Dual CS2225Q głośna praca napędu

Dyskusje techniczne dotyczące gramofonów marki Dual
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
GrzesiekDual
Posty: 17
Rejestracja: 27 sty 2013, 21:14

Dual CS2225Q głośna praca napędu

#1

Post autor: GrzesiekDual »

Podczas ruchu talerza dobiegają spod niego słabo słyszalne rytmiczne "pyknięcia, chrupnięcia" (nie wiem dokładnie jak określić ten dźwięk), a powinna być idealna cisza. Niestety odgłosy te - choć ciche - przenoszą się na igłę i są słyszalne w głośnikach podczas cichszych partii utworów lub przerw pomiędzy nimi. Co ciekawe słychać je tylko podczas pracy silnika - po wyłączeniu silnika jest cicho, pomimo że talerz się jeszcze obraca. Tak samo jak poruszam talerz ręcznie - również jest cicho. Oczywiście talerz o nic nie ociera i obraca się bez przeszkód. Na pewno nie jest to związane z automatyką - jest słyszalne cały czas - nie tylko podczas ustawiania czy powrotu ramienia. To jest napęd DD więc nie mam zielonego pojęcia co z tym fantem zrobić. Ktoś pomoże? :(
Gramofon Dual CS2225Q, Ampli Yamaha RX-V771, kolumny Magnat Quantum 657
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Posty: 41648
Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Dual CS2225Q głośna praca napędu

#2

Post autor: Wojtek »

Silnik do przesmarowania?

Czy silnik bez talerza na osi też "chrupie"?

Niestety, nie dla żartu jest to jeden z tych tańszych i mniej polecanych Duali.
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
krzycho51
Posty: 29
Rejestracja: 24 sty 2013, 16:27
Gramofon: Dual CS 2225Q
Lokalizacja: Poznań

Re: Dual CS2225Q głośna praca napędu

#3

Post autor: krzycho51 »

Hej,
Zacznij od ustawienia ramienia - waga i antyskating. Jak nie wiesz jak to daj znać - pomogę.
Jeśli to nie pomoże to trzeba zdjąć talerz, wykręcić parę śrubek,wypiąć dwie taśmy, odlutować przewody sygnałowe, wyjąć mechanizm i sprawdzić tzw. steurpimple - czy są na miejscu. Jak potrząsasz gramofonem to nic nie lata w środku?
Gramofon sam w sobie jest O.K. Jeśli wszystko jest w porządku to nie musisz przejmować się ustawianiem obrotów, stroboskopów i.t.d. Literka Q w oznaczeniu oznacza, że silnik jest sterowany kwarcowo przez mikroprocesor. Jest o 2 dekady bardziej zaawansowany technologicznie niż polskie odpowiedniki z tamtych czasów.
Pozdrawiam K.
First they ignore you. Then they laugh at you. Then they fight you. Then you win.
/M. Ghandi
ODPOWIEDZ