Właśnie tego długo szukałem,nadmierny bas bardzo mnie męczył i denerwował przy dłuższych odsłuchach i pod tym względem Bangi są również idealne,polecam.
To drugie moje paczki tego modelu,poprzednie z zamiennikami głośników niskotonowymi teraz 100% oryginał po regeneracji.
Za dużo nie mogę się wypowiedzieć puki co, bo słuchałem ich może z dwie godz, ale o charakterze grania tyle wystarczy żebyś wiedział czy podejdą, myśle ze można ich słuchać długo bez napinki. Tutaj to Bartoszczaku może się wypowiedzieć, bo to on z nimi obcuje na codzień.
Bangów nie słyszałem nigdy, wiec ciężko mi się wypowiadać, za to mój znajomy zawsze był wielkim fanem i kolekcjonerem tej marki.
Masz jeszcze Tannoye, które przecież też mają świetne konstrukcje, sam możesz docenić ich walory.
Jeśli będziesz miał okazję posłuchać seri 107, nalegam żebyś posłuchał...
Luxman PD-444, ANK / ASR Emitter I HD, KEF 107
Luxman PD-441/PD-121, Luxman M-03/C-03
Się wtrącę... Oooo, miło, że nie każdy na tym forum uważa starego Banga za G jak to ma w zwyczaju @Wojtek. Myślę, że warto posłuchać choć przy watach z pierwszego postu to tylko M150 lub MS150 zostaje, a szkoda bo M100, M70grają naprawdę obłednie. Mi mimo cudownej góry było mało basu w starym KEF104aB więc wróciłem do Beovox M70. Teraz odkryłem Beovox 5702 czyli przetworniki Celestiona z Ditton 66 oraz woofer Philips alnico w towarzystwie pasywnego KEF'a, mimo ogólnej ignorancji polecam to doświadczenie.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
To moje szeroko posunięte rozwinięcie Twojego negowania każdego pozytywu na temat BeO oraz sarkastycznego podejścia do tematu Beovox Szanowny @Wojtku.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
Twoje "szeroko posunięte rozwinięcie" da się skrócić do jednego słowa - pomówienie.
Ja nie mam nic do marki Bang & Olufsen ani do ich sprzętów. Beovoxy to świetne kolumny.
A to że od początku bawi mnie Twój sposób "pompowania" każdego opisu swoich klocków B&O (nie tylko kolumn) jakoby to były dary od Bogów i "ośmielam się" ten stan rzeczy czasami kwestionować to zupełnie osobna sprawa Martynka
Tylko że to nie jest "ignorancja" z mojej strony, a coś zupełnie przeciwnego.
Osobiście cieszę się z tego przybliżania konstrukcji B&O kiedy dyskusje na temat tej marki są niezbyt często na forum.
A już przygotowałem listę cytatów pomawiać nie chciałem, takie mam odczucia a szczery jestem do bólu. Nie uważam, że to dary od Bogów, i nie znaczek Bang czyni z nie głośniki. Niektóre nie brzmią wcale, a niektóre są naprawdę bardzo dobre. Poznałem osoby, które mają nieprzypadkowy sprzęt, za który wiele bym oddał a odsłuchy robią na małych S45. Poznałem też człowieka który w latach 70/80 prowadził w stanach duży salon ze sprzętem a cytaty z jego pracy w tamtych czasach mogą Cię bardzo zadziwić. Może wstawię je do dyskusji w moim temacie BeO. Staram się wyłapać perełki w obrębie ich marki bo wzornictwo i rozwiązania to też coś co uważam za ważne. Na razie odkryłem, że każdy ruch o parę lat do przodu to zawód, a cofnięcie się parę lat przynosi znów pozytywne zaskoczenia. Nie psuję już tu tematu ale miło było odkryć pozytywne zdania.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)
Mi mimo cudownej góry było mało basu w starym KEF104aB więc wróciłem do Beovox M70. Teraz odkryłem Beovox 5702 czyli przetworniki Celestiona z Ditton 66 oraz woofer Philips alnico w towarzystwie pasywnego KEF'a, mimo ogólnej ignorancji polecam to doświadczenie.
Też miałem Kefy 104AB, ale było to przelotne posiadanie. Kupiłem je tylko z ciekawości i poszły dalej ze względu stanu zewnetrznego. Dźwięk z tego co pamietam, wysokie i średnica były naprawdę piękne, niskich rzeczywiście nie było za dużo,ale z luxmanem na aż takie braki nie narzekałem. W dodatku wzbudzała mi się bardzo membrana bierna, ale to był specyficzny pokój z drewnianą podłogą. Ogólnie bardzo fajnie tonalnie wspominam.
Luxman PD-444, ANK / ASR Emitter I HD, KEF 107
Luxman PD-441/PD-121, Luxman M-03/C-03
Celestiony grają równie wyśmienicie górą i średnimi za to do do tego pasywnego dodaj jeszcze dół z 10 calowego Philipsa AD1056. To on właśnie uzupełnia braki które odczuwałem w KEF'ach. Może i tutaj zacytuję parę słów na temat Beovox 5700/5702 ( różniły się tylko pasywnym - w 5700 był okrągły od BeO a w 5702 owalny KEFa prawdopodobnie przez przepisy podatkowe) napisane przez człowieka który sprzęt muzyczny sprzedawał a które wyszły przy luźnej rozmowie:
"5702 were better smoother highs, lower distortion bass and a glorious midrange that Cornwalls and Kornerhorns colored."
"The ML-1c and B&O 5700 were our best Book shelf speakers, the Macs had better bass below 60 HZ but from there up the 5700 was the clear winner."
"When Bose and B&W came calling try to sell their wares they all stuttered after hearing their speakers fail miserably when auditioning against the 5700. ADS/Braun, Yamaha NS 1000 and 690 speakers weren't even in the same league. Only a Symphony could compete, but didn't have the sweet highs unitil the 200Z tweeter came along, and by then big speakers were on the way out and were not popular. We kept a few 5700 pairs around as reference speakers just to keep Snell, EPI, and other sales reps honest."
"The 5700 really didn't need 100 watts per channel but that said we sold a bunch with MC 2505 and MC 2105 Mac power amps."
"I know the M150 was supposed to be superior to a 5700, but when connected via a B&O comparator with the levels set the same using a General radio Sound level meter and 1 KHZ octave band pink noise driven with a Mac 2505 power amps our techs and sales staff all thought the 5700 easily won using Sheffield recordings as a reference. Female vocals were more natural and the Drum track record was so much more."
Ot taka "wintydż" ciekawostka.
Martin Logan CLS, Ayon Triton KT150 z KT88 zamiennie, DAC Stax Talent (2 x PCM63 na 6N26P) + Volumio Pi5 Waveshare 11,9", CD Rotel RCD955 (TDA1541 na 6N9S)... no i oczywiście gramofon Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (shibata na boronie)