Renowacja Syrenki

Wór bez dna, czyli wszystko co nie pasowałoby powyżej
ODPOWIEDZ
misienka2008
Posty: 1025
Rejestracja: 31 maja 2013, 09:43

Renowacja Syrenki

#1

Post autor: misienka2008 »

Dla miłośników polskiej techniki motoryzacyjnej.
Dziś ( 18.X. ) na Discovery Channel o godz. 22.00 będzie odcinek "Fanów czterech kółek" poświęcony renowacji przez Anglików Syrenki.

Piszę o tym, ponieważ byly tu dyskusje o polskim sprzęcie grającym ( czyli o polskiej technice ) co - ze względów sentymentalnych- sprawiło mi przyjemność. Posiadałem kiedyś Grundiga ZK 120 T, potem ZK 246. Niedawno na Ebay.de wystawiono na aukcję gramofon UNITRA GS 431 po czyszczeniu, regulacji itp. za 200 Euro. Nieżle moim zdaniem. Pozytywne opinie zyskał też ADAM a wkładka Unitra MF 105 ma do dziś niezłą opinię zwłaszcza u melomanów z byłej NRD. W tamtych czasach zdobycie jej nie było łatwe. Potrzebne były znajomości ( skąd ja to znam? )

Miłych wspomnień przed telewizorem

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
zoombie
Posty: 1029
Rejestracja: 06 maja 2013, 21:36
Lokalizacja: Łódź

Renowacja Syrenki

#2

Post autor: zoombie »

misienka2008 pisze:Niedawno na Ebay.de wystawiono na aukcję gramofon UNITRA GS 431 po czyszczeniu, regulacji itp. za 200 Euro
Sprzedał się?

Syrenką sam swego czasu jeździłem, ale mimo całego mojego sentymentu, to nawet nie jak Artur w porównaniu do Adama, nie wspominając już o Dualach. Ciekawy jestem, jak sobie angole poradzili, choć to akurat było auto, do naprawy którego wystarczał młotek, śrubokręt i kombinerki (no dobra, jeszcze parę kluczy płaskich i klucz do kół :P ). Inna sprawa, że jeździć teraz Syrenką to niezły bajer :lol:
Awatar użytkownika
Kocewicz
Posty: 739
Rejestracja: 25 lip 2012, 19:12
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

Renowacja Syrenki

#3

Post autor: Kocewicz »

To już większy sens kupić sobie coś podobnej klasy, ale angielskiego. Np. Standard Pennant lub Triumph Herald reprezentują dużo większą kulturę techniczną, będąc jednocześnie światowej sławy klasykami i faktycznymi owocami angielskiej myśli technicznej, czego o Syrenie i polskiej myśli nie można powiedzieć (przeszczepienie projektu prawie żywcem z DKW). Takiego Triumpha Heralda to nawet można na co dzień używać jako narzędzia do jazdy, bez odczuwalnego dyskomfortu.
Coś jak bezużyteczne Bambino i Garrardy w walizkowej zabudowie firmy Dansette.
Are you Shure?
misienka2008
Posty: 1025
Rejestracja: 31 maja 2013, 09:43

Re: Renowacja Syrenki

#4

Post autor: misienka2008 »

Oczywiście macie rację ale do dziś mąż mojej kuzynki twierdzi, że Syrenka miała wiele praktycznych zalet. Pracował jako technik w ZURiT a wieczorami jeżdził po wsiach i naprawiał radia i telewizory ( wertepy !!! ), woził wszystkie materiały na budowę domu. Żaden zagraniczny samochód nie wytrzymałby długo takiej eksploatacji. A do tego prostota, łatwość napraw no i spora ilość miejsca w bagażniku i w kabinie. Ale zaskoczyłeś mnie tezą, że Syrenka jest kopią DKW. Wydawało mnie się, że to czysto polska konstrukcja jak Junak, WFM-ka i SHL-ka.
Awatar użytkownika
vinylpiotrek
Posty: 2197
Rejestracja: 12 lip 2012, 20:51
Lokalizacja: Łódź

Renowacja Syrenki

#5

Post autor: vinylpiotrek »

misienka2008 pisze: Żaden zagraniczny samochód
Żaden z garstki wtedy dostępnych, co najwyżej, ale jest to mało reprezentatywne.
misienka2008 pisze:Ale zaskoczyłeś mnie tezą, że Syrenka jest kopią DKW.
Żadna talemnica, poszukaj zdjęc podwozia , zawieszenia DKW / IFA F9 i Syreny, oczywiście kształt nadwozia jest prosty, ale to bardziej "polskie wzornictwo przemysłowe" niż "polska myśl techniczna"
Obrazek
misienka2008
Posty: 1025
Rejestracja: 31 maja 2013, 09:43

Re: Renowacja Syrenki

#6

Post autor: misienka2008 »

Oglądał ktoś? Program moim zdaniem sympatyczny ( może z wyjątkiem żartu z ambasadorem ).
Próba zadośćuczynienia za Enigmę? :clap:
ODPOWIEDZ