, 19:09
Gramofon: Technics SL1300
Lokalizacja: Górny Śląsk

Re: Gramofon dla laika na początek

#2

Post autor: Latro »

wyrób gramofonopodobny przeznaczony do niestosowania wraz z płytami winylowymi, skracający życie użytkownika jeśli jednak jakimś okrutnym zrządzeniem losu płyta trafi na jego talerz.
Muzyka, TV Republika i styka :dance:

https://vm.tiktok.com/ZGe5n3X84/
zbyszek1982
Posty: 5029
Rejestracja: 31 gru 2012, 19:11

Re: Gramofon dla laika na początek

#3

Post autor: zbyszek1982 »

Ten gramofon kosztuje 239 zł. Z tego PTU to jakieś 45zł.
Zostaje z tego 194 zł. Załóżmy, że marża wynosi 20%, więc handlarz zarobi jakieś 39zł. (A w rzeczywistości pewnie więcej).
Tak więc koszt wyprodukowania tego "urządzenia" (koszty R&D, materiałowe, osobowe, itd.) oraz wysyłki z Chin zamyka się w kwocie 155 zł (Zakładając, że nie ma jeszcze jakiegoś cła itd.).

Czy naprawdę wierzysz, że za nieco ponad 100 zł da się wyprodukować tak precyzyjny mechanizm jakim jest gramofon? Do tego obsługujący trzy prędkości obrotowe i posiadający sensowny przedwzmacniacz?

No zastanów się i odpowiedz sobie na to pytanie.