Dual 1236- Ramię kiepsko trafia w płytę

Dyskusje techniczne dotyczące gramofonów marki Dual
ODPOWIEDZ
jaszczurus
Posty: 5
Rejestracja: 01 lut 2016, 20:32

Dual 1236- Ramię kiepsko trafia w płytę

#1

Post autor: jaszczurus »

Jeśli temat odnośnie tego modelu już był to wybaczcie, ale nie znalazłem.
Jak w temacie, mam problem z ramieniem gramofonu.
Zacznę od tego, że naprawiłem (ufffff) Steuerpimpel.
Ramię bez problemu zaczęło ustawiać się nad płytą, ale w momencie opadania osiąga jakby moment bezwładności i lekko cofa się, przez co nie trafia w rozbiegówkę lecz w talerz (problem występuje przy singlach).
Wydawało mi się, że powinno opadać góra-dół, a ono tak trochę zjeżdża na bok.
Nie mam pojęcia, co należy wyregulować, nie znam się zupełnie na elektronice i mechanice, a naprawa Steuerpimpela jest wyłącznie dziełem przypadku i tego forum :D
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Posty: 41666
Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Dual 1236- Ramię kiepsko trafia w płytę

#2

Post autor: Wojtek »

jaszczurus pisze:osiąga jakby moment bezwładności i lekko cofa się
Jesteś pewien że gramofon trzyma poziom?

Co z ustawieniem ramienia? Wyważone dobrze?
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
jaszczurus
Posty: 5
Rejestracja: 01 lut 2016, 20:32

Dual 1236- Ramię kiepsko trafia w płytę

#3

Post autor: jaszczurus »

Szczerze mówiąc nie wiem. Wyważałem je najpierw balansując, a potem przestawiając nacisk igły i ustawiając antyskating (Nasze rodzime produkcje sprawiają mi mniejszy problem). Powinno być dobrze. Co do poziomowania to tu mnie masz! Nie użyłem poziomicy. :oops:
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Posty: 41666
Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Dual 1236- Ramię kiepsko trafia w płytę

#4

Post autor: Wojtek »