Widzę właśnie. THD Saby to 0,3% ... ło matko, to jest tak fabrycznie czy się popsuło ?? Yamaha THD na poziomie 0.005%, to już słyszalna różnica na gołe ucho. Zaletą Saby jest to, że wszystko zabrzmi tam dobrze(czy tak samo żle) bo zniekształcenia na wejściu nie mają tam znaczenia. Podam przykład, różnica w stopniach wyjściowych mojego DAC'a pomiędzy MuFollowerem a SRPP jest przede wszystkim w THD na wyjściu, to dlatego MuFollower przy THD 0,013 % brzmi jak tranzystor a SRPP z 0,17 % brzmi jak lampa, dla Saby to nie zrobi różnicy, wszytsko będzie brzmiało jeszcze "gorzej" biorąc pod uwagę zniekształcenia
Dumping Factor Saby to 30 u Yamahy 50, słabo tam kontrolę nad głośnikami widzę. Trochę więcej wymagań i wpadnie w taki przester, że cewkę spali. Patrzysz na przenoszoną częstotliwość ?? Po co Ci 8Hz czy 100Hz skoro ich nie usłyszysz ani nie przeniesiesz na głośnik przy słyszalnych 20-20000
Nie mówię, że to słaby wzmacniacz ale ja bym dla siebie nigdy nie wybrał.
Martin Logan CLS, Krell KST100 (modowany), Restek Vector + Dirigent, DAC TDA1541 na 6N9S / MuFollower ECC81 , Yamaha CDX920 (na 6N2P/6N16B)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
@martynka
a może tak kiedy porównać jeden tor i tylko wpiąć wypiąć wzmaka?
Obecnie jest-Metz TX4693, Palladium NSP730 Metz 4635 Quinto 510, Universum 6000, HK DVD25mod ,AVM A2, AKAI CD37/1100 , Rotel RCD855.Dual CR1780/5960,CV 5650/5670, CD5070/5150, Luxman L210, Saba Mi215, Scott A440/A460 JVC ax555. czasu brak
Chodzi Ci o brzmienie ?? Czyli mieć to samo i tylko wzmacniacz zamienić ?? Często to robię bo wiele klocków do mnie przychodzi. A te parametry które wymieniłem bronią się same. Inaczej. Jeżeli Twoje głośniki nie wyłapią niuansów, różnic, nie są analityczne w każdym zakresie, nie docenisz Yamahy. Jeżeli podłączysz Yamahę do głośików które są w stanie zagrać wszystko co poda im Yamaha... zobaczysz jak dużo przy Sabie tracisz. Ile przyjemności Ci ulatuje.
Saba może Ci się podobać bo brzmi miękko, zero ostrości która potrafi kąsać w Yamahach ale to ze względu na THD wyjściowe. DF natomiast odbija się również na dynamice, gdy wzmacniacz musi walczyć z głośnikiem.
To właśnie powód dla którego lubie ciężkie w prowadzniu głośniki, trochę różności przez mój dom przechodzi i powiem jedno. W każdym przypadku ciężkość prowadzenia głośnika wynikała z tego, że twórca nie patrzył jak źle będzie miał wzmacniacz tylko co z głośnika wyjdzie. O prąd niech się martwią inni inżynierowie. To amerykańska szkoła ale kto słyszał "duże" Infinity czy Martiny Logany wie o czym mowa. te głośniki nie lubią kompromisów w zasilaniu ale też bez kompromisów przekazua to co im wzmacniacz poda. Ja wybrał bym Yamahy właśnie z tego powodu, że potrafia sobie poradzić i z bardziej wymagającymi głośnikami a przy okazji te głośniki przekazują dużo więcej niż przekazała by Saba. Bardzo dobre pre to dodatek którym na tym forum raczejnikt nie pogardzi.
Chcesz podmienić tylko wzmacniacz resztę toru zostawić ?? Gwarantuję Ci że pod każdym głośnikiem który mam w domu Saba wypadnie niestety gorzej, a mam i łatwe głośniki ale odtwarzające dzwięk na wysokim poziomie.
Dwa, zrób recap swoich głośników i zobaczysz ile przez Sabę dzwięku tracisz.
Martin Logan CLS, Krell KST100 (modowany), Restek Vector + Dirigent, DAC TDA1541 na 6N9S / MuFollower ECC81 , Yamaha CDX920 (na 6N2P/6N16B)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
THD Saby to 0,3% ... ło matko, to jest tak fabrycznie czy się popsuło ?? Yamaha THD na poziomie 0.005%
I co z tego, skoro wzmacniacze lampowe mają THD o wiele wyższe a niejednokrotnie dźwięk z nich się bardziej podoba. Ty dajesz przykład THD na źrodle, a nie na wyjściu wzmaka, a to całkiem nieadekwatne rzecz jest o wzmacniaczach. Druga sprawa parametry fabryczne a stan faktyczny...Martynka z całym szacunkiem Saba Mi 212 czy 215 to całkiem fajne piece, nie gorsze (w pewnych zestawieniach pewnie lepsze) niż rzeczona Y500. Zauważ że Yamahy mają najniższe THD spośród wzmacniaczy popularnych produkowanych na początku lat 80-tych. To dlaczego te modele nie zdominowały całkowicie rynku?
THD o wiele wyższe a niejednokrotnie dźwięk z nich się bardziej podoba
Odsyłam do zagadnienia harmonicznych w układach lampowych i THD tranzystora. Ja też wolę dźwięk mojego analogu na prostym SRPP niż Mufollowera który mimo braku zniekształceń brzmi dużo mniej analogowo.
Ale nie mówi nam co jest lepsze. Usłyszałem powyżej że Saba zjada Yamahe... subiektywnie rzecz biorąc moja pralka przy wirowaniu zjada Sabę. Mam prawo powiedzieć tak i tak uważać na podstawie odsłuchów bo to moje odczucia Parametry są rzeczowe i obiektywne. Statystycznie będą użytkownicy lubiący Sabę i Yamahe co nie da rozwiązania co jest lepsze. Znam na tym forum osoby które Sabe zastąpiły Yamaha i do Saby nie wrócą. Ale to spór tak samo z tyłka wzięty jak hod dog z keczupem czy hod dog z musztarda. Co lepsze?? To co komu smakuje.
Ja podałem te przykłady bi jak słyszę że coś zjada coś....
Co z DF?? To dopiero ma znaczenie. No chyba że różnorodnosc podłączanych głośnikow nie ma znaczenia i skazujemy się tylko na te "łatwe"
Saba tak dobrze brzmi że zdominowała?? To nisza jest niestety. Nisza nie oznacza złe ale dla mnie argumentu przytoczone przeze mnie mają znaczenie.
Kolejny fakt to Yamaha nawet ze swoją szegolową górą wyrzuca co podasz. Saba zabarwia.
Martin Logan CLS, Krell KST100 (modowany), Restek Vector + Dirigent, DAC TDA1541 na 6N9S / MuFollower ECC81 , Yamaha CDX920 (na 6N2P/6N16B)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
No właśnie jak to z brzmieniem: nie każdemu wszystko pasuje. Jeżeli chodzi tylko o parametry to Yamahy (z tego co sprawdzałem) z reguły legitymują się bardzo dobrym THD i STN (signal to noise ratio) ale czy to znaczy że dla każdego zagrają lepiej niż chociażby wspomniana wcześniej Saba? Wątpię.
Jak Marcin wspominał: to jak z hot dogami czy czymkolwiek innym, kwestia bardzo subiektywna.
Luxman L230/Rotel RA820Bx3/Wega P120SH/Pickering V15/Stanton 680/Shure m75/Dual CD 1065/HK 27
Philips LFD 3428/Somic V2/AKG 240 Studio/Beyerdynamic DT 770/990 Pro
No co Ty. Hot dog z musztardą zjada hot doga z keczupem
Martin Logan CLS, Krell KST100 (modowany), Restek Vector + Dirigent, DAC TDA1541 na 6N9S / MuFollower ECC81 , Yamaha CDX920 (na 6N2P/6N16B)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
Właśnie to mi chodziło, że Martynka daje fory Yamaszce bo mu leży argumentując m.in niskim THD (wręcz niezwykle niskim jak na ta półkę). Moim zdaniem tak się nie wybiera. Ani tu Yamaha lepsza ani Saba, tylko co komu bardziej leży w dźwięku przy podłączeniu do reszty swojego sprzętu.
Więc nie ma co polecać Yamahy...
Szanuję zdanie innych, mam swoje, potrafię je podeprzeć również danymi i uzasadnić co wnoszą.
Wybaczcie ale miażdżyć, zjadać, połykać... Niegrzeczna ta Saba a taka niepozorna.
Kolejna sprawa, mam teraz w domu Sansui i Luxmana, każdego chwaliłem przy opisywaniu, żadnego nie wybrał bym dka siebie i nie dka tego że co innego je zjada.
Mówisz wpasowac w tor i porównać, zgadzam się ale jaki. W moim Saba w porównaniu do wymienionej Yamahy popadnie w smutek i zamknie się w sobie i nie wyda zbyt wiele (skoro może zjadać to i uczucia też jej nie obce)
Mało słyszałem, mało wiem i pewnie słuch mam do dupy ale przez dom przechodzi mi naście/dziesiąt sprzętów na serwis więc jakieś rozeznanie mam i wiem że na Sabie dużo z muzyki Cię ominie a na A500 odkryjesz muzykę na nowo To uczucie gdy po zmianie wzmacniacza cofasz kawałek który znasz na pamięć bo pojawiło się w nim coś czego nie słyszałeś... bezcenne.
Martin Logan CLS, Krell KST100 (modowany), Restek Vector + Dirigent, DAC TDA1541 na 6N9S / MuFollower ECC81 , Yamaha CDX920 (na 6N2P/6N16B)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
Widzę, że całkiem ciekawa dyskusja Wam wyszła
Zgodzę się, że odbiór dźwięków to nasz subiektywny gust, ale jakoś nie mogę "przełknąć", że tylko to się liczy, a parametry sprzętu nie koniecznie....
Wracając do hot- dogów zgadzam się, że ktoś lubi z musztardą, ktoś inny z keczupem, a ja wolę z majonezem. Ale jakoś bułki i parówki też ma wpływ na smak...?
@Martynka
przecież dobrze wiesz że czasami parametry te na papierze mają się ni jak do tych co w rzeczywistości pokazuje wmzak a już na pewno nie grają.
Patrząc po budowie tych wzmacniaczy to ( nie danymi na papierze) to w jamasze pustką jakoś wieje. Jak coś gra chłodną górą to będzie bardziej szczegółowe z natury rzeczy. Idąc dalej tym tokiem rozumowania to
Luxman L210 -kicha straszna
Power output: 45 watts per channel into 8Ω (stereo)
Frequency response: 10Hz to 100kHz
Total harmonic distortion: 0.02%
Input sensitivity: 1.8mV (MM), 160mV (line)
Signal to noise ratio: 90dB (MM), 107dB (line)
a
Yamaha A-500 The best of
Power output: 70 watts per channel into 8Ω (stereo)
Frequency response: 20Hz to 20kHz
Total harmonic distortion: 0.005%
Damping factor: 50
Input sensitivity: 0.16mV (MC), 2.5mV (MM), 150mV (line)
Signal to noise ratio: 76dB (MC), 92dB (MM), 100dB (line)
Channel separation: 55dB (MM), 60dB (line)
Output: 150mV (line)
no i rzeczona saba mi 215
Power output: 52 watts per channel into 8Ω (stereo)
Frequency response: 8Hz to 100kHz
Total harmonic distortion: 0.3%
Damping factor: 30
Input sensitivity: 0.1mV (mic), 2.8mV (MM), 210mV (line)
zawodnik nie brany pod uwagę
???
Power output: 70 watts per channel into 8Ω (stereo)
Frequency response: 20Hz to 20kHz
Total harmonic distortion: 0.04%
Damping factor: 100
Input sensitivity: 2.5mV (MM), 150mV (DIN), 150mV (line)
Signal to noise ratio: 90dB (MM), 95dB (DIN), 95dB (line)
Channel separation: 65dB (MM), 75dB (line)
Output: 150mV (line), 30mV (DIN)
i drugi który już zjada jamache ???
Power output: 90 watts per channel into 8Ω (stereo)
Frequency response: 5Hz to 100kHz
Total harmonic distortion: 0.007%
Damping factor: 60
Input sensitivity: 0.2mV (MC), 2.5mV (MM), 200mV (line)
Signal to noise ratio: 68dB (MC), 86dB (MM), 101dB (line)
Obecnie jest-Metz TX4693, Palladium NSP730 Metz 4635 Quinto 510, Universum 6000, HK DVD25mod ,AVM A2, AKAI CD37/1100 , Rotel RCD855.Dual CR1780/5960,CV 5650/5670, CD5070/5150, Luxman L210, Saba Mi215, Scott A440/A460 JVC ax555. czasu brak
Drogi @amrowku. Ty chyba w gastronomi pracujesz tyle o zjadaniu mówisz.
Cofnij się parę postów wcześniej. Zaproponowałeś Sabę, ktoś wrzucił Onkyo i Yamahe. Twoja odpowiedź byla że Saba jest the best a reszcie uj w upe. Tylko dlatego zacząłem temat. Ktoś zaproponował Ty skreśliłeś za osobę zainteresowaną resztą bo spodobał Ci się dźwięk.
Pod pokrywą pusto?? Porównaj schematy, jeżeli mniejsze wypełnienie elementami to dla Ciebie argument nie rozumiem dlaczego jesteś fanem CD Akai. To by można było w wersji Matchbox produkować gdyby nie laser.
Moją odpowiedź sprowokowałeś swoją. Ja przynajmniej podałem konkrety i co z nich wynika.
Martin Logan CLS, Krell KST100 (modowany), Restek Vector + Dirigent, DAC TDA1541 na 6N9S / MuFollower ECC81 , Yamaha CDX920 (na 6N2P/6N16B)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)