Witam. Wiem, że istnieją już podobne tematy. Czytałem je i znalazłem odpowiedź na moje główne pytanie - co jest przyczyną szybkiego opadania ramienia. Wiem, że muszę dostać się do mechanizmu windy i ją przesmarować smarem silikonowym odpowiedniej gęstości. Myślałem, że to będzie proste dopóki nie otworzyłem gramofonu. Nie wiem gdzie jest mechanizm, który za to odpowiada...
Ok. Pierwszy post uzupełniłem o załączniki. Wobec tego podbijam też pytanie. Wie ktoś może gdzie znajduje się mechanizm odpowiedzialny za opuszczanie ramienia?
Hmm. Jakakolwiek pomoc byłaby mile widziana. Jak otworzę gramofon to widzę co jest przesmarowane. Jednak nie wiem, który element odpowiada bezpośrednio za prędkość opadania ramienia. Bez pokrywy (którą ściągam żeby dostać się do wnętrza) winda nie działa, bo nie ma tak jakby "dźwigni" (między tą "prowadnicą" ze zdjecia, a podstawką), którą uruchamia mechanizm. Nie mam więc jak sprawdzić co jest odpowiedzialne za taki stan rzeczy.
Wydaje mi się, że przesmarować należy jakiś mechanizm, który znajduje się pod blaszką (w którą wchodzi ta prowadnica) z 2-go zdjęcia.
Z tej racji, że to są moje pierwsze próby "grzebania" w gramofonie wolę się poradzić bardziej doświadczonych. Nie wiem czy muszę dostać się głębiej w mechanizm, czy wystarczy posmarować te elementy, które są widoczne.
Nie chce robić tego ucząc się na własnych błędach, bo obawiam się, że jak oczyszczę z tego smaru gramofon, to potem będę tego żałował.
Sama winda jest na pierwszym, dużym zdjęciu ( to ze sprężyną).
Od góry należy odkręcić podporę ramienia i wyjąć cały tłok. Czy po wyczyszczeniu i daniu nowego smaru będzie lepiej?
Nie mam pojęcia, co to za smar więc nie wiem CX 80 zwykle się przy japońcach nie sprawdzał, opadała wolniej, ale nadal za szybko.
Spróbować nie zaszkodzi.