Jazz Salon Niezależnych (Odrzuconych)

Awatar użytkownika
Renia239
Posty: 221
Rejestracja: 01 cze 2020, 01:57
Gramofon: Technics 1210 M5G
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jazz Salon Niezależnych (Odrzuconych)

Post autor: Renia239 »

Zmotywowany przez kolegę Darka kupiłem Milesa Davisa Decoy - Holendra z '84 porównałem go z tzw. "fake" od Get On Down, wydanie z 84 jest zaiste lepsze ale ten mój "fake" nie jest taki tragiczny jak opisuje swojego Horna - bms01p, taka współczesne reedycja ani wybitna ani tragiczna zdarzały mi się czasem dużo, dużo gorsze i nie fake , także dzięki koledze za nie duże pieniądze jest pierwsze europejskie wydanie i przy okazji odkryłem dobre źródełko z płytami Milesa także jeszcze dwie doszły.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Technics Sl1210 m5g- Denon Dl103 , Lehmann BC SE2,Creek 50A, Dali Helicon 300mk2
Technics Sl1000c - Denon Dl 103, Graham Fanfare, Musical Fidelity M6 si, Triangle Antal EZ
Awatar użytkownika
darkman
Posty: 16440
Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
Gramofon: PL70LII, PSX60
Lokalizacja: Topanga Corral

Re: Jazz Salon Niezależnych (Odrzuconych)

Post autor: darkman »

Renia239 pisze:
31 lip 2024, 15:42
Milesa także jeszcze dwie doszły.
Um.. Blue Haze (nie mylić z Maze - bo jet taki bootleg koncertowy Davisa, tylko okres sporo późniejszy) i DIG - znakomity mariage z Rollinsem, bardzo fajne wydania na zielonym Prestige, ltóre bardzo cenię. No wstydu nie ma! :clap: :clap:

Co do Horna to Mr. Bartolomeo bms - właśnie mi go doniósł zatem jest u mnie i zdecydowałem się zrobić poruchawkę ocenną 4 wydań, które posiadam. Czyli dam znać co i jak.

To wydanie holenderskie Decoya posiadam w swoich zbiorach i cenię za jakość, zresztą w zasadzie wszystkie Miluchy wydane w Holandii, a będące u mnie rezydentami są bardzo poprawne i godne polecenia, niektóre wręcz pozostawiają konkurencję nieco w tyle, no może nie peletonu ale gdzieś w środkowej stawce. Zwłąszcza te starsze wydawane 1:1 w stosunku do amerykańskich tak, że czasem trzeba bardzo wnikliwie oceniać szczegóły i detale by się zorientować, że to nie jest wydanie US z epoki. Holender tak ma i umi :)
Awatar użytkownika
Renia239
Posty: 221
Rejestracja: 01 cze 2020, 01:57
Gramofon: Technics 1210 M5G
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jazz Salon Niezależnych (Odrzuconych)

Post autor: Renia239 »

darkman pisze:
01 sie 2024, 09:17
DIG - znakomity mariage z Rollinsem,
Zapamiętałem Twoją recenzje jak Davis wybierał pomiędzy Coltranem i Rollins, trafiło się dobre wiec, bierę i jest to super granie.
darkman pisze:
01 sie 2024, 09:17
Co do Horna to Mr. Bartolomeo bms - właśnie mi go doniósł zatem jest u mnie i zdecydowałem się zrobić poruchawkę ocenną 4 wydań, które posiadam. Czyli dam znać co i jak.
Horna mam Japończyka, i z niecierpliwość czekam na Twoją recenzje starcia 4 wydań.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 04 sie 2024, 11:50 przez Renia239, łącznie zmieniany 1 raz.
Technics Sl1210 m5g- Denon Dl103 , Lehmann BC SE2,Creek 50A, Dali Helicon 300mk2
Technics Sl1000c - Denon Dl 103, Graham Fanfare, Musical Fidelity M6 si, Triangle Antal EZ
Awatar użytkownika
darkman
Posty: 16440
Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
Gramofon: PL70LII, PSX60
Lokalizacja: Topanga Corral

Re: Jazz Salon Niezależnych (Odrzuconych)

Post autor: darkman »

Naszykowałem 4 wydania
Miles Davis The Man with the horn.

JAP 1st, USA 1st, HOL 1st oraz inkryminowane Get On Down (dzięki Bartkowi za podrzucenie tego egz.)
Na fotkach widać różnice w grafice OBI oraz jakości druku (blady w przypadku GOD - oraz sama banderola nie jest opasana tylko składan na pół - tył i przód) inne też są obrazy na stronie back samego OBI. Na GOD rzecz oczywista brak ceny w Y, bo to nie jest płyta japońska.
Edycja GOT to wydanie na winylu clear / przezroczystym. Samo pozyskanie tego egz., nie było przypadkowe i nie jest to "zakupu nietrafiony" - otóż w czasie przeglądania różnych dziwnych ofert trafiliśmy na tę i nas zaintrygowała zarówno pod względem oferty, wydania jak i niskiej ceny. Bartek (@bms) się po prostu poświęcił i ją nabył w celach 'for experience'.
Co do brzmienia to dopiero się wypowiem, bowiem w prakty wymaga to przesłuchania owych 4 wydać w bliskiej jednostce czasu, co obecnie nie bardzo mnie puszcza czasowo, ale damy radę.
Tymczasem kilka fotek materiału poglądowego. Naszykowane już do rąbanki. :)
Gdzieś mam jeszcze wydanie brytyjskie na 1ce i drugie JAP bez OBi ale numer kolejny chyba 2nd, ale coś go nie widzę pod ręką. Być może poszukam, ale z tego co pamiętam UK i HOL to bardzo poprawne wydania w stosunku 1:1 oryginału US.
Fotografie opatrzyłem karteczkami identyfikacyjnym, co jest co?! Dla ułatwienia w odróznieniu poszczególnych wydań. Płyty mają tę samą okładkę pod wzgledem desin, róznią się sopiero detalami na back side. Przy czym Holender niemal nigdy nie odbiega od detali wydania oryginalnego z kraju wydania jesli jest pierwszym pressem - wyjątek to czerwony CBS dla niektórych wykonawców - on zwykle i najczęściej oznacza wydanie pierwsze HOL - i na wet nie ma specjalnego powodu by to sprawdzać.
Rozdzielczość fotek dałem do importu 360 - można powiększać do oglądania, zdjąłem kopertę zewnętrzną z GOD dla większej jasności materiału do porównania, ale to blady druk generalnie i kolory słabiej nasycone niż pozostałe prezentowane płyty.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Mawis
Posty: 5435
Rejestracja: 04 cze 2021, 18:21
Gramofon: JVC QL-A7
Lokalizacja: Owczarnia

Re: Jazz Salon Niezależnych (Odrzuconych)

Post autor: Mawis »

Zapowiada sie intrygująco, nie chce ferować wyroków ale wynik wydaje mi sie oczywisty :D Sam mam US 1st press, ktory zresztą Dark identyfikował przed moim zakupem.
JVC QL-A7, JVC Z1S, ADC QLM32 MK3, Schiit Mani, Nikko STA8080, Dual CL720
Akai CD1100, Luxman L230, Namco NSZ333
------------------------------------------------------------

“𝙶𝚘𝚘𝚍 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚜 𝚐𝚘𝚘𝚍 𝚗𝚘 𝚖𝚊𝚝𝚝𝚎𝚛 𝚠𝚑𝚊𝚝 𝚔𝚒𝚗𝚍 𝚘𝚏 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚝 𝚒𝚜.”
~ 𝑴𝒊𝒍𝒆𝒔 𝑫𝒂𝒗𝒊𝒔
Felix1988
Posty: 3641
Rejestracja: 26 sty 2020, 12:31

Re: Jazz Salon Niezależnych (Odrzuconych)

Post autor: Felix1988 »

Mose Allison - Lessons In Living. Może to jazz, może to blues - nieważne, Panowie na żywo wymiatają. Zresztą to same tuzy (choćby sekcja, Jack Bruce - Billy Cobham), więc wszystko jest jasne.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Felix1988
Posty: 3641
Rejestracja: 26 sty 2020, 12:31

Re: Jazz Salon Niezależnych (Odrzuconych)

Post autor: Felix1988 »

Barbara Thompson's Paraphernalia - Mother Earth
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 11 sie 2024, 14:27 przez Felix1988, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
darkman
Posty: 16440
Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
Gramofon: PL70LII, PSX60
Lokalizacja: Topanga Corral

Re: Jazz Salon Niezależnych (Odrzuconych)

Post autor: darkman »

B.Thomson, nie znam ale*. Tenorzystka czy alcistka?
*ale jest taka płyta wliczana do dyskografii Milesa Davisa - Paraphernalia (oryginalnie na albumie Miles in the Sky) - (chyba literówkę masz Wojtku w tytule). Rzeczoną zrealizował
słynny basista sceny improv .., który zrobił też słynny remix Bitches Brew (BTW liczy się do dyskografii Davisa) muszę sobie przypomnieć nazwisko :).. um remixy Phantalassa Billa Laswella (1998).
Generalnie pytanie - czy Barbara gra kompozycję Milesa Davisa?
Felix1988
Posty: 3641
Rejestracja: 26 sty 2020, 12:31

Re: Jazz Salon Niezależnych (Odrzuconych)

Post autor: Felix1988 »

darkman pisze:
10 sie 2024, 18:31
Generalnie pytanie - czy Barbara gra kompozycję Milesa Davisa?
Dzięki Darku, zaraz poprawię - nie mogę zapamiętać końcówki tej nazwy :) I nie, gra tylko swoje numery, za wyjątkiem jednego, napisanego przez klawiszowca Colina Dudmana. A tak poza tym to pora na Komedę w wydaniu koncertowym i nader zacnym.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Charwel
Posty: 405
Rejestracja: 14 cze 2024, 00:04
Gramofon: Pioneer PL-70
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jazz Salon Niezależnych (Odrzuconych)

Post autor: Charwel »

Takie cudo sobie sprawiłem. Stan idealny :) Poznałem tę ekipę dzięki Darkmanowi. Płyta tylko trzy lata młodsza ode mnie, ale trzyma się chyba lepiej :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
darkman
Posty: 16440
Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
Gramofon: PL70LII, PSX60
Lokalizacja: Topanga Corral

Re: Jazz Salon Niezależnych (Odrzuconych)

Post autor: darkman »

A właśnie, bo też fortepianowe trio wspomniałeś kiedyć, to warto się zainteresować Ahmad Jamal Trio o ile nie znasz. Można te albumy jeszcze dorwać za stosunkowo mały koszt z epoki wczesnej. Wydania USA i UK. nie warto moim zdaniem nabywać współczesnych reedycji, ktokolwiek by wydał. U tego wykonawcy epoka, to przeważnie gruby winyl i doskonała jakość realizacji oraz samego tłoczenia w procesie produkcji. Na szurane/odrapane okładki w ogóle bym nie zwracał uwagi. Te albumy nawet w wersji deptanej z licznymi kopertówkami nie mają kiksów i grają doskonale.
Kiedyś z kol. Dragantem sprawdzaliśmy kilka nie rokujących nadziei i ze zdumieniem stwierdziliśmy, że grają doskonale.
No, a MJQ doskonały w de facto każdej odsłonie, ten koncert Last = wybitny. BTW mam też swoją MJQ with Sonny Rollins i to również jest świetna rzecz, zwłaszcza gdy ktoś kolekcjonuje Sonny'ego jak moja połowica.
Felix1988
Posty: 3641
Rejestracja: 26 sty 2020, 12:31

Re: Jazz Salon Niezależnych (Odrzuconych)

Post autor: Felix1988 »

Benny Goodman - Roll'em. Volume I
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Mawis
Posty: 5435
Rejestracja: 04 cze 2021, 18:21
Gramofon: JVC QL-A7
Lokalizacja: Owczarnia

Re: Jazz Salon Niezależnych (Odrzuconych)

Post autor: Mawis »

darkman pisze:
13 sie 2024, 10:20
A właśnie, bo też fortepianowe trio wspomniałeś kiedyć, to warto się zainteresować Ahmad Jamal Trio o ile nie znasz. Można te albumy jeszcze dorwać za stosunkowo mały koszt z epoki wczesnej. Wydania USA i UK. nie warto moim zdaniem nabywać współczesnych reedycji, ktokolwiek by wydał. U tego wykonawcy epoka, to przeważnie gruby winyl i doskonała jakość realizacji oraz samego tłoczenia w procesie produkcji. Na szurane/odrapane okładki w ogóle bym nie zwracał uwagi. Te albumy nawet w wersji deptanej z licznymi kopertówkami nie mają kiksów i grają doskonale.
Kiedyś z kol. Dragantem sprawdzaliśmy kilka nie rokujących nadziei i ze zdumieniem stwierdziliśmy, że grają doskonale.
No, a MJQ doskonały w de facto każdej odsłonie, ten koncert Last = wybitny. BTW mam też swoją MJQ with Sonny Rollins i to również jest świetna rzecz, zwłaszcza gdy ktoś kolekcjonuje Sonny'ego jak moja połowica.
Od Jamala mam takie latino/bossa nova, tez fajne ;)
https://www.discogs.com/release/3202559 ... l-Macanudo
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
JVC QL-A7, JVC Z1S, ADC QLM32 MK3, Schiit Mani, Nikko STA8080, Dual CL720
Akai CD1100, Luxman L230, Namco NSZ333
------------------------------------------------------------

“𝙶𝚘𝚘𝚍 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚜 𝚐𝚘𝚘𝚍 𝚗𝚘 𝚖𝚊𝚝𝚝𝚎𝚛 𝚠𝚑𝚊𝚝 𝚔𝚒𝚗𝚍 𝚘𝚏 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚝 𝚒𝚜.”
~ 𝑴𝒊𝒍𝒆𝒔 𝑫𝒂𝒗𝒊𝒔
Felix1988
Posty: 3641
Rejestracja: 26 sty 2020, 12:31

Re: Jazz Salon Niezależnych (Odrzuconych)

Post autor: Felix1988 »

Ella Fitzgerald - Jazz Portrait. W latach 70. ten sam album został wznowiony w jazzowej serii Amigi, ale okładka tej wersji podoba mi się bardziej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
martin.h
Posty: 1050
Rejestracja: 01 kwie 2018, 23:06
Gramofon: Technics SL-1600MK2
Lokalizacja: SPI

Re: Jazz Salon Niezależnych (Odrzuconych)

Post autor: martin.h »

Z mojej strony kolejna polecajka z współczesnego jazzu 8-)

Nubya Garcia to nazwisko,które powinno być tutaj znane, kojarzona z wieloma muzykami londyńskiej sceny, no i przede wszystkim z projektem London Brew :)

Source to jej drugi, wydany w 2020 roku album zawierajacy ponad godzinę bardzo przyjemnego w odbiorze materiału, ktorynidealnie wpisuje sie w pojęcie współczesny jazz.
FB_IMG_1724090090521.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Marantz 2230 / Technics SL-1600Mk2 / Akai CD-37 / Grundig Box 650b / Beyerdynamic DT770 PRO