Saba PSP 350 z AT13EaX jakie możliwości wymiany?

Tematy związane z zakupem wkładek i igieł
ODPOWIEDZ
Bydluck
Posty: 35
Rejestracja: 10 gru 2020, 21:14

Saba PSP 350 z AT13EaX jakie możliwości wymiany?

#1

Post autor: Bydluck »

Witam,
dzięki Waszym radom stałem się szczęśliwym posiadaczem mojego pierwszego gramofonu - Saba PSP 350 z wkładką AT13EaX. Jako że jestem bardzo początkujący w tym temacie, to praktycznie nie mam wiedzy o typach ramienia, mocowaniach itd., więc tutaj pytanie do Was - jakie mam możliwości jeśli chodzi o wymianę wkładki? Niekoniecznie na już, ale chciałbym wiedzieć za czym się rozglądać, na co zwrócić uwagę. Naczytałem się sporo dobrego o Ortofon 2M Blue, no i podobno dobrze pasuje do rocka, no i miałbym możliwość zakupu używanej za ok. 400 zł. Tyle że w sumie to nie wiem czy mam możliwość takiej zamiany, a jeśli tak, to czy wystarczy mi sama wkładka czy może musiałbym wymienić też headshell? Ale ten Ortofon to tylko przykład, chętnie nie żebym się na niego nastawiał. Będę wdzięczny jeśli mi napiszecie jakie są moje najlepsze opcje - wymiana wkładki, czy może nie warto i lepiej kupić do tego jakąś fajną igłę?
Awatar użytkownika
bms01pl
Posty: 3268
Rejestracja: 20 mar 2017, 10:44
Gramofon: SONY PS-X60
Lokalizacja: Warszawa

Re: Saba PSP 350 z AT13EaX jakie możliwości wymiany?

#2

Post autor: bms01pl »

masz dobrą wkładkę jak na początek - uzbrój ją w porządną igłę, osłuchaj się, jak będziesz miał pierwsze wrażenia (np. za zimna, przerysowuje górę etc.) i określisz, czego szukasz, to będzie łatwiej doradzić. ja aktualnie słucham na takim gramofonie z taką wkładką i shibatą od pana Hiszpana podwieszonymi na ori heaadshell'u SABA. ale wieszałem na tym ramieniu i Nagaokę MP-110H, i sony XL-25 z ciężkim headshell'em SH-165 - wybór jest spory. ale najpierw sprawdź to, co napisałem na początku, nie ma moim zdaniem pchać niepotrzebnie kasy skoro jeszcze nie wiesz, co masz dziś...