PreamP relacja z budowy, czyli "od pomysłu do przemysłu"
- Jaculek
- Posty: 1887
- Rejestracja: 27 cze 2012, 08:57
- Gramofon: Dual 704, 721
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: PreamP relacja z budowy, czyli "od pomysłu do przemysłu"
W końcu udało się poskładać wersję dyskretną. Ruszyła
Najpierw zapaliły się diody: w końcu podłączyłem do gramofonu i ............
https://photos.app.goo.gl/hoB3HcyhoQiGZwG78
Najpierw zapaliły się diody: w końcu podłączyłem do gramofonu i ............
https://photos.app.goo.gl/hoB3HcyhoQiGZwG78
Analogowo Dual 704 & 721 + Shure V15III & Shure M75 & Dual M20E & Ortofon MC-20/Denon AU-320 >PreamP Dyskretniok MM DIY> DH-101>DH-220>Monitor Audio BX5/Beyerdynamic DT 880
Cyfrowo Arcam FMJ CD17 - DIY Mod & Yamaha WXAD-10
Cyfrowo Arcam FMJ CD17 - DIY Mod & Yamaha WXAD-10
-
- Posty: 401
- Rejestracja: 20 kwie 2017, 09:44
- daru0105
- Posty: 1359
- Rejestracja: 17 paź 2018, 19:24
Re: PreamP relacja z budowy, czyli "od pomysłu do przemysłu"
Super robota na extra komponentach: styrofleksy, wima, monacory i zdaje się elektrolity na panasach
Trochę szkoda że rezy nie przewlekane. Widziałbym tu Dale. Ale na pewno super to gra jak aplikacja z głową zrobiona
Jakiś super zasilacz i musi to grać!
Bawiłem się kiedyś w DIY
Robiłem głównie klony ze zbiorowe forumowymi projektami.
Były to daci, pre i końcówka mocy Aleph5
Pass Aleph 5 jest do dzisiaj z klonem Lamm2-śmiga to aż miło.
Tobie też kibicuje
Trochę szkoda że rezy nie przewlekane. Widziałbym tu Dale. Ale na pewno super to gra jak aplikacja z głową zrobiona
Jakiś super zasilacz i musi to grać!
Bawiłem się kiedyś w DIY
Robiłem głównie klony ze zbiorowe forumowymi projektami.
Były to daci, pre i końcówka mocy Aleph5
Pass Aleph 5 jest do dzisiaj z klonem Lamm2-śmiga to aż miło.
Tobie też kibicuje
Thorens TD160B MkII, Jelco 750D, Ortofon Jubilee, AT-OC9ML/II, Gold Note PH-10 + PSU-10,Burmester 870, Mark Levinson No 27.5 ,Loudspeakers Manufacturer
-
- Posty: 401
- Rejestracja: 20 kwie 2017, 09:44
- Jaculek
- Posty: 1887
- Rejestracja: 27 cze 2012, 08:57
- Gramofon: Dual 704, 721
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: PreamP relacja z budowy, czyli "od pomysłu do przemysłu"
Dziękidaru0105 pisze: ↑22 sty 2022, 01:39Tobie też kibicuje
Nie powiem, żeby końcówka mocy w klasie A na wzór rozwiązań Nelsona Passa po głowi mi nie chodziła Tylko kolumny mam za mało skuteczne....daru0105 pisze: ↑22 sty 2022, 01:39Pass Aleph 5 jest do dzisiaj
Tak jak napisał @Jacek 1972t robiłem wcześniej projekty na THT. Ostatnio wyprodukowane płytki rozeszły się w kilka godzin głównie w formie KITów, a w nich do toru audio dawałem właśnie Dale. Mam też praktycznie gotowy projekt płytki pod dyskretny preamp na THT ale postanowiłem spróbować mmelfów. Pozwalają zaoszczędzić sporo miejsca i znacznie skrócić ścieżki. Na mmelfach mam też gotowy PreamP MM/MC oparty na opampach. Nie tylko nie gra gorzej od przewlekanego ale wręcz wydaje się być lepszy... choć pewnie jak wiele rzeczy tylko mi się wydajedaru0105 pisze: ↑22 sty 2022, 01:39Widziałbym tu Dale
Analogowo Dual 704 & 721 + Shure V15III & Shure M75 & Dual M20E & Ortofon MC-20/Denon AU-320 >PreamP Dyskretniok MM DIY> DH-101>DH-220>Monitor Audio BX5/Beyerdynamic DT 880
Cyfrowo Arcam FMJ CD17 - DIY Mod & Yamaha WXAD-10
Cyfrowo Arcam FMJ CD17 - DIY Mod & Yamaha WXAD-10
- daru0105
- Posty: 1359
- Rejestracja: 17 paź 2018, 19:24
Re: PreamP relacja z budowy, czyli "od pomysłu do przemysłu"
Przejrzałem na szybko wątek, widziałem, że wcześniej stosowałeś Dale. Fajnie, że na tych gra nie gorzej, a rzeczywiście oszczędzają miejsce.Jaculek pisze: ↑22 sty 2022, 10:46Dziękidaru0105 pisze: ↑22 sty 2022, 01:39Tobie też kibicujeNie powiem, żeby końcówka mocy w klasie A na wzór rozwiązań Nelsona Passa po głowi mi nie chodziła Tylko kolumny mam za mało skuteczne....daru0105 pisze: ↑22 sty 2022, 01:39Pass Aleph 5 jest do dzisiajTak jak napisał @Jacek 1972t robiłem wcześniej projekty na THT. Ostatnio wyprodukowane płytki rozeszły się w kilka godzin głównie w formie KITów, a w nich do toru audio dawałem właśnie Dale. Mam też praktycznie gotowy projekt płytki pod dyskretny preamp na THT ale postanowiłem spróbować mmelfów. Pozwalają zaoszczędzić sporo miejsca i znacznie skrócić ścieżki. Na mmelfach mam też gotowy PreamP MM/MC oparty na opampach. Nie tylko nie gra gorzej od przewlekanego ale wręcz wydaje się być lepszy... choć pewnie jak wiele rzeczy tylko mi się wydajedaru0105 pisze: ↑22 sty 2022, 01:39Widziałbym tu Dale
A co do Alepha to w czego razie służę pomocą. Mam to obcykane
W Alephie to podstawa żeby kondy IRF 240 lub 244 były parowane. Wtedy dopiero zagra.
Thorens TD160B MkII, Jelco 750D, Ortofon Jubilee, AT-OC9ML/II, Gold Note PH-10 + PSU-10,Burmester 870, Mark Levinson No 27.5 ,Loudspeakers Manufacturer
- Merrick
- Posty: 2385
- Rejestracja: 22 sie 2016, 22:02
- Gramofon: Thorens TD-160 Super
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: PreamP relacja z budowy, czyli "od pomysłu do przemysłu"
Pomysł na preamp powstał gdy do Jacka trafił mój przedwzmacniacz Hafler DH-100. Do Haflera miał być podłączony nowy zasilacz i wrcić do mnie ale gdy Jacek posłuchał Haflera doszedł do wniosku ze musi zaprojektować coś bardzo podobnego. W ten sposób linia PHONO Haflera i OS Staccato stało się inspiracją do projektu no ale o tym powinien napisać Jacek:)
Poniżej parę zdjęć prototypu
Poniżej parę zdjęć prototypu
Thorens TD-160 Super, SME Series III, OM 30 -> Staccato OS-> Dyskretniok -> Hafler DH-100, Hafler DH-220, Dynaudio Audience 40
https://www.discogs.com/user/Merrick-Pl/collection
https://www.discogs.com/user/Merrick-Pl/collection
- Jaculek
- Posty: 1887
- Rejestracja: 27 cze 2012, 08:57
- Gramofon: Dual 704, 721
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: PreamP relacja z budowy, czyli "od pomysłu do przemysłu"
Zainspirowało mnie brzmienie Haflera ze Staccato i informacja jaką otrzymałem od twórcy tychże, że ich wyjście ma konfigurację SE. Potem trafiłem na stronę Nelsona Passa i tak powstał ten potworek ze zdjęć powyżej . To jest prototyp i okazał się być na tyle dobry, że mam już poskładany na zamówionych płytkach w JLCPCB (jak to już niedawno pisałem) i możliwość poskładania jeszcze 9
No a teraz opisz jak Ci to zagrało, bo może powinienem oddać płytki na elektrośmieci
No a teraz opisz jak Ci to zagrało, bo może powinienem oddać płytki na elektrośmieci
Analogowo Dual 704 & 721 + Shure V15III & Shure M75 & Dual M20E & Ortofon MC-20/Denon AU-320 >PreamP Dyskretniok MM DIY> DH-101>DH-220>Monitor Audio BX5/Beyerdynamic DT 880
Cyfrowo Arcam FMJ CD17 - DIY Mod & Yamaha WXAD-10
Cyfrowo Arcam FMJ CD17 - DIY Mod & Yamaha WXAD-10
- Merrick
- Posty: 2385
- Rejestracja: 22 sie 2016, 22:02
- Gramofon: Thorens TD-160 Super
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: PreamP relacja z budowy, czyli "od pomysłu do przemysłu"
A teraz parę słów o brzmieniu. Odsłuch głównie na wkadkach OM30 i Excel MC-100
Na początek gitara klasyczna czyli instrument z którym mam do czynienie na codzień i płyta John Williams Greatest Hits z 1974 roku. Dźwięk doskonale odwzorowany. Brzmi bardzo dobrze. Pudło gitary wybrzmiewa. Czyli jest dobrze Następna płyta to Johann Sebastian Bach - Academy Of St. Martin-in-the-Fields* / Neville Marriner* – Brandenburgische Konzerte 1-2-6 W tym małym składzie grają 2 rogi da caccia, 3 oboje, fagot oraz skrzypce piccolo solo, oraz dwoje skrzypiec, altówka, wiolonczela i basso continuo. Płyta doskonale nagrana i wydana przez Philips. Brzmi świetnie jakby była nagrana dla Alia Vox Savalla . Słychać salę koncertową na której dokonano nagrania i kazdy instrument z osobna. No i przestrzeń w każdym koncercie
Kolejna płyta to Charles Mingus – Mingus Ah Um z 1959. Moja ulubiona jazzowa Brzmi genialne... porywająco i z petardą.
Następnie na talerz trafiło parę płyt ECM no i szczęka opada gdy słyszy się rozbudowane zestawy perkusjne. Detale wydobyte z otchłani zwłaszcza na OM30
Jethro Tull to następne płyty które trafiły na gramofon. Gitara basowa precyzyjna i szybka. W perkusji talerze ride i crash nie ranią uszu. Brzmią deikatnie i długo wybrzmiewają. Słychać wszystkie smaczki a jest tego na prawdę sporo bo Ian Anderson zawsze dbał o produkcje w studio nagraniowym. Scena ogromna. Separacja kanałów doskonała
No i troszkę ciężkiej muzy. Metallica - ...And Justice For All z 1988 roku i Mgła – Exercises In Futility 2016 No i tu wgniata w fotel:) Bas potęzny wypełnia cały pokój
Podsumowując: Preamp brzmi na prawdę analogowo. Wysokie tony deikatne. Gitarę basowa nie zamulona, moża bez problemu śledzić np Geezera Butlera z Black Sabbath. Ogromna scena na której słychać wszystko aż żal było się rozstawać z preampem. No ale cóż zrobić.... musiałem odesłać do Jacka. Mam też pewne uwagi krytyczne ale i tak jest to najlepszy preamp jaki słyszałem
Na początek gitara klasyczna czyli instrument z którym mam do czynienie na codzień i płyta John Williams Greatest Hits z 1974 roku. Dźwięk doskonale odwzorowany. Brzmi bardzo dobrze. Pudło gitary wybrzmiewa. Czyli jest dobrze Następna płyta to Johann Sebastian Bach - Academy Of St. Martin-in-the-Fields* / Neville Marriner* – Brandenburgische Konzerte 1-2-6 W tym małym składzie grają 2 rogi da caccia, 3 oboje, fagot oraz skrzypce piccolo solo, oraz dwoje skrzypiec, altówka, wiolonczela i basso continuo. Płyta doskonale nagrana i wydana przez Philips. Brzmi świetnie jakby była nagrana dla Alia Vox Savalla . Słychać salę koncertową na której dokonano nagrania i kazdy instrument z osobna. No i przestrzeń w każdym koncercie
Kolejna płyta to Charles Mingus – Mingus Ah Um z 1959. Moja ulubiona jazzowa Brzmi genialne... porywająco i z petardą.
Następnie na talerz trafiło parę płyt ECM no i szczęka opada gdy słyszy się rozbudowane zestawy perkusjne. Detale wydobyte z otchłani zwłaszcza na OM30
Jethro Tull to następne płyty które trafiły na gramofon. Gitara basowa precyzyjna i szybka. W perkusji talerze ride i crash nie ranią uszu. Brzmią deikatnie i długo wybrzmiewają. Słychać wszystkie smaczki a jest tego na prawdę sporo bo Ian Anderson zawsze dbał o produkcje w studio nagraniowym. Scena ogromna. Separacja kanałów doskonała
No i troszkę ciężkiej muzy. Metallica - ...And Justice For All z 1988 roku i Mgła – Exercises In Futility 2016 No i tu wgniata w fotel:) Bas potęzny wypełnia cały pokój
Podsumowując: Preamp brzmi na prawdę analogowo. Wysokie tony deikatne. Gitarę basowa nie zamulona, moża bez problemu śledzić np Geezera Butlera z Black Sabbath. Ogromna scena na której słychać wszystko aż żal było się rozstawać z preampem. No ale cóż zrobić.... musiałem odesłać do Jacka. Mam też pewne uwagi krytyczne ale i tak jest to najlepszy preamp jaki słyszałem
Thorens TD-160 Super, SME Series III, OM 30 -> Staccato OS-> Dyskretniok -> Hafler DH-100, Hafler DH-220, Dynaudio Audience 40
https://www.discogs.com/user/Merrick-Pl/collection
https://www.discogs.com/user/Merrick-Pl/collection
- Jaculek
- Posty: 1887
- Rejestracja: 27 cze 2012, 08:57
- Gramofon: Dual 704, 721
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: PreamP relacja z budowy, czyli "od pomysłu do przemysłu"
To dobrze bo jeszcze popadłbym w samozachwytMerrick pisze: ↑23 sty 2022, 19:22Mam też pewne uwagi krytyczne
Lekarstwo na ten żal już mamyMerrick pisze: ↑23 sty 2022, 19:22żal było się rozstawać z preampem
Analogowo Dual 704 & 721 + Shure V15III & Shure M75 & Dual M20E & Ortofon MC-20/Denon AU-320 >PreamP Dyskretniok MM DIY> DH-101>DH-220>Monitor Audio BX5/Beyerdynamic DT 880
Cyfrowo Arcam FMJ CD17 - DIY Mod & Yamaha WXAD-10
Cyfrowo Arcam FMJ CD17 - DIY Mod & Yamaha WXAD-10
- Merrick
- Posty: 2385
- Rejestracja: 22 sie 2016, 22:02
- Gramofon: Thorens TD-160 Super
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: PreamP relacja z budowy, czyli "od pomysłu do przemysłu"
Thorens TD-160 Super, SME Series III, OM 30 -> Staccato OS-> Dyskretniok -> Hafler DH-100, Hafler DH-220, Dynaudio Audience 40
https://www.discogs.com/user/Merrick-Pl/collection
https://www.discogs.com/user/Merrick-Pl/collection
- Jaculek
- Posty: 1887
- Rejestracja: 27 cze 2012, 08:57
- Gramofon: Dual 704, 721
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: PreamP relacja z budowy, czyli "od pomysłu do przemysłu"
Byłem ciekaw jak z dyskretnym PreamPem zabrzmi M75. Od kilku lat zbierała kurz bo na ramieniu rozpanoszyła się V15-III. Zatem powiesiłem ją, ustawiłem 47k i 430pF i .... no kurcze to nie ta sama wkładka co wcześniej. Przejście z V15 nie zabolało wcale. No może większe IGD, trochę mniej detali ale naprawdę brzmi świetnie... taka tania wkładeczka... (ale eliptyk z Jico)
Analogowo Dual 704 & 721 + Shure V15III & Shure M75 & Dual M20E & Ortofon MC-20/Denon AU-320 >PreamP Dyskretniok MM DIY> DH-101>DH-220>Monitor Audio BX5/Beyerdynamic DT 880
Cyfrowo Arcam FMJ CD17 - DIY Mod & Yamaha WXAD-10
Cyfrowo Arcam FMJ CD17 - DIY Mod & Yamaha WXAD-10
- Jaculek
- Posty: 1887
- Rejestracja: 27 cze 2012, 08:57
- Gramofon: Dual 704, 721
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: PreamP relacja z budowy, czyli "od pomysłu do przemysłu"
KSC1845 pogrupowane.
Nie wszystkie niestety znalazły parę ale na parę zestawów będzie Analogowo Dual 704 & 721 + Shure V15III & Shure M75 & Dual M20E & Ortofon MC-20/Denon AU-320 >PreamP Dyskretniok MM DIY> DH-101>DH-220>Monitor Audio BX5/Beyerdynamic DT 880
Cyfrowo Arcam FMJ CD17 - DIY Mod & Yamaha WXAD-10
Cyfrowo Arcam FMJ CD17 - DIY Mod & Yamaha WXAD-10
- Merrick
- Posty: 2385
- Rejestracja: 22 sie 2016, 22:02
- Gramofon: Thorens TD-160 Super
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: PreamP relacja z budowy, czyli "od pomysłu do przemysłu"
Jak w życiu ten co nie ma pary zostanie singlem
Thorens TD-160 Super, SME Series III, OM 30 -> Staccato OS-> Dyskretniok -> Hafler DH-100, Hafler DH-220, Dynaudio Audience 40
https://www.discogs.com/user/Merrick-Pl/collection
https://www.discogs.com/user/Merrick-Pl/collection
-
- Posty: 203
- Rejestracja: 19 gru 2021, 10:20
Re: PreamP relacja z budowy, czyli "od pomysłu do przemysłu"
Czy można liczyć na to że w najbliższym czasie pojawia się płytki wersji tht?