płyty hybrydowe, przejściowe
- blispx
- Posty: 4645
- Rejestracja: 26 paź 2014, 22:32
płyty hybrydowe, przejściowe
proszę o wrzucanie płyt hybrydowych, przejściowych, czyli ni to pies ni to wydra
Rubber Soul, matryce 4 (druga bez loud cut)/1 (1wsza loud cut- zauważalnie głośniejsza)
Rubber Soul, matryce 4 (druga bez loud cut)/1 (1wsza loud cut- zauważalnie głośniejsza)
DDX-1000, RMG-309i, SME3012, 2xSPU, MPU, 2xLundahl, Kondo AN, 2xANK, 300B, 2A3, Audio Nirvana, AN Sogon, AN Sootto, Wirewoo
Holo Red, Holo Cyan 2, Lundahl 1:1, AN Kondo, 300B, Audio Nirvana, AN Sogon, AN Sootto, Wirewoo
Holo Red, Holo Cyan 2, Lundahl 1:1, AN Kondo, 300B, Audio Nirvana, AN Sogon, AN Sootto, Wirewoo
- RadTang
- Posty: 4124
- Rejestracja: 10 paź 2017, 11:19
- Gramofon: Technics SL-D303
- Lokalizacja: Karczew pod Warszawą
- Kontakt:
Re: płyty hybrydowe, przejściowe
Ciekawe. Pewnie egzemplarz z końca życia jednej z matryc to na szybko dorobili drugą stronę z innej, która była pod ręką. Muszę popatrzeć na matryce moich oryginałów od Beatlesów, może mam jakąś ciekawą wersję. Wiem, że Help! (UK mono, 1965) ma zły kod podatkowy, o czym dowiedziałem się w domu po zakupie. To wydanie mam: https://www.discogs.com/The-Beatles-Hel ... se/6518628 I tak, ktoś BARDZO lubił Yesterday albo Szkot pożałował na 7" bo słychać, że ten kawałek był katowany częściej niż inne. 

- blispx
- Posty: 4645
- Rejestracja: 26 paź 2014, 22:32
Re: płyty hybrydowe, przejściowe
zgadza się strona B jest 1wsza matrycą 1/1, bo jeszcze dychała, strona A już 2gą matrycą 4/4
DDX-1000, RMG-309i, SME3012, 2xSPU, MPU, 2xLundahl, Kondo AN, 2xANK, 300B, 2A3, Audio Nirvana, AN Sogon, AN Sootto, Wirewoo
Holo Red, Holo Cyan 2, Lundahl 1:1, AN Kondo, 300B, Audio Nirvana, AN Sogon, AN Sootto, Wirewoo
Holo Red, Holo Cyan 2, Lundahl 1:1, AN Kondo, 300B, Audio Nirvana, AN Sogon, AN Sootto, Wirewoo
- RadTang
- Posty: 4124
- Rejestracja: 10 paź 2017, 11:19
- Gramofon: Technics SL-D303
- Lokalizacja: Karczew pod Warszawą
- Kontakt:
Re: płyty hybrydowe, przejściowe
To fajny egzemplarz Ci się trafił! W sam raz na demonstrację o co chodzi z tym loud cut.
Takie 2 w 1.

- Myszor
- Posty: 10900
- Rejestracja: 30 paź 2014, 18:44
- Gramofon: PD-300
- Lokalizacja: Wrocław
Re: płyty hybrydowe, przejściowe
Blis a możesz rozwinąć temat i wyjaśnić łopatologicznie o co się rozchodzi?
Płyty na sprzedaż: viewtopic.php?t=21850
- blispx
- Posty: 4645
- Rejestracja: 26 paź 2014, 22:32
Re: płyty hybrydowe, przejściowe
myślę że ta strona będzie dosyć obrazowa, w przypadku Beatles
analogicznie wstawiać możecie inne podobne przypadki, fakt.. bez znajomości matryc się nie obędzie, postaram się wrzucić na dniach kolejne przykłady LP znane mi, które posiadam...
http://thebeatles-collection.com/wordpr ... ms/page/4/Variation B. At some point early on in the “Rubber Soul” pressing run, a Times New Roman font typeset was added to the label printing machines. It’s with this style that we find later one-side “Loud Cut” presses (as determined by the stampers), almost all the transition presses of XEX 579-1 / XEX 580-4 or XEX 579-4 / XEX 580-1.
analogicznie wstawiać możecie inne podobne przypadki, fakt.. bez znajomości matryc się nie obędzie, postaram się wrzucić na dniach kolejne przykłady LP znane mi, które posiadam...
DDX-1000, RMG-309i, SME3012, 2xSPU, MPU, 2xLundahl, Kondo AN, 2xANK, 300B, 2A3, Audio Nirvana, AN Sogon, AN Sootto, Wirewoo
Holo Red, Holo Cyan 2, Lundahl 1:1, AN Kondo, 300B, Audio Nirvana, AN Sogon, AN Sootto, Wirewoo
Holo Red, Holo Cyan 2, Lundahl 1:1, AN Kondo, 300B, Audio Nirvana, AN Sogon, AN Sootto, Wirewoo
- Wojtek
- Administrator
- Posty: 43730
- Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: płyty hybrydowe, przejściowe
Też poproszę, bo nie rozumiem o co chodzi.
Na czym tutaj polega "hybryda" ?
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
Wsparcie finansowe forum
Wsparcie finansowe forum
- blispx
- Posty: 4645
- Rejestracja: 26 paź 2014, 22:32
Re: płyty hybrydowe, przejściowe
na tym że masz LP zrobioną z kilku matryc wcześniejsza 1/1 "loud cut" i późniejsza 4/4, dlatego mówi się na nie wydanie przejściowe-coś pomiędzy 1/1 a 4/4, hybryda 2óch matryc... wszystko macie na tej stronie do której podlinkowałem powyżej wystarczy przeczytać, Rad jakoś załapał od razu w czym rzecz 

DDX-1000, RMG-309i, SME3012, 2xSPU, MPU, 2xLundahl, Kondo AN, 2xANK, 300B, 2A3, Audio Nirvana, AN Sogon, AN Sootto, Wirewoo
Holo Red, Holo Cyan 2, Lundahl 1:1, AN Kondo, 300B, Audio Nirvana, AN Sogon, AN Sootto, Wirewoo
Holo Red, Holo Cyan 2, Lundahl 1:1, AN Kondo, 300B, Audio Nirvana, AN Sogon, AN Sootto, Wirewoo
- Myszor
- Posty: 10900
- Rejestracja: 30 paź 2014, 18:44
- Gramofon: PD-300
- Lokalizacja: Wrocław
Re: płyty hybrydowe, przejściowe
No widzisz. Można kulturalnie ?
To tera napisz wszystkim co to ten loud cut jest.

To tera napisz wszystkim co to ten loud cut jest.
Płyty na sprzedaż: viewtopic.php?t=21850
- blispx
- Posty: 4645
- Rejestracja: 26 paź 2014, 22:32
Re: płyty hybrydowe, przejściowe
1/1 to generalnie podbity bas i ostrzejsze wysokie tony, poprawione matryce to 4/4, osobiście preferuję loud cut w odbiorze, nie tylko w tym przypadku ale kilku innych choćby LZ IV, With the Beatles... Myszor ty kolekcjonujesz winyle czy pocztówki? dokształć się trochę a nie mi gamoniu dogryzasz 

DDX-1000, RMG-309i, SME3012, 2xSPU, MPU, 2xLundahl, Kondo AN, 2xANK, 300B, 2A3, Audio Nirvana, AN Sogon, AN Sootto, Wirewoo
Holo Red, Holo Cyan 2, Lundahl 1:1, AN Kondo, 300B, Audio Nirvana, AN Sogon, AN Sootto, Wirewoo
Holo Red, Holo Cyan 2, Lundahl 1:1, AN Kondo, 300B, Audio Nirvana, AN Sogon, AN Sootto, Wirewoo
- Myszor
- Posty: 10900
- Rejestracja: 30 paź 2014, 18:44
- Gramofon: PD-300
- Lokalizacja: Wrocław
Re: płyty hybrydowe, przejściowe
Kolekcjonuję winyle a nie matryce.
Tak ciężko jeszcze się nie pochorowałem
Tak ciężko jeszcze się nie pochorowałem

Płyty na sprzedaż: viewtopic.php?t=21850
- blispx
- Posty: 4645
- Rejestracja: 26 paź 2014, 22:32
Re: płyty hybrydowe, przejściowe
aha no to już wszystko jasne... chciałeś sobie odreagować po ciężkim dniu, niestety nie ten kaliber
dyskusja z tobą schodzi na psy, proszę o nie zaśmiecanie wątku i pisanie na temat, temat choroby zdaje się jest już na forum będzie dla ciebie odpowiedniejszy, moderatora proszę o usunięcie tego bełkotu, starałem się być miły ale jak ktoś jest ignorantem to nie moja wina
nie od dziś nosiłem się z tym zamiarem i uświadomiłem sobie że pisanie na tym forum to dla mnie siermięga na równi pracy w kopalni węgla brunatnego, wcześniej dziwiłem się że ktoś odchodzi od tak i nie wraca, już mnie nic nie dziwi, żegnam czule
dyskusja z tobą schodzi na psy, proszę o nie zaśmiecanie wątku i pisanie na temat, temat choroby zdaje się jest już na forum będzie dla ciebie odpowiedniejszy, moderatora proszę o usunięcie tego bełkotu, starałem się być miły ale jak ktoś jest ignorantem to nie moja wina
nie od dziś nosiłem się z tym zamiarem i uświadomiłem sobie że pisanie na tym forum to dla mnie siermięga na równi pracy w kopalni węgla brunatnego, wcześniej dziwiłem się że ktoś odchodzi od tak i nie wraca, już mnie nic nie dziwi, żegnam czule
DDX-1000, RMG-309i, SME3012, 2xSPU, MPU, 2xLundahl, Kondo AN, 2xANK, 300B, 2A3, Audio Nirvana, AN Sogon, AN Sootto, Wirewoo
Holo Red, Holo Cyan 2, Lundahl 1:1, AN Kondo, 300B, Audio Nirvana, AN Sogon, AN Sootto, Wirewoo
Holo Red, Holo Cyan 2, Lundahl 1:1, AN Kondo, 300B, Audio Nirvana, AN Sogon, AN Sootto, Wirewoo
- winylowy_luke
- Posty: 2052
- Rejestracja: 02 lut 2016, 10:16
- Gramofon: Technics SL-1210GR
- Lokalizacja: Podkowa Leśna
- Kontakt:
Re: płyty hybrydowe, przejściowe
Ech szkoda, no ale ja też się pochwalę swoją hybrydą:)
Led Zeppelin II - bardzo wczesne wydanie niemieckie - korzysta jeszcze z numeracji amerykańskiego Atlantica (SD 8236):
Co w nim takiego niezwykłego?
Otóż strona A to słynny loud cut Roberta Ludwiga (tzw RL)
ST - A - 691 671 - A LW W AT RL
A strona B to już późniejszy "remaster": ST.A-691672-M LW AT W
Różnica w brzmieniu obu stron tego albumu jest po prostu kosmiczna:
strona A to dynamit, bomba atomowa zapisana w rowku.
strona B to jakaś kopia kopii kopii... Brzmi po prostu strasznie. Serio
Led Zeppelin II - bardzo wczesne wydanie niemieckie - korzysta jeszcze z numeracji amerykańskiego Atlantica (SD 8236):
Co w nim takiego niezwykłego?
Otóż strona A to słynny loud cut Roberta Ludwiga (tzw RL)

A strona B to już późniejszy "remaster": ST.A-691672-M LW AT W
Różnica w brzmieniu obu stron tego albumu jest po prostu kosmiczna:
strona A to dynamit, bomba atomowa zapisana w rowku.
strona B to jakaś kopia kopii kopii... Brzmi po prostu strasznie. Serio

Ostatnio zmieniony 24 lut 2021, 11:58 przez winylowy_luke, łącznie zmieniany 3 razy.
Technics SL-1210GR+KAB Fluid Damper+Shure V15 V-MR/Grace F9 (RS-9U)/AT-OC9XML/Shure V15 III (SAS/B)/Empire 4000 D/I
HusaRIAA v2
Topping E50+L50+PA5/Audiosymptom i8 mod @Wilk-Audio-Projekt/Sennheiser HD 660S
HusaRIAA v2
Topping E50+L50+PA5/Audiosymptom i8 mod @Wilk-Audio-Projekt/Sennheiser HD 660S
- Myszor
- Posty: 10900
- Rejestracja: 30 paź 2014, 18:44
- Gramofon: PD-300
- Lokalizacja: Wrocław
Re: płyty hybrydowe, przejściowe
Płyty na sprzedaż: viewtopic.php?t=21850
- koscidogitary
- Posty: 1335
- Rejestracja: 23 cze 2017, 13:20
- Lokalizacja: mazowieckie