Przechodzimy do ostatniego narożnika. Tu czeka na mnie dwóch twardych przeciwników: silnik i mechanizm zmiany obrotów z pitchem.
Demontuję silnik:
Po demontażu silnika ukazuje nam się łączenie 2 dźwigni ze starym smarem (zaznaczyłem czerwonym kółkiem), które przebiega pod silnikiem, więc jest niewidoczne. Czyścimy dźwignie z czarnego nalotu i usuwamy stary smar. Następnie aplikujemy świeży w to samo miejsce.
Ok silnik zdjęty, więc zabieramy się za przełącznik zmiany obrotów. 3 zdjęcia ukazujące go w całej okazałości. W tym egzemplarzu akurat jeszcze działa ale w tym drugim, który czeka w kolejce już nie.
Działa, nie działa renowacja to renowacja. Czyli demontaż. Widzimy smar już w postaci miodu. Uwaga w miejscu sprężynki jest kulka. Nie zgubić. Pod spodem z kolei pod "nóżką" skacząca sprężyna. Oj napsuła mi krwi. Zwyzywałem ją od najgorszych
Tu też syf. Jedziemy więc do "zera"
Przy okazji wykorzystuję sytuację i czyszczę tam, gdzie przy powierzchownej renowacji nie było by możliwości dokładnego wyczyszczenia
Silnik i przełącznik zmiany obrotów zdjęty. Okolica wyczyszczona. Swieży smar na łączeniu dźwigni.
No to czyścimy. Hmmm ale jak to teraz złożyć?
Przełącznik zmiany obrotów wyczyszczony i nasmarowany. Pięknie chodzi!
Rzut ogólny
NAD 160a / NUDAmini / Philips CD-350 / Braun LS 120
Dual 601, 604, 704, 3x721,
1019, 1209,
1218, 1219, 1229,
1249, Perpetuum Ebner 2020L, Perpetuum Ebner PE 34
FB:
Dual Fever
IG:
Dual Fever