AIWA PX-E800 - buczenie gramofonu

Kosmiczne talerze z ramionami
ODPOWIEDZ
bonzo
Posty: 2
Rejestracja: 31 maja 2012, 22:07

AIWA PX-E800 - buczenie gramofonu

#1

Post autor: bonzo »

Witam, mam problem.
Posiadam gramofon AIWA PX-E800. Po podłączeniu do kontaktu gramofon buczy. Jednakże w niektórych przypadkach zaczyna buczeć dopiero po ok. 5 minutach. Jestem kompletnym laikiem, więc proszę o wyrozumiałość. Co może powodować owe buczenie? Z góry dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
Krzyś
Posty: 467
Rejestracja: 23 kwie 2010, 21:52

Re: AIWA PX-E800 - buczenie gramofonu

#2

Post autor: Krzyś »

bonzo pisze:Witam, mam problem.
Posiadam gramofon AIWA PX-E800. Po podłączeniu do kontaktu gramofon buczy. Jednakże w niektórych przypadkach zaczyna buczeć dopiero po ok. 5 minutach. Jestem kompletnym laikiem, więc proszę o wyrozumiałość. Co może powodować owe buczenie? Z góry dzięki za pomoc.
Jak rozumiem, chodzi o buczenie dobiegające z wnętrza gramofonu, a nie głośników?

Nie wiem czemu czasami zaczyna buczeć po 5 minutach, a czasami od razu, ale źródłem buczenia jest zapewne transformator sieciowy. Niestety nie da się z tym nic chyba zrobić (teoretycznie może by można było wymienić zasilacz na impulsowy, ale zasilacze impulsowe potrafią np. piszczeć bez obciążenia)

to buczenie jest cichutkie, czy jakieś strasznie głośne?

jeśli natomiast chodzi o buczenie wydobywające się z głośników, to zapewne efekt braku uziemienia gramofonu.
warm regards,
Krzysztof Kaspruk

Gramofon: Sharp RP-107/117 x3, Sharp Optonica RP-114, Lenco L75, Technics SL-BL3
Wkładka: Stanton L720EE (T4P), Stanton 500v3
Wieża: Sony
bonzo
Posty: 2
Rejestracja: 31 maja 2012, 22:07

AIWA PX-E800 - buczenie gramofonu

#3

Post autor: bonzo »

Tak buczenie pochodzi z wnętrza gramofonu.

Buczenie potrafi się zmieniać w zależności od sytuacji. Zauważyłem, że jak poruszam pokrywą (albo lewym zawiasem jak ją zdejmę) to buczenie się zmienia, lecz tylko na chwilę. Optymalnie buczenie jest głośne.
Awatar użytkownika