Poljazz 1972-1991
- Jacek_Karolak
- Posty: 147
- Rejestracja: 12 wrz 2012, 13:04
- Lokalizacja: Warszawa Wola
Miesiecznik Jazz
Właśnie przekopałem się przez dwazieścia parę roczników miesięcznika Jazz. Dużo ciekawostek znalazłem i teraz musze to poukładać. Warto przeglądać stare pisma. Szkoda że tylko Jazz Forum jest dostępne w formie cyfrowej. Jazzowi też by się to przydało. Oba pisma to kopalnia wiedzyo muzyce tamtych lat.
Dziadek Jacek
Dziadek Jacek
Ocalić od zapomnienia zapomniane firmy: Poljazz i Pronit. Póki jeszcze żyjemy, zostawmy po sobie ślad na Ziemii.
- incorester
- Posty: 53
- Rejestracja: 01 gru 2012, 21:54
Re: Mech - Mechanik
Mam wszystkie ich single i longi, ale może spróbujesz, Dziadku Jacku, namówić Roberta Milewskiego do opublikowania, jeszcze raz - bo dotychczas zrobił to tylko w okrrropnym formacie mp3Jacek_Karolak pisze:W drugiej połowie lat osiemdziesiątych usiłowałem zostać inżynierem. Na wydziale Mechaniki Precyzyjnej PW jest klub Mechanik. Byłem tam kiedyś kierownikiem programowym. Grały nam dwa nasze zespoły. Jeden z nich to Mech, skrót od nazwy klubu, Mechanik. Znam chłopaków. Spotykamy się po latach w zupełnie innym już klubie. Kiedyś nawet przyleciał z USA Robert Milewski. Maćka zawsze darzyłem dużą sympatią. Łza w oku się kręci na wspomnienie tamtych lat. Dzięki za przypomnienie i świetne skany.
Dziadek Jacek

- janpol
- Posty: 112
- Rejestracja: 03 sty 2013, 15:01
- Lokalizacja: Łódź
Poljazz 1972-1991
Uzupełniając mój post z 3 stycznia b.r. przedstawiam listę posiadanych przeze mnie płyt subskrypcyjnych Poljazzu:
1. Krzysztof Komeda (edycja 4-płytowa).
2. Woody Herman (edycja 2-płytowa).
3. Muddy Waters Blues Band (edycja 2-płytowa: PSJ 79 I PSJ 80).
4. Synthetic Evans – Gil Evans Orchestra.
5. Stan/dard Kenton.
6. Killing Me Forcefully – Buddy Rich Killer Force.
7. Last Time – Duke Ellington Orchestra.
8. Remembering Duke World.
9. Clark Terry Big Band.
10. Academy of Jazz (S. Getz+B. Brookmajer Sextet).
11. Antropology (Ch. Parker)
12. Kilimanjaro – Z. Seifert (edycja 2-płytowa).
13. Luis Armstrong and His All Stars in Concert (edycja 2-płytowa).
oraz listę pozostałych płyt tego wydawnictwa:
1. Krzysztof Ścierański - Bass Line
2. Zbigniew Namysłowski - Air condition
3. String Connection - Workoholic
4. X-lecie Międzynarodowych Festiwali Pianistów Jazzowych - Kalisz
5. Janusz Muniak Quartet - Placebo
6. Heavy Metal Sextet - Heavy Metal Sextet vol.1
7. Beale Street Band - Beale Street Band
8. Old Timers - Old Timers
9. String Connection - New romantic expectation
10. New Presentation - Live
11. Włodzimierz Gulgowski - Soundcheck
12. Abdullah Ibrahim - Kalisz 1984
13. Wojciech Gogolewski - Pełny spokój
14. String Connection - Live in Warsaw
Z tego drugiego wykazu chciałbym zidentyfikować płyty z edycji klubowej oraz ich numery w tej serii, bo część z tych płyt nabyłem w sklepie.
Informacje z przejrzanych przeze mnie numerów Jazz Forum nie zawierają wyraźnej informacji, z której edycji płyta pochodzi.
Włodzimierz Janowski
1. Krzysztof Komeda (edycja 4-płytowa).
2. Woody Herman (edycja 2-płytowa).
3. Muddy Waters Blues Band (edycja 2-płytowa: PSJ 79 I PSJ 80).
4. Synthetic Evans – Gil Evans Orchestra.
5. Stan/dard Kenton.
6. Killing Me Forcefully – Buddy Rich Killer Force.
7. Last Time – Duke Ellington Orchestra.
8. Remembering Duke World.
9. Clark Terry Big Band.
10. Academy of Jazz (S. Getz+B. Brookmajer Sextet).
11. Antropology (Ch. Parker)
12. Kilimanjaro – Z. Seifert (edycja 2-płytowa).
13. Luis Armstrong and His All Stars in Concert (edycja 2-płytowa).
oraz listę pozostałych płyt tego wydawnictwa:
1. Krzysztof Ścierański - Bass Line
2. Zbigniew Namysłowski - Air condition
3. String Connection - Workoholic
4. X-lecie Międzynarodowych Festiwali Pianistów Jazzowych - Kalisz
5. Janusz Muniak Quartet - Placebo
6. Heavy Metal Sextet - Heavy Metal Sextet vol.1
7. Beale Street Band - Beale Street Band
8. Old Timers - Old Timers
9. String Connection - New romantic expectation
10. New Presentation - Live
11. Włodzimierz Gulgowski - Soundcheck
12. Abdullah Ibrahim - Kalisz 1984
13. Wojciech Gogolewski - Pełny spokój
14. String Connection - Live in Warsaw
Z tego drugiego wykazu chciałbym zidentyfikować płyty z edycji klubowej oraz ich numery w tej serii, bo część z tych płyt nabyłem w sklepie.
Informacje z przejrzanych przeze mnie numerów Jazz Forum nie zawierają wyraźnej informacji, z której edycji płyta pochodzi.
Włodzimierz Janowski
Ostatnio zmieniony 22 mar 2013, 11:00 przez janpol, łącznie zmieniany 3 razy.
- Jacek_Karolak
- Posty: 147
- Rejestracja: 12 wrz 2012, 13:04
- Lokalizacja: Warszawa Wola
O dalszych poszukiwaniach
Drodzy koledzy.
Ostatnio dotarłem do kolejnych źródeł. Dotarły do mnie kolejne materiały, foldery, artykuły. Wszystko dzięki pomocy ludzi życzliwych. Ponieważ traktuję nasze forum tak jak powinno być, czyli miejsce do dyskusji, wymiany poglądów i wzajemnego poprawiania to znów bedę musiał uzupełnić kilka postów. Potrwa to jeszcze chwilę. Zdobyłem właśnie skan pierwszej wkładki do płyty Thad Jonesa i mel Lewisa.. Wkrótce zamieszczę to w odpowiednim miejscu. Niestety potrzebny jest do tego dłuższa chwila i dlatego ostatnio niewiele pisałem.
Kilka dni temu miałem miłą rozmowę z jedną z bibliotek o statusie egzemplarza obowiązkowego. Wybieram sie tam i sam jestem bardzo ciekaw co tam znajdę. Zapewniam Was, ze nie bedę żądał dziennej stawki za oczekiwanie na tramwaj czy autobus. (To na marginesie pewnej dyskusji.)
Dziadek Jacek
Ostatnio dotarłem do kolejnych źródeł. Dotarły do mnie kolejne materiały, foldery, artykuły. Wszystko dzięki pomocy ludzi życzliwych. Ponieważ traktuję nasze forum tak jak powinno być, czyli miejsce do dyskusji, wymiany poglądów i wzajemnego poprawiania to znów bedę musiał uzupełnić kilka postów. Potrwa to jeszcze chwilę. Zdobyłem właśnie skan pierwszej wkładki do płyty Thad Jonesa i mel Lewisa.. Wkrótce zamieszczę to w odpowiednim miejscu. Niestety potrzebny jest do tego dłuższa chwila i dlatego ostatnio niewiele pisałem.
Kilka dni temu miałem miłą rozmowę z jedną z bibliotek o statusie egzemplarza obowiązkowego. Wybieram sie tam i sam jestem bardzo ciekaw co tam znajdę. Zapewniam Was, ze nie bedę żądał dziennej stawki za oczekiwanie na tramwaj czy autobus. (To na marginesie pewnej dyskusji.)
Dziadek Jacek
Ocalić od zapomnienia zapomniane firmy: Poljazz i Pronit. Póki jeszcze żyjemy, zostawmy po sobie ślad na Ziemii.
- janpol
- Posty: 112
- Rejestracja: 03 sty 2013, 15:01
- Lokalizacja: Łódź
Poljazz 1972-1991
Nieco Historii.
W nawiązaniu do informacji zawartych w postach Pana Jacka Karolaka, spróbuję przybliżyć, zwłaszcza młodym uczestnikom forum, otoczenie w jakim pojawił się Klub Płytowy PSJ „Biały Kruk Czarnego Krążka”.
Początek lat siedemdziesiątych, to okres w którym „potrzeby społeczne” w zakresie wydawnictw płytowych niepodzielnie zabezpieczały Polskie Nagrania. Wydawały praktycznie wszystko: big beat, muzykę rozrywkową, i poważną, kursy języków oraz muzykę jazzową w tym serię Polish Jazz oraz kroniki dźwiękowe festiwali Jazz Jamboree. Jak pamiętam, cykl wydawniczy płyty gramofonowej trwał około dwóch lat.
W październiku 1972 roku jeden z moich kolegów przywiózł z Jazz Jamboree wiadomość: powstał Klub Płytowy PSJ „Biały Kruk Czarnego Krążka”, będzie wydawał cztery płyty klubowe rocznie. Wraz z wiadomością kolega dostarczył deklaracje członkowskie. Wysłałem deklarację, wpłaciłem składkę jeszcze nie do końca świadomy, że nadchodzi rewolucja.
Gdy oglądałem w TVP koncert The Julian Cannonball Adderley Quintet z JJ 72 nawet nie podejrzewałem, że niebawem otrzymam płytę, na której będzie nagrana jego część.
Płyta w parę miesięcy – to wtedy była rewolucja
Należy dodać, że inną instytucją wydającą płyty gramofonowe w tym okresie, był prowadzony przez Stowarzyszenie PAX Veriton, który koncentrował się wtedy przede wszystkim na wydawaniu kolęd i muzyki poważnej.
Płyty spod znaku Tonpress, Wifon, Polton i Savitor pojawią się później.
Włodzimierz Janowski
W nawiązaniu do informacji zawartych w postach Pana Jacka Karolaka, spróbuję przybliżyć, zwłaszcza młodym uczestnikom forum, otoczenie w jakim pojawił się Klub Płytowy PSJ „Biały Kruk Czarnego Krążka”.
Początek lat siedemdziesiątych, to okres w którym „potrzeby społeczne” w zakresie wydawnictw płytowych niepodzielnie zabezpieczały Polskie Nagrania. Wydawały praktycznie wszystko: big beat, muzykę rozrywkową, i poważną, kursy języków oraz muzykę jazzową w tym serię Polish Jazz oraz kroniki dźwiękowe festiwali Jazz Jamboree. Jak pamiętam, cykl wydawniczy płyty gramofonowej trwał około dwóch lat.
W październiku 1972 roku jeden z moich kolegów przywiózł z Jazz Jamboree wiadomość: powstał Klub Płytowy PSJ „Biały Kruk Czarnego Krążka”, będzie wydawał cztery płyty klubowe rocznie. Wraz z wiadomością kolega dostarczył deklaracje członkowskie. Wysłałem deklarację, wpłaciłem składkę jeszcze nie do końca świadomy, że nadchodzi rewolucja.
Gdy oglądałem w TVP koncert The Julian Cannonball Adderley Quintet z JJ 72 nawet nie podejrzewałem, że niebawem otrzymam płytę, na której będzie nagrana jego część.
Płyta w parę miesięcy – to wtedy była rewolucja
Należy dodać, że inną instytucją wydającą płyty gramofonowe w tym okresie, był prowadzony przez Stowarzyszenie PAX Veriton, który koncentrował się wtedy przede wszystkim na wydawaniu kolęd i muzyki poważnej.
Płyty spod znaku Tonpress, Wifon, Polton i Savitor pojawią się później.
Włodzimierz Janowski
Ostatnio zmieniony 22 mar 2013, 11:00 przez janpol, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kocewicz
- Posty: 739
- Rejestracja: 25 lip 2012, 19:12
- Lokalizacja: Zgierz
- Kontakt:
Poljazz 1972-1990
To później, jeszcze w latach 60. Veriton wydawał także sporo muzyki rozrywkowej.janpol pisze:Veriton, który koncentrował się wtedy przede wszystkim na wydawaniu kolęd i muzyki poważnej.
Are you Shure?
- vinylpiotrek
- Posty: 2197
- Rejestracja: 12 lip 2012, 20:51
- Lokalizacja: Łódź
Poljazz 1972-1990
Jazzu, też, ale głównie na EPkach.Kocewicz pisze: To później, jeszcze w latach 60. Veriton wydawał także sporo muzyki rozrywkowej.
@Jacek Karolak
Sorry, za opóxnienie:
Memphis Slim (kubański) PSJ 222
Numery matryc: PSJ - 222 A / PSJ 222 B
Generalnie numer matrycy odpowiada katalogowemu, choć u Muddy'ego Watersa, katalogowe są nowe PSJ 79 / PSJ 80, a matryce ZSX - 634 - P - A, ZSX - 634 - P - B, ZSX - 635 - P - A, ZSX 635 - P - B

- Jacek_Karolak
- Posty: 147
- Rejestracja: 12 wrz 2012, 13:04
- Lokalizacja: Warszawa Wola
Numery płyt Muddy Watersa
No cóż. Z płytami Muddy Watersa to był jedyny przypadek zmiany numeracji płyt. Pisałem już o tym. Pierwotnie płyty miały numer Z-SX 0634 i Z-SX 0635. Pierwszą płytą która otrzymała numer PSJ 81 był krążek Kamiński, Majewski - Warsztat nr 2. Z nieznanych mi przyczyn, kiedy to skierowano płyty na ogólnodostępny rynek, zmieniono numerację na PSJ 79 i PSJ 80. Oglądając etykiety tłoczenia kubańskiego, zauważyłem, że dzielny naród kubański umieścił na jedej z płyt numer ZSX 634. Tak jakby im się pomylił numer płyty z numerem matrycy. Zresztą uchybień i braków było znacznie więcej nie mówiąc o całkowitym niedotrzymaniu terminu realizacji zamówienia. Dostawa gotowych płyt spóźniła się o rok! Podono jakość płyt też nie była zbyt zachwycająca. Niestety był to jeden z powodów zamknięcia wydawnictwa.
Dzadek Jacek
Dzadek Jacek
Ocalić od zapomnienia zapomniane firmy: Poljazz i Pronit. Póki jeszcze żyjemy, zostawmy po sobie ślad na Ziemii.
- janpol
- Posty: 112
- Rejestracja: 03 sty 2013, 15:01
- Lokalizacja: Łódź
Re: Numery płyt Muddy Watersa
Zaciekawiony wymianą informacji zerknąłem na moje płyty tego Wykonawcy.
Numery na okładkach (z kubkiem), numery płyt i matryc to odpowiednio:
PSJ - 79, PSJ - 79, PSJ 79 A/B K
PSJ - 80, PSJ - 80, PSJ 80 A/B K
Włodzimierz Janowski
Numery na okładkach (z kubkiem), numery płyt i matryc to odpowiednio:
PSJ - 79, PSJ - 79, PSJ 79 A/B K
PSJ - 80, PSJ - 80, PSJ 80 A/B K
Włodzimierz Janowski
- wb83
- Posty: 160
- Rejestracja: 08 sty 2012, 18:01
- Lokalizacja: Łódź
Poljazz 1972-1990
Takie pytanie mam do Pana Karolaka, czy to Pan był swego czasu dyrektorem generalnym Arstonu ?
- Jacek_Karolak
- Posty: 147
- Rejestracja: 12 wrz 2012, 13:04
- Lokalizacja: Warszawa Wola
Dyrektorstwo
Drodzy koledzy. Nie bylem dyrektorem. Pracowałem sobie w piwnicy w Akwarium. byłem najpierw pasjonatem, potem pasjonatem i pracownikiem, potem... Ech, łezka się w oku kręci. Ale wciąż zależy mi na opracowaniu historii Pojazzu. uważam, że trzeba ten kawałek historii kultury jakoś zachować, dla nas wszystkich.
Ale dziękuję za zainteresowanie i pytanie.
Dziadek Jacek
Ale dziękuję za zainteresowanie i pytanie.
Dziadek Jacek
Ocalić od zapomnienia zapomniane firmy: Poljazz i Pronit. Póki jeszcze żyjemy, zostawmy po sobie ślad na Ziemii.
- janpol
- Posty: 112
- Rejestracja: 03 sty 2013, 15:01
- Lokalizacja: Łódź
Re: Album Komedy
W suplemencie do Jazz Forum nr 4/1974 (10) pojawiła się informacja, o dostarczeniu przez PSJ, do Polskich Nagrań, materiałów muzycznych do czterech płyt wchodzących w skład albumu Komedy. Wariant optymistyczny przewidywał dostarczenie albumu wszystkim, którzy go zamówili do końca roku.Jacek_Karolak pisze:Poljazz zapowiadał wydanie płyt na 1974 rok choć źródła podają również 1976. Pierwsza recenzja ukazała się w połowie 1975 r. Kiedy, tak właściwie, rozpoczęto wysyłkę albumów tego nie wiem się później.
W domowym archiwum natrafiłem na druk, którym Klub Płytowy PSJ informuje mnie o możliwości nabycia albumu. Data stempla pocztowego 14.-3.75.
Czyli album K. Komedy pojawił się u odbiorców nie później niż w I kwartale 1975 r.
Załączam również skan całej informacji. Prawdopodobnie byłem 414 uczestnikiem subskrypcji.
Włodzimierz Janowski
- Jacek_Karolak
- Posty: 147
- Rejestracja: 12 wrz 2012, 13:04
- Lokalizacja: Warszawa Wola
Wiosna 1975, Komeda
Drogi Panie Włodzimierzu.
Fantastycznie, że znalazł Pan ten list i nam go pokazał. Pozwoliłem sobie natychmiast zapisać go w swoich zbiorach. Niech Pan jeszcze poszuka dobrze w domowych papierach może coś się znajdzie. Jeśli Pan pamięta jak to było po kolei z subskrybcją Komedy to proszę uzupełnić ostatni post. Tak jak już kiedyś Pan opisał ułożyła się kolejność działań Klubu Płytowego w tej sprawie.
1. Informacja o wydawnictwie – może przypomni sobie Pan źródło?
2. Deklaracja zakupu – Musiała pewnie być pisemna, poczty elektronicznej i Internetu jeszcze nie było a i z telefonami byliśmy sto lat za murzynami (o telefonii komórkowej nikomu się nawet nie śniło).
3. Informacja z PSJ – pokazuje to opublikowany dokument.
4. Wpłata na konto – dobrze, że chociaż był jakiś bank do dyspozycji.
5. Przesyłka płyt i okładek. Z tego co wiem to pudełka Pan nie dostał a broszura nigdy się nie ukazała. W 1977 i 78 były jeszcze płyty, okładki i pudełka. Byli tacy, którzy upominali się o brakujące okładki i pudełka. Osobiście dokładałem je do paczek. Ale obieg informacji był bardzo słaby i zaległości tak duże, że nie wszyscy skompletowali całość wydawnictwa.
Za datę ukazania się albumu możemy przyjąć wiosnę 1975 roku. W numerze 35 polskiej edycji Jazz forum jest piękny opis całego wydawnictwa pióra Krystiana Brodackiego. Warto przeczytać.
Jesienią 1975 roku, klub świętował trzylecie istnienia. Zasługą Jerzego Grudzińskiego było pociągnięcie tej cennej inicjatywy przez pierwsze lata. Nie wszystko poszło najlepiej. Zaległości w wydawaniu płyt sięgnęły jednego roku. Wydano 6 płyt klubowych i album Komedy. Wysyłka mocno kulała i członkowie mieli uzasadnione żale i pretensje. W październiku Jerzy Grudziński odszedł na emeryturę i Szefostwo klubu objął Andrzej Zarębski.
Obecnie opracowuję, swego rodzaju, spis artykułów dotyczących klubu i Poljazzu zamieszczonych w Jazz Forum. Posługuję się obecnymi w sieci skanami z lat 1965 do 1989. Trochę tego jest. Niedawno we własnych archiwach znalazłem większość numerów miesięcznika Jazz. To też jest potężne źródło informacji. Ale na razie tylko raz pobieżnie przejrzałem zakurzone numery. Też pewnie trzeba będzie to jakoś spisać pod kątem Poljazzu.
Wracając do poruszanych już wątków bibliotecznych. Byłem niedawno w bibliotece m.st. Warszawy. Mimo posiadanego statusu egzemplarza obowiązkowego, nic się nie dało znaleźć ciekawego. Trudno, trzeba będzie szukać dalej. Zostaje Biblioteka Narodowa. Jak znajdę czas to się tam udam.
Dziadek Jacek
Fantastycznie, że znalazł Pan ten list i nam go pokazał. Pozwoliłem sobie natychmiast zapisać go w swoich zbiorach. Niech Pan jeszcze poszuka dobrze w domowych papierach może coś się znajdzie. Jeśli Pan pamięta jak to było po kolei z subskrybcją Komedy to proszę uzupełnić ostatni post. Tak jak już kiedyś Pan opisał ułożyła się kolejność działań Klubu Płytowego w tej sprawie.
1. Informacja o wydawnictwie – może przypomni sobie Pan źródło?
2. Deklaracja zakupu – Musiała pewnie być pisemna, poczty elektronicznej i Internetu jeszcze nie było a i z telefonami byliśmy sto lat za murzynami (o telefonii komórkowej nikomu się nawet nie śniło).
3. Informacja z PSJ – pokazuje to opublikowany dokument.
4. Wpłata na konto – dobrze, że chociaż był jakiś bank do dyspozycji.
5. Przesyłka płyt i okładek. Z tego co wiem to pudełka Pan nie dostał a broszura nigdy się nie ukazała. W 1977 i 78 były jeszcze płyty, okładki i pudełka. Byli tacy, którzy upominali się o brakujące okładki i pudełka. Osobiście dokładałem je do paczek. Ale obieg informacji był bardzo słaby i zaległości tak duże, że nie wszyscy skompletowali całość wydawnictwa.
Za datę ukazania się albumu możemy przyjąć wiosnę 1975 roku. W numerze 35 polskiej edycji Jazz forum jest piękny opis całego wydawnictwa pióra Krystiana Brodackiego. Warto przeczytać.
Jesienią 1975 roku, klub świętował trzylecie istnienia. Zasługą Jerzego Grudzińskiego było pociągnięcie tej cennej inicjatywy przez pierwsze lata. Nie wszystko poszło najlepiej. Zaległości w wydawaniu płyt sięgnęły jednego roku. Wydano 6 płyt klubowych i album Komedy. Wysyłka mocno kulała i członkowie mieli uzasadnione żale i pretensje. W październiku Jerzy Grudziński odszedł na emeryturę i Szefostwo klubu objął Andrzej Zarębski.
Obecnie opracowuję, swego rodzaju, spis artykułów dotyczących klubu i Poljazzu zamieszczonych w Jazz Forum. Posługuję się obecnymi w sieci skanami z lat 1965 do 1989. Trochę tego jest. Niedawno we własnych archiwach znalazłem większość numerów miesięcznika Jazz. To też jest potężne źródło informacji. Ale na razie tylko raz pobieżnie przejrzałem zakurzone numery. Też pewnie trzeba będzie to jakoś spisać pod kątem Poljazzu.
Wracając do poruszanych już wątków bibliotecznych. Byłem niedawno w bibliotece m.st. Warszawy. Mimo posiadanego statusu egzemplarza obowiązkowego, nic się nie dało znaleźć ciekawego. Trudno, trzeba będzie szukać dalej. Zostaje Biblioteka Narodowa. Jak znajdę czas to się tam udam.
Dziadek Jacek
Ocalić od zapomnienia zapomniane firmy: Poljazz i Pronit. Póki jeszcze żyjemy, zostawmy po sobie ślad na Ziemii.
- janpol
- Posty: 112
- Rejestracja: 03 sty 2013, 15:01
- Lokalizacja: Łódź
Album Komedy
Zarażony entuzjazmem Pana Jacka, całe dzisiejsze popołudnie poświęciłem na poszukiwanie źródła informacji o planach wydania przez PSJ albumu K. Komedy.
Oto źródło, z którego ja oraz inni członkowie Klubu Płytowego, uzyskali tę informację:
Jest to skan fragmentu ulotki dołączonej do płyty Z SXL 0550 – „Muzyka improwizowana z różnych stron świata”, czwartej płyty edycji klubowej, zawierającej m.in. nagrania popularnego wówczas (1973 rok) zespołu Osibisa.
Wiadomość o planowanym wydaniu albumu K. Komedy pojawiła się w trzecim kwartale 1973 roku.
Włodzimierz Janowski
Oto źródło, z którego ja oraz inni członkowie Klubu Płytowego, uzyskali tę informację:
Jest to skan fragmentu ulotki dołączonej do płyty Z SXL 0550 – „Muzyka improwizowana z różnych stron świata”, czwartej płyty edycji klubowej, zawierającej m.in. nagrania popularnego wówczas (1973 rok) zespołu Osibisa.
Wiadomość o planowanym wydaniu albumu K. Komedy pojawiła się w trzecim kwartale 1973 roku.
Włodzimierz Janowski
- Jacek_Karolak
- Posty: 147
- Rejestracja: 12 wrz 2012, 13:04
- Lokalizacja: Warszawa Wola
Ulotki
Drogi Panie Włodzimierzu.
Tak, ma Pan rację, jestem entuzjastą i pasjonatem tego tematu. Dzięki twórcom i aniołom stróżom tego forum, moje hobby uzewnętrznia się właśnie tu. I liczę na kolejne wspomnienia i znaleziska związane z Poljazzem. Może kiedyś przybierze to jakiś wymierny kształt. Podzielę się ze wszystkimi zainteresowanymi. Ulotki do płyty nr 4 nie posiadam. Sądziłem, że był stworzony tylko artykuł Pawła Brodowskiego w JF nr 25, str. 16 – 17. Czy mógłby Pan zamieścić skany całości ulotki (z reklamami włącznie). Z góry dziękuję i zachęcam do dalszych poszukiwań. Niebawem zamieszczę skany innych ulotek. Właśnie wypożyczył mi je jeden z kolegów.
Jak widać z zamieszczonego skanu, mimo braku okładek, dane dyskograficzne były dostarczane razem z płytami.
Dziadek Jacek
Tak, ma Pan rację, jestem entuzjastą i pasjonatem tego tematu. Dzięki twórcom i aniołom stróżom tego forum, moje hobby uzewnętrznia się właśnie tu. I liczę na kolejne wspomnienia i znaleziska związane z Poljazzem. Może kiedyś przybierze to jakiś wymierny kształt. Podzielę się ze wszystkimi zainteresowanymi. Ulotki do płyty nr 4 nie posiadam. Sądziłem, że był stworzony tylko artykuł Pawła Brodowskiego w JF nr 25, str. 16 – 17. Czy mógłby Pan zamieścić skany całości ulotki (z reklamami włącznie). Z góry dziękuję i zachęcam do dalszych poszukiwań. Niebawem zamieszczę skany innych ulotek. Właśnie wypożyczył mi je jeden z kolegów.
Jak widać z zamieszczonego skanu, mimo braku okładek, dane dyskograficzne były dostarczane razem z płytami.
Dziadek Jacek
Ocalić od zapomnienia zapomniane firmy: Poljazz i Pronit. Póki jeszcze żyjemy, zostawmy po sobie ślad na Ziemii.