Brakuje mi zwrotnicy... "New Mildton 80"

Głośniki w kolumnach i inne słuchawki
Awatar użytkownika
pan_winyl
Posty: 2129
Rejestracja: 30 sty 2012, 06:04
Gramofon: Elac Miracord 750MII
Lokalizacja: Kraków

Brakuje mi zwrotnicy... "New Mildton 80"

#16

Post autor: pan_winyl »

nie mam ostatnio żadnego gramofonu do roboty, więc grzebię w swoim audio, składam i dokładam. Niedługo wytnę w tym szparkę i będe traktował jak skarbonkę :/

jeśli chodzi o twittery to są to kopułkowe wysokotonowe głośniki oryginalnie montowane w tych kolumnach. 40 W i 8 ohm.
Moje super twittery ;] sory ale to po prostu wysokotonowce od tonsila GDWK 10/80 /26 nazywam je super twetami z powodu skrótu myślowego :oops: . Niemniej jednak piezo nie ma i nie będzie w tych kolumnach. Obecnie muszę jeszcze nawiercić otwory na przełączniki od zwrotki i zakupić jakieś ładne gałki.

Możlwe że będe to jakoś upgradował, ale w sumie... w tym momencie chyba osiągnąłem jakiś level na kótrym mi zależało i koleny upgrade wymaga zwiększenia budżetu.

Tyle jeśli chodzi o głośniki.Obecnie przekopuje allegro w poszukiwaniu dobrych kabli rca do pospinania sprzętu bo obecne- co tu dużo mówić nie są najszczęśliwsze.
Elac Miracord 750 Mark II + Philips GP 400 MKII / AT-VM95C

Nivico 5020u / Toshiba SA 320
Onkyo Integra 2066

Silva Stereo Console / Irel
Telefunken L55
Arkadyo
Posty: 815
Rejestracja: 06 paź 2012, 19:41

Brakuje mi zwrotnicy... "New Mildton 80"

#17

Post autor: Arkadyo »

Wiem, że temat dosyć stary ale nie mogłem sie oprzeć
Kwestia kolumn rozwiązała się już. W tym momencie z oryginalnego zakupu pozostały mi głośniki niskotonowe i pudła. Założyłem wspomnane zwrotki od altusów, do tego kopułkowe wysokotonowce i polecone super twittery. Ot taka mała wariacja. Dźwięk uzyskany w ten sposób ma bardzo głębokie basy i nieskazitelną klarowność wysokich tonów, na której szczególnie mi zależało. Jeśli znudzi mi się ta konfiguracja, przygotowane mam już szerokopasmowe oryginalne głośniki z zestawu mildtone. Póki co jestem jednak zadowolony. Dzięki za wszystkie rady
Nie wiem czemu nikt się za to nie wziął ale w takim stanie na forum to nie powinno wisieć bo jeszcze kto powieli... :D
Przecież to jakaś masakra. Nie chciałbym słyszeć tych głębokich basów ani tym bardziej tej nieskazitelnej klarownosci wysokich tonów. Nawet gdyby były oryginalne przetworniki od altonów to na zwortkach od którychkolwiek altusów nie zagrałyby dobrze a co dopiero jak tam wepchano w tor średniotonowy jakieś bliżej nie określone wysokotonowe.
Jazgot z tego musi być niemiłóosierny
Pan Winyl jak tu jeszcze zaglądasz to powiedz mi, czy jak słuchasz na tym muzyki to sąsiedzi nie pytają Cię, po co Ci jeszcze szlifierka kątowa pracująca w tle?
Jedni używają sprzętu do słuchania muzyki, drudzy używają muzyki do słuchania sprzętu.
Ja błądzę gdzieś po środku...
pawel0777
Posty: 344
Rejestracja: 24 wrz 2011, 00:34

Brakuje mi zwrotnicy... "New Mildton 80"

#18

Post autor: pawel0777 »

Pan Winyl zamienił chyba swoje Mildtony po modach na Altusy 110(tak ma w podpisie). Nie wiadomo czy powrzucał do nich "super twittery",ale pewnie osiągnął nowy "level" ;) ,a że z niego niezły uparciuszek to musi trochę po doświadczać 8-)
Awatar użytkownika
pan_winyl
Posty: 2129
Rejestracja: 30 sty 2012, 06:04
Gramofon: Elac Miracord 750MII
Lokalizacja: Kraków

Re: Brakuje mi zwrotnicy... "New Mildton 80"

#19

Post autor: pan_winyl »

siema.
Jazgot z tego musi być niemiłosierny


Dźwięk był całkiem znośny. Niestety zdaje sobie sprawę że puryści zawsze będą cisnąc, ale wyznaje również zasadę- nie słuchałeś nie oceniaj :)

Głębokie tony jak i czystośc wysokich niestety nie wystarczyły mi kiedy odtwarzałem bluesa i jazz. Dlatego w zestawie wylądowały oryginalne średniotonowe głośniki z zestawu, oraz zamienniki twetów, z uwagi na to że oryginalne, niestety były uszkodzone.

Obecnie zestaw to New Mildtone 80 GDN 25/60, GDM 12/60 oraz wysokotonowe głośniki (no name, czasowe rozwiązanie do czasu aż upoluję oryginały lub rozsądne zamienniki).

Zwrotnice nie są oryginalne, robiłem na zamówienie z dodatkową regulacją płynną.

Całoś postawiona jest na postumentach (nie podstawkach)

Sory za poprzednie posty, ale to był mój pierwszy raz z budowaniem, przebudowywaniem kolumn :P czuję się oczywiście źle itd. itp.

Obecne brzmienie- wcale nie uważam by było lepsze niż onegdaj- może bardziej płynne w odbiorze.

BTW. Często gęsto zamienniki nawet te najtańsze z allegro mogą całkiem ciekawie brzmiec- inną kwestią jest ich wytrzymałoś.
Elac Miracord 750 Mark II + Philips GP 400 MKII / AT-VM95C

Nivico 5020u / Toshiba SA 320
Onkyo Integra 2066

Silva Stereo Console / Irel
Telefunken L55
Awatar użytkownika
pan_winyl
Posty: 2129
Rejestracja: 30 sty 2012, 06:04
Gramofon: Elac Miracord 750MII
Lokalizacja: Kraków

Brakuje mi zwrotnicy... "New Mildton 80"

#20

Post autor: pan_winyl »

Panowie,
3 lata temu, starałem się przywrócić do życia kolumny New Mildton 80. Jak to przebiegało? Ano po części widać to w poprzednich (powyższych postach). Kolumny zakupione za kwotę 30 zł, okazały się być cokolwiek wybrakowane. Tak jak zresztą można wyczytać, nie było w nich zwrotnicy, głośniki (pomijając niskotonowe) były nie oryginalne, a ja motałem się co z tym zrobić.

Dziś jak widać ciągle z nich korzystam i już od dłuższego czasu obiecuję sobie zamknąć ten wątek- tj. napisać co z tymi kolumnami się stało. Zachęciły mnie do tego jeszcze dwa inne tematy - kolumny do 300 zł oraz Głośniki Tonsil.

Dlaczego te dwa tematy? Ano po pierwsze uważam że New Mildton 80 to ciekawa propozycja do 300 zł (oczywiście tylko dla majsetrkowiczów, o czym za moment) a po drugie uważam że brzmią bardzo dobrze (i tutaj pewnie posypie się krytyka :)

Do rzeczy.

Kolumny na początku 2012 roku, wyposażone były jeszcze w oryginalne kable, zwrotnicę które podlegały przebudowie oraz bliżej nieokreślone syki i głośniki wysokotonowe bodaj firmy ALDA. Głośniki niskotonowe były oryginalne - GDN 20/40/14

Jako że nie byłem wielkim znawcą kolumn Tonsila nie wiedziałem co i jak, chciałem poeksperymentować itd. po woli zacząłem je "przywracać".
Po pewnym czasie zdobyłem oryginalne GDM 10/60/40 a na końcu również i GDWK 7/50. Wszystkie części kosztowały mnie mniej niż 60 zł.
Zwrotnice kosztowały mnie około 20 zł. Były to oryginalne zwrotnice, z tym że dołożono do nich możliwość regulacji dla głośnika wysoko i średniotonowego, jak w większych kolumnach z serii New Mildton.

Oprócz elektryki zostało wymienione wytłumienie. Wytłumiłem gąbką akustyczną dno i tył kolumny oraz ścianki boczne do 1/3 głębokości. Kable zostały wymienione na przewody o grubości 2,5 mm dla głośnika niskotonowego oraz średniotonowego oraz 1,5 mm dla wysokotonowego. Kable do potencjometrów jak wyżej.

Zamontowałem konektory bananowe Nakamichi (niska cena dobra jakość).
Całość zabawy wyszła +- 130 zł (cena kolumn 30 zł) :D. Za tą cenę jestem zadowolony że ho ho.

Podstawki. Jako że to kolumny regałowe, wypadało żeby stały na odpowiedniej wysokości w stosunku do osoby która ich słucha. Najpierw eksperymentowałem z wysokimi podstawkami wykonanymi z MDF. Nie sprawdzały się, były zbyt wysokie (1,2 m) i do tego nie najładniejsze :(

Potem wykonałem z sosny znacznie niższe podstawki, ale ciągle nie satysfakcjonowały mnie wyglądem. Ostatecznym rozwiązaniem okazały się nogi zamontowane na stałe (4 na jedną kolumnę) w kolorze ciemny orzech. Starałem się dopasować kolor, ale niestety oryginalna okleina jest lekko wypłowiała (przynajmniej ja mam takie wrażenie). Wysokość nóg to 50 cm.

Całość ustawiona jest na granitowej płytce.

Moi drodzy, właściwości odsłuchowe. O to się wszak rozchodzi. Kolumny grają bardzo grzecznie, nie mają ani za dużo basu, ani nie jazgoczą jak szlifierka. Kopułkowy GDWK radzi sobie znakomicie, jest szczegółowy (może nie super szczegółowy, ale nie ma na co narzekać). Bas. Nie jestem fanem dudnienia i kolumny nie sprawiają mi zawodu. Są dynamiczne, dobrze sprawdzają się przy jazzie wypełnionym kontrabasem, bass nie wpada w dziwne wibracje, jest bardzo miękki i głęboki. Średnica. Kolumny mają bardzo ciepłą średnicę, której czasami jest za dużo (po to regulacja). Daje się to odczuć przy klasyce jak i przy yassie. Niemniej sprawdza się ta barwa w stosunku do gitar, zwłaszcza akustyków oraz wszelkich instrumentach perkusyjnych jk np. cajon'e. Zrozumiałem to na dobrą sprawę dopiero porównując te kolumny do Dali Ikon 6, które wiem że są o kilka klas lepsze, a jednak moje klocki nie ustępowały im zbytnio przy odtwarzaniu La Juderia Yasmin :)

Podsumowując.
Kolumny dziś są podrasowane, to jasne, ale na oryginalnych głośnikach i w miarę oryginalnych zwrotnicach (zwrotnice budowane w oparciu o schemat o nich z nowych podzespołów). Ich koszt jest śmieszny, oczywiście trzeba pamiętać że osoba bez zaparcia i lutownicy raczej nie podziała.
Moje Mildtony sprawiły że bardzo trudno jest mi teraz zmienić kolumny. Sprawdzają się w każdej muzyce, co jest dość trudne dla tego typu konstrukcji. Póki co wygrały z kilkoma zestawami Sony, Pioneera, Onkyo i JVC które zakupiłem jako zastępstwo, a w końcu odsprzedałem dalej. Porównuje je do JBL TLX 320 znajomego, niemniej jego są oczywiście znacznie mocniejsze :)

Wydaje mi się że kolumny brzmią optymalnie, a praca przy nich dała mi nie tylko kupę radości ale tez pozwoliła się wiele nauczyć. Pewnie dlatego jestem z nimi tak zżyty :D

Pozdrawiam i po trzech latach oznajmiam że mam już tę zwrotnicę :)
Ostatnio zmieniony 12 sty 2015, 21:33 przez pan_winyl, łącznie zmieniany 1 raz.
Elac Miracord 750 Mark II + Philips GP 400 MKII / AT-VM95C

Nivico 5020u / Toshiba SA 320
Onkyo Integra 2066

Silva Stereo Console / Irel
Telefunken L55
Awatar użytkownika
Michal35
Posty: 1672
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:58
Lokalizacja: pomorskie

Brakuje mi zwrotnicy... "New Mildton 80"

#21

Post autor: Michal35 »

Eh.
Porównywać ja z Dali Ikon 6. :shock:
Sam mam w garażu New Midlton 170 podłączone do Diory WS 442. Gra to "tak sobie". Przy majsterkowaniu może być.
W czasach świetności tych kolumn twierdzono że były nawet lepsze od Altusów ale kiedy to było 8-) .
Gramofon: Sony PS-X 60, AT 440 Mlb, AT 33ML i wiele innych
Nuda dual mono.
Hitachi HMA 7500 + HCA 7500 MK II
Dali Zensor 7
Awatar użytkownika
pan_winyl
Posty: 2129
Rejestracja: 30 sty 2012, 06:04
Gramofon: Elac Miracord 750MII
Lokalizacja: Kraków

Brakuje mi zwrotnicy... "New Mildton 80"

#22

Post autor: pan_winyl »

Sam mam w garażu New Midlton 170
to trochę inne kolumny :) niż moje. Teoretycznie wyższy model. Dodatkowo oryginalne Mildtony, z drucikami zamiast dobrych przewodów, wytłumieniem z jakiegoś siana, krzywo polutowanymi zwrotnicami etc. etc, rzeczywiście grają, hmm płasko? Mam porównanie ponieważ niedawno dostałem oryginałki w których poszły GDWK. Po ich wymianie z ciekawości podłączyłem je do kenwooda jako drugi zestaw kolumn i zrobiłem sobie test. Różnica olbrzymia. Podejrzewam że najwięcej dało wytłumienie i wspomniana zwrotnica, ale to już tylko podejrzenie.
Porównywać ja z Dali Ikon 6.
ej no napisałem że rozumiem i czuję to że ikony są o kilka klas wyższe, ale z drugiej strony, nie czuję by to co dawały było mi potrzebne :) Michal35452, myślę że odbiór kolumn i to czy podoba Ci się jak grają nie zależy czysto od ich parametrów. Ważne o ile nie najważniejsze jest to żeby Twoje ucho je kupowało. Ikony są BARDZO DOBRYMI kolumnami, ale nie uważam że z moim zestawem warto było w nie inwestować. Nie umniejszam im w żaden sposób, żeby była jasność.

Po za tym.. porównujesz Kenwooda Ka 4040 R z Diorą WS 442? Serio? no to zrobiłeś takie porównanie jak ja z Ikonami :P
Elac Miracord 750 Mark II + Philips GP 400 MKII / AT-VM95C

Nivico 5020u / Toshiba SA 320
Onkyo Integra 2066

Silva Stereo Console / Irel
Telefunken L55
Awatar użytkownika
Michal35
Posty: 1672
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:58
Lokalizacja: pomorskie

Brakuje mi zwrotnicy... "New Mildton 80"

#23

Post autor: Michal35 »

pan_winyl pisze:Po za tym.. porównujesz Kenwooda Ka 4040 R z Diorą WS 442? Serio? no to zrobiłeś takie porównanie jak ja z Ikonami
Ja nie porównuje tylko pisze do czego mam je podłączone.
Najważniejsza rzecz to aby właściciel był zadowolony a reszta mało ważna ;)
Gramofon: Sony PS-X 60, AT 440 Mlb, AT 33ML i wiele innych
Nuda dual mono.
Hitachi HMA 7500 + HCA 7500 MK II
Dali Zensor 7
Awatar użytkownika
pan_winyl
Posty: 2129
Rejestracja: 30 sty 2012, 06:04
Gramofon: Elac Miracord 750MII
Lokalizacja: Kraków

Brakuje mi zwrotnicy... "New Mildton 80"

#24

Post autor: pan_winyl »

Najważniejsza rzecz to aby właściciel był zadowolony a reszta mało ważna
dokładni tego się trzymam. Umieć i móc naprawić swój sprzęt - bezcenne.
Elac Miracord 750 Mark II + Philips GP 400 MKII / AT-VM95C

Nivico 5020u / Toshiba SA 320
Onkyo Integra 2066

Silva Stereo Console / Irel
Telefunken L55
Awatar użytkownika
caveas
Posty: 596
Rejestracja: 07 sty 2015, 18:32
Gramofon: Telefunken CS20

Brakuje mi zwrotnicy... "New Mildton 80"

#25

Post autor: caveas »

Zatkaj po jednej dziurze nawet skarpetką frotte od środka.
A później trochę "yassu" np. Charlie Chaden.
Ar2r
Carver 4000, C-500 Tannoy HPD315A :chores-mowlawn:
Awatar użytkownika
pan_winyl
Posty: 2129
Rejestracja: 30 sty 2012, 06:04
Gramofon: Elac Miracord 750MII
Lokalizacja: Kraków

Brakuje mi zwrotnicy... "New Mildton 80"

#26

Post autor: pan_winyl »

Zatkaj po jednej dziurze nawet skarpetką frotte od środka.
A później trochę "yassu" np. Charlie Chaden.
nie łapię?
Mam jeden bassreflex. Nie dwa.
Elac Miracord 750 Mark II + Philips GP 400 MKII / AT-VM95C

Nivico 5020u / Toshiba SA 320
Onkyo Integra 2066

Silva Stereo Console / Irel
Telefunken L55
Awatar użytkownika
caveas
Posty: 596
Rejestracja: 07 sty 2015, 18:32
Gramofon: Telefunken CS20

Brakuje mi zwrotnicy... "New Mildton 80"

#27

Post autor: caveas »

Rozumiem, to kolejna modyfikacja altusów 80, 110
Namawiam do prób z przytkanym bassrefleksem.
Zawsze to ujmuje ilości a dodaje jakości...
Ar2r
Carver 4000, C-500 Tannoy HPD315A :chores-mowlawn:
Awatar użytkownika
pan_winyl
Posty: 2129
Rejestracja: 30 sty 2012, 06:04
Gramofon: Elac Miracord 750MII
Lokalizacja: Kraków

Brakuje mi zwrotnicy... "New Mildton 80"

#28

Post autor: pan_winyl »

nie do końca. To nie modyfikacja altusów a najmniejsze kolumny z serii new mildton 80 (kolor orzech, bas reflex z tyłu, w oryginale bez możliwości kontroli potencjometrem głośników średnio i wyokotonowych). O altusach mam raczej słabe zdanie. Brakuje mi w nich średnicy, bas dudni a wysokie syczą :( ja wiem że to specyficzne kolumny, w których brakuje oryginalnie dobrego wytłumienia, dlatego mam niepochlebne zdanie o kolumnach oryginalnych. Modyfikacje zazwyczaj wychodzą na dobre.
Elac Miracord 750 Mark II + Philips GP 400 MKII / AT-VM95C

Nivico 5020u / Toshiba SA 320
Onkyo Integra 2066

Silva Stereo Console / Irel
Telefunken L55
Awatar użytkownika
caveas
Posty: 596
Rejestracja: 07 sty 2015, 18:32
Gramofon: Telefunken CS20

Brakuje mi zwrotnicy... "New Mildton 80"

#29

Post autor: caveas »

Najtaniej z modyfikacjami to jeszcze wymiana samych kopułek na jedwabne z miękkim zawieszeniem. 8-12zł sztuka
Wymiana kondensatorów w torze wysokotonowym na MKP.
No i oczywiście wzmacnianie skrzynek.
Tu polecam podparcie basowego kształtką T . "Daszek" do boków pałka do tyłu. wystarczy przekrój 10x50 z sosny.
Kapitalne dla rozproszenia rezonansów wątłych skrzynek daje wklejenie (mocno docisnąć i wkręty gipsiaki - klej PUR "puchnący") deseczek w kształcie
dużej litery Lambda. resztę można wykleić np. panelami podłogowymi gumowymi....
A dalej to ograniczeniem jest klasa głośników. Aha, można pokusić się o "pływające" zawieszenie GDWK......
Ar2r
Carver 4000, C-500 Tannoy HPD315A :chores-mowlawn:
Awatar użytkownika
pan_winyl
Posty: 2129
Rejestracja: 30 sty 2012, 06:04
Gramofon: Elac Miracord 750MII
Lokalizacja: Kraków

Brakuje mi zwrotnicy... "New Mildton 80"

#30

Post autor: pan_winyl »

Wymiana kondensatorów w torze wysokotonowym na MKP
święte słowa.
Tu polecam podparcie basowego kształtką T . "Daszek" do boków pałka do tyłu. wystarczy przekrój 10x50 z sosny.
Tutaj nie kumam, tzn daszek do boków i na tym daszku podeprzeć magnes?
Kapitalne dla rozproszenia rezonansów wątłych skrzynek daje wklejenie (mocno docisnąć i wkręty gipsiaki - klej PUR "puchnący") deseczek w kształcie
dużej litery Lambda.
słyszałem o tym patencie, ale nie miałem okazji wypróbować.
"pływające" zawieszenie GDWK
możesz rozwinąć temat?
wymiana samych kopułek na jedwabne z miękkim zawieszeniem
tego nie rozumiem :/ podaj przykład z neta.

A co myślisz o zamknięciu wysokotonowego? Można zrobić odpowiednią puszkę. Słyszałem jeszcze o wstawianiu rurki za średniotonowym, tak by ograniczyć go od niskotonowego, podobno szczegółowość średnich tonów się poprawia.

Mildtony to wdzięczna konstrukcja do dłubania ) mało można zepsuć. Szkoda tylko że dostać można się do nich tylko przez otwór niskotonowego :( Muszę wymienić kable w środku na dłuższe i na pewno inaczej zamontować zwrotnicę. Zastanawiałem się nawet nad tym czy nie wyciągnąć jej na zewnątrz.
Elac Miracord 750 Mark II + Philips GP 400 MKII / AT-VM95C

Nivico 5020u / Toshiba SA 320
Onkyo Integra 2066

Silva Stereo Console / Irel
Telefunken L55
ODPOWIEDZ