Jaki kabel USB A-B do przetwornika

Jak to wszystko połączyć?
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Marek HiFi
Posty: 8
Rejestracja: 18 mar 2022, 09:37

Jaki kabel USB A-B do przetwornika

#1

Post autor: Marek HiFi »

Zabawa z cyfrowym źródłem przez DAC trwa. Pytanie co sensownego wybrać z kabla między komputerem a DAC. W tej dziedzinie nie mam wielkiego doświadczenia, bo z ciekawości kupiłem DAC i staram się dać mu lepsze warunki.. nie jest tak źle, da się tego dźwięku słuchać z lenistwa...pytanie czy ktoś z Was bawił się w zamianę podstawowego kabla USB na coś lepszego i czy sygnał jest w stanie ulec zmianie po zastosowaniu lepszego kabla.
Tandberg TR 2075, ERA 444+Rega+Denon 103 , Thiel cs1.5
Awatar użytkownika
Xondz
Posty: 3
Rejestracja: 24 sie 2020, 17:16
Gramofon: AR-11 i GS-434

Re: Jaki kabel USB A-B do przetwornika

#2

Post autor: Xondz »

Wiesz, transmisja po USB to transmisja szeregowa bezpowtórzeniowa, ze stałą prędkością. Tak więc jak się zapina połączenie i działa to jest ok. Nic tutaj nie poprawisz. Chyba że Ci przerywa? Na normalnych kablach AB, takich jak dołączane są do np. drukarki do 5mb powinno wszystko smigać ok. DAC to nie dysk i nie wymaga dużej przepustowości czyli USB 3.0. Starsze i interfejsy audio chodziły na USB 1.1, nowsze mają 2.0. Gorzej jest z kablami do DACów z FireWire, na kablu 5mb, nawet dobrym potrafią rwać transmisję.
pzdr
Xondz
Federal AR-11, Bernard GS-434, Marantz PM6010KI, ALR Jordan Number 4, ALR Nummer 3.
Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 1656
Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
Gramofon: Yamaha PX3
Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk

Re: Jaki kabel USB A-B do przetwornika

#3

Post autor: Martynka »

Marek HiFi pisze:
06 kwie 2022, 17:59
nie jest tak źle, da się tego dźwięku słuchać z lenistwa
To znaczy, że nie powinieneś szukać kabla tylko innego DAC';a.