Dual 1002f lub podoby - kupię gumowane stopki do mocowania silnika

ODPOWIEDZ
Kris01
Posty: 14
Rejestracja: 11 wrz 2022, 14:34

Dual 1002f lub podoby - kupię gumowane stopki do mocowania silnika

#1

Post autor: Kris01 »

W moim Dual 1002f jedna ze stopek gumowych (z zatopioną nakrętką) jest pęknięta. Dwie inne są wykręcone i napuchnięte. Widoczna na zdjęciach nakrętka jest dodatkowa.
Kupię komplet takich stopek lub podobnych, które nadają się do tego modelu. Poniżej zdjęcie.
silnik-stopka1.jpg
silnik-stopka2.jpg
Awatar użytkownika
mrcnoos
Posty: 3758
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:40
Gramofon: Składak
Lokalizacja: pomorskie

Re: Dual 1002f lub podoby - kupię gumowane stopki do mocowania silnika

#2

Post autor: mrcnoos »

Nie wiem jakie masz dokładne wymiary tych stopek, wpisz w Google "wibroizolator" i zobaczysz co jest do kupienia.
Kris01
Posty: 14
Rejestracja: 11 wrz 2022, 14:34

Re: Dual 1002f lub podoby - kupię gumowane stopki do mocowania silnika

#3

Post autor: Kris01 »

WOW ! Wielkie dzieki za tą nazwę ! Nigdy nie zgadłbym że to "wibroizolator".
A po angielsku wiesz może jak ten element jest nazywany "w branży" ? :D

EDIT:
WIdze, ze sa dostepne typu A (poduszka z wystajacymi srubami) lub tez C (jak w moim przypadku) z obu stron wtopiona nakretka.

U mnie wyglada to tak - wysokosc (tej najlepszej jakosci ktora mi zostala) to 14mm. Grubość ok. 8mm i średnica śrubki która wchodzi z obu stron to 4mm.
Kris01
Posty: 14
Rejestracja: 11 wrz 2022, 14:34

Re: Dual 1002f lub podoby - kupię gumowane stopki do mocowania silnika

#4

Post autor: Kris01 »

No i załatwione
wibroizolator-c-10x15-m4-poduszka-guma-amortyzator z portalu aukcyjnego kupiona

Szybka wysylka, więc dwa dni później już wymienione.
Swoją drogą nie miałem pojęcia, że wibroizolator (WIelkie dzięki raz jeszcze mrcnoos ) może być taki ważny.
Z drugiej strony fakt, że to ta stopka pod silnik (z 50 letnią już gumą) ma za zadanie nie tylko trzymać silnik w odpowiedniej pozycji, ale też 'reagować' w zależności od nacisku rolek uzmysłowiło mi, że to ważny element całego napędu. Także obrotów. Po wymianie silnik powędrował minimalnie wyżej, bo nowe wibroizolatory są teraz o identycznej wysokości - 15mm+dodatkowa nakrętka ok. 3mm. W efekcie wzrosły też minimalnie obroty (na odsłuch), bowiem rolka napędowa z ośki silnika ma większą powierzchnię docisku do rolek pośrednich obrotów.
Przy tej okazji jeszcze raz oczyściłem silnik (wrzeciono zanurzone na 10 minut w 95% spirytusie), potem usunięcie starego smaru i kilka kropel nowego o niskiej gęstości (miałem tylko ten do niszczarek). I wszystko póki co śmiga. :D
IMG_0891.JPG
IMG_0900.jpg
ODPOWIEDZ