Warsztat Martynki

Klamoty domowej roboty
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 1656
Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
Gramofon: Yamaha PX3
Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk

Re: Warsztat Martynki

#556

Post autor: Martynka »

Cichy5000 pisze:
18 wrz 2021, 22:47
nie zaśmiecam

Nie ma sprawy Darku, to i tak wątek mało skonkretyzowany :D . Ja słucham kolejny dzień Philipsa na lampie. Przepaść jakościowa w dźwięku w porównaniu do tego jak ten tani CD brzmiał przed, dla przypomnienia biorę sobie pierwszy lepszy z kupki przed zmianami :lol: Dziś koniec testów i wraca do właściciela. Pracuje stabilnie temperaturowo a TDA jest na zmiany temperatury wrażliwy. Po całej dobie bez wyłączania w środku nie więcej ciepła niż z regulatorów. Druga sprawa, że obudowy Philips/Grundig są podatne na lampę, mają kratkę od spodu i wentylację na całej szerokości górnej pokrywy. Jest więc przepływ i wymiana powietrza.

Jestem ciekawy jak będzie brzmiała Yamaha CDX630 czyli Sony 207ESD na lampie. Budowa płyty i aplikacja TDA1541 obiecuje wiele.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 1656
Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
Gramofon: Yamaha PX3
Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk

Re: Warsztat Martynki

#557

Post autor: Martynka »

Grundig CD8100, gdzieś czytałem, że to już tylko krok do HiFi.... hmmm. A jeszcze wczoraj dawałem go jako przykład przy porównaniu z TDA1541 na lampie jak bardzo poprawił się dźwięk, a to fajny przykład bo taki słaby był. Zresztą, czym się tu dziwić:

Ot cała płyta:
d0334293f56cb4dd.jpg
a to całe zasilanie:
45fd3e868947a01a.jpg
czyli na całość 3 regulatory napięcia. Pracują na tym wszystkie układy i serwo napędu. Do tego na wejściu zasilania oszczędnie 4700uF... słabo.

Podczas modyfikacji dokonałem:
- w zasilaniu wymiana starego kondensatora 4700uF/16V na nowy 5600uF/25V
- wywalenie na wyjściu elektrolitów i wrzucenie tam folii
- wstawienie podstawek pod OPA
- odsprzęganie TDA1541 tantalami (pierwszy raz widzę TDA1541 z kondensatorami 47nF w tych miejscach, dużo częstotliwości musiało być oryginalnie obcinanej )
- sprzęganie zasilania układów kondensatorami MKP
- mostkowanie kondensatorów zasilających folią
- wymiana kondensatorów na zasilaniu TDA1541 na Sanyo Oscon
- wymiana dwóch wyjściowych OPA na 2604.
- czyszczenie paska i smarowanie smarem syntetycznym napędu tacki.
daa3ef62a49f0d78.jpg
5ae271c97da1c84a.jpg
02701115e4cf022d.jpg
57873b66d27baf83.jpg
Teraz odnalazł się wokal, pojawiły się szczegóły i zaczęła budować scena.
Ostatnio zmieniony 21 gru 2021, 20:25 przez Martynka, łącznie zmieniany 1 raz.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 1656
Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
Gramofon: Yamaha PX3
Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk

Re: Warsztat Martynki

#558

Post autor: Martynka »

TDA1541 na lampie dotarł dziś do właściciela. Jeszcze trochę i wziął by urlop na żądanie żeby słuchać zamiast iść na nockę :lol: , w końcu poszedł ale żeby lampy nie stygły zostawił "winylowemu forumowiczowi" na odsłuchiwania... i chyba nie jest źle :)
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
Awatar użytkownika
Jaculek
Posty: 1893
Rejestracja: 27 cze 2012, 08:57
Gramofon: Dual 704, 721
Lokalizacja: Świętochłowice

Re: Warsztat Martynki

#559

Post autor: Jaculek »

Martynka pisze:
19 wrz 2021, 22:29
odsprzęganie TDA1541 tantalami
Dręczy mnie takie pytanie: dlaczego tantale?
Analogowo Dual 704 & 721 + Shure V15III & Shure M75 & Dual M20E & Ortofon MC-20/Denon AU-320 >PreamP Dyskretniok MM DIY> DH-101>DH-220>Monitor Audio BX5/Beyerdynamic DT 880
Cyfrowo Arcam FMJ CD17 - DIY Mod & Yamaha WXAD-10
Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 1656
Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
Gramofon: Yamaha PX3
Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk

Re: Warsztat Martynki

#560

Post autor: Martynka »

Mnie też to zastanawia ale zaje...fajnie brzmią. To nie mój wynalazek ale jeden z tych które wypróbowałem i dodaj trochę a zyskasz powietrza i przestrzeni jakiej nie da folia. Oczywiście uważaj na polaryzacje. Potwierdzone nie tylko na moich uszach.

Namówiłem sceptycznego kolegę aby to zrobił i o to co napisał "Pierwsze wrażenia po bypasie kondensatorów odsprzedających tantalami, wszystkiego jest więcej, dźwięk jest bardziej 3D." i kolejna wypowiedź "Zarzuty jakie miałem do trybu NOS, czyli uwypuklenie dolnego środka kosztem szczegółów zdają się być teraz bezzasadne.". Oba zabiegi doskonale się uzupełniają.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
Awatar użytkownika
Jaculek
Posty: 1893
Rejestracja: 27 cze 2012, 08:57
Gramofon: Dual 704, 721
Lokalizacja: Świętochłowice

Re: Warsztat Martynki

#561

Post autor: Jaculek »

Czyli działa to na zasadzie korekty niedoskonałości wynikającej z usunięcia oversamplingu?
Analogowo Dual 704 & 721 + Shure V15III & Shure M75 & Dual M20E & Ortofon MC-20/Denon AU-320 >PreamP Dyskretniok MM DIY> DH-101>DH-220>Monitor Audio BX5/Beyerdynamic DT 880
Cyfrowo Arcam FMJ CD17 - DIY Mod & Yamaha WXAD-10
Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 1656
Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
Gramofon: Yamaha PX3
Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk

Re: Warsztat Martynki

#562

Post autor: Martynka »

Jeszcze jedno. Dla mnie w CD najważniejsze jest wyciągnięcie sceny z wokalem na pierwszym planie. Tantal to daje. Moje byłe Nakamichi od paru dni u nowego właściciela z forum właśnie to pokazuje najbardziej, nie skłamię jak powiem że wręcz zadziwia. Może odezwie się słuchacz ostaniej lampizacji i powie jak to jest z wokalem i sceną właśnie. Moim zdaniem bez tantala nie było by takiego efektu. Co ciekawe na dwóch najważniejszych bitach na każdej stronie (MSB) Arcam Alpha miał już fabrycznie tantale 470nF a resztę folię 220nF. Yamaha czyli Sony ma również większe tantale na po jednym na stronę MSB. To już tam robi różnicę.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 1656
Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
Gramofon: Yamaha PX3
Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk

Re: Warsztat Martynki

#563

Post autor: Martynka »

Jaculek pisze:
21 wrz 2021, 08:40
oversamplingu
Nie tylko. AA5+ oraz Yamaha działają fabrycznie w OS i mają tantale.

Edit :

Raczej chodzi o częstotliwości które są odfiltrowane. Zwiększenie pojemności przesuwa to jeszcze niżej czyli dostajesz więcej dlatego masz wrażenie powietrza, sceny i 3D. Może tantal jeszcze lepiej to robi. Ściągasz koc z TDA1541.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
Awatar użytkownika
kukiz 30
Posty: 1925
Rejestracja: 18 wrz 2016, 16:05
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Warsztat Martynki

#564

Post autor: kukiz 30 »

Wywołany do tablicy :mrgreen: powiem tyle. Granie na innym poziomie jeśli chodzi o fabryczne Tda 1541.Marcina po lampizacji pokazał tak szeroką scenę, muzyka się otworzyła, otacza cię wkoło,wokale, detal, czuć powietrza w nagraniach to dopiero analogowe granie.Na pierwszą płytę do oceny Chris Rea The Roud to Hell wystarczyło raptem całe intro wysłuchać i powiem tak, jeszcze nigdy nie czułem żeby deszcz tak padał. Z każdą przesłuchaną płytą a było ich trochę :D (siedziałem do 2 w nocy) nie mogłem się oderwać żeby przestać. Jedyny minus to że nie jest mój :D. Teraz wiem jaka przepaść dzieli fabryczny od tego co Marcin stworzył :clap:
Załączniki
IMG_20210921_094804_copy_1856x1389.jpg
Mission Cyrus One, Luxman L405,Sony PS-X6,DAC by Martynka, Infinity RS-4000.
Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 1656
Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
Gramofon: Yamaha PX3
Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk

Re: Warsztat Martynki

#565

Post autor: Martynka »

kukiz 30 pisze:
21 wrz 2021, 10:12
powiem tyle
No właśnie, scena. Kolejna sprawa, po lampie dynamika jest od najniższego poziomu głośności a przy większym poziomie nic nie traci z jakości. A to potwierdziłeś sam. Ot, cała lampa właśnie. No i całkiem koc znika z TDA1541, dodam, że to koc o którym nie wiedziałeś dopóki nie usłyszałeś modyfikacji. Chyba mówię dobrze ??

A pod koniec tygodnia będę miał już po lampizacji Filipka CD820. Coś jak Twój :D . Dam Ci znać jakie tu będą efekty a będzie też dodatkowo po reclocku i na 6N2P. Powinien być ogień.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
Awatar użytkownika
Jaculek
Posty: 1893
Rejestracja: 27 cze 2012, 08:57
Gramofon: Dual 704, 721
Lokalizacja: Świętochłowice

Re: Warsztat Martynki

#566

Post autor: Jaculek »

Martynka pisze:
21 wrz 2021, 10:22
po reclocku
Wymieniasz kwarc czy coś jeszcze?
Analogowo Dual 704 & 721 + Shure V15III & Shure M75 & Dual M20E & Ortofon MC-20/Denon AU-320 >PreamP Dyskretniok MM DIY> DH-101>DH-220>Monitor Audio BX5/Beyerdynamic DT 880
Cyfrowo Arcam FMJ CD17 - DIY Mod & Yamaha WXAD-10
Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 1656
Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05
Gramofon: Yamaha PX3
Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk

Re: Warsztat Martynki

#567

Post autor: Martynka »

Jaculek pisze:
21 wrz 2021, 10:38
czy coś jeszcze
Właśnie coś jeszcze. Kwarc zostawiam, no chyba, że ktoś sobie życzy. Wstawiam zamiast SAA7220 , CXD1088 czy SAA7030 układ NOS, który dodatkowo przepuszcza sygnał. Do TDA dochodzi wtedy poprawiony przebieg:
s-l500.jpg
Przy pewnym poziomie modyfikacji ma to bardzo duży wpływ na jakość dźwięku.

Z zegarów natomiast polecam wyrób Konrada:
https://muzgaudio.com/produkt/niskoszum ... owy-audio/

Jego zasilacze wrzucam do lamp i mam jego regulatory u siebie. Miałem też zamiast opów jego dyskretne układy zanim przeszedłem na lampę.
Ostatnio zmieniony 21 gru 2021, 20:26 przez Martynka, łącznie zmieniany 1 raz.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
Awatar użytkownika
Jaculek
Posty: 1893
Rejestracja: 27 cze 2012, 08:57
Gramofon: Dual 704, 721
Lokalizacja: Świętochłowice

Re: Warsztat Martynki

#568

Post autor: Jaculek »

Martynka pisze:
21 wrz 2021, 10:55
Wstawiam zamiast SAA7220 , CXD1088 czy SAA7030 układ NOS
Jaki układ wstawiasz? Bo te wymienione pełnią, z tego co rozumiem, dość ważną rolę i po prostu pominąć ich nie można.
Analogowo Dual 704 & 721 + Shure V15III & Shure M75 & Dual M20E & Ortofon MC-20/Denon AU-320 >PreamP Dyskretniok MM DIY> DH-101>DH-220>Monitor Audio BX5/Beyerdynamic DT 880
Cyfrowo Arcam FMJ CD17 - DIY Mod & Yamaha WXAD-10
Awatar użytkownika
kukiz 30
Posty: 1925
Rejestracja: 18 wrz 2016, 16:05
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Warsztat Martynki

#569

Post autor: kukiz 30 »

Martynka pisze:
21 wrz 2021, 10:22
kukiz 30 pisze:
21 wrz 2021, 10:12
powiem tyle
No właśnie, scena. Kolejna sprawa, po lampie dynamika jest od najniższego poziomu głośności a przy większym poziomie nic nie traci z jakości. A to potwierdziłeś sam. Ot, cała lampa właśnie. No i całkiem koc znika z TDA1541, dodam, że to koc o którym nie wiedziałeś dopóki nie usłyszałeś modyfikacji. Chyba mówię dobrze ??

A pod koniec tygodnia będę miał już po lampizacji Filipka CD820. Coś jak Twój :D . Dam Ci znać jakie tu będą efekty a będzie też dodatkowo po reclocku i na 6N2P. Powinien być ogień.
Prawisz dobrze Panie :D
PS. Swojego Filipka już chyba nie włączę :mrgreen:
Mission Cyrus One, Luxman L405,Sony PS-X6,DAC by Martynka, Infinity RS-4000.
Awatar użytkownika
Merrick
Posty: 2385
Rejestracja: 22 sie 2016, 22:02
Gramofon: Thorens TD-160 Super
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Re: Warsztat Martynki

#570

Post autor: Merrick »

:o Interesujące
Thorens TD-160 Super, SME Series III, OM 30 -> Staccato OS-> Dyskretniok -> Hafler DH-100, Hafler DH-220, Dynaudio Audience 40

https://www.discogs.com/user/Merrick-Pl/collection
ODPOWIEDZ