Warsztat Martynki

Klamoty domowej roboty
Awatar użytkownika
dot87
Posty: 1367
Rejestracja: 04 wrz 2017, 17:37
Gramofon: Akai AP D33/Technics
Lokalizacja: Warszawa

Re: Warsztat Martynki

Post autor: dot87 » 21 sie 2021, 09:37

Ja osobiście mam jeszcze nadzieję na choć krótkie porównanie Akai na lampie z modowanym TDA 1541 w kwestii brzmienia (choć oczywiście nie mam złudzeń ale porównanie i tak, przynajmniej dla mnie, będzie ciekawe)
Luxman L230/Rotel RA820Bx3/Nikko NR 700/Wega P120SH/Pickering V15/Stanton 680/Philips 400/Shure m75/Dual CD 1065/HK 27
Philips LFD 3428/Somic V2/JVC HA-RX 700/Beyerdynamic DT 770/990 Pro

Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 696
Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05

Re: Warsztat Martynki

Post autor: Martynka » 21 sie 2021, 10:19

dot87 pisze:
21 sie 2021, 06:00
zakres
Oprócz tego przelutowalem regulatory napięcia bo był pęknięty lut i przy kolejnym wstrząsie mógłby nie grać, sprawdziłem napięcia na wejściach układów TDA i SAA co zaowocowało wymianą paru rezystorów na których był nieprawidłowy spadek napięcia. Regulatory dostały też nową pastę bo trochę się grzały. Laser oczyszczony z kurzu na osobie soczewki oraz w środku na samej soczewce i takie tam...
kukiz 30 pisze:
21 sie 2021, 08:39
kiedykolwiek
Ostani tydzień między 2:30 a 5:30. PCM nie dawał zasnąć, oj zostałem przez niego drugim na świecie odbiorcą melisy zaraz po Stanach Zjednoczonych. :lol:
Cichy5000 pisze:
21 sie 2021, 09:27
Pewnie
Staram się nie bo pracę mam gdzieś w zasięgu 1200 km od domu w zależności gdzie mam wezwanie serwisowe i staram się nie spać jak prowadzę :roll:
Infinity RS2.5, Yamaha C4 preamp, 2 x końcówka Yamaha M4 w pionowym biampie, Musical Fidelity Digilog DAC (TDA1541 z lampowym stopniem analogowym), Yamaha CD-X3 (PCM54 w trakcie lampizacji) no i oczywiście gramofon

Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 696
Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05

Re: Warsztat Martynki

Post autor: Martynka » 21 sie 2021, 12:06

dot87 pisze:
21 sie 2021, 09:37
porównanie i tak, przynajmniej dla mnie, będzie ciekawe
Oczywiście coś skrobnę, osobiście pomęczył bym 472 jeszcze parę dni, Jestem już po odsłuchu i po zmianach czysto elektronicznych:
- pojawił się kontrolowany bas a nie kluchy
- góra i średnie w końcu grają a były bardzo schowane
- pojawiły się szczegóły i detale

Do zrobienia wciąż:
- zwykły NOS w tej konstrukcji nie działa, CDM2 nie widzi zegara i kręci się jak szalony, przy innej zmianie i podaniu zegara bezpośrednio ma problem z odczytem płyt, poszukam więc innego sposobu a warto bo
- podłączyłem układ reclocka z mojego MF i pojawiła się w końcu scena tylko muting nie do końca działa, nie ma trzasków ale słychać szukanie ścieżki przed startem za to dźwięk to dwa światy.
- poprawa wyjścia, w tej chwili wąskie gardło to wzmacniacze operacyjne MC34072 niestety nie mam w domu nic co chce w to miejsce zagrać a może i one zagrają ale w torze audio na wyjściu są jeszcze tranzystory i kondensatory do drugiej pary wyjść/wejść z obsługą zewnętrznego układu pilota. Mam tylko jedno w głowie Kilim.

Muszę się skonsultować z właścicielem na ile mogę sobie pozwolić :roll:

Z ciekawostek, podłączyłem to wyjście do mojego układu lampowego z TDA i wyszło z niego to co tygryski lubią najbardziej :D
Infinity RS2.5, Yamaha C4 preamp, 2 x końcówka Yamaha M4 w pionowym biampie, Musical Fidelity Digilog DAC (TDA1541 z lampowym stopniem analogowym), Yamaha CD-X3 (PCM54 w trakcie lampizacji) no i oczywiście gramofon

Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 696
Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05

Re: Warsztat Martynki

Post autor: Martynka » 21 sie 2021, 19:01

Bingo, zamiast jednego podwójnego opa dałem na adapterze zestaw OPA27 i NE5534. Jest w końcu scena :D
Infinity RS2.5, Yamaha C4 preamp, 2 x końcówka Yamaha M4 w pionowym biampie, Musical Fidelity Digilog DAC (TDA1541 z lampowym stopniem analogowym), Yamaha CD-X3 (PCM54 w trakcie lampizacji) no i oczywiście gramofon

Awatar użytkownika
amrowek
Posty: 5298
Rejestracja: 21 maja 2015, 09:04
Lokalizacja: mazowsze płd-zach 40 km od stolicy - Żyrardów

Re: Warsztat Martynki

Post autor: amrowek » 21 sie 2021, 22:21

hm NE5534 to je Texas, osobiście nie lubie go miałem go w klonie lehmanna po zabawie zostaly w nim muses , Jak dla mnie to on za bardzo napier..a po uszach taki konturowy .

W akaiu siedzą Panasy GOLD, nie za duzo złota?

A tak w ogóle to co Ty pierniczysz o tym Filipku,
Dawaj jak Akai z lampaki
Obecnie jest-Metz TX4693, Palladium NSP730 Metz 4635 Quinto 510, Universum 6000, HK DVD25mod AKAI CD37/1100 i AM2400/2450, Rotel RCD855.Dual CR1780/5960/5900,CV 5650, CD5070/5150, Luxman L410/L210, Saba Mi215, Scott A440 JVC ax555. czasu brak

Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 696
Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05

Re: Warsztat Martynki

Post autor: Martynka » 21 sie 2021, 22:59

amrowek pisze:
21 sie 2021, 22:21
hm NE5534 to je Texas, osobiście nie lubie
To naprawdę dobry op, nie mylić z 5532, wypróbowałem go razem z OP027 i naprawdę dobrze zabrzmiało. Lepiej niż AD797 i 604.
amrowek pisze:
21 sie 2021, 22:21
W akaiu siedzą Panasy GOLD, nie za duzo złota?
Teraz siedzą :) co do sztuki a złota nigdy za mało.
amrowek pisze:
21 sie 2021, 22:21
A tak w ogóle to co Ty pierniczysz o tym Filipku
Bo to dowód na to, że z CDka za 200 zł można w wieczór zrobić CDka za 1000 zł
amrowek pisze:
21 sie 2021, 22:21
Dawaj jak Akai z lampaki
Może jutro coś skrobnę, dziś przyszedł kolejny klocek układanki. Jako, że KSS210 w sprzedaży to już tylko chińczyk do środka pójdzie ori Sony KSS212

Obrazek

Jak widać projekt z górnej półki, zero półśrodków. Zaczęło się od projektu na ECC82, nie brzmiał tak dobrze i był przester przy odpowiednim poziomie wzmocnienia. Poszły więc ECC81. Zaczęło grać ale... było wiele ale. Za radą mądrych głów najpierw sprawdziłem brzmienie czystego PCM, prosto z niego z wyjść prądowych na RCA i do pre. Znikło całe zło któe dają opy, trzeba tylko poprawić układ lamp, żeby to wzmocnić. Zmiana punktu pracy, zmiana wzmocnienia i prądu zasilania dała w końcu piękny dźwięk ale... z dźwiękiem przyszedł brum. Grzałki siały jak chciały, przełączenie grzałek na szeregowo i symetryzacja zasilania w końcu rozwiązała problem z przydźwiękiem i układ gotowy do montażu jak tylko wymienię laser.

Jak wymienię i się osłucham to powiem. Zdradzić mogę tylko, że scena mnie rozwaliła całkowicie, reszta później.
Infinity RS2.5, Yamaha C4 preamp, 2 x końcówka Yamaha M4 w pionowym biampie, Musical Fidelity Digilog DAC (TDA1541 z lampowym stopniem analogowym), Yamaha CD-X3 (PCM54 w trakcie lampizacji) no i oczywiście gramofon

Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 696
Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05

Re: Warsztat Martynki

Post autor: Martynka » 22 sie 2021, 02:52

NOS w Filipku zrobiony. Można iść spać :)
Infinity RS2.5, Yamaha C4 preamp, 2 x końcówka Yamaha M4 w pionowym biampie, Musical Fidelity Digilog DAC (TDA1541 z lampowym stopniem analogowym), Yamaha CD-X3 (PCM54 w trakcie lampizacji) no i oczywiście gramofon

Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 696
Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05

Re: Warsztat Martynki

Post autor: Martynka » 27 sie 2021, 23:26

Ja w sprawie CD. Chciałem tylko powiedzieć, iż stary Filipek z TDA1541 za 200 zł po małych modach (NOS, dołożone kondensatory sprzęgające wokół TDA1541 oraz zasilania, zmiana opów) brzmi cudownie. PCM69 może mu płyty ładować co najwyżej :lol:

Co do Akai, wciąż nie jestem zadowolony z dźwięku, jest scena ale nie słyszę fajerwerków a moje lewe przedramię nie ma gęsiej skórki, sięgnąłem właśnie po 6N2P i mam nadzieję, że one zdziałają cuda. Bo jak nie 6N2P to co.

Przed poważniejszą robotą a będzie grubo w międzyczasie zabrałem się za mój najnowszy nabytek, Nakamichi CDP-2E bo miał problem z czytaniem płyt, poszedł nowy laser KSS152. Cudo prawie już niedostępne, nowy Sony kosztuje teraz około 1200 zł. Ja kupiłem 6 lat temu do CD w Audi ale nie chciało mi się Audi rozkręcać. Auto zmieniło właściciela a KSS został aż przyszła jego kolej :dance:

Obrazek

to rozwiązało problem i w końcu można słuchać i się delektować a jest czym. Takiego dźwięku w fabrycznym sprzęcie nie słyszałem. Poziom modowanego Arcama a tu dopiero można działać. I ta jakość wykonania i użytych elementów :

Obrazek

oczywiście nie był bym sobą gdybym nie dodał czegoś od siebie :D

Obrazek

Do niego na pewno wpadną 6N2P ale to później.


Co do wymiany lasera ważna sprawa gdy ktoś tego jeszcze nie robił. Sony KSS jest wrażliwe na przepięcia przy rozłączaniu i nowy zawsze przychodzi z zalutowaną zworką ( prawy górny róg ):

Obrazek

po podłączeniu taśm należy ją rozlutować. Oczywiście to samo w odwrotnej kolejności robimy przy demontażu. Najpierw lutujemy zworę a potem dopiero odłączamy taśmy.

Tutaj cały KSS210A/212A z Akai:

Obrazek

Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 696
Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05

Re: Warsztat Martynki

Post autor: Martynka » 11 wrz 2021, 20:18

Trochę zarobiony byłem ostatnio ale w końcu mogę zabrać się za wzmacniacze które czekają na recap, przegląd i regulację.

Od przynajmniej dwóch miesięcy czekał na Beomaster 5000. Mam sentyment do BeO a to był pierwszy wzmacniacz który dał mi granie na trochę wyższym poziomie ( nie tylko głośności ).

Wzmacniacz przyszedł do mnie w stanie niewiadomym. Po podłączeniu do Infinity po chwili się przegrzewał i zabezpieczenia uniemożliwiały odsłuch. Po otworzeniu i pomiarach zdecydowałem się na kompletną wymianę kondensatorów.

Obrazek

W zasilanie poszły Nichicony Gold Tune

Obrazek

a na PCB trafiły Fine Gold, Muse i Elna Silmic II

Obrazek

Wymieniłem też całość pasty termicznej na końcówkach ze względu na problemy z temperaturą

Obrazek

Problemem też okazał się przekaźnik MUTE, który potrafił sam z siebie rozłączać wyjścia.

Obrazek

Jak widać, był bardzo zanieczyszczony i zaśniedziały. Wylutowanie, kąpiel i czyszczenie przywróciło go całkowicie do życia.

Całość po złożeniu i regulacji zaskoczyła mnie siłą, to tylko 2 x 55W ale prowadziło bez problemu za równo wstęgi jak i Watkins'y. Grało pół dnia bez wyłączenia i to trzepiąc basem i górą bez przesteru.

Obrazek

Oczywiście to nie ta scena i nie ta szczegółowość jaką mam z moim zestawem ale myślę, że na łatwiejszych kolumnach będzie po prostu pięknie.
Infinity RS2.5, Yamaha C4 preamp, 2 x końcówka Yamaha M4 w pionowym biampie, Musical Fidelity Digilog DAC (TDA1541 z lampowym stopniem analogowym), Yamaha CD-X3 (PCM54 w trakcie lampizacji) no i oczywiście gramofon

Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 696
Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05

Re: Warsztat Martynki

Post autor: Martynka » 11 wrz 2021, 21:21

A w między czasie, w ramach relaksu zrobiłem TDA1540 w Philips CD350.

Obrazek

Zaskoczenie tak bardzo pozytywne, że do teraz zbieram szczękę z podłogi, scena piękna, instrumenty całkiem oderwane od głośników. Jedyna wada to fakt, że tego co przed chwilą nie można powiedzieć o wokalach. Dość płaskie i wycofane. Straciłem też troszkę szczegółów i niuansów i na tym, żeby je odzyskać chciałem się skupić.

Ładna, dobrze wykonane PCB ( na zdjęciu już bez SAA7030, już z mostkami do NOS i z podstawkami pod opa ) z dobrym zasilaniem.

Obrazek

Obrazek

Z modyfikacji do tej pory wykonałem odsprzęganie zasilania TDA1540 i wzmacniaczy operacyjnych, Wymieniłem też w zasilaniu 6800 na 10000uF, dodatkowe odsprzęganie najważniejszych bitów. Oczywiście doszedł tryb NOS co ciekawe w tym przetworniku oznacza to przejście na tryb 14bit. To pierwszy DAC Philipsa, powstał zanim ustalono standard na 16 bit, który tutaj uzyskiwano przez nadpróbkowanie. Wstawiłem też podstawki pod tryb NOS aby można było równie łatwo dołożyć w przyszłości układ reclock'a oraz podstawki pod opa bo właściciel zostaje na analogu "cyfrowym".

Obrazek

Pierwsze uruchomienie i ciary przeszły całe ciało, jeszcze więcej powietrza w całości a dodatkowo wokal się pojawił tam gdzie trzeba i znów słychać te smaczki... zdecydowałem, że kupię sobie taki sam i będzie lampa, wtedy scena i wokal będą wręcz niemożliwie niesamowite.

Teraz przyszedł czas na małą korektę czyli dobór odpowiednich wzmacniaczy operacyjnych

Obrazek

Ja zdecydowałem się znów na combo z dwóch pojedynczych, Wybór padł na OP27G + AD797ANZ na wyjściu.

Obrazek

Z modowanych na opa CD tylko AA 5+ brzmiał lepiej, miał w wokalach to co do tej pory dała mi tylko lampa, fajnie było by to usłyszeć też z 1540. Muszę tego spróbować na moim własnym przyszłym TDA1540 :D

Zostaje jeszcze tylko wymiana kondensatorów, już zamówione OSCON, SILMIC II i FINE GOLD i zmiana wyjść RCA na jakieś lepsze niż fabrycznie.
Infinity RS2.5, Yamaha C4 preamp, 2 x końcówka Yamaha M4 w pionowym biampie, Musical Fidelity Digilog DAC (TDA1541 z lampowym stopniem analogowym), Yamaha CD-X3 (PCM54 w trakcie lampizacji) no i oczywiście gramofon

Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 696
Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05

Re: Warsztat Martynki

Post autor: Martynka » 14 wrz 2021, 02:13

Pamiętacie Akai... ja niestety też. Porażka moja, co bym robił i tak nie brzmiało, wiele nauki przede mną. Właściciel jednak zdecydował się na zakup TDA1541 a ja korzystając z dzisiejszego wieczoru zlampizowałem go.

Obrazek

Wieczór się trochę przeciągnął ale kolejny Philips ( CD582 tym razem ) wzniósł się wysoko. Jutro wieczorem napisze coś więcej bo trochę późno na szczegółowe odsłuchy a poza tym za 4 godziny muszę być w pracy :D Na razie jest dynamika przy niskim poziomie głośności i jest mój ulubiony wokal umieszczony centralnie na wysokości głowy...jest i powietrze, dużo powietrza.

Dobranoc.

Awatar użytkownika
Jaculek
Posty: 928
Rejestracja: 27 cze 2012, 08:57
Gramofon: Dual 704, 721
Lokalizacja: Świętochłowice

Re: Warsztat Martynki

Post autor: Jaculek » 14 wrz 2021, 04:13

Dzień dobry :D
:clap: :clap: :clap:
Analogowo Dual 704 & 721 + Shure V15III & Shure M75 & Dual M20E & Ortofon MC-20>PreamP MM-MC DIY> Arcam FMJ A18 > Monitor Audio BX5/Beyerdynamic DT 880
Cyfrowo Arcam FMJ CD17 & Yamaha WXAD-10 reszta jw.

Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 696
Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05

Re: Warsztat Martynki

Post autor: Martynka » 14 wrz 2021, 06:40

Milej pracy raczej, ja już pod Wrocławiem :D korciło okolo 5 żeby posłuchać dokładniej ale szanowna małżonka wypersfadowala mi to po pierwszej nutce :lol:
Infinity RS2.5, Yamaha C4 preamp, 2 x końcówka Yamaha M4 w pionowym biampie, Musical Fidelity Digilog DAC (TDA1541 z lampowym stopniem analogowym), Yamaha CD-X3 (PCM54 w trakcie lampizacji) no i oczywiście gramofon

Awatar użytkownika
dot87
Posty: 1367
Rejestracja: 04 wrz 2017, 17:37
Gramofon: Akai AP D33/Technics
Lokalizacja: Warszawa

Re: Warsztat Martynki

Post autor: dot87 » 14 wrz 2021, 08:58

Szanowne Małżonki mają to do siebie :p trzeba bedzie poczekać do fajrantu z odsluchami
Luxman L230/Rotel RA820Bx3/Nikko NR 700/Wega P120SH/Pickering V15/Stanton 680/Philips 400/Shure m75/Dual CD 1065/HK 27
Philips LFD 3428/Somic V2/JVC HA-RX 700/Beyerdynamic DT 770/990 Pro

Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 696
Rejestracja: 26 sty 2019, 01:05

Re: Warsztat Martynki

Post autor: Martynka » 14 wrz 2021, 21:53

W końcu miałem możliwość posłuchać,



tutaj po powrocie do domu, jeszcze w butach, pierwsze to wrzuciłem płytę :D

Jest moc, powietrze, scena, szczegóły a to od pierwszego strzału. Zmienię jeszcze anodowe i punk pracy, zobaczę efekty. A jutro recap kompletny do całości.
Infinity RS2.5, Yamaha C4 preamp, 2 x końcówka Yamaha M4 w pionowym biampie, Musical Fidelity Digilog DAC (TDA1541 z lampowym stopniem analogowym), Yamaha CD-X3 (PCM54 w trakcie lampizacji) no i oczywiście gramofon