Systemdek IIX jakie ramie wybrać?

Tematy związane z zakupami gramofonowymi
ODPOWIEDZ
mirons
Posty: 18
Rejestracja: 14 lis 2012, 22:29

Systemdek IIX jakie ramie wybrać?

#1

Post autor: mirons »

Witam wszystkich forumowiczów.

W skrócie, kupiłem systemdeka IIX bez ramienia,
poprzedni właściciel używał w nim linna, odległość montażowa to 211mm ale to nie problem bo bardzo łatwo można dorobić nową podstawę ramienia z odpowiednim otworem montażowym.

Jakie ramie wybrać, które byście polecili?
Nie mam doświadczenia z winylem, to mój pierwszy gramofon, czytam szukam różnych informacji ale to chyba za mało.

wybrałem parę kandydatów; (budżet ok 250e)

- Jelco sa-370h (ok 250e) cena za nowe dołożyć trzeba na kabelki i listonosza, sa-750 trochę drogie a o używkę ciężko,
- Linn akito lub basik plus można upolować zadbany model i nie muszę nic przerabiać.
- Rega 250,251,300,301 te są najczęściej polecane do systemdeka na anglojęzycznych forach,
- Sme 3009 mkII to bardzo mi się podoba ale było by najstarsze i w budżecie ciężko się zmieścić,

Proszę o wasze opinię na ich temat ewentualnie inne propozycje, jeśli chodzi o wkładkę to jeszcze nie wiem jaką, mój wzmacniacz obsługuje MM i MC.
(ceny podałem w euro ponieważ mieszkam w Irlandii i przeszukuje ebay i inne wysyłkowe)

Pozdrawiam Mirek
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Posty: 41644
Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Systemdek IIX jakie ramie wybrać?

#2

Post autor: Wojtek »

mirons pisze:Nie mam doświadczenia z winylem, to mój pierwszy gramofon, czytam szukam różnych informacji ale to chyba za mało.
To moim zdaniem żeś trochę "pojechał" z wyborem sprzętu na początek przygody, ale jeśli lubisz kombinować i majsterkować to czemu nie.
mirons pisze:Proszę o wasze opinię na ich temat ewentualnie inne propozycje, jeśli chodzi o wkładkę to jeszcze nie wiem jaką
A czego w ogóle słuchasz/co zamierzasz mieć na winylu?
mirons pisze:mój wzmacniacz obsługuje MM i MC.