Dziwne zachowanie silnika

Kosmiczne talerze z ramionami
ODPOWIEDZ
marker
Posty: 34
Rejestracja: 21 kwie 2017, 16:52
Gramofon: Rega RP40
Kontakt:

Dziwne zachowanie silnika

#1

Post autor: marker »

Gramofon- model Pro-jest Xtension 12, po włączeniu obrotów, co jakiś czas (nie koniecznie co pewną liczbę startów) silnik szarpie na tyle mocno, że dźwięczeć zaczyna koło napędowe paska (a czasem problem nie występuje przez wiele startów). Po rozpędzeniu do docelowych obrotów (zarówno pod obciążeniem talerzem, jak i bez) silnik pracuje cicho, a obroty są stabilne i poprawne... dziwne, chyba, że można to jakoś naukowo wyjaśnić... Czy to może być stan normalny, czy początek awarii?... Z mojej wiedzy silnik jest zasilany prądem zmiennym 16V generowanym przez regulator obrotów z rezonatorem kwarcowym. Regulacja i zmiana obrotów jest elektroniczna... poniżej link do video, jak to wygląda

https://www.dropbox.com/s/dh4zmh890ff7h ... 3.MOV?dl=0

https://www.dropbox.com/s/j46jmcv0vxfzh ... 2.MOV?dl=0
ISOPHON
Posty: 592
Rejestracja: 23 lis 2013, 12:57

Re: Dziwne zachowanie silnika

#2

Post autor: ISOPHON »

.."Legendarna" jakosć Tesli..tfu..to znaczy Pro-Jecta.Sprawdż czy "szajbka"(koło napedowe) napędowa osadzona na silniku jest porządnie osadzona i bardzo dobrze dokręcona.Po drugie sprawdż luzy łozysk silnika (próbując kołysać ośką na boki-jeśli ma luzy silnik do wymiany).A po trzecie jak możesz (i potrafisz) zasil silnik napędowy bezpośrednio z transformatorka 12V-15V (napięciem zmiennym !) i będziesz dokładnie wiedział czy to wina silnika czy też zasilacza.
marker
Posty: 34
Rejestracja: 21 kwie 2017, 16:52
Gramofon: Rega RP40
Kontakt:

Re: Dziwne zachowanie silnika

#3

Post autor: marker »

dzięki za podpowiedź... ProJect i tak jakością zabił Transrotora - którego dwa Crescenda wróciły do Niemiec
marker
Posty: 34
Rejestracja: 21 kwie 2017, 16:52
Gramofon: Rega RP40
Kontakt:

Re: Dziwne zachowanie silnika

#4

Post autor: marker »

Szajbka osadzona jest bardzo stabilnie, podobnie nie ma bocznych luzów na łożyskach... Można nieco ruszyć stojanem silnika w górę (po osi jego osi), ale to chyba normalne... do elektroniki sterującej oraz styków silnika nie mam dostępu, poza tym sprzęt ma 3 miesiące i nie chcę w nim grzebać - wysłałem zapytanie wraz z filmami do przedstawiciela producenta... Ciekawe jest to, że po rozkręceniu gramofon pracuje bardzo stabilnie i bezgłośnie, nawet gdy przyłożyć ucho do silnika...
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Posty: 41552
Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dziwne zachowanie silnika

#5

Post autor: Wojtek »

Współczuję problemu, ale z drugiej strony zastanawiam się: po tylu przygodach i wymianach - jeszcze nie czujesz się dymanym w cztery litery przez producentów?
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
ISOPHON
Posty: 592
Rejestracja: 23 lis 2013, 12:57

Re: Dziwne zachowanie silnika

#6

Post autor: ISOPHON »

ProJect i tak jakością zabił Transrotora
Najważniejsze że jesteś zadowolony :D mimo "grzechotania" silnika praktycznie nowego gramofonu ;)
marker
Posty: 34
Rejestracja: 21 kwie 2017, 16:52
Gramofon: Rega RP40
Kontakt:

Re: Dziwne zachowanie silnika

#7

Post autor: marker »

wydaje mi się, że jeżeli ktoś chce długie ramie i nie chce bawić się w sprzęt używany, to niestety ma tylko takie wybory.... ProJect jest bardzo dobrze i precyzyjnie wykonany, po rozpędzeniu trzyma obroty na poziomie o niemierzalnych odchyleniach, a grzechotanie może być zwykłą usterką (i znajdę co to za przyczyna, bo gdybym był zadowolony, to nie zadawałbym pytania), która zdarza się każdemu... Transrotor to inna bajka i tu pełna zgoda - tak, to już nie jest jakościowa manufaktura, a próba drogiego sprzedania krzywo obrobionego aluminium i akrylu (mam wrażenie, że tam nikt nie przelicza konstrukcji i nie dokonuje Pass testu przed wysyłką do klienta - był krzywy i nieosiowy, talerz bił na boki, a niestabilność obrotów było po prostu słychać) - i tu czułem się nawet nie tyle oszukany, co rozczarowany...
ODPOWIEDZ