Lenco L-82 (stare)

Kosmiczne talerze z ramionami
ODPOWIEDZ
Ladino

Lenco L-82 (stare)

Post autor: Ladino »

Cześć!

To mój pierwszy post na forum. Od razu powiem, że jestem pod wrażeniem niezliczonej ilości informacji i fachowości. Jestem laikiem i będę wdzięczny za każdą pomoc.

W moje ręce dostał się ostatnio gramofon Lenco L-82 i niestety, nie mogę znaleźć o nim w Internecie praktycznie niczego. Ale coś znalazłem:
- produkowany od 1977-1981,
- raczej rzadko spotykany (właściwie jeden temat na zagranicznym forum: http://www.audiovintage.fr/leforum/view ... 22&t=26875 - a i tak mówi się w nim głównie o tym, że jego właściciel nic o nim nie znalazł; chwali też jego brzmienie, jak na cenę, którą za niego zapłacił)
- bardzo podobny do L-80,
- półautomatyczny.

Do mojego była włożona oryginalna wkładka Unitry Mf-100 z jakimś szczątkiem igły. Sprzęt przeleżał parę ładnych lat zupełnie nieużywany, jest w idealnym stanie zewnętrznym (nie wiem jak w środku).
Czy ktoś miał albo ma podobny gramofon? Może mi o nim coś więcej powiedzieć? Jaką wkładkę do niego zakupić? Czy to w miarę przyzwoity sprzęt?

Rozumiem, że będzie mi jeszcze potrzebny wzmacniacz i przedwzmacniacz. Posiadam starą Unitrę Pa-1801 z wbudowanym zdaje się przedwzmacniaczem (http://www.polskiehifi.pl/fonica/wzmacniacze/index.php#). Czy zbrodnią będzie podłączenie do niej tego gramofonu?

Pozdrawiam,
Maciek
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Kontakt:

Lenco L-82 (stare)

Post autor: Wojtek »

Ladino pisze:Może mi o nim coś więcej powiedzieć? (ciach) Czy to w miarę przyzwoity sprzęt?
A co chcesz o nim wiedzieć? Jest to dobry gramofon, mimo wszystko Szwajcar, ale może nie tej samej klasy co legendarne idlery Lenco.
Ladino pisze:Jaką wkładkę do niego zakupić?
Pewnie jakąś dobrą i magnetyczną. Co do konkretów to już zależy od finansów. Odsyłam do odpowiedniego działu forum :)
Ladino pisze:Czy zbrodnią będzie podłączenie do niej tego gramofonu?