NUDA i op-ampy
- klin
- Posty: 2122
- Rejestracja: 12 kwie 2014, 23:36
- Gramofon: Thorens 125 MK II
- Lokalizacja: Wrocław
NUDA i op-ampy
Ja tu (i w innym temacie) czuję jakieś takie bardzo pozytywne iskrzenie między Wami koledzy
Super, tylko jak byście się jeszcze skupili nad barwą opampów a nie nad barwą Waszych głosów to by posłużyło trochę bardziej mojemu wątkowi
A wracając do tematu - to miałem nadzieję, że jednak cena nie wyznacza jakości ale niestety OPA627 wychodzi jak dla mnie najlepiej. Jeszcze zamówiłem sample LT1115...
Super, tylko jak byście się jeszcze skupili nad barwą opampów a nie nad barwą Waszych głosów to by posłużyło trochę bardziej mojemu wątkowi
A wracając do tematu - to miałem nadzieję, że jednak cena nie wyznacza jakości ale niestety OPA627 wychodzi jak dla mnie najlepiej. Jeszcze zamówiłem sample LT1115...
- Regsoft
- Posty: 6382
- Rejestracja: 05 wrz 2015, 17:20
Re: NUDA i op-ampy
Fakt, że lubię człeka ale tym razem faktycznie ten Korg mnie zainspirowałklin pisze:Ja tu (i w innym temacie) czuję jakieś takie bardzo pozytywne iskrzenie między Wami koledzy
Sorry za rozwałkę tematu ...
Niestety nie jestem w stanie skupić się nad czymś o czym nie mam zielonego (to w kwestii barwy) pojęcia ...klin pisze:Super, tylko jak byście się jeszcze skupili nad barwą opampów a nie nad barwą Waszych głosów to by posłużyło trochę bardziej mojemu wątkowi
PS. Oglądalność masz już dobrą. Nie musisz dziękować
- klin
- Posty: 2122
- Rejestracja: 12 kwie 2014, 23:36
- Gramofon: Thorens 125 MK II
- Lokalizacja: Wrocław
Re: NUDA i op-ampy
I to się zgadza, dziękiRegsoft pisze:PS. Oglądalność masz już dobrą. Nie musisz dziękować
-
- Posty: 1214
- Rejestracja: 18 paź 2011, 15:11
- Lokalizacja: Pń
Re: NUDA i op-ampy
Regsoft
Tu nie chodzi przy zgrywaniu o spasowanie wkładki, trafa z nagrywarką.
Musi po drodze być korektor RIAA czyli pre gramofonowe.
Niskie częstotliwości są stłumione o 20dB, 500-2122Hz są na jednym poziomie a wyżej 2122Hz są podbite o 20dB - tak jest na płycie. Teraz pre robi dokładnie odwrotnie - podbija niskie, tłumi górę, 500-2122 są na tym samym poziomie.
Dlatego przy zgrywaniu musi być zastosowana korekcja RIAA.
Tu nie chodzi przy zgrywaniu o spasowanie wkładki, trafa z nagrywarką.
Musi po drodze być korektor RIAA czyli pre gramofonowe.
Niskie częstotliwości są stłumione o 20dB, 500-2122Hz są na jednym poziomie a wyżej 2122Hz są podbite o 20dB - tak jest na płycie. Teraz pre robi dokładnie odwrotnie - podbija niskie, tłumi górę, 500-2122 są na tym samym poziomie.
Dlatego przy zgrywaniu musi być zastosowana korekcja RIAA.
- Regsoft
- Posty: 6382
- Rejestracja: 05 wrz 2015, 17:20
Re: NUDA i op-ampy
No właśnie nie o to chodzi. To miałoby zastępować sam gramofon. Korekcja nadal robiona byłaby na zewnętrznym pre ...ahaja pisze:Dlatego przy zgrywaniu musi być zastosowana korekcja RIAA.
No chyba, że tym razem sam czegoś nie zrozumiałem
Przykład. Proszę Ciebie o przygotowanie mi idealnego PRE. Dopasowanego do wkładki i płyt jakie słucham. Podsyłam Ci pliczek. Wrzucasz go na swoje urządzenie. Plik określa parametry jego wyjścia i odtwarza muzykę tak jak mój gramofon. Ustawiasz pod to swoje PRE. Wysyłasz je do mnie. Odbierasz przelew. Zły pomyśł?
- klin
- Posty: 2122
- Rejestracja: 12 kwie 2014, 23:36
- Gramofon: Thorens 125 MK II
- Lokalizacja: Wrocław
Re: NUDA i op-ampy
Moje źródło gra całkiem nieźle, dziękujękangie pisze:Rzeczywiscie niewiele zrozumiales z tego co wczesniej napisalem. Ale z jednym musze sie z Toba zgodzic - absolutnie rewelacji zadnej nie ma. Z pewnoscia Twoje zrodlo gra wspaniale.
Nie jestem jakimś wielkim znawcą elektroniki ale w tym urządzeniu jest kość, która tłumaczy analog na cyfrę. W przypadku tego Korga jest to PCM4202 dostępny na ebay za jedyne 12,50$ a Ty (i producent) robisz z tego nie wiadomo co.
http://www.ebay.com/itm/1PCS-PCM4202-En ... 1e9e6f1af1
Może i jest tak niesamowity a może i nie. Trzeba by popróbować (jak ja te cholerne opampy ) ale zawsze warto sprawdzić co jest w środku a w środku są zwykle układy za pare dolarów, które ktos potem próbuje sprzedać za tysiące $...
W moim soundblaster h-fi hd jest CS5361 wart o połowe mniej ale całość urządzenia jest warta 10 - 40 x mniej? Czy to ma sens?
- kangie
- Posty: 218
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:55
Re: NUDA i op-ampy
Oczywiście, że nie ma najmniejszego sensu i masz całkowitą rację. To urządzenie to typowy low-end i nie gra. Nie wiem po co trzymam tego rupća. Nawet nie wystawiam na aukcję, bo pewnie nikt go nie kupi. Rozumiem, że słuchałeś i masz wyrobione zdanie na jego temat.klin pisze:Czy to ma sens?
Przypomnij jeszcze proszę jakiej wkładki gramofonowej używasz. Może sprzedam te, które mam i kupię sobie podobną do Twojej i będę miał jeszcze lepsze granie.
"Life is too short for boring HiFi..."
- Regsoft
- Posty: 6382
- Rejestracja: 05 wrz 2015, 17:20
NUDA i op-ampy
Mnie się zawsze wydawało, że sens określa kupujący stosunkiem zasobności portfela do zadowolenia z wrażeń słuchowychklin pisze:W moim soundblaster h-fi hd jest CS5361 wart o połowe mniej ale całość urządzenia jest warta 10 - 40 x mniej? Czy to ma sens?
To co dla jednego nie ma sensu dla innego ma. Ot cały ambaras ...
Pewnych rzeczy nie możesz narzucić ani nawet prawidłowo ocenić
Przykład: SAS potrafi więcej wyciągnąć z winyla? Tak mówią. Tak słyszą. Ale czy jest to warte 3x więcej niż zwykły eliptyk? To już Ty określasz. Uchem i portfelem
Pomijając kwestię analizy jednej części składowej urządzenia to w zasadzie porównanie scalaka TI do CS5361 miałoby sens jedynie jeśli oba sprowadzisz do PCM. Przewaga TI to konwersja do DSD. Dobre DSD w przynajmniej w teorii (nie porównywałem własnousznie) lepiej "sklonuje" analog niż PCM (nawet 24/192) a czy to usłyszysz i ile to jest dla Ciebie warte to sam musiałbyś ocenić. Rozwiązanie jest do tego mało popularne. Plik PCM wystawisz na serwer i większość może coś porównać. Z DSD gorzej. To rozwiązanie głównie dla Ciebie i lub innych muzyków studyjnych. Ale sens określa zawsze kupujący. Ja bym go w tym przypadku nikomu nie odbierał. No chyba, że walczysz o oglądalność. Tu niestety obawiam się, że jeśli ahaja się nie pojawi to problem barwy opampów pozostanie w mroku dziejów
Sprzęt studyjny kosztuje czasem kwoty które wydają się z innej planety ale jakoś ktoś czasem płaci. Taki mają model sprzedaży. Elitarność czasem kosztuje. W pewnych branżach tak się robi rynek. W tej chwili niezły używany, studyjny rekorder DSD da się kupić za 1000-1500 zł. To już możesz porównywać z tym Korgiem bo przynajmniej mają wspólny mianownik ...
- klin
- Posty: 2122
- Rejestracja: 12 kwie 2014, 23:36
- Gramofon: Thorens 125 MK II
- Lokalizacja: Wrocław
NUDA i op-ampy
Temat jest o opampach i wolałbym w nim zostać. Kangie wcial się że sprzętem i opisem czegoś co ponoć tylko pare osób w tym kraju rozumie...
Może i jestem ignorantem ale nie wierzę w idealny zapis 1 do 1 czegoś co koniec końców koduje muzykę poprzez scalak.
Jestem pewien, że ten korg jest lepszy ale ze tak doskonały jak to opisuje kangie to już nie...
Może i jestem ignorantem ale nie wierzę w idealny zapis 1 do 1 czegoś co koniec końców koduje muzykę poprzez scalak.
Jestem pewien, że ten korg jest lepszy ale ze tak doskonały jak to opisuje kangie to już nie...
- burz
- Posty: 58
- Rejestracja: 10 lis 2012, 14:48
- Gramofon: Rega Planar 8
NUDA i op-ampy
Też gram na OPA627AP, wcześniej miałem przez jakiś czas OPA604AP, ale z rok temu wróciłem do 627 i tak zostanie
- darkman
- Posty: 15176
- Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
- Gramofon: Cielęcina 2.01
- Lokalizacja: Topanga Corral
- Kontakt:
Re: NUDA i op-ampy
Ja mam LME49710NA(34ALC1G3) i momenty są niewatpliwie. Brzmienie mi pasuje 'jak nie wiem co?'klin pisze:
Skłaniam się coraz bardziej ku OPA627 ale LT1028 też świetnie grają. No i stare NE5534 jak i LME49710HA też mają swoje momenty. Ehhhh szkoda, że nie ma możliwości w płytce zamontować czterech różnych i tylko przełączać się między nimi
Natomiast w łykend więcej czasu poświęcę i planuję coś tam potestować bardziej.
Akurat pozmieniałem ułożenia sprzętu i przygniotłem nudziarę cedekiem CA i teraz nie zdejmę pokrywy na szybko co by zobaczyć.
Coś zmieniałeś od czasu tamtego postu?
- klin
- Posty: 2122
- Rejestracja: 12 kwie 2014, 23:36
- Gramofon: Thorens 125 MK II
- Lokalizacja: Wrocław
Re: NUDA i op-ampy
Cholera, ciągle coś zmieniam - to już chorobadarkman pisze:Coś zmieniałeś od czasu tamtego postu?
Ściągnąłem jeszcze próbki LT1115 - bardzo fajne.
OPA604 też sprawdzałem ale u mnie odpadły w pierwszych próbach.burz pisze:Też gram na OPA627AP, wcześniej miałem przez jakiś czas OPA604AP, ale z rok temu wróciłem do 627 i tak zostanie
Porównywałem jeszcze OPA627 AP i BP oraz OPA637 AP i BP ale tu już nie słyszę różnic.
Tak więc u mnie nadal OPA627 ale pewnie jeszcze będę wracał do LT1028 i LT1115 a może i OP27
-
- Posty: 1651
- Rejestracja: 16 cze 2013, 21:59
- Gramofon: Micro Seiki DDX
Re: NUDA i op-ampy
trochę nie w temacie ale dla zorientowanych warte rozważenia
http://allegro.pl/przedwzmacniacz-gramo ... 01292.html
wczesne wersje ale warte zakupu
http://allegro.pl/przedwzmacniacz-gramo ... 01292.html
wczesne wersje ale warte zakupu
- klin
- Posty: 2122
- Rejestracja: 12 kwie 2014, 23:36
- Gramofon: Thorens 125 MK II
- Lokalizacja: Wrocław
Re: NUDA i op-ampy
Coś na razie nie ma zainteresowania ale pewnie na koniec będzie zadyma
Tam tylko dziwna sprawa z tą Nudą, że na jednym trafie jest zrobiona. Ale trafo zawsze można dokupić.
Jest jeszcze takie cudo ale to jakaś straszna partyzantka, bo to nawet na płytkach Ahaji nie jest zrobione i to chyba nawet nie jest dual mono:
http://allegro.pl/przedwzmacniacz-gramo ... 545950.htm
Tam tylko dziwna sprawa z tą Nudą, że na jednym trafie jest zrobiona. Ale trafo zawsze można dokupić.
Jest jeszcze takie cudo ale to jakaś straszna partyzantka, bo to nawet na płytkach Ahaji nie jest zrobione i to chyba nawet nie jest dual mono:
http://allegro.pl/przedwzmacniacz-gramo ... 545950.htm
- darkman
- Posty: 15176
- Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
- Gramofon: Cielęcina 2.01
- Lokalizacja: Topanga Corral
- Kontakt: