car audio
- caveas
- Posty: 603
- Rejestracja: 07 sty 2015, 18:32
- Gramofon: Telefunken CS20
Re: car audio
Accord VII tourer . system standard.
Temat dorobienie sub.
Głośnik od premium mam i boczek bagażnika też.
Wzmacniacz oryginalny z bagażnika też.
Teraz brak kostek z kablami i opisów jak to podłączyć do "radia"
Temat dorobienie sub.
Głośnik od premium mam i boczek bagażnika też.
Wzmacniacz oryginalny z bagażnika też.
Teraz brak kostek z kablami i opisów jak to podłączyć do "radia"

Ar2r
Carver 4000, C-500 Tannoy HPD315A
Carver 4000, C-500 Tannoy HPD315A

- caveas
- Posty: 603
- Rejestracja: 07 sty 2015, 18:32
- Gramofon: Telefunken CS20
Re: car audio
ps co zrobiłes z tym Grado black? Nie wyrzucaj!!! mam pomysła.
Ar2r
Carver 4000, C-500 Tannoy HPD315A
Carver 4000, C-500 Tannoy HPD315A

-
- Posty: 881
- Rejestracja: 06 paź 2012, 19:41
Re: car audio
Strasznie lichy ten temat
. A co to Pany w aucie nie słuchają muzy? Rozumiem, że gramofonu nie ma gdzie postawić w coupe ale poza tym nikt nic?
Zaczynam obecnie z car audio i jestem w trakcie zupełnie fajnej realizacji ale z opisem wstrzymam się do momentu aż wystroję całość na, mam nadzieje
cacy. Właśnie dzisiaj siadam do projektu zwrotek na przód i jak na pierwszy temat to sobie grubo zapodałem bo muszę 3 way wystroić... Zobaczymy.

Zaczynam obecnie z car audio i jestem w trakcie zupełnie fajnej realizacji ale z opisem wstrzymam się do momentu aż wystroję całość na, mam nadzieje

Jedni używają sprzętu do słuchania muzyki, drudzy używają muzyki do słuchania sprzętu.
Ja błądzę gdzieś po środku...
Ja błądzę gdzieś po środku...
- darkman
- Posty: 17034
- Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
- Gramofon: PL70LII, PSX60
- Lokalizacja: Topanga Corral
- Kontakt:
Re: car audio
Słuchajo! Właśnie mi się zmieniarka zablokowała w HK na 6 CD, to pewnie i tak mi nikt netowo nie pomoże. Hm, coś muszę tak czy siak rozgrzebać.
Nie wchodzi płyta obecnie. Te które były załadowane udało się odblokować i wylazły.
Wiem,, wiem, niezwykle nośny technicznie problem opisałem
i co za precyzja..
pewnie muszę podjechać gdzieś do machera car audio, a do Trafa mam daleko jak..

Nie wchodzi płyta obecnie. Te które były załadowane udało się odblokować i wylazły.
Wiem,, wiem, niezwykle nośny technicznie problem opisałem

pewnie muszę podjechać gdzieś do machera car audio, a do Trafa mam daleko jak..


- MaciejT
- Posty: 2335
- Rejestracja: 29 sty 2018, 14:49
- Gramofon: PS-X70
- Lokalizacja: Łódź
Re: car audio
Ja z kolei zastanawiam się czy wymieniać radio w samochodzie na takie z car android. Mam w aucie z monitorem ok 7', ale system nie widzi telefonu (tylko bt). Popatrzyłem w netach i mi wyszło że jedyną opcją jest wymiana radia, a to już bagatela z ramką, przelotkami, robotą, wyszło 2,5-3 k. Można coś taniej pomyśleć czy tyle musi kosztować? Zależy mi by zostało sterowanie z kierownicy, by obsługiwało fabryczną kamerę cofania. Tak naprawdę potrzebuję na radio odpalić yanosika i googlemaps. Cena obecnie wydaje mi się na tyle zaporowa, że chyba zostanę przy telefonie. Ale zapytać nie zawadzi, może można inaczej?
- Peter007
- Posty: 2255
- Rejestracja: 16 gru 2017, 16:36
- Gramofon: Dual 721
- Lokalizacja: Opoczno
-
- Posty: 881
- Rejestracja: 06 paź 2012, 19:41
Re: car audio
Niestety nie mam dobrych tanich wieści dla Ciebie. Z car androidami jest taki problem, że w masie to wysyp stosunkowo starych procesorów oprawionych w androida 10 i wielkie opisy 4 czy 6 gb ram itp. Niestety im nic nie pomoże przy andku 10 i będzie to kawał muła. W sumie to lepiej by to było kupić z jakimś starym prostym andkiem. Taki andek 6 będzie lepiej działał na 2 gb ramu niz 10 na 6gb
na takim starym procu.
Chcąc budowac w aucie cos sensownego to polecam radio na prockach Rockchip - chocby Procesor Octacore Cortex 8x1,51 GHz A53 PX5.
Niestety to nie będzie tanie radio a jak jeszcze ktos ma Tobie to wsadzać... W tym kraju tanio to znaczy, że zostałeś wyruchany a i drogo nie ma gwarancji, że nie.

Chcąc budowac w aucie cos sensownego to polecam radio na prockach Rockchip - chocby Procesor Octacore Cortex 8x1,51 GHz A53 PX5.
Niestety to nie będzie tanie radio a jak jeszcze ktos ma Tobie to wsadzać... W tym kraju tanio to znaczy, że zostałeś wyruchany a i drogo nie ma gwarancji, że nie.
Jedni używają sprzętu do słuchania muzyki, drudzy używają muzyki do słuchania sprzętu.
Ja błądzę gdzieś po środku...
Ja błądzę gdzieś po środku...
- MaciejT
- Posty: 2335
- Rejestracja: 29 sty 2018, 14:49
- Gramofon: PS-X70
- Lokalizacja: Łódź
Re: car audio
Sprawdziłem, nic z tego.
Nie chcę radia na pełnym i niezależnym androidzie, tylko stację car android, jak np taka: Sony XAV-AX3005
Tutaj nic nie muli, a stacja jest zależna od telefonu po kablu.
-
- Posty: 881
- Rejestracja: 06 paź 2012, 19:41
Re: car audio
Dobra powoli będę się wywewnętrzniał z realizowanego projektu 3 way car audio. W aucie było fabryczne 3 way z przodu, które grało w sposób niezadowalający mocno niezadowalający. Od początku obstawiałem zakup gotowca 3 way z dedykowanymi zwrotkami ale klient namotał i dostałem 2 way do rozbudowy. Jakby tego było mało to nawet to 2 way było kombinowane bo midbasy 165 cm były od innego zestawu - tej samej firmy ale inne - chociaż sporo droższe i lepsze no ale... Zostało dokupić średniaki przy już nadwyrężonym budżecie. Ostatecznie padło na audiosystem 3" klasy SQ.
Firma znana i lubiana i doceniana więc średniaki serii sound quality powinny siąść gładko i przyjemnie. No to kurwa hop i mamy go.
Firma znana i lubiana i doceniana więc średniaki serii sound quality powinny siąść gładko i przyjemnie. No to kurwa hop i mamy go.
Jedni używają sprzętu do słuchania muzyki, drudzy używają muzyki do słuchania sprzętu.
Ja błądzę gdzieś po środku...
Ja błądzę gdzieś po środku...
-
- Posty: 881
- Rejestracja: 06 paź 2012, 19:41
Re: car audio
Takie cóś mnie sie wyłoniło...
Jedni używają sprzętu do słuchania muzyki, drudzy używają muzyki do słuchania sprzętu.
Ja błądzę gdzieś po środku...
Ja błądzę gdzieś po środku...
-
- Posty: 881
- Rejestracja: 06 paź 2012, 19:41
Re: car audio
Co ciekawe były do nich dedykowane zwrotnice choć słowo zwrotnica jest tu mocno na wyrost. Ot cewka i kond w szeregu nawet nie wiem jakie bo zalaminowane na drutach. Nie wiem jak cewka miałaby sobie poradzić z tymi himalajami na jego charce... Ale podpiałem - zobacze moze czegoś nie wiem.
Jedni używają sprzętu do słuchania muzyki, drudzy używają muzyki do słuchania sprzętu.
Ja błądzę gdzieś po środku...
Ja błądzę gdzieś po środku...
-
- Posty: 881
- Rejestracja: 06 paź 2012, 19:41
Re: car audio
Jakby sobie kto takie cos zapiął np na słupkach prosto w twarz jak często to sie robi to ta sieka od 5 do 9 khz by mu chyba zarost ogoliła na mordzie. Ja jestem w troche korzystniejszej sytuacji bo całe 3 way jest z boku - sredni bokiem w drzwiach a nad nim na słupku ale wysoko kopułka. Obydwa grają znacznie poza osią kierowcy i tracą w tym zakresie ale dla drugiej strony kierowca jest tylko kilka stopni poza osią... Trzeba było grubo podłubać.
Ale teraz w osi jest tak:
Ale teraz w osi jest tak:
Jedni używają sprzętu do słuchania muzyki, drudzy używają muzyki do słuchania sprzętu.
Ja błądzę gdzieś po środku...
Ja błądzę gdzieś po środku...
-
- Posty: 881
- Rejestracja: 06 paź 2012, 19:41
Re: car audio
Zamontowane na płycie pomiarowej brzmią dobrze choć jak widać dyfrakcje niemałe ale głośniki nie wpuszczane w dechę bo po co? W samochodzie będzie jeszcze gorzej... Dolny podział tj woofer i średni będą aktywnie cięte na dsp.
A tu fotki suportu zwrotnicowca
A tu fotki suportu zwrotnicowca

Jedni używają sprzętu do słuchania muzyki, drudzy używają muzyki do słuchania sprzętu.
Ja błądzę gdzieś po środku...
Ja błądzę gdzieś po środku...
-
- Posty: 881
- Rejestracja: 06 paź 2012, 19:41
Re: car audio
Trochę temat się ślimaczy ale w końcu audio na pokładzie mustanga. Ostatecznie siadło na mieszance rainbow i audiosystem. Z przodu gra Rainbow Germanium 165 na dole, na średnicy AS SQ 80 a na górze Rainbow SL-T 25 pro. Niestety klient przywoził co mu się nawinęło w dobrej cenie i miałem cały czas problem zmotania tego i upchnięcia. Więcej na pewno tak nie zrobię. Przerabianie zwrotnic jest nonsensowne i zdecydowanie lepiej kupić gotowca, choć efekt puszczenia przedniego 3 way z podziałem pasywno/aktywnym na wzmaku 4 kanałowym na pewno kładzie 3 way pasywkę ale też zjada wszystkie 4 kanały. Za to możliwość wystrojenia wofer/sredniogóra na aktywce jest nie do przecenienia. Do przodu poszedł 4 kanałowy AudioSystem X170.4.
Zaznaczyc trzeba, że nie polubiłem się z AS SQ 80 i zrobiłem żeby grał jak najmniej pasma
.
Na tył poszedł wzmacniacz Rainbow ONE plus przetwornik AS 12 SQ w budzie którą szyłem na miarę coby jakaś funkcjonalność bagażnika została. Przetwornik do sound quality w budzie closed 30L ale zdecydowałem się na opcje basrefleks 50L@38Hz. Duża buda ale przy tej głośności samochodu o closed lepiej zapomnieć. Podobnie dobrą decyzję podjąłem żeby wofery 165 grały na osobnych kanałach wzmacniacza gdzie można je podgonić w stosunku do góry ustawieniem wzmacniacza. System 2 drożny w tym aucie to byłaby porażka. Nim dól by się przebił przez ryk silnika to od góry płynęłaby już krew z uszu. Oczywiście możnaby to korygować tłumikiem czy lepiej eq żeby przy wyłączonym silniku nie zwariować od nadmiaru dołu ale tak jest uniwersalniej. Instalacja była kładziona w całości od nowa z pominięciem fabrycznych przewodów audio, które to są żałosne przekrojowo i nie wiem czy nie aluminiowe
. Poszły na wszystko 2,5mm2 do tego zasilanie na 25mm2 z bezpiecznikami przy aku oraz kondensatorami 1F dla obu wzmacniaczy po sztuce. Do tego dobre RCA bo sygnał niskopoziomowy idzie przez całe auto bo wzmacniacze są przymocowane do budy subwofera w bagażniku. Buda dla suba była tak projektowana żeby wzmacniacze były montowane z boku na jego uszach ale jeden okazał się uwalony (kupione używki) i klient kupił kolejny - chyba złośliwie długi na 80cm w stosunku do 50cm założonych w projekcie więc trzeba było coś dorzeźbić żeby go upchnąć. A przed wsadzeniem do bagażnika wygląda to tak
Zaznaczyc trzeba, że nie polubiłem się z AS SQ 80 i zrobiłem żeby grał jak najmniej pasma

Na tył poszedł wzmacniacz Rainbow ONE plus przetwornik AS 12 SQ w budzie którą szyłem na miarę coby jakaś funkcjonalność bagażnika została. Przetwornik do sound quality w budzie closed 30L ale zdecydowałem się na opcje basrefleks 50L@38Hz. Duża buda ale przy tej głośności samochodu o closed lepiej zapomnieć. Podobnie dobrą decyzję podjąłem żeby wofery 165 grały na osobnych kanałach wzmacniacza gdzie można je podgonić w stosunku do góry ustawieniem wzmacniacza. System 2 drożny w tym aucie to byłaby porażka. Nim dól by się przebił przez ryk silnika to od góry płynęłaby już krew z uszu. Oczywiście możnaby to korygować tłumikiem czy lepiej eq żeby przy wyłączonym silniku nie zwariować od nadmiaru dołu ale tak jest uniwersalniej. Instalacja była kładziona w całości od nowa z pominięciem fabrycznych przewodów audio, które to są żałosne przekrojowo i nie wiem czy nie aluminiowe

Jedni używają sprzętu do słuchania muzyki, drudzy używają muzyki do słuchania sprzętu.
Ja błądzę gdzieś po środku...
Ja błądzę gdzieś po środku...