Zakup nowej wkładki z igłą do Technics SL-Q3

Tematy związane z zakupem wkładek i igieł
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Frenzy
Posty: 249
Rejestracja: 08 gru 2012, 21:33

Zakup nowej wkładki z igłą do Technics SL-Q3

#1

Post autor: Frenzy »

Witam. Proszę o pomoc w zidentyfikowaniu wkładki i igły widocznych na załączonych zdjęciach. Pochodzą z mojego Technicsa SL-Q3. Wydaje mi się, że igła to chyba sferyk Audiotechnica AT-44, choć pewności nie mam. Co do wkładki, to jestem zupełnie zielony... obydwie siedziały w gramofonie od momentu zakupu i wówczas zapomniałem się o nie zapytać z braku należytej wiedzy :doh:

Noszę się z ich wymianą na porządną wkładkę z eliptykiem w rozsądnej cenie jak na początek unowocześnień i chodzi mi po głowie zakup wkładki z igłą Audiotechnica AT-95. Czy to dobry wybór dla tego gramofonu ? Proszę o pomoc i oczywiście sugestie.

Dodam, że słucham głównie rocka i metalu - jeśli ta informacja ma jakieś znaczenie w doborze nowej igły z wkładką w tym przedziale cenowym/jakościowym.
Wkladka_1.JPG
Wkladka_5.JPG
Wkladka_6.JPG
Ostatnio zmieniony 09 gru 2012, 16:02 przez Frenzy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Winters
Posty: 2801
Rejestracja: 10 kwie 2011, 11:29
Lokalizacja: prawie Łódź

Pomocy! Identyfikacja wkładki z igłą

#2

Post autor: Winters »

To jest AT-70 lub 71.

AT-95E to nie jest dużo lepszy przetwornik.
DIOMEDES KATO
Awatar użytkownika
Frenzy
Posty: 249
Rejestracja: 08 gru 2012, 21:33

Re: Pomocy! Identyfikacja wkładki z igłą

#3

Post autor: Frenzy »

Jeśli w takim razie nie AT-95E, to co kolega by polecił na pierwszą wymianę na lepsze ?

Czy standardem jest zawsze to, że sferyki mają obudowę koloru żółtego, a eliptyki zielone ?
Awatar użytkownika
Winters
Posty: 2801
Rejestracja: 10 kwie 2011, 11:29
Lokalizacja: prawie Łódź

Pomocy! Identyfikacja wkładki z igłą

#4

Post autor: Winters »

ad. 1 - Zależy jaki masz budżet.
ad. 2 - Nie.
DIOMEDES KATO
Awatar użytkownika
Frenzy
Posty: 249
Rejestracja: 08 gru 2012, 21:33