Skrzypienie podczas odtwarzania płyty

Wszystko razem
ODPOWIEDZ
Vol67
Posty: 4
Rejestracja: 04 gru 2021, 19:32

Skrzypienie podczas odtwarzania płyty

#1

Post autor: Vol67 »

Witam,

z góry przepraszam jeśli moje pytanie wyda się naiwne. Jestem laikiem w kwestiach technicznych, dlatego przedstawię problem najprościej jak się da.

Otóż ostatnio podczas odtwarzania płyt pojawił się problem, który występuje okresowo (póki co): mianowicie z każdym kolejnym obrotem słyszalne jest skrzypienie, podobne np. do tego przy starej huśtawce na placu zabaw. Jakby jakiś element ulegał zużyciu/wymagał naoliwienia. Problem wystąpił po roku użytkowania nowego fabrycznie gramofonu, po raz pierwszy przy odtwarzaniu picture disca. Potem próbowałem z normalnymi płytami i odgłos zniknął, sądziłem że to wina PD, przed którymi wiele osób przestrzega. Ostatnio jednak, w jakiś tydzień po tamtej sytuacji, dźwięk pojawił się ponownie przy odtwarzaniu normalnej płyty.

Od razu zaznaczam, żeby nie było niejasności: chodzi o skrzypienie, nie trzaski - na innym forum gdy spytałem się w tej kwestii odpowiedziano mi że "trzaski mają prawo się pojawiać". Jestem tego świadom, jestem laikiem, nie debilem :)

Ktoś miał podobną sytuację?

Z góry dziękuję za wszelkie rady i mam nadzieję, że pytanie zadałem w odpowiednim dziale.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
cobra
Posty: 982
Rejestracja: 16 lut 2018, 22:25
Gramofon: PS-T15, GS464
Lokalizacja: W-wa

Re: Skrzypienie podczas odtwarzania płyty

#2

Post autor: cobra »

To skrzypienie to z gramofonu, czy z głośników. Zakładam, że z gramofonu - ale tego nie sprecyzowałeś.
Fajnie jeszcze by było, gdybyś napisał jaki to gramofon.
Sony PS-T15 + Benz Micro Silver / Z-4s / Shure M75, PreamP THT, Denon DRA-F109 / SE 6N9S/6P6S, STX F-200n
Vol67
Posty: 4
Rejestracja: 04 gru 2021, 19:32

Re: Skrzypienie podczas odtwarzania płyty

#3

Post autor: Vol67 »