ortofon 510 mkII

Tematy związane z zakupem wkładek i igieł
ODPOWIEDZ
dominik.adc
Posty: 14
Rejestracja: 15 lip 2016, 18:03

ortofon 510 mkII

#1

Post autor: dominik.adc »

Witam wszystkich,
jeśli chodzi o winyle i gramofony to jestem bardzo początkujący i nie mam o niczym pojęcia - proszę o wyrozumiałość.

dostałem w prezencie gramofon pro-ject 1.2 z wkładką ortofon 510 mkII
jak się okazało, z jakiegoś powodu bez igły. Może wypadła, a może się złamała,trudno stwiedzić, ale w sumie to nieistotne.
istotne jest natomiast to, że nie wiem co mam z tym zrobić. Mogę oczywiście:

1. kupić nową wkładkę - i tu pytanie do Was, jaką? jestem poczatkujący i nie chce wydawać jakiejś kolosalnej kasy na coś na co nie muszę. wiem że te wkładki nie są już produkowane, więc jaki byłby godny zamiennik?

2. wymienić samą igłę - i tu pytanie czy w tej wkładce jest to w ogóle możliwe? czy są igły które wpasowywane są fabrycznie i nie ma możliwości ich zastąpienia? a jeśli można ją wymienić to jakiej szukać? czy ma znaczenie producent?

ze względu na cenę wolałbym chyba tę drugą opcję.

jeśli ktoś mógłby mi pomóc to bardzo proszę i dziękuję.
Awatar użytkownika
KUTI
Posty: 883
Rejestracja: 12 mar 2015, 22:52
Lokalizacja: Essex

Re: ortofon 510 mkII

#2

Post autor: KUTI »

Cześć Dominik, możesz oczywiście kupić samą igłę do tej wkładki. Wszystko zależy ile chcesz na to przeznaczyć, masz do tej wkładki cztery możliwości: 510,520,530 no i 540.
Tu masz przykładowego linka: https://www.thakker.eu/en/needles/ortof ... us/a-5919/
Luxman PD-444, ANK / ASR Emitter I HD, KEF 107
Luxman PD-441/PD-121, Luxman M-03/C-03
ajk
Posty: 40
Rejestracja: 17 sie 2015, 18:50

Re: ortofon 510 mkII

#3

Post autor: ajk »

I co najmniej jeszcze cztery: VinylMaster White, Red, Blue i Silver.

Andrzej
Awatar użytkownika
KUTI
Posty: 883
Rejestracja: 12 mar 2015, 22:52
Lokalizacja: Essex

Re: ortofon 510 mkII

#4

Post autor: KUTI »

Też może być :)
Luxman PD-444, ANK / ASR Emitter I HD, KEF 107