JAZZ CAFE - czego słuchamy

Wszelkie tematy związane z płytami winylowymi
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
SimonTemplar
Posty: 4085
Rejestracja: 24 gru 2015, 14:28
Lokalizacja: UK

Re: JAZZ CAFE - czego słuchamy

#436

Post autor: SimonTemplar »

winylowy_luke pisze:
20 wrz 2022, 14:51
Bez sensu, to już lepiej dołożyć do tego:
UHQR już kolega odrzucił z racji ceny i prosił o coś, cytuje „Dla zwykłego zjadacza chleba” stąd padały tańsze propozycje.
Tak czy siak obawiam się że w przypadku kolegi Szelaka to już za drogo nawet te MOFI. Zakupił już Japończyka. Przydało by się aby posłuchał sam dla porównania jakieś właśnie dobre stereo. Taka wiedza była bydła niego bezcenna. ;)
winylowy_luke pisze:
20 wrz 2022, 15:02
UHQR je zjada bez popitki:) Oczywiście imo
Dodam, razem z butami :handgestures-thumbupright:
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2022, 15:19 przez SimonTemplar, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
winylowy_luke
Posty: 2052
Rejestracja: 02 lut 2016, 10:16
Gramofon: Technics SL-1210GR
Lokalizacja: Podkowa Leśna
Kontakt:

Re: JAZZ CAFE - czego słuchamy

#437

Post autor: winylowy_luke »

SimonTemplar pisze:
20 wrz 2022, 15:14
UHQR już kolega odrzucił z racji ceny i prosił o coś, cytuje „Dla zwykłego zjadacza chleba” stąd padały tańsze propozycje.
Tak czy siak obawiam się że w przypadku kolegi Szelaka to już za drogo nawet te MOFI. Zakupił już Japończyka. Przydało by się aby posłuchał sam dla porównania jakieś właśnie dobre stereo. Taka wiedza była bydła niego bezcenna.
Rozumiem, stąd zaproponowałem Szelakowi moje Stereo Columbia / Legacy z 2015.
Cena ludzka i wydanie bardzo przyzwoite ;)
Technics SL-1210GR+KAB Fluid Damper+Shure V15 V-MR/Grace F9 (RS-9U)/AT-OC9XML/Shure V15 III (SAS/B)/Empire 4000 D/I
HusaRIAA v2
Topping E50+L50+PA5/Audiosymptom i8 mod @Wilk-Audio-Projekt/Sennheiser HD 660S
Awatar użytkownika
Szelak
Posty: 1662
Rejestracja: 17 maja 2022, 11:14
Gramofon: Adam GS424/Lenco L75
Lokalizacja: Warszawa

Re: JAZZ CAFE - czego słuchamy

#438

Post autor: Szelak »

Japończyki są też stereo.
Zawsze mogę odesłać mono i wziąć stereo. Co lepsze u Japończyka?
Nie ma mowy bym wziął to i to, przynajmniej na razie, długim razie, bardzo długim razie.
Awatar użytkownika
Mawis
Posty: 5988
Rejestracja: 04 cze 2021, 18:21
Gramofon: JVC QL-A7
Lokalizacja: Owczarnia

Re: JAZZ CAFE - czego słuchamy

#439

Post autor: Mawis »

na razie, długim razie, bardzo długim razie.
:D :D :D dobre!
JVC QL-A7, JVC Z1S, ADC QLM32 MK3, Schiit Mani, Nikko STA8080, Dual CL720
Akai CD1100, Luxman L230, Namco NSZ333
------------------------------------------------------------

“𝙶𝚘𝚘𝚍 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚜 𝚐𝚘𝚘𝚍 𝚗𝚘 𝚖𝚊𝚝𝚝𝚎𝚛 𝚠𝚑𝚊𝚝 𝚔𝚒𝚗𝚍 𝚘𝚏 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚝 𝚒𝚜.”
~ 𝑴𝒊𝒍𝒆𝒔 𝑫𝒂𝒗𝒊𝒔
Awatar użytkownika
winylowy_luke
Posty: 2052
Rejestracja: 02 lut 2016, 10:16
Gramofon: Technics SL-1210GR
Lokalizacja: Podkowa Leśna
Kontakt:

Re: JAZZ CAFE - czego słuchamy

#440

Post autor: winylowy_luke »

Szelak pisze:
20 wrz 2022, 15:17
Co lepsze u Japończyka?
Ja się nie wypowiem, bo nie wiem co te japończyki tak naprawdę tłoczą.
Jak pliki to w zasadzie masz to samo co wydanie stereo z 2015 tylko że z obi i ceną premium :mrgreen:
Technics SL-1210GR+KAB Fluid Damper+Shure V15 V-MR/Grace F9 (RS-9U)/AT-OC9XML/Shure V15 III (SAS/B)/Empire 4000 D/I
HusaRIAA v2
Topping E50+L50+PA5/Audiosymptom i8 mod @Wilk-Audio-Projekt/Sennheiser HD 660S
Awatar użytkownika
SimonTemplar
Posty: 4085
Rejestracja: 24 gru 2015, 14:28
Lokalizacja: UK

Re: JAZZ CAFE - czego słuchamy

#441

Post autor: SimonTemplar »

Szelak pisze:
20 wrz 2022, 15:17
Japończyki są też stereo.
Zawsze mogę odesłać mono i wziąć stereo. Co lepsze u Japończyka?
Widzisz tu może być problem z twoimi wyborami. Jednemu pasuje bardzo mono a drugiemu z nas stereo. Nie znaczy to że ktoś tu się myli. Ja po latach jak staję przed wyborem mono/stereo to wybieram to, które lepiej dla mnie brzmi. Uwielbiam detal, przestrzeń. I często stereo wygrywa. Po prostu biorę to co MI sprawia przyjemność a nie to co ogólnie jest uważane za lepsze.

Tak patrzę na wszystkie linki i propozycje KoB teraz :think: Ty nie masz ani sztuki na winylu? :think: Więc której byś nie wybrał to będzie brzmiało dla ciebie dobrze.
Natomiast będę to powtarzał do znudzenia: Nie posłuchasz sam nie uwierzysz, nie wyrobisz sobie własnej opinii.

Jeżeli chodzi o Kind of Blue… Najlepiej brzmiąca i najładniej, wydana wersja jaką można obecnie dostać to UHQR 45rpm. Długo to się nie zmieni o ile kiedykolwiek.
Awatar użytkownika
piotrjazz
Posty: 4035
Rejestracja: 11 maja 2019, 23:20

Re: JAZZ CAFE - czego słuchamy

#442

Post autor: piotrjazz »

"Wujkowie dobra rada" jak kolega Szelak wybrał mono to go namawiacie go na stereo. :shock:

Myślę, że zostało już ustalone że najlepsze wydanie stereo to UHQR. Dajcie Szelakowi szanse na uzbieranie na to wydanie lub Mofi ;)
Zamiast tego namawiacie go na rozdrabnianie się na drobne :doh:
Chce mieć najlepsze nie cokolwiek :mrgreen:

Swoją drogą jak można porównać coś czego żaden z was nie słyszał :doh:
Z wyjątkiem Mawisa o czywiście :D

Znacie lepsze wydanie w mono ?
W przyzwoitej cenie?

Ta seria akurat to świetna okazja na zebranie Milesa w przyzwoitej cenie. Taka ekonomiczna alternatywa dla Mofi.

Myślę ,że alergia na "japończyki" przesłania wam rzeczowy osąd ;)
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2022, 03:32 przez piotrjazz, łącznie zmieniany 1 raz.
Accuphase DP-400, Reimyo DAP-999EX
Accuphase E-280, Harbeth C7ES-3 XD
Awatar użytkownika
Mawis
Posty: 5988
Rejestracja: 04 cze 2021, 18:21
Gramofon: JVC QL-A7
Lokalizacja: Owczarnia

Re: JAZZ CAFE - czego słuchamy

#443

Post autor: Mawis »

Świetne resume, Piotrze :clap: :clap: :clap:
JVC QL-A7, JVC Z1S, ADC QLM32 MK3, Schiit Mani, Nikko STA8080, Dual CL720
Akai CD1100, Luxman L230, Namco NSZ333
------------------------------------------------------------

“𝙶𝚘𝚘𝚍 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚜 𝚐𝚘𝚘𝚍 𝚗𝚘 𝚖𝚊𝚝𝚝𝚎𝚛 𝚠𝚑𝚊𝚝 𝚔𝚒𝚗𝚍 𝚘𝚏 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚝 𝚒𝚜.”
~ 𝑴𝒊𝒍𝒆𝒔 𝑫𝒂𝒗𝒊𝒔
Awatar użytkownika
Szelak
Posty: 1662
Rejestracja: 17 maja 2022, 11:14
Gramofon: Adam GS424/Lenco L75
Lokalizacja: Warszawa

Re: JAZZ CAFE - czego słuchamy

#444

Post autor: Szelak »

Dzięki Panowie, bo zaczynałem się już bardzo mocno wahać :(
Aż zacząłem czytać angielskojęzyczne fora, całe szczęście tam nikt nie krytykuje, a raczej są bardzo pochlebne recenzje, a wręcz entuzjastyczne co do tego wydania mono, a w zasadzie nawet wcześniejszego z 2013. To myślę, że to z 2020 chyba nie jest gorsze? :o
Awatar użytkownika
blispx
Posty: 4645
Rejestracja: 26 paź 2014, 22:32

Re: JAZZ CAFE - czego słuchamy

#445

Post autor: blispx »

ja bym raczej zaczął od pytania czy kolega posiada wkładkę mono bo jeżeli nie to nie ma czego tu za bardzo porównywać :)
DDX-1000, RMG-309i, SME3012, 2xSPU, MPU, 2xLundahl, Kondo AN, 2xANK, 300B, 2A3, Audio Nirvana, AN Sogon, AN Sootto, Wirewoo
Holo Red, Holo Cyan 2, Lundahl 1:1, AN Kondo, 300B, Audio Nirvana, AN Sogon, AN Sootto, Wirewoo
Awatar użytkownika
Szelak
Posty: 1662
Rejestracja: 17 maja 2022, 11:14
Gramofon: Adam GS424/Lenco L75
Lokalizacja: Warszawa

Re: JAZZ CAFE - czego słuchamy

#446

Post autor: Szelak »

O wkładkach też poczytałem, nawet nie dziś a kiedyś, wielokrotnie. Dużo źródeł.
Takie wkładki, szczególnie igła, są rzeczywiście preferowane ale do płyt monofonicznych ale z lat kiedy królowało mono, jako główny format nagrań. Kiedy istniały głowice do nacinania takich matryc. Głowice, które kiedyś były były tylko do mono. Teraz już nie istnieją. Dziś można założyć, że klasyczna wkładka, z ostrzem eliptycznym, czy to sferycznym obsłuży dobrze współczesne tloczenia mono. Są to wkładki i igły uniwersalne.
No chyba, że czegoś nie wiem?
O pierwszy z brzegu, np.
pewien forumowicz z forum audiomaniacy pisze:
Jako zaciekły monofonista muszę się odezwać 😜
Ponieważ mam dość spory zbiór płyt mono postanowiłem skompletować pełen tor mono.
Pisałem o tym kilkukrotnie w różnych miejscach więc się powtarzam. Na moim Garrardzie 401 mam 2 ramiona. Jedno z nich SME 3012 ma zamontowanego Ortofona SPU Mono preamp to 1/2 nudy. Dalej monofoniczna wersja Arioso od Feliks Audio a gra pojedyncza kolumna na sonido 175. Nie ma obaw że dźwięk wydobywa się z jednego punktu. Gra to dosyć "przestrzenie". Myślę że to kwestia odbić dźwięku. Przez prawie 2 lata słuchałem niemal wyłącznie mono. Jazz z lat 50 60 jest szeroko dostępny i moim zdaniem najlepiej brzmi z tych tłoczeń. Trzeba rozróżnić płyty mono stare od współcześnie tłoczonych. Nowe mają rowki jak płyty stereo więc wkładki typu spu mono mają trochę zbyt grubą igłę (25 um). Poza tym cześć wkładek mono to tak naprawdę wkładki stereo z cewkami spiętymi tak by dawać sygnał mono. To trochę bez sensu bo ten sam efekt uzyskujemy przyciskiem mono w preampie i na to też trzeba zwrócić uwagę. Chodzi o to żeby wkładka w ogóle nie czytała pionowej skladowej rowka. Tylko wtedy ma sens Wkładka mono. Dzięki temu płyty które są zbyt zryte do odtwarzania stereo brzmią bardzo dobrze w mono.
Rzecz jasna przy jazzie z lat 50 nie oczekujmy krystalicznej góry i przejrzystości trzecich planów oraz konturowego basu z czarnego tła. Tu muzyka jest gdzieś indziej. Bliżej środka.
Ja wychodzę z założenia że jeżeli słuchać płyt mono to w sposób do jakiego były przystosowane.
czyli na wkładkach "starego" typu : Denon 102 Ortofon CG 25 czy SPU Mono.
Brzmienie jest naprawdę wciągające a poziom zakłóceń spowodowany zużyciem płyty akceptowalny a czasem zaskakująco niewielki.
Oczywiście mówię o płytach z epoki czyli wg cytowanego artykułu wytłoczonych przed 1970 rokiem
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2022, 18:40 przez Szelak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
blispx
Posty: 4645
Rejestracja: 26 paź 2014, 22:32

Re: JAZZ CAFE - czego słuchamy

#447

Post autor: blispx »

hmm a od kiedy wydania mono stały się bardziej znośne dla wkładek stereo bo nie ogarniam?

wiesz trzeba samemu coś tam mieć/posiadać i wypróbować a nie wklejać posty z innych forum
Oczywiście mówię o płytach z epoki czyli wg cytowanego artykułu wytłoczonych przed 1970 rokiem
dziwna logika...

tylko z tym się mogę zgodzić
Poza tym cześć wkładek mono to tak naprawdę wkładki stereo z cewkami spiętymi tak by dawać sygnał mono.
DDX-1000, RMG-309i, SME3012, 2xSPU, MPU, 2xLundahl, Kondo AN, 2xANK, 300B, 2A3, Audio Nirvana, AN Sogon, AN Sootto, Wirewoo
Holo Red, Holo Cyan 2, Lundahl 1:1, AN Kondo, 300B, Audio Nirvana, AN Sogon, AN Sootto, Wirewoo
Awatar użytkownika
zelazny
Posty: 4911
Rejestracja: 16 sie 2011, 21:00

Re: JAZZ CAFE - czego słuchamy

#448

Post autor: zelazny »

Oj tam blis. Dla mnie na rękę. ;)
Awatar użytkownika
Szelak
Posty: 1662
Rejestracja: 17 maja 2022, 11:14
Gramofon: Adam GS424/Lenco L75
Lokalizacja: Warszawa

Re: JAZZ CAFE - czego słuchamy

#449

Post autor: Szelak »

To ja zapytam kolegów, na tym wątku, na tym forum jak to jest z waszymi płytami mono? Macie po 2 ramiona na gramofonie?
Bo może rzeczywiście wpakuję się w maliny? Jeżeli tak jest jak pisze kolega blispx, to raczej zrezygnuję z tego mono.
Ja mam kilka płyt mono, cześć z epoki, grają poprawnie, nie słyszę żadnych anomalii. Może rzeczywiście byłby inny świat jakbym miał dedykowane ramię?
Tu widzę, że są forumowicze, co nie posiadają się ze szczęścia bo mają nagrania mono np. Sonnego Rollinsa „Saxophone Colossius”. Też macie specjalnie przystosowany tor pod to?
Awatar użytkownika
blispx
Posty: 4645
Rejestracja: 26 paź 2014, 22:32

Re: JAZZ CAFE - czego słuchamy

#450

Post autor: blispx »

nie ten drapak na dobrą wkładkę mono, także bierz stereo bo mono ci tam nic dobrego nie wniesie
DDX-1000, RMG-309i, SME3012, 2xSPU, MPU, 2xLundahl, Kondo AN, 2xANK, 300B, 2A3, Audio Nirvana, AN Sogon, AN Sootto, Wirewoo
Holo Red, Holo Cyan 2, Lundahl 1:1, AN Kondo, 300B, Audio Nirvana, AN Sogon, AN Sootto, Wirewoo
ODPOWIEDZ