Dual 1226 ze wzmacniaczem HS151 co to za sprzęt?

Dyskusje techniczne dotyczące gramofonów marki Dual
ODPOWIEDZ
ranagar
Posty: 8
Rejestracja: 03 sty 2011, 14:10

Dual 1226 ze wzmacniaczem HS151 co to za sprzęt?

#1

Post autor: ranagar »

Witam,
Niedawno wpadł mi w ręce gramofon niemeckiej firmy Dual 1226 z wbudowanym wzmacniaczem HS151. Jestem zupełnym laikiem więc proszę o odpowiedzi czy to w miarę porządny sprzęt czy raczej niekoniecznie. Sprzęt był dobrze traktowany i wszystko w nim działa jak należy. Ma też oryginalną wkładkę (cokolwiek to znaczy). Co powinienem zrobić żeby sprawdzić czy to wszystko nadaje się do użytkowania? Mam głośniki tylko do kompa, podłączane na "jacka". Czy da radę to połączyć bezpośrednio do tego urządzenia np. do wejścia do słuchawek czy będę potrzebował jeszcze dodatkowego sprzętu/przejściówek?
Taki jak ten:
http://allegro.pl/legendarny-dual-hs151 ... 66703.html
Z góry dzięki za wszelką pomoc.
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Posty: 41648
Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Dual 1226 ze wzmacniaczem HS151 co to za sprzęt?

#2

Post autor: Wojtek »

Bardzo eleganckie combo wzmacniacza z zmieniarką płytową :) Sprzęt jest całkiem porządny, bez obaw. Co prawda kombinacja oddzielnego wzmacniacza z podobnym jakościowo gramofonem prawdopodobnie zabrzmiałaby ciut lepiej, ale za cenę jaką dałeś za to urządzenie to raczej czegoś lepszego byś nie znalazł :)

Jako ciekawostkę mogę jeszcze dodać, że samo urządzenie jest przystosowane do obsługi płyt kwadrofonicznych (mająć odpowiednią wkładkę i igłę), no ale to tak tylko na marginesie ;)

Nietypowo rozwiązana jest też funkcja podbijania tonów niskich i średnich (tzw. loudness), którą aktywuje się poprzez dociśnięcie do obudowy pokrętła głośności. By wyłączyć ów podbijanie tonów wystarczy lekko pociągnąć za pokrętło, co też ilustruje rysunek przy pokrętle na panelu czołowym.
ranagar pisze:Ma też oryginalną wkładkę (cokolwiek to znaczy).