Zabytkowa Unitra czy 'nowy' gramofon?

Tematy związane z zakupami gramofonowymi
ODPOWIEDZ
Shaft
Posty: 7
Rejestracja: 12 maja 2014, 21:08

Zabytkowa Unitra czy 'nowy' gramofon?

#1

Post autor: Shaft »

Witam,

Na początku muszę zaznaczyć, że jestem początkujący w temacie Winyli więc ewentualne pomyłki wybaczcie :roll:

A teraz do rzeczy. W wielu newsach, wątkach i różnych recenzjach ludzie wypowiadają się, że muzyka z winyli brzmi nieporównywalnie do obecnie rozpowszechnionych cyfrowych 'papek'. Zaintrygowany zacząłem zgłębiać temat i natknąłem się na artykuł, w którym znalazłem informację, że jeden z moich ulubionych zespołów wydał pewien bardzo mi bliski album na winylu. Minęło trochę czasu ale wreszcie dorwałem w swoje rączki ten jeden jedyny winyl. TooL - Lateralus :)
I tutaj zaczyna się problem.. wiedziałem, że w domu jest stary zabytkowy gramofon, Unitra Emanuel GS203.
ObrazekObrazek
Niestety nie jest on w najlepszym stanie. Z powodu braku kabla zasilającego nie mogę sprawdzić czy działa, ale to akurat jest najmniejszy problem. Prawdziwe pytanie czy znajdę do tego pasującą igłę z wkładką, bo obecna na 99.99% jest do wymiany. Pozostaje też kwestia podłączenia. Na zdjęciu widać wtyczkę, z której korzysta gramofon. Planowałem podłączyć go do mojej wieży, Philips FWM35 http://www.philips.pl/c/sprzet-audio/mp3-fwm35_22/prd/. Wieża posiada Wejscie AUX na 2 chinche.

Obecnie wiem, że potrzebny mi będzie jeszcze przedwzmacniacz. Dostane jakiś, do którego da radę podłączyć ten zabytek?
Czy może lepiej poszukać jakiegoś sprawnego, 'nowego' gramofonu + przedwzmacniacz?

Ewentualny budżet, który mógłbym przeznaczyć na zakup nowego sprzętu to ok ~300-400 zł.

Będę wdzięczny za wszelkie rady.

PS. Dodam jeszcze, że posiadam starą Unitrę wraz z głośnikami, do której jest dedykowany ten gramofon.. ale żeby całość uruchomić to już więcej zachodu.. no i pewnie koszt wyniósłby tyle co zakup nowego gramofonu w przewidzianym przeze mnie budżecie.
Awatar użytkownika
chudy_b