
Teoria i praktyka kalibracji ramienia
- Pawelec
- Posty: 3359
- Rejestracja: 17 gru 2012, 20:18
- Gramofon: Składak
- Lokalizacja: Okolice Warszawy
Re: Teoria i praktyka kalibracji ramienia
MA 505 to bardzo ciekawa konstrukcja ramienia ale nie jest łatwa w regulacji zwłaszcza dla osoby, która próbuje to robić metodą prób i błędów. Wbrew pozorom ramię jest dość delikatne i łatwo je rozregulować lub uszkodzić. Rozregulować tzn spowodować, że nastawy wg skali na pokrętłach nie będą poprawne. Będzie potrzebne ponowne skalibrowanie samego ramienia. Ramię jest ramieniem dynamicznym gdzie siła nacisku nie polega na grawitacji lecz naciągu sprężynowym. Regulacja AS odbywa się za pomocą tego samego pokrętła co siła nacisku lecz działa na układzie mimośrodowym z dodatkowym ustawieniem w zależności od rodzaju igły. Ot taka prosta lecz skomplikowana filozofia techniczna
. Na załączonym przez Ciebie zdjęciu niezbyt dokładnie widać ale wydaje się, że linka naciągu sprężyny nie jest poprawnie ułożona.

AKTUALNA SPRZEDAŻ - pierwszy post
viewtopic.php?t=15809#p307122
Słuchać możesz jeszcze lepiej i jeszcze piękniej.
https://instagram.com/murasaudio
viewtopic.php?t=15809#p307122
Słuchać możesz jeszcze lepiej i jeszcze piękniej.
https://instagram.com/murasaudio
-
- Posty: 843
- Rejestracja: 22 sty 2021, 18:53
- Gramofon: Micro Seiki DD-7
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Teoria i praktyka kalibracji ramienia
Z tym układem mimośrodowym to, spożywszy weekendowe winko z małżonką, średnio rozumiem
Pełna zgoda - ramię nie jest chyba najprostsze jeżeli chodzi o kalibrację. Na zdjęciu antyskating jest w pozycji 0, więc linka nie jest prawidłowo ustawiona na pewno. Właśnie takiego łopatologicznego wytłumaczenia potrzebowałem
Dziękuję. Najlepiej byłoby jakby mi ktoś kurczę pokazał "na żywo" o co chodzi... Jak ktoś będzie w moich okolicach to zapraszam na kawę lub zimne piwo 



Sony PS-X75 [Empire 4000] // Restek Tensor // Restek Vector // preamp klon Audio Note by MISSE // Infinity RS II
Micro Seiki DD-7 [Ortofon 2m Black] // NAD 160A // Buphono // Monitor Audio Silver 6G 200
Micro Seiki DD-7 [Ortofon 2m Black] // NAD 160A // Buphono // Monitor Audio Silver 6G 200
- mrcnoos
- Posty: 4313
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:40
- Gramofon: Składak
- Lokalizacja: pomorskie
Re: Teoria i praktyka kalibracji ramienia
Jeśli masz jakiś komunikator z kamerką to mogę Ci pomóc na odległość.Rudinho pisze: ↑03 paź 2021, 00:51Z tym układem mimośrodowym to, spożywszy weekendowe winko z małżonką, średnio rozumiemPełna zgoda - ramię nie jest chyba najprostsze jeżeli chodzi o kalibrację. Na zdjęciu antyskating jest w pozycji 0, więc linka nie jest prawidłowo ustawiona na pewno. Właśnie takiego łopatologicznego wytłumaczenia potrzebowałem
Dziękuję. Najlepiej byłoby jakby mi ktoś kurczę pokazał "na żywo" o co chodzi... Jak ktoś będzie w moich okolicach to zapraszam na kawę lub zimne piwo
![]()
Czy masz do tego ramienia instrukcję obsługi? Tam jest wszystko wytłumaczone.
Piszę PW.
-
- Posty: 843
- Rejestracja: 22 sty 2021, 18:53
- Gramofon: Micro Seiki DD-7
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Teoria i praktyka kalibracji ramienia
Chciałbym bardzo podziękować wszystkim, którzy mi pomogli. Wojtek i Bacek - dzięki za pomoc w wątku. Koledze Pawelcowi dziękuję za przesłanie instrukcji obsługi ramienia, a koledze mrcnoos za telefon i wyłożenie wszystkiego jak krowie na rowie
Panowie jesteście wielcy!
Okazało się, że ustawianie antyskatingu na tym ramieniu to nie jest takie hop-siup ale dzięki wszystkim wyżej wymienionym udało się dobrnąć do szczęśliwego zakończenia

Okazało się, że ustawianie antyskatingu na tym ramieniu to nie jest takie hop-siup ale dzięki wszystkim wyżej wymienionym udało się dobrnąć do szczęśliwego zakończenia

Sony PS-X75 [Empire 4000] // Restek Tensor // Restek Vector // preamp klon Audio Note by MISSE // Infinity RS II
Micro Seiki DD-7 [Ortofon 2m Black] // NAD 160A // Buphono // Monitor Audio Silver 6G 200
Micro Seiki DD-7 [Ortofon 2m Black] // NAD 160A // Buphono // Monitor Audio Silver 6G 200