nic dodać, nic ująć
Warsztat Martynki
- Cichy5000
- Posty: 795
- Rejestracja: 19 lis 2019, 13:55
- Gramofon: Technics SL-1610MK2
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Warsztat Martynki
Technics SL-1610MK2, 205C-II L/205ED B-SAS od Jico, .Qed 40i,PreamP Dyskretniok.
HiFiBerry Digi2 Pro +, ubp-x700, Dac MFD 6N3P; Yamaha M 4, C 4 ;Ayon Audio Scorpio,
Tellurium q ultra black ll, 2497 Mogami.
Tellurium Q Silver,Harbeth C7ES-3
HiFiBerry Digi2 Pro +, ubp-x700, Dac MFD 6N3P; Yamaha M 4, C 4 ;Ayon Audio Scorpio,
Tellurium q ultra black ll, 2497 Mogami.
Tellurium Q Silver,Harbeth C7ES-3
- Nazareth
- Posty: 195
- Rejestracja: 14 paź 2020, 18:31
- Gramofon: Trio KP-700D
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Warsztat Martynki
Za każdym razem opada mi szczęka, jak widzę co z tymi "cdkami" robi nasz forumowy kolega Marcin
Zazdroszczę umiejętności i cierpliwości.
Zazdroszczę umiejętności i cierpliwości.
Trio KP-700D, Pioneer SX 750, Pioneer CT-F 7272, Pioneer PDS 901, Pioneer HPM 40
- Martynka
- Posty: 1656
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Ojej, dziękuję.
To naprawdę proste. Wystarczy się nie pomylić co gdzie ma iść :
To naprawdę proste. Wystarczy się nie pomylić co gdzie ma iść :
Ostatnio zmieniony 21 gru 2021, 07:44 przez Martynka, łącznie zmieniany 1 raz.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- bms01pl
- Posty: 3290
- Rejestracja: 20 mar 2017, 10:44
- Gramofon: SONY PS-X60
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Warsztat Martynki
mam i ja:-) jak Marcin porównać technicznie (odsłuchowo pewnie dopiero jak do siebie zjedziesz) tę yamahę z sherwoodem i moim philipsem?
SONY PS-X60 + MaCaBRiaa + Rotel RC-990BX + Rotel RB-980BX + Rotel RCD-955AX (mod by Martynka) + ATL HD 310
SABA PSP-350 + Luxman L-210 + Canton Quinto 520 + Grundig CD8100 (mod by Martynka)
SABA PSP-350 + Luxman L-210 + Canton Quinto 520 + Grundig CD8100 (mod by Martynka)
- Martynka
- Posty: 1656
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Technicznie... zarówno Sherwood jak i Philips bazowały na filtrach Philipsa. W przypadku 1541 był to SAA7220 który został zastąpiony przez reclock u Ciebie a w Sherwood SAA7030 został całkiem pominięty i 1540 przeszedł na 14 bit. Yamaha jako iż akurat w przypadku TDA jest konstrukcją Sony został użyty dużo lepszy układ Sony CDX1088. Ten sam miałem w Nakamichi który już na OPA brzmiał jak dobra lampa (Zbyszek przy zakupie miał możliwość porównania). Ogólnie filtry Sony brzmią równie dobrze jak filtry Philipsa po przejściu na NOS. Zobaczę jak ma się do kolejnego Philipsa o konstrukcji podobnej jak Twój który już jest po modach TDA1541 i czeka na lampę. Na razie jak się osłucham to powiem Ci jak ma się do TDA1540 w Sherwood a tam już czeka niespodzianka do założenia bo układ reclock'a. Tutaj powinno zdziałać więcej niż przy TDA1541. Zapowiada się więc ostra walka.
U Ciebie po znienijszeniu rezystora konwersji jakość dźwięku powinna też pójść jeszcze wyżej. Mniejsze wzmocnienie, mniej strat i mniejsze THD.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Martynka
- Posty: 1656
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Dostawa zabawek prosto z Bułgarii:
trochę scalaczków, trochę rezystorków, parę kondensatorków i troszkę srebrnego drucika... a tyle przyjemności.
Jeden układ reclock'a już w Sherwood'zie
i robi przy 6N2P naprawdę dużą różnicę, słucham koncertu Perfect'u i słyszę poszczególne oklaski z widowni... a solówki na gitarze, gitara akustryczna, wszystkie przeszkadzajki. Nowy wymiar koncertu
trochę scalaczków, trochę rezystorków, parę kondensatorków i troszkę srebrnego drucika... a tyle przyjemności.
Jeden układ reclock'a już w Sherwood'zie
i robi przy 6N2P naprawdę dużą różnicę, słucham koncertu Perfect'u i słyszę poszczególne oklaski z widowni... a solówki na gitarze, gitara akustryczna, wszystkie przeszkadzajki. Nowy wymiar koncertu
Ostatnio zmieniony 21 gru 2021, 07:43 przez Martynka, łącznie zmieniany 1 raz.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Jaculek
- Posty: 1891
- Rejestracja: 27 cze 2012, 08:57
- Gramofon: Dual 704, 721
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: Warsztat Martynki
Piękna pajęczyna
Nie chciałbyś płytki PCB?
Nie chciałbyś płytki PCB?
Analogowo Dual 704 & 721 + Shure V15III & Shure M75 & Dual M20E & Ortofon MC-20/Denon AU-320 >PreamP Dyskretniok MM DIY> DH-101>DH-220>Monitor Audio BX5/Beyerdynamic DT 880
Cyfrowo Arcam FMJ CD17 - DIY Mod & Yamaha WXAD-10
Cyfrowo Arcam FMJ CD17 - DIY Mod & Yamaha WXAD-10
- Martynka
- Posty: 1656
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Do tego układu?? Nie. To najkrótsze połączenia na srebrnym druciku i bardzo dobrej jakości podstawce. Na PCB nie było by lepiej dźwiękowo a ze względu na to że w przypadku TDA1541 to dwa układy przyklejone w podstawkę brzuszkami było by zbyt duże.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Martynka
- Posty: 1656
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Robótki pewnie przy nim dopiero za parę miesięcy ale mogę pokazać już teraz skoro był i w kolekcjach forumowiczów.
Krell KST100
taaa daaam :
Niestety okazał sie za ciężki, żeby stać na środku pomiędzy Yamahami
poszedł więc na bok i stoi tam taki brzydal
Nie lubię ani jego radiatorów, ani jego rączek... może ma jakieś inne zalety.
Po włączeniu trafo trzepie szafką, po chwili trzask przekaźników który obudzi zmarłego, i kolejne minuty brzęczenia aż się nie ustabilizuje... może ma jakieś inne zalety.
Przed odsłuchem powinno się go grzać około 30 minut a do tego wydziela naprawdę dużo ciepła... może ma jakieś inne zalety.
Połowa brzęczenia na zimno została zlikwidowana poprzez podłączenie według zaleceń Krell'a do zasilania bez uziemienia - plus dla instrukcji i osób które ją tworzyły, druga połowa brzęczenia została zlikwidowana po dokręceniu wszystkich śrubek. Teraz słychać go tylko po włączeniu przez parę minut.
Z resztą muszę się pogodzić. Klasa A nawet tylko do połowy mocy ma swoje wymagania a jest co wygrzewać i co się grzać:
W planach wymiana wszystkich 9 kondensatorów na Audio Note Kaisei i czapek mocy przy trafo na Mundorfy MLytic. Przekaźniki również do przeglądu lub wymiany i przy okazji cały układ soft startu.
A teraz o zaletach:
Jest mocny bas i łatwo kontrolowany, jest wspaniała szeroka scena, są szczegóły, i jest góra. Po krótkim odsłuchu Yamahy górą, po dłuższym odsłuchu polubiłem ten kawał klocka. Jest po prostu inaczej. Scena zupełnie się zmieniła. Wokale nie są centralnie ani trąbka, ale tam gdzie w Yamahach trąbka i saksofon w "So What" były zawsze centralnie, teraz atakują z dokładnym umieszczeniem obok siebie z rozróżnieniem, który muzyk gdzie stoi. Był dziś u mnie kolega @zwy i posłuchał mojego sprzętu. Może mój umysł był zbyt Yamahami skażony bo dopiero Przemek uświadomił mi, że ta scena naprawdę robi jak trzeba. Przy okazji dzięuję za miłe spotkanie.
Krell dopiero więc na początku drogi. Zostało poza przeglądem niezłe zbalansowane pre do niego znaleźć i szukać dalej dobrych stron.
A co do spotkania to posłuchaliśmy parę odtwarzaczy CD w różnych konfiguracjach i na różnych przetwornikach. Z każdego byłbym zadowolony mając go u siebie. Mam nadzieję, że reszta systemu jak DAC i Infinity nie dały plamy. Bo Yamahy dawały radę na pewno... chyba pierwszy sprzęt, za którym już tęsknię choć ciągle u mnie stoi.
P.S.pora na zmianę stopki.
Krell KST100
taaa daaam :
Niestety okazał sie za ciężki, żeby stać na środku pomiędzy Yamahami
poszedł więc na bok i stoi tam taki brzydal
Nie lubię ani jego radiatorów, ani jego rączek... może ma jakieś inne zalety.
Po włączeniu trafo trzepie szafką, po chwili trzask przekaźników który obudzi zmarłego, i kolejne minuty brzęczenia aż się nie ustabilizuje... może ma jakieś inne zalety.
Przed odsłuchem powinno się go grzać około 30 minut a do tego wydziela naprawdę dużo ciepła... może ma jakieś inne zalety.
Połowa brzęczenia na zimno została zlikwidowana poprzez podłączenie według zaleceń Krell'a do zasilania bez uziemienia - plus dla instrukcji i osób które ją tworzyły, druga połowa brzęczenia została zlikwidowana po dokręceniu wszystkich śrubek. Teraz słychać go tylko po włączeniu przez parę minut.
Z resztą muszę się pogodzić. Klasa A nawet tylko do połowy mocy ma swoje wymagania a jest co wygrzewać i co się grzać:
W planach wymiana wszystkich 9 kondensatorów na Audio Note Kaisei i czapek mocy przy trafo na Mundorfy MLytic. Przekaźniki również do przeglądu lub wymiany i przy okazji cały układ soft startu.
A teraz o zaletach:
Jest mocny bas i łatwo kontrolowany, jest wspaniała szeroka scena, są szczegóły, i jest góra. Po krótkim odsłuchu Yamahy górą, po dłuższym odsłuchu polubiłem ten kawał klocka. Jest po prostu inaczej. Scena zupełnie się zmieniła. Wokale nie są centralnie ani trąbka, ale tam gdzie w Yamahach trąbka i saksofon w "So What" były zawsze centralnie, teraz atakują z dokładnym umieszczeniem obok siebie z rozróżnieniem, który muzyk gdzie stoi. Był dziś u mnie kolega @zwy i posłuchał mojego sprzętu. Może mój umysł był zbyt Yamahami skażony bo dopiero Przemek uświadomił mi, że ta scena naprawdę robi jak trzeba. Przy okazji dzięuję za miłe spotkanie.
Krell dopiero więc na początku drogi. Zostało poza przeglądem niezłe zbalansowane pre do niego znaleźć i szukać dalej dobrych stron.
A co do spotkania to posłuchaliśmy parę odtwarzaczy CD w różnych konfiguracjach i na różnych przetwornikach. Z każdego byłbym zadowolony mając go u siebie. Mam nadzieję, że reszta systemu jak DAC i Infinity nie dały plamy. Bo Yamahy dawały radę na pewno... chyba pierwszy sprzęt, za którym już tęsknię choć ciągle u mnie stoi.
P.S.pora na zmianę stopki.
Ostatnio zmieniony 21 gru 2021, 07:46 przez Martynka, łącznie zmieniany 2 razy.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Cichy5000
- Posty: 795
- Rejestracja: 19 lis 2019, 13:55
- Gramofon: Technics SL-1610MK2
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Warsztat Martynki
No i jest trochę czekałem żeby zobaczyć ten Twój kaloryfer
Fajny... teraz tylko kosmetyka i czekam na jakiś fragment muzy
Gratuluje zakupu
Fajny... teraz tylko kosmetyka i czekam na jakiś fragment muzy
Gratuluje zakupu
Technics SL-1610MK2, 205C-II L/205ED B-SAS od Jico, .Qed 40i,PreamP Dyskretniok.
HiFiBerry Digi2 Pro +, ubp-x700, Dac MFD 6N3P; Yamaha M 4, C 4 ;Ayon Audio Scorpio,
Tellurium q ultra black ll, 2497 Mogami.
Tellurium Q Silver,Harbeth C7ES-3
HiFiBerry Digi2 Pro +, ubp-x700, Dac MFD 6N3P; Yamaha M 4, C 4 ;Ayon Audio Scorpio,
Tellurium q ultra black ll, 2497 Mogami.
Tellurium Q Silver,Harbeth C7ES-3
- Martynka
- Posty: 1656
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- kukiz 30
- Posty: 1924
- Rejestracja: 18 wrz 2016, 16:05
- Lokalizacja: dolnośląskie
Re: Warsztat Martynki
Niezły piecyk A mówiłem Ci że za bardzo przywiązałeś się do Yamaszek. Dlatego takie wrażenie masz. Zrobisz w nim co trzeba i jeszcze zapiejesz z zachwytu
Mission Cyrus One, Luxman L405,Sony PS-X6,DAC by Martynka, Infinity RS-4000.
- Martynka
- Posty: 1656
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
- Gramofon: Yamaha PX3
- Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Re: Warsztat Martynki
Tyle, że za nimi nie szedł sentyment i zauroczenie ale fakty. Kto słuchał ten wie,
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
- Cichy5000
- Posty: 795
- Rejestracja: 19 lis 2019, 13:55
- Gramofon: Technics SL-1610MK2
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Warsztat Martynki
Może masz rację
Technics SL-1610MK2, 205C-II L/205ED B-SAS od Jico, .Qed 40i,PreamP Dyskretniok.
HiFiBerry Digi2 Pro +, ubp-x700, Dac MFD 6N3P; Yamaha M 4, C 4 ;Ayon Audio Scorpio,
Tellurium q ultra black ll, 2497 Mogami.
Tellurium Q Silver,Harbeth C7ES-3
HiFiBerry Digi2 Pro +, ubp-x700, Dac MFD 6N3P; Yamaha M 4, C 4 ;Ayon Audio Scorpio,
Tellurium q ultra black ll, 2497 Mogami.
Tellurium Q Silver,Harbeth C7ES-3