Dual HS-142 - problem

Dyskusje techniczne dotyczące gramofonów marki Dual
ODPOWIEDZ
emde
Posty: 10
Rejestracja: 31 mar 2013, 21:08

Dual HS-142 - problem

#1

Post autor: emde »

Zbieram płyty od dawna, ale w kwestiach sprzętowych jestem zupełnym laikiem. Ostatnio sprawiłem sobie Duala HS-142 (1239) z wkładką Shure M95 - bez kolumn, dlatego tymczasowo podpiąłem głośniki z Artura produkcji Unitry.

Problem polega na tym, że jeden z kanałów gra znacznie ciszej niż drugi. Kiedy jednak przełączę tryb odtwarzania ze stereo na mono, oba głośniki grają równie głośno (szkoda tylko, że w mono). Miałem nadzieję, że może coś nie tak jest z głośnikami, jednak po podłączeniu słuchawek przez wejście słuchawkowe problem powtarza się - prawy kanał gra ciszej niż lewy.
Jak myślicie, da się jakoś naprawić taką usterkę? Poza tym chciałbym wiedzieć, jakie niedrogie kolumny "z epoki" polecacie do tego sprzętu? I ogólnie, co sądzicie o zakupionym przeze mnie modelu?

Z góry dzięki za odpowiedzi.
Awatar użytkownika
Winters
Posty: 2801
Rejestracja: 10 kwie 2011, 11:29
Lokalizacja: prawie Łódź

Dual HS-142 - problem

#2

Post autor: Winters »

Po pierwsze - czy ramię jest dobrze ustawione (szczególnie anty skating)?
Jeżeli tak, to bierzesz do ręki śrubokręt, kupujesz w elektronicznym Kontakt PR i czyścisz potencjometry, przełączniki natomiast izopropanolem.

Co to znaczy "niedrogie"?
DIOMEDES KATO
Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 866
Rejestracja: 10 sie 2011, 16:44
Gramofon: SL-1410mk2
Lokalizacja: Lüben in Niederschlesien

Dual HS-142 - problem

#3

Post autor: Tyrystor »

Łohoho, rzadkość - nie wiem, czy poza tym modelem jeszcze jakieś duale miały ramię typu S.

BTW. Miło zobaczyć, że ktoś nowy przychodzi na forum i nie pisze o wierzach i pożądnym spszęcie, objawiając przy tym wstręt do interpunkcji. :) Moje uznanie ;)
Zestaw L1: Technics SL-1410mk2 + Shure M95HE + Denon PMA-777 + Telefunken TLX
Zestaw L2: Aiwa AD-F810 + Nakamichi OMS-2E + JVC AX-555 + Canton GLE40
Awatar użytkownika